"Kirsi Ylijoen, 53, ja Nestorin, 33, rakkaus syttyi kerrostalon pihalla"
Kerrankin ruo ikäero noin päin.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/2a238fc1-1c3f-4faa-b96d-e3a1f4…
Kommentit (499)
Marion, Katri-Helena, Renny, Aira Samulin, Paula K, Sauli. Samaa sarjaa. Annetaan heidän olla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorempi kumppani voi olla oman ikääntymisen pakenemista. Ei tarvitse läpielää ikäkriisiä kun peruuttaa taaksepäin. Onhan se pelottavaa olla yli viisikymppinen. Sairaudet, vanheneminen, vähenevät elinvuodet. Mutta siitä selviää kun kääntyy sisäänpäin ja kohtaa itsensä.
Ei viisikymppisenä ole tarkoitus haalia kokemuksia ja elämyksiä niinkuin vielä kolmikymppisenä. Pitää uskaltaa pysähtyä ja kokea elämän täyteys siinä.
Miksi ei ole? Vain koska sinä lopetit elämisen, kokemisen ja kehittymisen silloin?
Oma äitini lähti vielä kasikymppisenäkin maailmanympärysmatkalle. Toisilla vain säilyy se ilo uuteen ja ainakin itse kunnioitan tätä paljon enemmän kuin sen seuraamista, mitä pitää tehdä.
Ei se että kääntyy sisäänpäin tarkoita että lopettaa elämisen, kokemisen ja kehittymisen. Päinvastoin. Omasta sisimmästä avautuu ihan uusi maailma kun uskaltaa pysähtyä. Voimakkaan egon omaavat, elämyshakuiset ihmiset ovat harvoin sisällisesti suuntautuneita. Moni haluaa elää kuten nuorena vaikka tarkoitus on vähitellen hyväksyä egon lopullinen katoaminen kuolemassa. Takerrutaan nuoruuteen niin sisäisesti kuin ulkoisestikin, nuori kumppani palvelee tätä pyrkimystä mutta estää kehittymästä.
Mutta samalla yrität jotenkin lyödä kiveen, mikä on nuorekasta käytöstä. Ei sille mitään sääntöjä ole. Mitä tämä kokemusten ja elämäntäyteinen pysähtyminen on, jos siihen ei saa kuulua sitä kokemusten ja elämysten runsautta, näinhän itse kuvasit?
Ymmärrän osaltaan mitä tarkoitat, ikääntymisen hyväksyntää, mutta puheestasi paistaa tuomitseminen tuon aidon hyväksynnän sijaan. Se ei ole pukevaa tai edistyksellistä, minkään ikäiseltä. Se että on sinut itsensä (ja kuolevaisuutensa) kanssa on ennen kaikkea sitä, että tekee sitä mitä omalta elämältään haluaa, ei minkään muiden sääntöjen mukaan elämistä. Ainoa millä sen ohella on mitään väliä, on se että kohtelee itseään ja muita hyvin.
Kun sinua selvästi kiinnostaa sisäinen rauha, voisit vielä tutkia, mikä sinusta, kuolevaisesta, mielestäsi tekee niin erinomaisen, että paikkasi olisi määritellä miten muut elävät? Se on sit oikeasti kiehtovaa pohdintaa omasta merkityksestä/merkityksettömyydestä, ei ikäkohtaiset säännöt.
Et nyt ymmärrä ollenkaan, sinä puhut ulkoisesti ilmenevästä elämästä minä sisäisestä. Sinä puhut egon kautta saatavista kokemuksista jotka lopulta aina toistavat itseään ja tuottavat pettymyksen. Minä puhun sisäisestä maailmasta, siitä elämän täyteydestä joka avautuu kun uskaltaa pysähtyä ja kohdata sisimpänsä. Siinä täyteyden kokemuksessa olet jo perillä. Lopullinen egosta luopuminen tapahtuu kuoleman hetkellä. Nykyihminen pyristelee sitä vastaan vimmaisesti, takertuu elämään kun pitäisi päästää irti.
Ikäerosuhteissa molemmat estävät toisiaan kehittymästä. Kumpikaan ei voi elää iälleen tyypillisellä tavalla eikä löytää sitä mitä tarvitsee päästäkseen eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Ikäerosuhteissa molemmat estävät toisiaan kehittymästä. Kumpikaan ei voi elää iälleen tyypillisellä tavalla eikä löytää sitä mitä tarvitsee päästäkseen eteenpäin.
Tämä on totta. Nuorempi osapuoli takertuu kokemukseen, vanhempi nuoruuteen. Kumpikaan ei kehity vaan pakenee.
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten nimenomaan ikäero ja erilaiset näkemykset ja kokemus tuovat suhteeseen lisää. Iälleen tyypisellä tavalla pakolla eläminen vaan kangistua. Kuulostaa siltä, että elämä olisi valmiiksi käsikirjoitettu. Elämä on nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on totta. Nuorempi osapuoli takertuu kokemukseen, vanhempi nuoruuteen. Kumpikaan ei kehity vaan pakenee.
Höpö höpö. Päinvastoin erilaisuus auttaa kehittymään, samanlaisuus ei toisi mitään uutta.
Vierailija kirjoitti:
Nämä ei varmasti monta kuukautta nussi. Sitten taas joku uusi menninkäinen tulee jossain roskakatoksessa vastaan tuolle mummelille.
And that's the way the cookie crumbles...
Vähän kyllä tökki tuo kuvaus, että kummatkin ovat keijusieluja. Olen tuon naisen ikäinen, mutta varmaan en ole keijusielu, kun se tuntuu oudolta tavalta kuvata itsensä. Ja sitä paitsi tuntuu egoistiselta, ovatko muut sitten jotain örkkisieluja, siis ne, joita ei tällaisella keijusielulla siunattu+
Vierailija kirjoitti:
Vähän kyllä tökki tuo kuvaus, että kummatkin ovat keijusieluja. Olen tuon naisen ikäinen, mutta varmaan en ole keijusielu, kun se tuntuu oudolta tavalta kuvata itsensä. Ja sitä paitsi tuntuu egoistiselta, ovatko muut sitten jotain örkkisieluja, siis ne, joita ei tällaisella keijusielulla siunattu+
Huom: *herkkiä* keijusieluja, ei siis. mitä vain keijusieluja.
Vierailija kirjoitti:
Jos oikein muistelen, tämä mies on yrittänyt päästä julkisuuteen lehtihaastatteluilla asuinpaikkakunnallaan. Valokuvaa työkseen? Oma yritys. Hyvää mainosta.
Julkkisten kanssa pyrkinyt myös hengaamaan jo aiemminkin. Toki varmasti osittain työnsäkin puolesta.
Imatralla oli jossain vaiheessa jo omassa nuoruudessani muotia ns. coolien tyyppien keskuudessa vähän rokahtava tyyli, jota Nestori edustaa edelleen. Itse oon siis kolmevitonen ja Imatralta kotoisin. Toki ei kukaan varmasti noin suoraan Johnny Deppiksi "laittautunut".
Vierailija kirjoitti:
Erikoisuuden tavoittelua tuollainen. Kun luonnehditaan itseä "keijusieluksi" halutaan erottua taviksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos oikein muistelen, tämä mies on yrittänyt päästä julkisuuteen lehtihaastatteluilla asuinpaikkakunnallaan. Valokuvaa työkseen? Oma yritys. Hyvää mainosta.
Pitää paikkansa. Nyt toki saa julkisuutta yritykselleen myös kuvaamalla Kirsiä. Ja varmasti on täysin harkittu tuo Johnny Depp-tyyli.
Kirsin instassa on Nestorin hänestä ottamia kuvia. Ehkä olen nyt vain ahdasmielinen, mutta mulle tuli niistä fiilis että +50v nainen yrittää larpata nuorta keijukais-runotyttöä.
Niin entivanhanen rajatilatapaus voidaan pölyttää helisemään herkäksi keijusieluisuudeksi. Moni taiteilijasieluhan on ns. erityisherkkä, juoppo, nisti tai hullu. Muutenhan ei olis sävellyksiä, musiikkia, bändejä, kirjallisuutta, elokuvia...
Antakaa nyt rakastuneiden hölmöillä.
Harhaa, kun tavallinen elämä ei riitä.
Tässä tulee muumi muumi,
Muumimamma, muumio ja mummi-muumi!
Miten tässä voi olla ongelmaa kun nuorempi osapuoli on selvästi jo aikuinen ollut hyvin tovin? ekoilla sivuilla vertailtiin joihinkin 19 vuotiaan 40 vuotiaan suhteeseen. Ei voi mitenkään verrata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä naisten tuhannet pöyristyneet viestit?
Ei missään. Me ollaan iloisia, että joku nainen on löytänyt rakkauden :)
Mites se menikään siinä "Miten sinä äiti suhtaudut jos tyttäresi päätyisikin suuren ikäeron suhteeseen vanhemman miehen kanssa tyyliin Harlinit?"
Ei tainnut olla reaktio sama...
Niin. Harlineilla on ikäeroa 35 vuotta!
Se on aivan eri asia kuin 20 vuoden ikäero. Minusta joku 19-20 vuoden ikäero on ymmärrettävä, mutta paljon sitä suurempi järkyttää. Renny jo lähellä eläkeikää.
Eläkää ja antakaa toistenkin elää.