"Kirsi Ylijoen, 53, ja Nestorin, 33, rakkaus syttyi kerrostalon pihalla"
Kerrankin ruo ikäero noin päin.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/2a238fc1-1c3f-4faa-b96d-e3a1f4…
Kommentit (499)
Minä harrastan vain Keijo-suhteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorempi kumppani voi olla oman ikääntymisen pakenemista. Ei tarvitse läpielää ikäkriisiä kun peruuttaa taaksepäin. Onhan se pelottavaa olla yli viisikymppinen. Sairaudet, vanheneminen, vähenevät elinvuodet. Mutta siitä selviää kun kääntyy sisäänpäin ja kohtaa itsensä.
Ei viisikymppisenä ole tarkoitus haalia kokemuksia ja elämyksiä niinkuin vielä kolmikymppisenä. Pitää uskaltaa pysähtyä ja kokea elämän täyteys siinä.
Miksi ei ole? Vain koska sinä lopetit elämisen, kokemisen ja kehittymisen silloin?
Oma äitini lähti vielä kasikymppisenäkin maailmanympärysmatkalle. Toisilla vain säilyy se ilo uuteen ja ainakin itse kunnioitan tätä paljon enemmän kuin sen seuraamista, mitä pitää tehdä.
Ei se että kääntyy sisäänpäin tarkoita että lopettaa elämisen, kokemisen ja kehittymisen. Päinvastoin. Omasta sisimmästä avautuu ihan uusi maailma kun uskaltaa pysähtyä. Voimakkaan egon omaavat, elämyshakuiset ihmiset ovat harvoin sisällisesti suuntautuneita. Moni haluaa elää kuten nuorena vaikka tarkoitus on vähitellen hyväksyä egon lopullinen katoaminen kuolemassa. Takerrutaan nuoruuteen niin sisäisesti kuin ulkoisestikin, nuori kumppani palvelee tätä pyrkimystä mutta estää kehittymästä.
Näitä ketjuja kun lukee aikansa, niin ei voi kuin todeta, että suomalaiset ovat todella ikävää ja katkeraa kansaa.
Vierailija kirjoitti:
Onhan noita kala- ja unikavereita ollut. Kutrihellulla, Sanilla, Kapasen Petralla, Kirsillä, Airalla jne.
Virve Rosti, Marion, Macronin rouva
Onhan meillä A. Lindtman 39v ja vaimonsa 59v ja niin vaan tuli vauvakin, eli älkää huolehtiko, kyllä Nestorin häitäkin voidaan päästä viettämään👍
Vierailija kirjoitti:
Pöyristyin
Ja minä pyöristyin.
Siinä nuorekasta kuunnelmaa lapsille ja lapsenmielisille:
https://areena.yle.fi/audio/1-51002317
Vierailija kirjoitti:
Onhan meillä A. Lindtman 39v ja vaimonsa 59v ja niin vaan tuli vauvakin, eli älkää huolehtiko, kyllä Nestorin häitäkin voidaan päästä viettämään👍
Hoidoilla saivat lapsen, ei luomuna. Siinä täytyy olla niin sanotusti pinkka kunnossa, sillä julkisella naisen ikäraja hoitoihin on 40v ja käytännössä pakko käyttää luovutettuja munasoluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorempi kumppani voi olla oman ikääntymisen pakenemista. Ei tarvitse läpielää ikäkriisiä kun peruuttaa taaksepäin. Onhan se pelottavaa olla yli viisikymppinen. Sairaudet, vanheneminen, vähenevät elinvuodet. Mutta siitä selviää kun kääntyy sisäänpäin ja kohtaa itsensä.
Ei viisikymppisenä ole tarkoitus haalia kokemuksia ja elämyksiä niinkuin vielä kolmikymppisenä. Pitää uskaltaa pysähtyä ja kokea elämän täyteys siinä.
Kaikkea tuubaa sitä saakin lukea. Kuka sanoo mitä ihmisen on tarkoitus elämällään tehdä viisikymppisenä? Kokea elämän täyteys? Pysähtyä ja kokea elämän täyteys? Lopettaa elämästä omannäköistä täyttä elämää, että voi kokea jonkun "elämän täyteyden".
Kyllä ne suurimmat ikäkriisit usein laukaisee juuri tällainen yleinen puhe ja yhteiskunnan odotukset siitä millaista elämän muka pitäisi olla missäkin iässä.Lue elämänkaaripsykologiaa ja elä viisikymppiseksi niin ymmärrät.
Tunge se psykologiasi sinne minne aurinko ei paista.
Olisiko Nestori Kirsin kanssa, jos Kirsi olisi 53 v sairaanhoitaja tai kassa Keravalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos oikein muistelen, tämä mies on yrittänyt päästä julkisuuteen lehtihaastatteluilla asuinpaikkakunnallaan. Valokuvaa työkseen? Oma yritys. Hyvää mainosta.
Pitää paikkansa. Nyt toki saa julkisuutta yritykselleen myös kuvaamalla Kirsiä. Ja varmasti on täysin harkittu tuo Johnny Depp-tyyli.
Jokunen vuosi sitten larppasi Tuomas Holopaista. Välittynyt sellaiset vibat, että julkisuuteen kovin hinku tosiaan. Miten pitkälle toisten kopiointi sitten vie... Nyt taitaa olla se 15 minutes of fame. Pääsy valtakunnan mediaan ja Vauva-palstalle.
P.S. Johnny Depp on sentään aivan omaa luokkaansa. Ei sotketa häntä tähän millään muotoa.
Olisko vaihdevuosien tuomaa käänteistä murrosikänostalgiaa? Sitä ei edes itse tajua, miten vaihdevuodet saattaa sekottaa pään. Huomaa vasta sekoiluvaiheen mentyä ohi. Pää menee vituralleen ja haahuilee nuorempien miesten himo aivolohkossa, kuvitellen olevansa itse iätön ja jälleen 25 v. tai jotain. Ja kun kyseessä on ammatiltaan taiteentekijä, ko. haahuilu on vielä 100% tunne-elämän epätasapainoilulla maustettua. Kyl se siitä tasaantuu, ehkä. Tauko estrogeenilääkitykseen ja sopiva taso etsintään. Harmittanee tämä 'ulostulo' sittemmin....naattikkaa nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei ole? Vain koska sinä lopetit elämisen, kokemisen ja kehittymisen silloin?
Oma äitini lähti vielä kasikymppisenäkin maailmanympärysmatkalle. Toisilla vain säilyy se ilo uuteen ja ainakin itse kunnioitan tätä paljon enemmän kuin sen seuraamista, mitä pitää tehdä.
Ei se että kääntyy sisäänpäin tarkoita että lopettaa elämisen, kokemisen ja kehittymisen. Päinvastoin. Omasta sisimmästä avautuu ihan uusi maailma kun uskaltaa pysähtyä. Voimakkaan egon omaavat, elämyshakuiset ihmiset ovat harvoin sisällisesti suuntautuneita. Moni haluaa elää kuten nuorena vaikka tarkoitus on vähitellen hyväksyä egon lopullinen katoaminen kuolemassa. Takerrutaan nuoruuteen niin sisäisesti kuin ulkoisestikin, nuori kumppani palvelee tätä pyrkimystä mutta estää kehittymästä.
Mutta samalla yrität jotenkin lyödä kiveen, mikä on nuorekasta käytöstä. Ei sille mitään sääntöjä ole. Mitä tämä kokemusten ja elämäntäyteinen pysähtyminen on, jos siihen ei saa kuulua sitä kokemusten ja elämysten runsautta, näinhän itse kuvasit?
Ymmärrän osaltaan mitä tarkoitat, ikääntymisen hyväksyntää, mutta puheestasi paistaa tuomitseminen tuon aidon hyväksynnän sijaan. Se ei ole pukevaa tai edistyksellistä, minkään ikäiseltä. Se että on sinut itsensä (ja kuolevaisuutensa) kanssa on ennen kaikkea sitä, että tekee sitä mitä omalta elämältään haluaa, ei minkään muiden sääntöjen mukaan elämistä. Ainoa millä sen ohella on mitään väliä, on se että kohtelee itseään ja muita hyvin.
Kun sinua selvästi kiinnostaa sisäinen rauha, voisit vielä tutkia, mikä sinusta, kuolevaisesta, mielestäsi tekee niin erinomaisen, että paikkasi olisi määritellä miten muut elävät? Se on sit oikeasti kiehtovaa pohdintaa omasta merkityksestä/merkityksettömyydestä, ei ikäkohtaiset säännöt.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko Nestori Kirsin kanssa, jos Kirsi olisi 53 v sairaanhoitaja tai kassa Keravalta.
Ymmärtäisin, ettei tämä Nestori ole valinnut Kirsiä iän takia, vaan Kirsin takia. Silloin vastaus on helppo ei - he eivät ole Kirsi - joten miksi pitäisikään 😊
Olen 51v. En itse ikimaailmassa pystyisi olemaan noin paljon nuoremman kanssa.
Joku 82-83 syntynyt olisi vielä ok, mutta ei yhtään nuorempi.
Olen pitänyt itselleni ohjenuorana sitä, että jos pystyisin olemaan hänen biologinen äitinsä, niin ei.
Minusta omanikäiset seurustelkoot keskenään.
Tosin, sitten kun jälkikasvuasiat on taputeltu molemmilta osapuolilta, niin sitten asia on eri. Kyllä Mervi 77 voi Matin 62 kanssa olla.
Minusta siis ihmisen ei pitäisi lisääntyä kovin paljoa yli 40 ikävuoden jälkeen. Koskee molempia sukupuolia.
Vierailija kirjoitti:
Olen 51v. En itse ikimaailmassa pystyisi olemaan noin paljon nuoremman kanssa.
Joku 82-83 syntynyt olisi vielä ok, mutta ei yhtään nuorempi.
Olen pitänyt itselleni ohjenuorana sitä, että jos pystyisin olemaan hänen biologinen äitinsä, niin ei.
Minusta omanikäiset seurustelkoot keskenään.Tosin, sitten kun jälkikasvuasiat on taputeltu molemmilta osapuolilta, niin sitten asia on eri. Kyllä Mervi 77 voi Matin 62 kanssa olla.
Minusta siis ihmisen ei pitäisi lisääntyä kovin paljoa yli 40 ikävuoden jälkeen. Koskee molempia sukupuolia.
Minä olen itse kolmekymppinen ja äitini vähän reilu viisikymppinen. Jotenkin kyllä tuntuisi ikävältä, jos mutsi saisi viidenkympin villityksen ja alkaisi elää "uutta murrosikää" mun ikäisen miehen kanssa (Kirsistähän on tällainen kansikuvaotsikko uuden Kauneus ja terveys-lehden kannessa). En kyllä sen puoleen itsekään alkaisi suhteeseen isäni ikäisen miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Olisko vaihdevuosien tuomaa käänteistä murrosikänostalgiaa? Sitä ei edes itse tajua, miten vaihdevuodet saattaa sekottaa pään. Huomaa vasta sekoiluvaiheen mentyä ohi. Pää menee vituralleen ja haahuilee nuorempien miesten himo aivolohkossa, kuvitellen olevansa itse iätön ja jälleen 25 v. tai jotain. Ja kun kyseessä on ammatiltaan taiteentekijä, ko. haahuilu on vielä 100% tunne-elämän epätasapainoilulla maustettua. Kyl se siitä tasaantuu, ehkä. Tauko estrogeenilääkitykseen ja sopiva taso etsintään. Harmittanee tämä 'ulostulo' sittemmin....naattikkaa nyt.
Vaikka mies hakisikin suhteelta julkisuutta (itsekin uskon tähän ainakin osittain samalta seudulta kotoisin olevana) ja nainen eläisi viisikymppisenä "uutta nuoruutta" nuoremman rakastajan käsipuolessa, niin eikös se silti ole molemmille win-win -tilanne jos kumpikin saavat haluamansa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
30 ja 50 ihan eri kuin 20 ja 60
niin kuin rennyllä.Kuka on 20?
Se on enemmänkin 30 ja 60
28 ja 63 eli 35 vuotta on Härslinien ikäero.
Väittämällä 30 ja 60 pyyhkii ikäerosta vielä 5 vuotta pois.
Kun olin n 40 v monet 25-30 v miehet yrittivät iskeä. Kukaan heistä ei kiinnostanut. Nyt 55 v ei enää iskuyrityksiä ole, enkä niitä edes kaipaa. Tunnen monia naisia, joilla on ollut 10-15 v nuorempi mies vähän aikaa. Jonnekin ne miehet häipyvät, etenkin alle 30 v.