Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Aborttimatkailua ollaan kieltämässä Yhdysvalloissa

Vierailija
28.07.2022 |

Joissakin abortinvastaisissa osavaltioissa, kuten Louisianassa ja Texasissa, pelkästään naisen auttaminen tai neuvominen abortin saamiseksi on kriminalisoitu.

Kylmää kyytiä etenkin nuorille, vähävaraisille naisille. Tietyt osavaltiot yrittävät myös saada liberaaleja osavaltioita antamaan naisista terveystietoja, jotta aborttimatkalaisia voidaan rangaista. https://yle.fi/uutiset/3-12549507

Kommentit (548)

Vierailija
161/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi naiset alkaneet heräilemään siihen, että miesten kanssa ei kannata enää olla. Miehet ovat epäluotettavia, itsenäisiä ja vaarallisia, jotka haluavat vain hallita kaikkea mahdollista ja tuhota kaiken hyvän tieltään. 

MGTOWia neidit näää ei voi enää pysäyttäää...

Me vaan toivotaan että nää MGTOWia huutelevat miehet oikeasti menisivät sitä omaa tietään ja jättäisivät meidät rauhaan. Ei ole vielä tapahtunut.

MGTOW ei huutele naisille yhtään mitään. Vaan puhuu muille miehille. Tyypillistä miten naiset kuvittelevat aina kaiken koskevan automaattisesti heitä...

No kun he nimenomaan julistavat aatettaan. Jos puhelisivat vain miesten kesken, emme me edes tietäisi aatteestaan. Mutta ei, sitä tullaan erikseen toitottamaan suureen ääneen. Tämäkin palsta täynnä. (Ja tässäkin ketjussa tultiin aatteesta ilmoittamaan vaikka aihe on ihan muu)

On normaalia että yhdelle Suomen suurimmista palstoista tullaan keskustelemaan vähän kaikesta. Miksi haluat rajoittaa keskusteluja vain tiettyihin aiheisiin?

Lainaamani henkilö väitti että MGTOW-miehet eivät puhu aatteestaan naisille. Minä totesin että kyllä puhuvat, ja ahkerasti puhuvatkin.

Vierailija
162/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtio ja kirkko täytyisi pitää erillään toisistaan. Entäs esimerkiksi juutalaiset, käsittääkseni heidän uskonnossaan abortti on ihan ok juttu? Entäs he, jotka eivät kuulu mihinkään uskontoon? Itse en usko mihinkään jumalaan enkä ole vuosiin kuulunut kirkkoon, joten minua on ihan turha yrittää pelotella jollain Jumalan tuomiolla ja helvetillä. Sama kuin sanoisin että minä olen dieetillä joten sinä et saa syödä donitsia.

Tämä on sota naisia vastaan. Ei tässä ole kyse mistään lapsista, naiset halutaan pois työelämästä ja opinnoista kotiin hoitamaan lapsia. Ilman omaa rahaa ja päätäntävaltaa, riippuvaiseksi miehestä. Tai vankilaan. Miettikää nyt, teet abortin/saat keskenmenon -> olet rikollinen -> menetät äänioikeutesi. Veikkaan että kohta alkavat näissä sekopää-osavaltioissa keskustelemaan siitä, kuinka jo aiemmin tehdyistä aborteista tai keskenmenoista voi saada syytteen murhasta. Haluavat mahdollisimman monilta naisilta äänioikeuden pois, niin ettei tätä hulluutta vastaan voi sitten edes äänestää.

Itseasiassa USAn perustuslaki kieltää uskonnon käytön päätöksenteon perusteena.

Trumpin nimittämät korkeanoikeuden tuomarit täytyy haastaa oikeuteen valintatilanteessaan valehtelemisesta.

Olisi ihan oikein, että ne poistettaisiin muonavahvuudesta

Sepäs siinä onkin kun uskonto ei voi olla minkään poliittisen päätöksenteon väline, koska uskovaisuus on kuitenkin mielikuvitusolentoihin nojaamista ja nyt eletään tässä todellisuudessa. Jos minä en usko Allahiin niin minun ei tarvitse totella islamin lakeja, Jos en usko krisitinuskon Jumalaan niin ei koske nekään lait minua. Jokainen uskonnollinen yhteisö voi leikkiä vaikka mitä leikkejä, mutta kun eletään tässä todellisuudessa ja tällä maapallolla niin ratkaisut perustuu silloin ihmisoikeuksiin, tieteeseen, tavoitteelliseen pyrkimykseen saada hyvä maailma meille kaikille. Päätökset ei voi kummuta ihmisvihalla toimista uskonnollisista arvoista.

Jos kerta teoriasi mukaan tuonpuoleista ei ole, niin sinut voi hyvällä omallatunnolla joku tappaa, jos ei jää siitä kiinni? Teidän ateistien logiikka ja elämä on kestämätöntä. Luulette ihmisen olevan joku apina, ja elämämme täyttyy nautinnonhausta. Vielä sinäkin tulet olemaan viimeisellä tuomiolla Jumalan edessä, ja siellä huomaat ettei ole mikään mielikuvitusolento.

Meneppä lukemaan vaikka rikoslakia. Se on säädetty tässä todellisuudessa eläviä ihmisiä varten. Minä en nyt voi keskustella sinun kanssasi aiheesta kun sinä olet uskovaisten tapaan vailla järkeä. Sinunlaistesi takia meillä on kirkko ja valtio erillään. Kyllä me ollaan täällä päätetty, että ihmisiä joiden syntymä on todettu ja niille on hetu annettu niin sellaisia ei saa tappaa ilman sanktiota. Ei tarvitse mitään huhuuhuuu hahmoja siihen ei... Ja jos Jumala olisi olemassa niin hän rakastaisi minua ei sinua, koska olet katkera, paha ja väärämielinen. Kyllä Jumalallakin jotkut standardit olisi, että kaltaisesi latvapuolikas ei portista sisään pääsisi. Muuten et voi tietää, jospa oikeasti keskusteletkin nyt Jeesuksen kanssa. Katsos kun minä voin olla Jeesus. Se kun oli kovin uudistusmielinen aikoinaan ja aikalailla jurmutti kaltaisiasi fariseuksia. Ai että näitä uskon asioita. 

Turpaan pitäisi tuollaisia Jumalan pilkkaajia vetää. Sinä olet paha ja sairas ihminen kun puolustat lasten tappamista. Jumala ei välitä siitä mitä sinä höpiset, sinä näet hänet kyllä vielä. Viimeisellä tuomiolla huomaat olleesi väärässä. Et voi vain sikailla täällä eläessäsi ja kuvitella ettei rikoksiasi Jumalan lakeja vastaan tulla rankaisemaan. Kaltaisillesi pilkkaajille helvetti on oikeudenmukainen rangaistus.

Mutta silti kaikesta vaahtoamisestasi huolimatta Raamatusta löytyy kohta, jonka mukaan abortti on ainakin silloin ok, mikäli naisen odottama lapsi ei ole aviomiehen.

Numbers 5:11-31

1 Then the Lord said to Moses, 12 “Speak to the Israelites and say to them: ‘If a man’s wife goes astray and is unfaithful to him 13 so that another man has sexual relations with her, and this is hidden from her husband and her impurity is undetected, 14 and if feelings of jealousy come over her husband and he suspects his wife and she is impure—or if he is jealous and suspects her even though she is not impure— 15 then he is to take his wife to the priest.

-- But if you have gone astray while married to your husband and you have made yourself impure by having sexual relations with a man other than your husband”— 21 here the priest is to put the woman under this curse—“may the Lord cause you to become a curse[b] among your people when he makes your womb miscarry and your abdomen swell. 22 May this water that brings a curse enter your body so that your abdomen swells or your womb miscarries.”

“‘Then the woman is to say, “Amen. So be it.”

ei tuossa kohtaa puhuta oikeasti lapsesta mitään. Lukisit vaikka suomenkielellä niin ymmärtäisit lukemaasi paremmin. Ainoastaan kohtu kuihtuu. Oot etsinyt jonkun oudon vieheellisen käännöksen, näitä riittää.

Eli jos aviomies epäilee, että aviovaimo odottaa jonkun muun miehen lasta, hän vie vaimonsa papin luo joka "kuihduttaa" naisen kohdun? Mitä tämä kohdun kuihduttaminen on jos ei sitä, että naisen raskaus keskeytyy?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maikkimisu kirjoitti:

Ei sikiö ole osa naista, vaan kokonaan toinen ihminen . Ei äidillä voi olla oikeutta päättää sen tappamisesta . Se on murha. 

Miksi sitten sukukypsän tytön/naisen tappaminen tai vammauttaminen pakkosynnytyksessä on ok? Mikä tekee sikiöstä arvokkaamman ja miksi sen sikiön arvo laskee heti syntymän jälkeen?

Todellisuudessa abortin vastustajat vihaavat lapsia ja haluavat vain kontrolloida ja rankaista naisia.

Lapsikauppaa olisi vähemmän, jos abortti olisi kaikkialla laillinen.

Vierailija
164/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko raskaana oleville naisille myös osavaltiosta muuttokielto vai miten homma on aiottu toteuttaa. Tehdäänkö rajoilla kaikille naisille raskaustestit? :D Korona on todellakin madaltanut ihmisten älykkyyttä massiivisesti.

Minä kanssa mietin miten tämä aiotaan toteuttaa? Abortti tehdään niin aikaisessa vaiheessa yleensä ettei mitään vielä näy. Ei ne nyt kaikkia naisia ja tyttöjä voi kieltää matkustamasta tai muuttamasta. Täytynee sitten pukeutua pojaksi/mieheksi niin pääsee? Ihme sekoilua kyllä!!! Saako siellä vielä ostaa raskaustestejä kuitenkin?

Vierailija
165/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun he nimenomaan julistavat aatettaan. Jos puhelisivat vain miesten kesken, emme me edes tietäisi aatteestaan. Mutta ei, sitä tullaan erikseen toitottamaan suureen ääneen. Tämäkin palsta täynnä. (Ja tässäkin ketjussa tultiin aatteesta ilmoittamaan vaikka aihe on ihan muu)

Huoh, jos teillä naisilla olisi tunteiden sijaan vähänkin järkeä, niin ymmärtäisitte kyllä, no selitetään sitten jälleen. Naiselle ei abortti ole tarpeellinen, mikäli hän ei ole raskaana. Ja MGTOW on yksi keino toisten joukossa estää raskaaksi tulo kun miehet pysyvät poissa ahdistelemasta naisia.

Mutta kun eivät pysy 😂. Sehän se ongelma onkin. Kuten jo mainitsin, en ole koskaan harrastanut seksiä miehen kanssa. Tämä ei vain miehille kelpaa.

Kyllä pysyvät, miksi muuten tällä(kin) palstalla on viime vuosina tullut räjähdysmäinen kasvu ketjuihin aihepiirissä "miten lähestyä miestä/miehiä".

Vierailija
166/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä hyvä. Demokratia puhuu. Eikö ole mahtavaa?

Tarkoitit kai teokratia?

Vierailija
167/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtio ja kirkko täytyisi pitää erillään toisistaan. Entäs esimerkiksi juutalaiset, käsittääkseni heidän uskonnossaan abortti on ihan ok juttu? Entäs he, jotka eivät kuulu mihinkään uskontoon? Itse en usko mihinkään jumalaan enkä ole vuosiin kuulunut kirkkoon, joten minua on ihan turha yrittää pelotella jollain Jumalan tuomiolla ja helvetillä. Sama kuin sanoisin että minä olen dieetillä joten sinä et saa syödä donitsia.

Tämä on sota naisia vastaan. Ei tässä ole kyse mistään lapsista, naiset halutaan pois työelämästä ja opinnoista kotiin hoitamaan lapsia. Ilman omaa rahaa ja päätäntävaltaa, riippuvaiseksi miehestä. Tai vankilaan. Miettikää nyt, teet abortin/saat keskenmenon -> olet rikollinen -> menetät äänioikeutesi. Veikkaan että kohta alkavat näissä sekopää-osavaltioissa keskustelemaan siitä, kuinka jo aiemmin tehdyistä aborteista tai keskenmenoista voi saada syytteen murhasta. Haluavat mahdollisimman monilta naisilta äänioikeuden pois, niin ettei tätä hulluutta vastaan voi sitten edes äänestää.

Trumpin nimittämät korkeanoikeuden tuomarit täytyy haastaa oikeuteen valintatilanteessaan valehtelemisesta.

Sepäs siinä onkin kun uskonto ei voi olla minkään poliittisen päätöksenteon väline, koska uskovaisuus on kuitenkin mielikuvitusolentoihin nojaamista ja nyt eletään tässä todellisuudessa. Jos minä en usko Allahiin niin minun ei tarvitse totella islamin lakeja, Jos en usko krisitinuskon Jumalaan niin ei koske nekään lait minua. Jokainen uskonnollinen yhteisö voi leikkiä vaikka mitä leikkejä, mutta kun eletään tässä todellisuudessa ja tällä maapallolla niin ratkaisut perustuu silloin ihmisoikeuksiin, tieteeseen, tavoitteelliseen pyrkimykseen saada hyvä maailma meille kaikille. Päätökset ei voi kummuta ihmisvihalla toimista uskonnollisista arvoista.

Jos kerta teoriasi mukaan tuonpuoleista ei ole, niin sinut voi hyvällä omallatunnolla joku tappaa, jos ei jää siitä kiinni? Teidän ateistien logiikka ja elämä on kestämätöntä. Luulette ihmisen olevan joku apina, ja elämämme täyttyy nautinnonhausta. Vielä sinäkin tulet olemaan viimeisellä tuomiolla Jumalan edessä, ja siellä huomaat ettei ole mikään mielikuvitusolento.

Meneppä lukemaan vaikka rikoslakia. Se on säädetty tässä todellisuudessa eläviä ihmisiä varten. Minä en nyt voi keskustella sinun kanssasi aiheesta kun sinä olet uskovaisten tapaan vailla järkeä. Sinunlaistesi takia meillä on kirkko ja valtio erillään. Kyllä me ollaan täällä päätetty, että ihmisiä joiden syntymä on todettu ja niille on hetu annettu niin sellaisia ei saa tappaa ilman sanktiota. Ei tarvitse mitään huhuuhuuu hahmoja siihen ei... Ja jos Jumala olisi olemassa niin hän rakastaisi minua ei sinua, koska olet katkera, paha ja väärämielinen. Kyllä Jumalallakin jotkut standardit olisi, että kaltaisesi latvapuolikas ei portista sisään pääsisi. Muuten et voi tietää, jospa oikeasti keskusteletkin nyt Jeesuksen kanssa. Katsos kun minä voin olla Jeesus. Se kun oli kovin uudistusmielinen aikoinaan ja aikalailla jurmutti kaltaisiasi fariseuksia. Ai että näitä uskon asioita. 

Turpaan pitäisi tuollaisia Jumalan pilkkaajia vetää. Sinä olet paha ja sairas ihminen kun puolustat lasten tappamista. Jumala ei välitä siitä mitä sinä höpiset, sinä näet hänet kyllä vielä. Viimeisellä tuomiolla huomaat olleesi väärässä. Et voi vain sikailla täällä eläessäsi ja kuvitella ettei rikoksiasi Jumalan lakeja vastaan tulla rankaisemaan. Kaltaisillesi pilkkaajille helvetti on oikeudenmukainen rangaistus.

Mutta silti kaikesta vaahtoamisestasi huolimatta Raamatusta löytyy kohta, jonka mukaan abortti on ainakin silloin ok, mikäli naisen odottama lapsi ei ole aviomiehen.

1 Then the Lord said to Moses, 12 “Speak to the Israelites and say to them: ‘If a man’s wife goes astray and is unfaithful to him 13 so that another man has sexual relations with her, and this is hidden from her husband and her impurity is undetected, 14 and if feelings of jealousy come over her husband and he suspects his wife and she is impure—or if he is jealous and suspects her even though she is not impure— 15 then he is to take his wife to the priest.

-- But if you have gone astray while married to your husband and you have made yourself impure by having sexual relations with a man other than your husband”— 21 here the priest is to put the woman under this curse—“may the Lord cause you to become a curse[b] among your people when he makes your womb miscarry and your abdomen swell. 22 May this water that brings a curse enter your body so that your abdomen swells or your womb miscarries.”

Tuota, tämä löytyy ihan suomenkielisestäkin Raamatusta. Miksi et käyttänyt sitä?

Raamatun alkukieli ei ole englanti. Englanninkielinen käännös on käännös siinä missä suomalainenkin. Tämä ihan tiedoksi.

Vierailija
168/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko raskaana oleville naisille myös osavaltiosta muuttokielto vai miten homma on aiottu toteuttaa. Tehdäänkö rajoilla kaikille naisille raskaustestit? :D Korona on todellakin madaltanut ihmisten älykkyyttä massiivisesti.

Minä kanssa mietin miten tämä aiotaan toteuttaa? Abortti tehdään niin aikaisessa vaiheessa yleensä ettei mitään vielä näy. Ei ne nyt kaikkia naisia ja tyttöjä voi kieltää matkustamasta tai muuttamasta. Täytynee sitten pukeutua pojaksi/mieheksi niin pääsee? Ihme sekoilua kyllä!!! Saako siellä vielä ostaa raskaustestejä kuitenkin?

Jossain jo väläyteltiin että tullikoirat voisivat haistella kaikkia naisia ja merkata raskaanaolevat... 😳😂

Vierailija
169/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh, jos teillä naisilla olisi tunteiden sijaan vähänkin järkeä, niin ymmärtäisitte kyllä, no selitetään sitten jälleen. Naiselle ei abortti ole tarpeellinen, mikäli hän ei ole raskaana. Ja MGTOW on yksi keino toisten joukossa estää raskaaksi tulo kun miehet pysyvät poissa ahdistelemasta naisia.

Mutta kun eivät pysy 😂. Sehän se ongelma onkin. Kuten jo mainitsin, en ole koskaan harrastanut seksiä miehen kanssa. Tämä ei vain miehille kelpaa.

Kyllä pysyvät, miksi muuten tällä(kin) palstalla on viime vuosina tullut räjähdysmäinen kasvu ketjuihin aihepiirissä "miten lähestyä miestä/miehiä".

Ja sinä raukkako luulet että nämä liittyvät toisiinsa? 😅 Vinkki: täällä on yhtä paljon "kuinka saa naisen" -keskusteluja.

Vierailija
170/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maikkimisu kirjoitti:

Ei sikiö ole osa naista, vaan kokonaan toinen ihminen . Ei äidillä voi olla oikeutta päättää sen tappamisesta . Se on murha. 

Naisella ON oikeus päättää omasta kehostaan. Alkio on ALKIO, ei ihminen vaan potentiaali. Sinulla on oikeus olla mitä mieltä tahansa, Suomessa ja sivistysmaissa onneksi ajatellaan toisin. Abortti on naisen perusoikeus. Nainen päättää omasta kehostaan. Raskaaksi voi tulla ehkäisystä huolimatta. Nainen kantaa aina näistä(kin) asioista sen raskaimman taakan kun miehet poistuvat tästäkin kuviosta takavasemmalle. Suomessa on käsittelyssä lakialoite joka helpottaa keskeytyksen saamista ja hyvä niin. Abortinvastustajat voivat aloittaa elämänsuojelun elävistä lapsista vaikka Afrikassa. Hop hop, siellä kärsitään juuri tälläkin hetkellä!

Vierailija
171/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maikkimisu kirjoitti:

Toimitaan sitten, kuten muulloinkin, jos on syytä epäillä, että äiti saattaa tappaa lapsensa.

Tällöin lastensuojeluviranomainen tulee ja vie lapsen kiireellisesti pois äidin luota ja sijoittaa muualle.

Vierailija
172/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maikkimisu kirjoitti:

Kannattaa olla varovainen tekopyhyytensä kanssa.

Miksi ihmisella on oikeus tehotuottaa eläimiä, heittää vastasyntyneet eläinvauvat lihamyllyyn, keinotekoisesti jatkaa nautakarjan maidontuotantoa? Ryöstökalastaa meret, pilata pohjavedet, tuhota sademetsät? EI ole ja itse olen vielä lihansyöjä.

Soluklöntti joka kasvaa naisen itsensä sisällä ei ole mitenkään pyhä. Se on kehittymätön kappale, josta myöhemmin saattaa tulla ihminen. Ihan kuin syöpä sisälläsi. Sinulla on oikeus päättää, leikataanko se pois vai ei.

Vierailija
173/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maikkimisu kirjoitti:

Miksi sitten sukukypsän tytön/naisen tappaminen tai vammauttaminen pakkosynnytyksessä on ok? Mikä tekee sikiöstä arvokkaamman ja miksi sen sikiön arvo laskee heti syntymän jälkeen?

Todellisuudessa abortin vastustajat vihaavat lapsia ja haluavat vain kontrolloida ja rankaista naisia.

Lapsikauppaa olisi vähemmän, jos abortti olisi kaikkialla laillinen.

Tähän liittyen, nythän on jo tapauksia missä kuolleen sikiön oikeudet menee naisen elämän edelle. Esimerkiksi jotkin keskenmenon kokeneet naiset eivät ole nyt saaneet apteekista lääkkeitä, joiden avulla raskausmateriaali poistuisi kohdusta. Tällöin kuolleen sikiön osat alkavat mädäntyä naisen sisälle ja nainen mahdollisesti kuolee.  On myös tapauksia missä naiset (jotka eivät ole raskaana) eivät ole onnistuneet saamaan tiettyjä syöpälääkkeitä, koska kyseinen lääke suurina annoksina voisi aiheuttaa abortin. Nämä esimerkit osoittavat, että kuolleen ja jopa pelkästään potentiaalisen sikiön oikeudet menevät ihan heittämällä olemassa olevan ihmisen oikeuksien edelle.

Vierailija
174/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa se naisille vaikeaa pitää housuja jalassa jos ei halua lapsia. Ei seksiä ei raskautta! Simple as that. Eikä tartte mennä toisiin osavaltioihin abrottimatkoille.

Mulla toimii ehkäisy.

Vierailija
175/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei tuossa kohtaa puhuta oikeasti lapsesta mitään. Lukisit vaikka suomenkielellä niin ymmärtäisit lukemaasi paremmin. Ainoastaan kohtu kuihtuu. Oot etsinyt jonkun oudon vieheellisen käännöksen, näitä riittää.

Eli jos aviomies epäilee, että aviovaimo odottaa jonkun muun miehen lasta, hän vie vaimonsa papin luo joka "kuihduttaa" naisen kohdun? Mitä tämä kohdun kuihduttaminen on jos ei sitä, että naisen raskaus keskeytyy?

Siinä on kyse abortista. Täytyy muistaa ettei Vanhan Liiton laki ole enää voimassa ja tuo kohta on merkityksetön nykyajassa. Uusi Liitto on Kristuksessa, eikä Kristus halua ketään tapettaman. Vanha Laki myös sanoo "älä tapa". Jeesus puhui voimakkaasti tekopyhiä vastaan, aviomiehensä tulisi hylätä vaimonsa, jos se odottaa toiselle miehelle lasta, koska aviorikos on mitä Jeesuskaan ei hyväksynyt koskaan. Kun hän antoi anteeksi aviorikoksen tehneelle naiselle hän sanoi "en minäkään sinua tuomitse. Mene, äläkä Enää syntiä tee". Se että Jeesus antoi naiselle anteeksi, ei ollut lupa jatkaa syntisten tekojen tekemistä. Kukaan meistä ihmisistähän ei ole synnitön, mutta kun lankeamme ja hairahdumme, pitäisi meidän tehdä parannus, eikä palata siihen samaan syntiin enää.

Vierailija
176/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta miten hulluksi touhuksi tuolla maassa ollaan menossa. Tai onkin menty jo vuosia.

Haaveilin pitkään kiertäväni Yhdysvaltoja osavaltiosta toiseen. Mutta tämän aborttisekoilun takia en todellakaan tule matkustamaan maahan, missä ihmisoikeuksia poljetaan noin alas (tähän listaan kuuluu myös mm. Kiina ja Arabiemiraatit).

Vierailija
177/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa se naisille vaikeaa pitää housuja jalassa jos ei halua lapsia. Ei seksiä ei raskautta! Simple as that. Eikä tartte mennä toisiin osavaltioihin abrottimatkoille.

Entäs miehen housut? Jos aborttia ei tehdä, lapsi annetaan miehelle kokoaikaisesti kasvatettavaksi. Olkaa hyvät vaan. Vastuuta katsos ei saa pakoilla.

Vierailija
178/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen toimintaa ei saa koskaan kyseenalaistaa!

Vierailija
179/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksiä ei pidä harrastaa jos ei ota vastuuta? Mitä jos ehkäisy pettää ? Itsellä käynnyt niin.Siitä on kyllä aikaa jo yli 20 vuotta. Abortti oli pakko tehdä.En koe ,että se oli murha.

Sinä vastaat siitä viimeisellä tuomiolla Jumalalle. Hän tekee sen ratkaisun minkä oikeaksi kokee. Miksi harrastit seksiä miehen kanssa jonka lasta et halunnut? Tuon takia ei pidä harrastaa seksiä tuntemattomien kanssa. Ei sinun olisi mikään pakko ollut aborttia tehdä, halusit vain päästä eroon lapsesta tappamalla sen ennen sen syntymää.

Te jotka vastaatte aborttia ette ole oikeita kristittyjä. Itsekin sen tajuat kun osaat kuitenkin ymmärtää että Jumala on se joka tuomitsee.

Nyt nämä tekokritityt koittavat asettua Jumalan edelle ja kuvittelevat että heillä on oikeus tuomita muita. Hemmetissä tavataan teidänkin.

Jokainen uudestisyntynyt kristitty vastustaa aborttia, koska abortti on mur ha.

Uudestisyntyneet ovat kiihkoilijoita, jotka ennen uskoonkääntymistään olivat pahempia sikailijoita kuin kukaan ei-kristitty koskaan. Todellisilta Jumalan lapsilta löytyy ymmärrystä kanssaihmisiään kohtaan, te vain yritätte lakaista menneitä syntejänne maton alle.

Vierailija
180/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksistä pidättäytyminen onkin tunnetusti ihmisille simppeli juttu....

Kyllä se on niin, että ihmiset harrastavat seksiä kielloista tai suosituksista huolimatta. Nyt on kyse siitä, mikä on paras ratkaisu kun vahinko on jo sattunut. Sinusta ilmeisesti raskaus ja synnytys kuuluu olla rangaistus naiselle. Mutta näinhän se on sanottu Raamatussakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan