Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa enkä tahdo hakea enää töitä, miten pääsisin eläkkeelle?

Vierailija
28.07.2022 |

Ikää mulla tosin vasta 25v, mutta masennuksen tai muiden mielenterveysongelmien takia monet nuorethan vat työkyvyttömiä.
Masennusta mulla on ollut lievästä keskivaikeaan, olen käynyt terveyskeskuksessa juttelemassa joskus psykiatrisen sairaanhoitajan kanssa.
Miten voisin toimia että saisin terveystietoihini merkinnän työkyvyttömyydestä?

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

25 vuotiaana eläkkeellä?!

Jos elät vaikka 95 vuotiaaksi; kuinka aiot seuraavat 70 vuotta aikaasi kuluttaa!?

Eiköhän ole viisaampaa yrittää parantua siitä masennuksestasi?

Itse sain eläkepäätöksen 26 vuotiaana. Reppereissailen pitkin maailmaa, tosin korona-aikaan se on rajoittunut Eurooppaan. Suomessa ollessa kasvatan kasveja, retkeilen, harrastan liikuntaa kivun sallimissa rajoissa ja autan naapureita sekä nautin elämästä. Ei minulla tylsää päivää ole ellei selkä pakota sänkyyn!

N31

Reppureissailen*

Vierailija
42/87 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja, tukirankaongelma ja pään ongelmat riittää eläkkeeseen. Molemmat noista voi feikata melko helposti, mulla meni 3 vuotta saada eläke.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulla harrastuksia on, viimeksi innostuin tekeen makramee-töitä ja tykkään kulkea luonnossa. Mun ongelma on siinä, etten viihdy ihmisjoukossa, varsinkaan tuntemattomien seura ahdistaa. Oma poikaystävä ja jotku sukulaiset riittää. Oon kai vähän erakko. Mutta ahdistun älyttömästi ajatuksesta että pitäisi mennä jokapäivä työpaikalle jossa saatetaan kiusata, ja työelämä on muutenkin niin kuluttavaa, en tajuu kuka sitä jaksaa. Minulle riittäisi se säännöllinen eläke, en enää jaksaisi toimeentulotukihakemuksia tehä. T. Ap

Tolla mentaliteetilla et (onneksi) eläkkeelle pääse etkä siihen ole missään tapauksessa oikeutettu, muut tuet pois heti, mene töihin.

Vierailija
44/87 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei tule ajatelleeksi kuinka hyvä ja parantava voima on käydä metsässä marjastamassa. Kunto kohenee ja marjat ovat terveydelle todella hyvä juttu.

Yöt unet paranevat ja aamulla on hyvä olo herätessä. En voi kuin s u o s i t e l l a! 👍

Vierailija
45/87 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulla harrastuksia on, viimeksi innostuin tekeen makramee-töitä ja tykkään kulkea luonnossa. Mun ongelma on siinä, etten viihdy ihmisjoukossa, varsinkaan tuntemattomien seura ahdistaa. Oma poikaystävä ja jotku sukulaiset riittää. Oon kai vähän erakko. Mutta ahdistun älyttömästi ajatuksesta että pitäisi mennä jokapäivä työpaikalle jossa saatetaan kiusata, ja työelämä on muutenkin niin kuluttavaa, en tajuu kuka sitä jaksaa. Minulle riittäisi se säännöllinen eläke, en enää jaksaisi toimeentulotukihakemuksia tehä. T. Ap

Suo anteeksi, mutta en halua sinua elättää, vaikka se sinulle sopisikin. Minäkin ahdistun ihmisistä, haluaisin olla vain perheeni kanssa. Lisäksi minulla on 8 diagnoosia, joista jokainen vaikeuttaa jokapäiväistä elämääni, joku enemmän, joku vähemmän. Silti ei tulisi mieleeni, että muiden täytyisi raataa, jotta minun ei tarvitsisi, vaikka minun olisi niin paljon mukavampaa olla vain kotona. Ihan oikeasti, tiedätkö, se raha ei kasva puussa. Jokainen kolikko on työn tulos, joko sinun työsi tai jonkun muun. Miksi sen pitäisi olla se joku muu, joka tienaa sinun leipäsi?

Vierailija
46/87 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos elät vaikka 95 vuotiaaksi; kuinka aiot seuraavat 70 vuotta aikaasi kuluttaa!?

Eläkkeellä voi tehdä töitä jaksamisen mukaan ja opiskella ym. Itsekin teen töitä freenä ja opiskelen puutarha-alaa. Harrastuksiakin on useita ja elän aktiivisesti, urheilen ja liikun paljon, minulla on perhe ja tapaan ystäviä. Aika ei eläkkeellä todellakaan käy pitkäksi, tekemistä on maailma pullollaan. Nyt tekemistä riittää puutarhapalstan parissa, sadonkorjuuta pääsee parhaillaan tekemään. Ihmettelen miten jotkut eivät saa mitään tehtyä ilman työnantajan ohjausta, aika säälittävää.

Vierailija
47/87 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kauankin ollut töissä?

Pyydä äitiäsi apuun, jos et enää oikein jaksaisi toimeentulohakemuksia kirjoittaa, eläkkeelle et pääse.

Vierailija
48/87 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako jäädä eläkkeelle.Olisi kaikkea ihan mukavaakin tarjolla.Ja mikä sinulla hätä,saat tukia,minä en saa.En pääse eläkkeelle.Sun asiat on hyvin.Minä olen työtön vajaakuntoisten,työkyvytön.Mene kortistoon Keva kela näin täällä...

Vierailija
49/87 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeellä voi tehdä töitä jaksamisen mukaan ja opiskella ym. Itsekin teen töitä freenä ja opiskelen puutarha-alaa. Harrastuksiakin on useita ja elän aktiivisesti, urheilen ja liikun paljon, minulla on perhe ja tapaan ystäviä. Aika ei eläkkeellä todellakaan käy pitkäksi, tekemistä on maailma pullollaan. Nyt tekemistä riittää puutarhapalstan parissa, sadonkorjuuta pääsee parhaillaan tekemään. Ihmettelen miten jotkut eivät saa mitään tehtyä ilman työnantajan ohjausta, aika säälittävää.

Jos jonkun toimintakyky on tuota luokkaa, ei kyllä kuulu eläkkeelle. Itse mongerran eteenpäin vaivalloisesti kyynersauvojen varassa, eikä puhettakaan, että saisin eläkkeen.

Vierailija
50/87 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet toivottavasti vanhuuseläkkeellä, sillä mikset kykenisi normaaleihin töihin?

Vierailija
51/87 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhyy, en tykkää työnteosta joten jonkun pitäs maksaa mun eläminen

Ap

Vierailija
52/87 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei työtön nykyään pääse eläkkeelle oikeastaan millään. Aina löytyy porsaanreikä jolla eläke hylätään. Luin jostain, että eläkehakemuksen käsittelyn lähtökohta ei ole se, hyötyisikö hakija eläkkeestä sairauksiensa vuoksi, vaan lähtökohta on etsiä porsaanreikä, jolla eläkehakemus voidaan hylätä.

Alati kasvava määrä nuoria aikuisia pääsee vuosittain eläkkeelle mielenterveydellisistä syistä, eli kyllä se onnistuu hyvin monelle. Ilmeisesti netistä löytyy hyvät ohjeet miten pitää feikata jos haluaa leppoisille eläkepäiville jo kaksikymppisenä.

Tuolla aiemmin on jo todettu, että nimenomaan nuorena pääseekin helpommin eläkkeelle. Koitappa 50-v monisairaana, et taatusti pääse, vaikka olisi fyysistä ja psyykkistä sairautta.

Vierailija
53/87 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta..

Itsekkin olen 25v, vain peruskoulu käyty.

Masennusta ollut 10v, osastohoitoakin.

Kunto meni lihoamisen myötä ( 160kg nykyisin, pituus 184cm), joka johtui paljolti lääkkeistä.

Ei ole voimia tehdä juuri mitään, pienikin työ vie voimat.

Eläkkeelle koitan hakea, kuntouttava työtoiminta ei ole auttanut. Opiskeluin ei pää riitä enkä kestä työntekoa kuin pari tunti viikossa.

Vierailija
54/87 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei työtön nykyään pääse eläkkeelle oikeastaan millään. Aina löytyy porsaanreikä jolla eläke hylätään. Luin jostain, että eläkehakemuksen käsittelyn lähtökohta ei ole se, hyötyisikö hakija eläkkeestä sairauksiensa vuoksi, vaan lähtökohta on etsiä porsaanreikä, jolla eläkehakemus voidaan hylätä.

Alati kasvava määrä nuoria aikuisia pääsee vuosittain eläkkeelle mielenterveydellisistä syistä, eli kyllä se onnistuu hyvin monelle. Ilmeisesti netistä löytyy hyvät ohjeet miten pitää feikata jos haluaa leppoisille eläkepäiville jo kaksikymppisenä.

Tuolla aiemmin on jo todettu, että nimenomaan nuorena pääseekin helpommin eläkkeelle. Koitappa 50-v monisairaana, et taatusti pääse, vaikka olisi fyysistä ja psyykkistä sairautta.

Nämä 20- 30- vuotiaat loiset pitäisi viedä saunan taakse. Kun aina pitäisi elämän olla niin helppoa ja kivaa, niin mitä suotta elämään ollenkaan, kun se elämä ei kellään aina helppoa ole. Mutta kaikki ei vaadi muiden elättävä itseään.

Vierailija
55/87 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja, tukirankaongelma ja pään ongelmat riittää eläkkeeseen. Molemmat noista voi feikata melko helposti, mulla meni 3 vuotta saada eläke.

Kerro, miten operoit tämän asian?

Vierailija
56/87 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi löytää joku kiva työ jota voi tehdä etänä. Ei minuakaan innosta työpaikalle meno. Käyn kyllä töissä.

Vierailija
57/87 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masennus, ahdistus, uniongelmat ja sietämättömät selittämättömät selkäkivut kaatumisen jälkeen. Ei minua kyllä ole masentanut tai ahdistanut koskaan. Uniongelmista en tiedä mutta nukun sikeästi 8-9h yössä. Saati nyt sitten että olisin kaatunut mutta milläs sen todistaa.

Vierailija
58/87 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvä tilannne kun henki ei ole minkään arvoinen ja ei ole muuta kuiin voitettavaa niin täytyy yrittää tehdä mahdottomasta mahdollinen ja parantaaa väkisellä omia ominaisuuuksia.

Vierailija
59/87 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä 20- 30- vuotiaat loiset pitäisi viedä saunan taakse. Kun aina pitäisi elämän olla niin helppoa ja kivaa, niin mitä suotta elämään ollenkaan, kun se elämä ei kellään aina helppoa ole. Mutta kaikki ei vaadi muiden elättävä itseään.

Veikkaanpa että näillä 20-30-v eläkkeelle päässeellä on siihen painavat syyt. Mutta erikoista on se, että samoilla syillä ei sitten vanhempana pääsekään eläkkeelle. Tottakai iäkkäämmät  työkyvyttömät työttömät on halvinta pitää työttömänä. On todella häpeällistä miten Suomi kohtelee heitä.

Vierailija
60/87 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masennus, ahdistus, uniongelmat ja sietämättömät selittämättömät selkäkivut kaatumisen jälkeen. Ei minua kyllä ole masentanut tai ahdistanut koskaan. Uniongelmista en tiedä mutta nukun sikeästi 8-9h yössä. Saati nyt sitten että olisin kaatunut mutta milläs sen todistaa.

No niin! Siinäpä teille Jonnet ja Jennat vähän neuvoja, miten pyrkiä eläkeläisiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi