Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Aborttimatkailua ollaan kieltämässä Yhdysvalloissa

Vierailija
28.07.2022 |

Joissakin abortinvastaisissa osavaltioissa, kuten Louisianassa ja Texasissa, pelkästään naisen auttaminen tai neuvominen abortin saamiseksi on kriminalisoitu.

Kylmää kyytiä etenkin nuorille, vähävaraisille naisille. Tietyt osavaltiot yrittävät myös saada liberaaleja osavaltioita antamaan naisista terveystietoja, jotta aborttimatkalaisia voidaan rangaista. https://yle.fi/uutiset/3-12549507

Kommentit (548)

Vierailija
141/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi naiset alkaneet heräilemään siihen, että miesten kanssa ei kannata enää olla. Miehet ovat epäluotettavia, itsenäisiä ja vaarallisia, jotka haluavat vain hallita kaikkea mahdollista ja tuhota kaiken hyvän tieltään. 

MGTOWia neidit näää ei voi enää pysäyttäää...

Me vaan toivotaan että nää MGTOW-miehet oikeasti menisivät sitä omaa tietään ja jättäisivät meidät rauhaan. Ei ole vielä tapahtunut.

Tämä.

Jo vuosia ovat rutkuttaneet tuota samaa täällä mammoille, mutta mitään ei ole tapatunut.

Ohis

Vierailija
142/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, äkkiäpäs ne miehet noissa osavaltiossa saa harrastaa seksiä ja yhdyntöjä ihan keskenään kun jokainen täysjärkinen nainen joka ei halua lapsia kieltäytyy seksistä :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, äkkiäpäs ne miehet noissa osavaltiossa saa harrastaa seksiä ja yhdyntöjä ihan keskenään kun jokainen täysjärkinen nainen joka ei halua lapsia kieltäytyy seksistä :) 

Näytä meille mallia 😘

Vierailija
144/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen sijaan, että meuhkaat ja jakelet tuomioita netissä, miten olisi, jos antaisit Jumalasi hoitaa rangaistukset ja muut? Katsotaanko piireissäsi hyvällä, kun asetut Jumalasi asemaan ja yrität tuomita toisia Tuomelaan tai ikuiseen onneen? 

Niinpä, jumala tekee sen. Jumala näkee mitä ihmiset tekevät ja tuomitsee heidät. :D

Vierailija
145/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtio ja kirkko täytyisi pitää erillään toisistaan. Entäs esimerkiksi juutalaiset, käsittääkseni heidän uskonnossaan abortti on ihan ok juttu? Entäs he, jotka eivät kuulu mihinkään uskontoon? Itse en usko mihinkään jumalaan enkä ole vuosiin kuulunut kirkkoon, joten minua on ihan turha yrittää pelotella jollain Jumalan tuomiolla ja helvetillä. Sama kuin sanoisin että minä olen dieetillä joten sinä et saa syödä donitsia.

Tämä on sota naisia vastaan. Ei tässä ole kyse mistään lapsista, naiset halutaan pois työelämästä ja opinnoista kotiin hoitamaan lapsia. Ilman omaa rahaa ja päätäntävaltaa, riippuvaiseksi miehestä. Tai vankilaan. Miettikää nyt, teet abortin/saat keskenmenon -> olet rikollinen -> menetät äänioikeutesi. Veikkaan että kohta alkavat näissä sekopää-osavaltioissa keskustelemaan siitä, kuinka jo aiemmin tehdyistä aborteista tai keskenmenoista voi saada syytteen murhasta. Haluavat mahdollisimman monilta naisilta äänioikeuden pois, niin ettei tätä hulluutta vastaan voi sitten edes äänestää.

Itseasiassa USAn perustuslaki kieltää uskonnon käytön päätöksenteon perusteena.

Trumpin nimittämät korkeanoikeuden tuomarit täytyy haastaa oikeuteen valintatilanteessaan valehtelemisesta.

Olisi ihan oikein, että ne poistettaisiin muonavahvuudesta

Sepäs siinä onkin kun uskonto ei voi olla minkään poliittisen päätöksenteon väline, koska uskovaisuus on kuitenkin mielikuvitusolentoihin nojaamista ja nyt eletään tässä todellisuudessa. Jos minä en usko Allahiin niin minun ei tarvitse totella islamin lakeja, Jos en usko krisitinuskon Jumalaan niin ei koske nekään lait minua. Jokainen uskonnollinen yhteisö voi leikkiä vaikka mitä leikkejä, mutta kun eletään tässä todellisuudessa ja tällä maapallolla niin ratkaisut perustuu silloin ihmisoikeuksiin, tieteeseen, tavoitteelliseen pyrkimykseen saada hyvä maailma meille kaikille. Päätökset ei voi kummuta ihmisvihalla toimista uskonnollisista arvoista.

Jos kerta teoriasi mukaan tuonpuoleista ei ole, niin sinut voi hyvällä omallatunnolla joku tappaa, jos ei jää siitä kiinni? Teidän ateistien logiikka ja elämä on kestämätöntä. Luulette ihmisen olevan joku apina, ja elämämme täyttyy nautinnonhausta. Vielä sinäkin tulet olemaan viimeisellä tuomiolla Jumalan edessä, ja siellä huomaat ettei ole mikään mielikuvitusolento.

Meneppä lukemaan vaikka rikoslakia. Se on säädetty tässä todellisuudessa eläviä ihmisiä varten. Minä en nyt voi keskustella sinun kanssasi aiheesta kun sinä olet uskovaisten tapaan vailla järkeä. Sinunlaistesi takia meillä on kirkko ja valtio erillään. Kyllä me ollaan täällä päätetty, että ihmisiä joiden syntymä on todettu ja niille on hetu annettu niin sellaisia ei saa tappaa ilman sanktiota. Ei tarvitse mitään huhuuhuuu hahmoja siihen ei... Ja jos Jumala olisi olemassa niin hän rakastaisi minua ei sinua, koska olet katkera, paha ja väärämielinen. Kyllä Jumalallakin jotkut standardit olisi, että kaltaisesi latvapuolikas ei portista sisään pääsisi. Muuten et voi tietää, jospa oikeasti keskusteletkin nyt Jeesuksen kanssa. Katsos kun minä voin olla Jeesus. Se kun oli kovin uudistusmielinen aikoinaan ja aikalailla jurmutti kaltaisiasi fariseuksia. Ai että näitä uskon asioita. 

Turpaan pitäisi tuollaisia Jumalan pilkkaajia vetää. Sinä olet paha ja sairas ihminen kun puolustat lasten tappamista. Jumala ei välitä siitä mitä sinä höpiset, sinä näet hänet kyllä vielä. Viimeisellä tuomiolla huomaat olleesi väärässä. Et voi vain sikailla täällä eläessäsi ja kuvitella ettei rikoksiasi Jumalan lakeja vastaan tulla rankaisemaan. Kaltaisillesi pilkkaajille helvetti on oikeudenmukainen rangaistus.

Mutta silti kaikesta vaahtoamisestasi huolimatta Raamatusta löytyy kohta, jonka mukaan abortti on ainakin silloin ok, mikäli naisen odottama lapsi ei ole aviomiehen.

Numbers 5:11-31

1 Then the Lord said to Moses, 12 “Speak to the Israelites and say to them: ‘If a man’s wife goes astray and is unfaithful to him 13 so that another man has sexual relations with her, and this is hidden from her husband and her impurity is undetected, 14 and if feelings of jealousy come over her husband and he suspects his wife and she is impure—or if he is jealous and suspects her even though she is not impure— 15 then he is to take his wife to the priest.

-- But if you have gone astray while married to your husband and you have made yourself impure by having sexual relations with a man other than your husband”— 21 here the priest is to put the woman under this curse—“may the Lord cause you to become a curse[b] among your people when he makes your womb miscarry and your abdomen swell. 22 May this water that brings a curse enter your body so that your abdomen swells or your womb miscarries.”

“‘Then the woman is to say, “Amen. So be it.”

Vierailija
146/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konservatiiviset kristityt ovat samaa tasoa talibanin kanssa.

Vierailija
147/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

no voi voi. Hyvä että kielletään. Niin pitääkin. Nuoret, vähävaraiset naiset voi sitten opetella pitämään housunsa paremmin jalassa. On se vaan niiiiiiin rankkaa, että ihan suomesta asti pitää inistä että E I EI EI EI !

Tätähän miehet haluaa, että saavat pan..a ilman kondo..mia ja ettei tarvitsisi huolehtia lapsestsakaan, saisi jatkaa vaan naisten hyödyntämistä ilman minkäänlaista ehkäsyä ja elareiden maksua. siksi jotkut liberaalit miehet kannattaa aborttioikeuksia ilman mitään rajaa. Sairasta, ja oikein että tulee stoppi.

Vierailija
148/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtio ja kirkko täytyisi pitää erillään toisistaan. Entäs esimerkiksi juutalaiset, käsittääkseni heidän uskonnossaan abortti on ihan ok juttu? Entäs he, jotka eivät kuulu mihinkään uskontoon? Itse en usko mihinkään jumalaan enkä ole vuosiin kuulunut kirkkoon, joten minua on ihan turha yrittää pelotella jollain Jumalan tuomiolla ja helvetillä. Sama kuin sanoisin että minä olen dieetillä joten sinä et saa syödä donitsia.

Tämä on sota naisia vastaan. Ei tässä ole kyse mistään lapsista, naiset halutaan pois työelämästä ja opinnoista kotiin hoitamaan lapsia. Ilman omaa rahaa ja päätäntävaltaa, riippuvaiseksi miehestä. Tai vankilaan. Miettikää nyt, teet abortin/saat keskenmenon -> olet rikollinen -> menetät äänioikeutesi. Veikkaan että kohta alkavat näissä sekopää-osavaltioissa keskustelemaan siitä, kuinka jo aiemmin tehdyistä aborteista tai keskenmenoista voi saada syytteen murhasta. Haluavat mahdollisimman monilta naisilta äänioikeuden pois, niin ettei tätä hulluutta vastaan voi sitten edes äänestää.

Trumpin nimittämät korkeanoikeuden tuomarit täytyy haastaa oikeuteen valintatilanteessaan valehtelemisesta.

Sepäs siinä onkin kun uskonto ei voi olla minkään poliittisen päätöksenteon väline, koska uskovaisuus on kuitenkin mielikuvitusolentoihin nojaamista ja nyt eletään tässä todellisuudessa. Jos minä en usko Allahiin niin minun ei tarvitse totella islamin lakeja, Jos en usko krisitinuskon Jumalaan niin ei koske nekään lait minua. Jokainen uskonnollinen yhteisö voi leikkiä vaikka mitä leikkejä, mutta kun eletään tässä todellisuudessa ja tällä maapallolla niin ratkaisut perustuu silloin ihmisoikeuksiin, tieteeseen, tavoitteelliseen pyrkimykseen saada hyvä maailma meille kaikille. Päätökset ei voi kummuta ihmisvihalla toimista uskonnollisista arvoista.

Jos kerta teoriasi mukaan tuonpuoleista ei ole, niin sinut voi hyvällä omallatunnolla joku tappaa, jos ei jää siitä kiinni? Teidän ateistien logiikka ja elämä on kestämätöntä. Luulette ihmisen olevan joku apina, ja elämämme täyttyy nautinnonhausta. Vielä sinäkin tulet olemaan viimeisellä tuomiolla Jumalan edessä, ja siellä huomaat ettei ole mikään mielikuvitusolento.

Meneppä lukemaan vaikka rikoslakia. Se on säädetty tässä todellisuudessa eläviä ihmisiä varten. Minä en nyt voi keskustella sinun kanssasi aiheesta kun sinä olet uskovaisten tapaan vailla järkeä. Sinunlaistesi takia meillä on kirkko ja valtio erillään. Kyllä me ollaan täällä päätetty, että ihmisiä joiden syntymä on todettu ja niille on hetu annettu niin sellaisia ei saa tappaa ilman sanktiota. Ei tarvitse mitään huhuuhuuu hahmoja siihen ei... Ja jos Jumala olisi olemassa niin hän rakastaisi minua ei sinua, koska olet katkera, paha ja väärämielinen. Kyllä Jumalallakin jotkut standardit olisi, että kaltaisesi latvapuolikas ei portista sisään pääsisi. Muuten et voi tietää, jospa oikeasti keskusteletkin nyt Jeesuksen kanssa. Katsos kun minä voin olla Jeesus. Se kun oli kovin uudistusmielinen aikoinaan ja aikalailla jurmutti kaltaisiasi fariseuksia. Ai että näitä uskon asioita. 

Turpaan pitäisi tuollaisia Jumalan pilkkaajia vetää. Sinä olet paha ja sairas ihminen kun puolustat lasten tappamista. Jumala ei välitä siitä mitä sinä höpiset, sinä näet hänet kyllä vielä. Viimeisellä tuomiolla huomaat olleesi väärässä. Et voi vain sikailla täällä eläessäsi ja kuvitella ettei rikoksiasi Jumalan lakeja vastaan tulla rankaisemaan. Kaltaisillesi pilkkaajille helvetti on oikeudenmukainen rangaistus.

Mutta silti kaikesta vaahtoamisestasi huolimatta Raamatusta löytyy kohta, jonka mukaan abortti on ainakin silloin ok, mikäli naisen odottama lapsi ei ole aviomiehen.

1 Then the Lord said to Moses, 12 “Speak to the Israelites and say to them: ‘If a man’s wife goes astray and is unfaithful to him 13 so that another man has sexual relations with her, and this is hidden from her husband and her impurity is undetected, 14 and if feelings of jealousy come over her husband and he suspects his wife and she is impure—or if he is jealous and suspects her even though she is not impure— 15 then he is to take his wife to the priest.

-- But if you have gone astray while married to your husband and you have made yourself impure by having sexual relations with a man other than your husband”— 21 here the priest is to put the woman under this curse—“may the Lord cause you to become a curse[b] among your people when he makes your womb miscarry and your abdomen swell. 22 May this water that brings a curse enter your body so that your abdomen swells or your womb miscarries.”

ei tuossa kohtaa puhuta oikeasti lapsesta mitään. Lukisit vaikka suomenkielellä niin ymmärtäisit lukemaasi paremmin. Ainoastaan kohtu kuihtuu. Oot etsinyt jonkun oudon vieheellisen käännöksen, näitä riittää.

Vierailija
149/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä nyt muistuttaisin, että sinulla on velvollisuus uskovaisena olla mahdollisimman paljon Jeesuksen kaltainen. Ja tuo ei nyt sitä oikein ole. Katsos kun Jumala jakaa ne tuomiot, et sinä. Sinulla ei ole minkäälaista käsitystä Jumalan preferensseistä ja siitä mitkä ne on. Mistään ehkäisyistä ja aborteista ei ole sen suuremmin Raamatussa säädetty, mitä on ne abortointi ohjeet aviomiehelle sikiön poistoon. Joten olisi toivottavaa, että te uskovaisetkaan ette säveltäisi aina ihan omianne. Ihmisvihanne on ihan ilmeistä, mutta sen sijaan että suollatte sitä loputon vihaanne ja epävarmuuttanne, niin josko hakisitte ne Jeesuksen opit vaikka armosta, anteeksi annosta ja hyväksymisestä ja alkaisitte elää niiden mukaan. Ne on huomattavasti vaikeammin toteutettavissa silloin kun lähes psykoottistasoisesti antisosiaalinen persoona. Mutta yritä.

Vierailija
150/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitaisiinko kokeilla rajoittaa miehiä välillä? Aina on yritetty valvoa ja rajoittaa naisia, eikä se tuota tulosta. Miesten valvominen ja rajoittaminen sen sijaan on kokeilematta. 

Vierailija
151/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näytä meille mallia 😘

Niin kuin missä mielessä? :) Minä harrastan seksiä hyvin mielelläni omassa parisuhteessani. Meillä Suomessa kun naisella on oikeuksia - oikeuksia päättää omasta kehostaan, käyttää ehkäisyä ja pitää tai olla pitämättä lapsi. En joudu valitsemaan selibaattia pakon edessä.

Vierailija
152/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näytä meille mallia 😘

No minä en ole koskaan harrastanut seksiä miehen kanssa, enkä tulekaan harrastamaan. Tämä ei myöskään ole miehille kelvannut, vaikka tässähän juurikin varmistan etten tule vahingossakaan raskaaksi. Miehet ovat mm. suuttuneet ja haukkuneet kun en ole halunnut heidän kanssaan sänkyyn. Eli ei tässä nainen voi voittaa, teki mitä vaan.

Vierailija
153/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no voi voi. Hyvä että kielletään. Niin pitääkin. Nuoret, vähävaraiset naiset voi sitten opetella pitämään housunsa paremmin jalassa. On se vaan niiiiiiin rankkaa, että ihan suomesta asti pitää inistä että E I EI EI EI !

Tätähän miehet haluaa, että saavat pan..a ilman kondo..mia ja ettei tarvitsisi huolehtia lapsestsakaan, saisi jatkaa vaan naisten hyödyntämistä ilman minkäänlaista ehkäsyä ja elareiden maksua. siksi jotkut liberaalit miehet kannattaa aborttioikeuksia ilman mitään rajaa. Sairasta, ja oikein että tulee stoppi.

Edelleen, muistetaan se että suurin abortteja hyödyntävä ihmisryhmä on parisuhteessa/avioliitossa olevat naiset, joilla on jo lapsia. On joku omituinen myytti mitä viljellään täälläkin, että aborttikysymys koskee vain jotain köyhiä ja nuoria naisia, jotka jostain syystä vain haluavat paneskella ympäriinsä. Ei koske, suurempi kärsiä on naiset joiden kroppa ja talous ei kestä enää uusia raskauksia, ja näille naisille (ja heidän aviomiehilleen) ratkaisu on tuskin se, että avioliitossa ei vain sitten enää lasten jälkeen harrasteta seksiä ollenkaan.

Vierailija
154/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei tuossa kohtaa puhuta oikeasti lapsesta mitään. Lukisit vaikka suomenkielellä niin ymmärtäisit lukemaasi paremmin. Ainoastaan kohtu kuihtuu. Oot etsinyt jonkun oudon vieheellisen käännöksen, näitä riittää.

Sikiö ei ole lapsi raamatussakaan. Tuossa vain nautitaan myrkky joka aiheuttaa keskenmenon. Papithan siihen aikaan lääkärin hommia teki ja oli oikeus harrastaa poppamies hommia esimerkiksi sekoittaa myrkkyjä ja lääkkeitä.

Vierailija
155/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi naiset alkaneet heräilemään siihen, että miesten kanssa ei kannata enää olla. Miehet ovat epäluotettavia, itsenäisiä ja vaarallisia, jotka haluavat vain hallita kaikkea mahdollista ja tuhota kaiken hyvän tieltään. 

Me vaan toivotaan että nää MGTOWia huutelevat miehet oikeasti menisivät sitä omaa tietään ja jättäisivät meidät rauhaan. Ei ole vielä tapahtunut.

MGTOW ei huutele naisille yhtään mitään. Vaan puhuu muille miehille. Tyypillistä miten naiset kuvittelevat aina kaiken koskevan automaattisesti heitä...

No kun he nimenomaan julistavat aatettaan. Jos puhelisivat vain miesten kesken, emme me edes tietäisi aatteestaan. Mutta ei, sitä tullaan erikseen toitottamaan suureen ääneen. Tämäkin palsta täynnä. (Ja tässäkin ketjussa tultiin aatteesta ilmoittamaan vaikka aihe on ihan muu)

Vierailija
156/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sikiö ole osa naista, vaan kokonaan toinen ihminen . Ei äidillä voi olla oikeutta päättää sen tappamisesta . Se on murha. 

Vierailija
157/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naiset ei kykene noudattamaan lakia? "Mut ku mä en haluu!" Ottakaa vastuu teoistanne!

Vierailija
158/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me vaan toivotaan että nää MGTOWia huutelevat miehet oikeasti menisivät sitä omaa tietään ja jättäisivät meidät rauhaan. Ei ole vielä tapahtunut.

MGTOW ei huutele naisille yhtään mitään. Vaan puhuu muille miehille. Tyypillistä miten naiset kuvittelevat aina kaiken koskevan automaattisesti heitä...

No kun he nimenomaan julistavat aatettaan. Jos puhelisivat vain miesten kesken, emme me edes tietäisi aatteestaan. Mutta ei, sitä tullaan erikseen toitottamaan suureen ääneen. Tämäkin palsta täynnä. (Ja tässäkin ketjussa tultiin aatteesta ilmoittamaan vaikka aihe on ihan muu)

On normaalia että yhdelle Suomen suurimmista palstoista tullaan keskustelemaan vähän kaikesta. Miksi haluat rajoittaa keskusteluja vain tiettyihin aiheisiin?

Vierailija
159/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh, jos teillä naisilla olisi tunteiden sijaan vähänkin järkeä, niin ymmärtäisitte kyllä, no selitetään sitten jälleen. Naiselle ei abortti ole tarpeellinen, mikäli hän ei ole raskaana. Ja MGTOW on yksi keino toisten joukossa estää raskaaksi tulo kun miehet pysyvät poissa ahdistelemasta naisia.

Mutta kun eivät pysy 😂. Sehän se ongelma onkin. Kuten jo mainitsin, en ole koskaan harrastanut seksiä miehen kanssa. Tämä ei vain miehille kelpaa.

Vierailija
160/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset ei kykene noudattamaan lakia? "Mut ku mä en haluu!" Ottakaa vastuu teoistanne!

Sehän tarkoittaa myös sitä, että miehen pitää ottaa vastuu teoistaan. Miehelle tulee velvollisuus elättää ja kasvattaa lapsi omalta osaltaan täysi-ikäiseksi asti eli USA:ssa 21 vuoden ikään asti. Mies voidaan määrätä lähivanhemmaksi, jolla on 100% vastuu lapsestaan. Miltä kuulostaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi