Muita joita raivostuttaa puhelimeen vastaamattomuus!
Erityisesti tänä päivänä, kun luurit on taskussa kokoajan.
Jokainen on varmaan törmännyt ihmiseen, jota ei tavoita miltein koskaan ensi soitolla ja soittaa takaisin vasta tuntien kuluttua jos edes soittaa.
Ymmärrän, ettei töissä voi puhua, mutta tilanne on aina ihan sama, vaikka tämä ihminen olisi kotona.
Kommentit (59)
Se on ihan ok, ettei pysty tai jaksa vastata just sillä hetkellä kun puhelin soi, mutta mun mielestä se, ettei henkilö soita takaisin koskaan, kertoo vaan siitä, ettei se henkilö ole kiinnostunut juttelemaan sun kanssa.
Ärsyttää vaan kun puhelin kokoajan piipittää, niin pidän sen äänettömällä kun teen omia juttuja ja vastaan sitten kun voin keskittyä muihin ihmisiin kunnolla enkä keskeyttää omiani.
Ei tarvitse olla kokoajan tavoitettavissa ja heti juuri silloin vastata kun se muille sopii.
Suurin osa ihmisten puheesta on täysin turhaa. On vain hyvä, ettei tavoita heti. Voi sitten miettiä sanottavaansa ja tiivistää, eikä vaivata tuoreeltaan ketään vouhotuksellaan.
Olen hankkinut liittymän, johon voi vastaanottaa ja josta voi lähettää vain tekstiviestejä. Puheluita ei voi vastaanottaa eikä soittaa itse minnekään. Huikea innovaatio! (Annoin tuon numeron pankillenikin.)
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei edes toimi mikrofoni kännykässä ja en oo saanut aikaiseksi ostaa uutta. Eipä tarvi vastata puheluihin.
Monilla on muuten puhelin nykyään aina äänettömällä, koska sen ensisijainen käyttötarkoitus ei ole enää puhelut.
Vaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä me sitten olemme jotain outolintuja mieheni kanssa, mutta ulos mennessämme jätämme yleensä aina puhelimet kotiin. Menimmepä sitten pihalle tai vaikkapa kävelylle.
Suljettu peruspuhelin voi olla jos tulee vaaratilanne erämaassa.
Erämaassa ei aina nuo puhelinyhteydet toimi.
t. se puhelimen välillä kotiinjättävä, vaelluksiakin paljon tehnyt
Puhelimeen soittaville myyjille saarnaan aina et he häiritsee ja keskeyttää aina jotain minulle tärkeää. En mäkään soittele ja häiritse heitä. Sama feissarit. En halua et mua häiritään. Se on toisen vaivaamista, epäkohteliasta.
Puhelintapaamisenkin voi sopia etukäteen. Puhelimessa puhuminen on sinänsä ihan ok.
Hei, jos sulla on tosi tärkeää asiaa, niin laita viesti. Soitan sitten takas. Inhoan puhelimessa puhumista, siis jos kyse on vaan turhista löpinöistä. Asiat kyllä hoidan.
Kannattaisiko vaihtaa kaveripiiri jos he tuntuvat noin vastenmieliseltä.
On kieltämättä raivostuttavaa jos koittaa asiassa jotain hlö tavoittaa ja se ei vastaa puhelimeen.
Christiiina kirjoitti:
Se on ihan ok, ettei pysty tai jaksa vastata just sillä hetkellä kun puhelin soi, mutta mun mielestä se, ettei henkilö soita takaisin koskaan, kertoo vaan siitä, ettei se henkilö ole kiinnostunut juttelemaan sun kanssa.
Minä en soita takaisin, vaan laitan viestin, että mitä asia koski. Saan säännöllisesti puheluita eräältä, joka valittaa tuntitolkulla ongelmiaan. Ymmärrät varmaan ettei tällaisiin kertakaikkiaan jaksaisi aina reagoida. Eräälle kaverilleni harvoin vastaan, sillä hän kysyy aina autokyytiä tms.
En pidä puhelinta mukana yleensä, se on lähes koko ajan olohuoneen pöydällä. Silloin kyllä vastaan jos olen kotona ja puhelin soi.
Viestin näpytteleminenkin on vaivalloista. Puhelussa asiaa voi pallotella ja tarkentaa samalla. Monien viestien sinkoilu on sietämätöntä. Puhelu voi olla nopea ja asia tulee hoidetuksi.
Minua ärsyttää kun asiakas laittaa soittopyynnön, ei kuitenkaan koskaan vastaa muutamasta soittoyrityksestä huolimatta, ja sitten valittaa kun ei ole otettu yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Sama mulla, tiedä vaikka kuinka tärkeä asia ois, niin ei vastata. Mulla yks kaveri mille soitan ihan mihin aikaan vaan tai minä päivänä tahansa ei vastaa, mitä koko luurilla tekee????
Jos asia on mielestäsi tärkeä, laita viesti.
Kaveri voi sitten päätellä onko asia niin tärkeä että hän ottaa jossain vaiheessa yhteyttä viestillä tai soittamalla.
Tämä sama trolli tehtailee näitä provoja, joissa on aina avausviestissä sana "kokoajan".
Onhan puhelimen mukana pitäminen turvallisuuskysymyskin. En ymmärrä heitä joiden puhelin makaa olohuoneen pöydällä ja itse kulkee kylillä ja metsissä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä me sitten olemme jotain outolintuja mieheni kanssa, mutta ulos mennessämme jätämme yleensä aina puhelimet kotiin. Menimmepä sitten pihalle tai vaikkapa kävelylle.
Minä ja minun mieheni, kun me yhdessä mieheni kanssa menemme yhdessä ulos, me mieheni kanssa jätämme miehen ja minun ja meidän kännykät kotiin. Huoh.
Kannattaa jo ensimmäisen soittokerran jälkeen jättää viesti, "Hei, yritin tavoittaa asiaasi x liittyen, t. N.N".
Itse yleensä vastaan puhelimeen, mutta jos en ole ehtinyt vastata, niin harvemmin soitan takaisin jos en tiedä, kuka se on.
Vierailija kirjoitti:
Mä vastaan kaikista läheisimmille ihmisille(vanhemmat, sisaret tai mies) kun soittavat. Jos joku kaveri soittelee, niin tietää, että sieltä tulee joko joku palveluksen pyytäminen tai joku haluaa avautua puolitoista tuntia paskasta elämästään. Olen introvertti ja sen lisäksi inhoan puhelimessa puhumista.
Mäkään en enää vasta yhden kaverin puheluihin, sillä en halua kuulla sen sairauksista ja harmeista.
Sillä ei kuitenkaan ole mitään kivaa asiaa ja mun juttuja se ei ole jaksanut kuunnella ennenkään.
Mun mielestä on kohteliasta soittaa takaisin silloin kun ehtii, vaikka seuraavana päivänä.