Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa enkä tahdo hakea enää töitä, miten pääsisin eläkkeelle?

Vierailija
28.07.2022 |

Ikää mulla tosin vasta 25v, mutta masennuksen tai muiden mielenterveysongelmien takia monet nuorethan vat työkyvyttömiä.
Masennusta mulla on ollut lievästä keskivaikeaan, olen käynyt terveyskeskuksessa juttelemassa joskus psykiatrisen sairaanhoitajan kanssa.
Miten voisin toimia että saisin terveystietoihini merkinnän työkyvyttömyydestä?

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdastyössä liukuhihnalla tai yleisten tilojen siivoojana saa olla paljon itsekseen. Hyvä fyysinen kunto tarvitaan.

Mieti myös työharjoittelua tai oppisopimuskoulutusta.

Vierailija
22/87 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gud, vad skönt att man inte bor, arbetar och betalar skatt här. Hos oss brukar hunger och mörker effektivt bota dessa "sjukdomar".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diagnoosi: laiskuus. Että edes kehtaat kirjoitella tuollaisia nuori ihminen.

Vierailija
24/87 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap:n vanhemmat töissä, vai ovatko he päässeet eläkkeelle?

Vierailija
25/87 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä työkyvyttömyyseläkkeellä oleva, mt-diagnooseja viisi kappaletta. Jopa kadehdin sinun toimintakykyäsi.

Vierailija
26/87 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites jos menisit omarahoitteiselle eläkkeelle ilman kelan rahoitusta. Voit jäädä jo vaikka tänään.

Vierailija
27/87 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennus ja muut mielenterveyden ongelmat ovat helpoin keino feikata. Itselläni meni 11 vuotta ennen kuin sain eläkepaperit. Kärsivällisyyttä se vaatii.

11 vuotta elämästä tuollaiseen ja nykyään päivät kuluu vauvapalstalla, eiköhän se eläke ole ihan aiheellinen tapauksessasi.

Vierailija
28/87 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö hävetä tuollaista kysellä? JOS sulla on kroppa kunnossa-polvet, nilkat, olkapäät jne. vrt. oikeasti ihmisiin joille työnteko on terveydellisesti liian tuskaista niin miksi muiden työssäkäyvien kolehdilla (joo sitä vakuutusmaksua palkoista ei ole tarkoitettu laiskojen mukavuushaluisten nuorten aikuisten somen täyttämän jatkuvan vapaa-ajan rahoittamiseen)  pyrit ansaitsemaan elantosi?

Vierailija
29/87 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mukava jos voisi tehdä jotain osa-aikaista työtä niin, että elämällekin jäisi aikaa. Varmasti lisäisi monen hyvinvointia.

Vierailija
30/87 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulla harrastuksia on, viimeksi innostuin tekeen makramee-töitä ja tykkään kulkea luonnossa. Mun ongelma on siinä, etten viihdy ihmisjoukossa, varsinkaan tuntemattomien seura ahdistaa. Oma poikaystävä ja jotku sukulaiset riittää. Oon kai vähän erakko. Mutta ahdistun älyttömästi ajatuksesta että pitäisi mennä jokapäivä työpaikalle jossa saatetaan kiusata, ja työelämä on muutenkin niin kuluttavaa, en tajuu kuka sitä jaksaa. Minulle riittäisi se säännöllinen eläke, en enää jaksaisi toimeentulotukihakemuksia tehä. T. Ap

Minä en kyllä halua, että minun maksamia verorahoja käytetään sinunlaistesi eläkkeisiin.

Töihin vaan, niin saat muuta ajateltavaa ja ei sen työpaikan tarvitse olla sellainen, jossa on valtavat ihmisjoukot. 

Opisketet ammattiin, jossa saat väkertää yksin.

Itse olen kohta 40v ollut työelämässä ja sairastanut aivoverenvuodon, enkä siltikään ole eläkkeellä. harmittaa, että jonkun pitäisi päästä eläkkeelle, kun on vähän ujo ja ihmiset tressaa.

minäkin olen erakko ja introvertti ihminen, mutta kyllä sitä vaan on pitänyt töissä käydä ja itsensä elättää.

Kyllä minäkin voisin päiväni kuluttaa metsässä kuljeskelemalla ja käsitöitä tehden, mutta ei tämä elämä vaan niin mene , tää nuoret ihmiset makaa kotona ja nostaa eläkettä.  

Vierailija
31/87 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa sen verran varallisuutta että ei tarvitse töitä tehdä eikä tarvitse pummia muiden tienaamista rahoista oma elätys

Vierailija
32/87 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 v eläkkeelle!?!? Ei. Mene hotelliin siivoojaksi. Kova pula.

Vierailija
33/87 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansalaispalkka pitäisi nyt saada käyttöön. Ap saisi sen 600€ nettona ja sen päälle sitten tekisit, opiskelisit, ihan mitä vaan ja ihan mihin tahtiin vaan, ja ehkä löytäisit jonkun sopivan osa-aika työn, jota pystyisit tekemään ja josta sinua ei rokotettaisi, vaan se olisi lisätuloa kansalaispalkan päälle.

Vierailija
34/87 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esitä psykoottisesti masentunutta tmv. Itse pääsin alle 30v eläkkeelle. Vaati tosin kuukauden jakson osastolla ja muutama kuukausi lääkärillä käyntiä. :)))

Vierailija
35/87 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masennus ja muut mielenterveyden ongelmat ovat helpoin keino feikata. Itselläni meni 11 vuotta ennen kuin sain eläkepaperit. Kärsivällisyyttä se vaatii.

11 vuotta elämästä tuollaiseen ja nykyään päivät kuluu vauvapalstalla, eiköhän se eläke ole ihan aiheellinen tapauksessasi.

Jos joku jaksaa feikata 11 vuotta, se käy jo työstä. Jos sen jälkeen tykkää olla minimieläkkeellä, niin kai se sitten on kaiken vaivan arvoista.

Vierailija
36/87 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele ammatti jossa voit työskennellä yksin tai ainakin suurimmaksi osaksi yksin. Kellään mitään ideoita tähän?

Vierailija
37/87 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ammatinvalintatesti sinulle suosittelee?

Vierailija
38/87 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei työtön nykyään pääse eläkkeelle oikeastaan millään. Aina löytyy porsaanreikä jolla eläke hylätään. Luin jostain, että eläkehakemuksen käsittelyn lähtökohta ei ole se, hyötyisikö hakija eläkkeestä sairauksiensa vuoksi, vaan lähtökohta on etsiä porsaanreikä, jolla eläkehakemus voidaan hylätä.

Alati kasvava määrä nuoria aikuisia pääsee vuosittain eläkkeelle mielenterveydellisistä syistä, eli kyllä se onnistuu hyvin monelle. Ilmeisesti netistä löytyy hyvät ohjeet miten pitää feikata jos haluaa leppoisille eläkepäiville jo kaksikymppisenä.

Vierailija
39/87 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

25 vuotiaana eläkkeellä?!

Jos elät vaikka 95 vuotiaaksi; kuinka aiot seuraavat 70 vuotta aikaasi kuluttaa!?

Eiköhän ole viisaampaa yrittää parantua siitä masennuksestasi?

Itse sain eläkepäätöksen 26 vuotiaana. Reppereissailen pitkin maailmaa, tosin korona-aikaan se on rajoittunut Eurooppaan. Suomessa ollessa kasvatan kasveja, retkeilen, harrastan liikuntaa kivun sallimissa rajoissa ja autan naapureita sekä nautin elämästä. Ei minulla tylsää päivää ole ellei selkä pakota sänkyyn!

N31

Vierailija
40/87 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulla harrastuksia on, viimeksi innostuin tekeen makramee-töitä ja tykkään kulkea luonnossa. Mun ongelma on siinä, etten viihdy ihmisjoukossa, varsinkaan tuntemattomien seura ahdistaa. Oma poikaystävä ja jotku sukulaiset riittää. Oon kai vähän erakko. Mutta ahdistun älyttömästi ajatuksesta että pitäisi mennä jokapäivä työpaikalle jossa saatetaan kiusata, ja työelämä on muutenkin niin kuluttavaa, en tajuu kuka sitä jaksaa. Minulle riittäisi se säännöllinen eläke, en enää jaksaisi toimeentulotukihakemuksia tehä. T. Ap

Voi hyvä tavaton sun kanssa. Toivon todella, että tämä aloitus on läpällä tehty, vaikka taitaa olla enempi normi nykyään, että kaksikymppiset ei "jaksa" tehdä töitä. Ei sanat riitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme