Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Aborttimatkailua ollaan kieltämässä Yhdysvalloissa

Vierailija
28.07.2022 |

Joissakin abortinvastaisissa osavaltioissa, kuten Louisianassa ja Texasissa, pelkästään naisen auttaminen tai neuvominen abortin saamiseksi on kriminalisoitu.

Kylmää kyytiä etenkin nuorille, vähävaraisille naisille. Tietyt osavaltiot yrittävät myös saada liberaaleja osavaltioita antamaan naisista terveystietoja, jotta aborttimatkalaisia voidaan rangaista. https://yle.fi/uutiset/3-12549507

Kommentit (548)

Vierailija
121/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun aletaan rajoittamaan ihmisten matkustusoikeutta omassa maassaan ollaan jo melkoisissa äärimenetelmissä. Miltä tuntuisi, että esim. Varsinais-Suomi kieltäisi abortin, ehkäisyneuvonnan ja varmaan hyvin pian kortsujenkin myynnin ja estäisi naisten matkustamisen vaikkapa Helsinkiin, kun jos ne vaikka on raskaana. 

Olen ihan samaa mieltä. Mutta kun on riittävän hysteeriset päättäjät niin mitä tahansa voi tapahtua. Eihän siitä montaa vuotta ole kun Suomessa estettiin vapaa kulku Uudellemaalle ja pois. Oli oikein armeija vartioimassa maan omia kansalaisia.

Vierailija
122/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harrastaessaan seksiä teki jo valinnan.

No aina ei nainen (tai lapsi) ole sitä valintaa tehnyt.

Abortissa lapsi ei tee valintaa koskaan.

Abortinvastustajissa on runsaasti väkeä, joiden mielestä on ok kantaa asetta ja tappaa kuka vaan, jos ei omaa silmää miellytä. Liittyvät myös armeijaan, jossa periaatteena on tappaa ihmisiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtio ja kirkko täytyisi pitää erillään toisistaan. Entäs esimerkiksi juutalaiset, käsittääkseni heidän uskonnossaan abortti on ihan ok juttu? Entäs he, jotka eivät kuulu mihinkään uskontoon? Itse en usko mihinkään jumalaan enkä ole vuosiin kuulunut kirkkoon, joten minua on ihan turha yrittää pelotella jollain Jumalan tuomiolla ja helvetillä. Sama kuin sanoisin että minä olen dieetillä joten sinä et saa syödä donitsia.

Tämä on sota naisia vastaan. Ei tässä ole kyse mistään lapsista, naiset halutaan pois työelämästä ja opinnoista kotiin hoitamaan lapsia. Ilman omaa rahaa ja päätäntävaltaa, riippuvaiseksi miehestä. Tai vankilaan. Miettikää nyt, teet abortin/saat keskenmenon -> olet rikollinen -> menetät äänioikeutesi. Veikkaan että kohta alkavat näissä sekopää-osavaltioissa keskustelemaan siitä, kuinka jo aiemmin tehdyistä aborteista tai keskenmenoista voi saada syytteen murhasta. Haluavat mahdollisimman monilta naisilta äänioikeuden pois, niin ettei tätä hulluutta vastaan voi sitten edes äänestää.

Itseasiassa USAn perustuslaki kieltää uskonnon käytön päätöksenteon perusteena.

Trumpin nimittämät korkeanoikeuden tuomarit täytyy haastaa oikeuteen valintatilanteessaan valehtelemisesta.

Olisi ihan oikein, että ne poistettaisiin muonavahvuudesta

Sepäs siinä onkin kun uskonto ei voi olla minkään poliittisen päätöksenteon väline, koska uskovaisuus on kuitenkin mielikuvitusolentoihin nojaamista ja nyt eletään tässä todellisuudessa. Jos minä en usko Allahiin niin minun ei tarvitse totella islamin lakeja, Jos en usko krisitinuskon Jumalaan niin ei koske nekään lait minua. Jokainen uskonnollinen yhteisö voi leikkiä vaikka mitä leikkejä, mutta kun eletään tässä todellisuudessa ja tällä maapallolla niin ratkaisut perustuu silloin ihmisoikeuksiin, tieteeseen, tavoitteelliseen pyrkimykseen saada hyvä maailma meille kaikille. Päätökset ei voi kummuta ihmisvihalla toimista uskonnollisista arvoista.

Jos kerta teoriasi mukaan tuonpuoleista ei ole, niin sinut voi hyvällä omallatunnolla joku tappaa, jos ei jää siitä kiinni? Teidän ateistien logiikka ja elämä on kestämätöntä. Luulette ihmisen olevan joku apina, ja elämämme täyttyy nautinnonhausta. Vielä sinäkin tulet olemaan viimeisellä tuomiolla Jumalan edessä, ja siellä huomaat ettei ole mikään mielikuvitusolento.

Meneppä lukemaan vaikka rikoslakia. Se on säädetty tässä todellisuudessa eläviä ihmisiä varten. Minä en nyt voi keskustella sinun kanssasi aiheesta kun sinä olet uskovaisten tapaan vailla järkeä. Sinunlaistesi takia meillä on kirkko ja valtio erillään. Kyllä me ollaan täällä päätetty, että ihmisiä joiden syntymä on todettu ja niille on hetu annettu niin sellaisia ei saa tappaa ilman sanktiota. Ei tarvitse mitään huhuuhuuu hahmoja siihen ei... Ja jos Jumala olisi olemassa niin hän rakastaisi minua ei sinua, koska olet katkera, paha ja väärämielinen. Kyllä Jumalallakin jotkut standardit olisi, että kaltaisesi latvapuolikas ei portista sisään pääsisi. Muuten et voi tietää, jospa oikeasti keskusteletkin nyt Jeesuksen kanssa. Katsos kun minä voin olla Jeesus. Se kun oli kovin uudistusmielinen aikoinaan ja aikalailla jurmutti kaltaisiasi fariseuksia. Ai että näitä uskon asioita. 

Turpaan pitäisi tuollaisia Jumalan pilkkaajia vetää. Sinä olet paha ja sairas ihminen kun puolustat lasten tappamista. Jumala ei välitä siitä mitä sinä höpiset, sinä näet hänet kyllä vielä. Viimeisellä tuomiolla huomaat olleesi väärässä. Et voi vain sikailla täällä eläessäsi ja kuvitella ettei rikoksiasi Jumalan lakeja vastaan tulla rankaisemaan. Kaltaisillesi pilkkaajille helvetti on oikeudenmukainen rangaistus.

Vierailija
124/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitetaanpas taas tarjouskilpailu käyntiin.

Voi olla, että olen raskaana ja harkitsen aborttia.

Paljonko te abortinvastustajat, joiden mielestä abortti on murha ja tsygootti/alkio/sikiö ainutlaatuinen pieni ihminen, olette valmiit maksamaan, että en tee aborttia? Mikä on teille tämän lapsen elämän arvo? Nyt on mahdollisuus estää yksi abortti ja pelastaa lapsi pelkän rahan voimalla, joten luulisi tarjouksia tulevan, mutta aiemmissa keskusteluissa on saatu vain sanahelinää ja leukojen loksutusta.

Tuleeko tarjouksia? Kello tikittää, eikä lapsen elämästä ole tarjottu sentin senttiä. Taitaa se oma lompakko kuitenkin olla tärkeämpi.

Tuo kuulostaa trollilta, ehkä siksi. Ainakaan itse en ymmärrä, kuinka raha voisi tuossa vaikuttaa.

Ei vaan kertoo vain siitä, kuinka oma lompakko on kuitenkin tärkeämpi kuin se syntyvä lapsi.

Abortin vastustajia EI kiinnosta se lapsi enää kun se on naisen kehosta synnytetty.

Niin kauan kiinnostaa kun se on naisen kohdussa.

Sairasta eikö vaan?

No, ehdota summaa sitten aluksi. Se vaikuttaa siihen kenen lompakko laihtuu.

En ole abortinvastustaja, mutta ihmettelen tuota tarjouskilpailua. Mutta hyvä on: tarjoan kympin.

Vierailija
125/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Handmaids Tale on action.

Vierailija
126/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sikiö ei ole lapsi. Nainen joka on jo olemassa on jo jonkun lapsi. Hänen oikeutensa tulee ensiksi. 

Eikä tule. Sillä sikiöllä on sielu hedelmöittymisestä lähtien. Viimeisellä tuomiolla te tajuatte. Viattomien veri huutaa oikeutta.

Jessus, että minä inhoan ja halveksin tuollaista uskispazkaa. Ihan täyttä pohjasakkaa.

Synti sinussa tuollaisen vihan aiheuttaa. Rukoile, usko ja ota kaste että pelastuisit.

Olen uskovainen ja käynyt kasteella. Kannatan aborttia, ehdottomasti. Eihän siinä ole kahta sanaa, abortin on oltava laillista. T. Eri

Vierailija
127/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko te abortinvastustajat, joiden mielestä abortti on murha ja tsygootti/alkio/sikiö ainutlaatuinen pieni ihminen, olette valmiit maksamaan, että en tee aborttia? Mikä on teille tämän lapsen elämän arvo? Nyt on mahdollisuus estää yksi abortti ja pelastaa lapsi pelkän rahan voimalla, joten luulisi tarjouksia tulevan, mutta aiemmissa keskusteluissa on saatu vain sanahelinää ja leukojen loksutusta.

Tuleeko tarjouksia? Kello tikittää, eikä lapsen elämästä ole tarjottu sentin senttiä. Taitaa se oma lompakko kuitenkin olla tärkeämpi.

Tuo kuulostaa trollilta, ehkä siksi. Ainakaan itse en ymmärrä, kuinka raha voisi tuossa vaikuttaa.

Ei vaan kertoo vain siitä, kuinka oma lompakko on kuitenkin tärkeämpi kuin se syntyvä lapsi.

Abortin vastustajia EI kiinnosta se lapsi enää kun se on naisen kehosta synnytetty.

Niin kauan kiinnostaa kun se on naisen kohdussa.

Sairasta eikö vaan?

No, ehdota summaa sitten aluksi. Se vaikuttaa siihen kenen lompakko laihtuu.

En ole abortinvastustaja, mutta ihmettelen tuota tarjouskilpailua. Mutta hyvä on: tarjoan kympin.

Minä en ole tuo tarjouksia haluava.

Selvensin vain tuota "ajatuksen" juoksua

Vierailija
128/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun aletaan rajoittamaan ihmisten matkustusoikeutta omassa maassaan ollaan jo melkoisissa äärimenetelmissä. Miltä tuntuisi, että esim. Varsinais-Suomi kieltäisi abortin, ehkäisyneuvonnan ja varmaan hyvin pian kortsujenkin myynnin ja estäisi naisten matkustamisen vaikkapa Helsinkiin, kun jos ne vaikka on raskaana. 

Olen ihan samaa mieltä. Mutta kun on riittävän hysteeriset päättäjät niin mitä tahansa voi tapahtua. Eihän siitä montaa vuotta ole kun Suomessa estettiin vapaa kulku Uudellemaalle ja pois. Oli oikein armeija vartioimassa maan omia kansalaisia.

Vierailija
129/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turpaan pitäisi tuollaisia Jumalan pilkkaajia vetää. Sinä olet paha ja sairas ihminen kun puolustat lasten tappamista. Jumala ei välitä siitä mitä sinä höpiset, sinä näet hänet kyllä vielä. Viimeisellä tuomiolla huomaat olleesi väärässä. Et voi vain sikailla täällä eläessäsi ja kuvitella ettei rikoksiasi Jumalan lakeja vastaan tulla rankaisemaan. Kaltaisillesi pilkkaajille helvetti on oikeudenmukainen rangaistus.

Tuleppa lähelle mua niin vedän sua turpaan.

Vierailija
130/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronan pahimmassa vaiheessa pahin tartunta-alue Uusimaa oli jonkin aikaa sulussa ja matkustus sinne tai sieltä pois oli sallittua vain todella hyvästä syystä. Myöhemminhän tämä sulku todettiin lainvastaiseksi.

Vierailija
131/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sikiö ei ole lapsi. Nainen joka on jo olemassa on jo jonkun lapsi. Hänen oikeutensa tulee ensiksi. 

Eikä tule. Sillä sikiöllä on sielu hedelmöittymisestä lähtien. Viimeisellä tuomiolla te tajuatte. Viattomien veri huutaa oikeutta.

Jessus, että minä inhoan ja halveksin tuollaista uskispazkaa. Ihan täyttä pohjasakkaa.

Synti sinussa tuollaisen vihan aiheuttaa. Rukoile, usko ja ota kaste että pelastuisit.

Olen uskovainen ja käynyt kasteella. Kannatan aborttia, ehdottomasti. Eihän siinä ole kahta sanaa, abortin on oltava laillista. T. Eri

Tarkennan: kannatan oikeutta aborttiin (ettei kukaan ala veistelemään että haluan että kaikki raskaudet keskeytetään 😅). Olen nainen ja jos tulisin epätoivotusti raskaaksi (kyseessä olisi raiska us koska en seksiä harrasta lainkaan), kyllä tekisin abortin. Se on minun päätökseni, ei kenenkään muun.

Vierailija
132/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi naiset alkaneet heräilemään siihen, että miesten kanssa ei kannata enää olla. Miehet ovat epäluotettavia, itsenäisiä ja vaarallisia, jotka haluavat vain hallita kaikkea mahdollista ja tuhota kaiken hyvän tieltään. 

MGTOWia neidit näää ei voi enää pysäyttäää...

Me vaan toivotaan että nää MGTOW-miehet oikeasti menisivät sitä omaa tietään ja jättäisivät meidät rauhaan. Ei ole vielä tapahtunut.

Vierailija
133/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös toivottua lasta odottava ei saa matkustaa osavaltiosta toiseen. Miten tämä voi olla paikallisen perustuslain mukaista?

Niinpä, miten voi erottaa abortin vuoksi matkustavia muista raskaana olevista? Mitä jos raskaana olevan naisen työhön liittyy matkustamista?

Miksi naisen työ sisältäisi matkustamista? Lentoemännän työ taitaa olla ainoa, eikä sitäkään voi tehdä raskaana.

Tarjoaako työnantaja jokaiselle raskautta suunnittelevalle naiselle korvaavaa työtä raskauden ajaksi? Siinähän voi käydä niin, että menomatkalla nainen ei ole raskaana, mutta tulomatkalla on. Mitäs sitten tehdään, pitääkö lentoemännän tulla laivalla, junalla ja bussilla takaisin kotiin?

Vierailija
134/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, että yhtäkkiä tässä aborttijutussa  Yle puhuukin vain naisista eikä tyyliin kohdun kantajista, kohdullisista, imettävällisistä (yms. muista naurettavista kiertoilmauksista sanalle nainen). 

Vierailija
135/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi naiset alkaneet heräilemään siihen, että miesten kanssa ei kannata enää olla. Miehet ovat epäluotettavia, itsenäisiä ja vaarallisia, jotka haluavat vain hallita kaikkea mahdollista ja tuhota kaiken hyvän tieltään. 

MGTOWia neidit näää ei voi enää pysäyttäää...

Me vaan toivotaan että nää MGTOW-miehet oikeasti menisivät sitä omaa tietään ja jättäisivät meidät rauhaan. Ei ole vielä tapahtunut.

Sitten kun pystytte myöntämään suoraan, miksi se herättää teissä niin paljon vihaa, vaikka aina väitättekin ettei se kiinnosta. Jos minua ei joku tietty asia kiinnosta, niin en minä mene haukkumaan sen aihepiirin ihmisiä vaan annan heidän tehdä omia juttujaan.

Mikä herättää vihaa? Se että joku mies ilmoittaa minulle ettei aio deittailla naisia? Ei se vihaa herätä, sanon vain heippa kun en itsekään deittailla miehiä. Ko. mies vaan suuttuu siitä heipasta ja lähtemisen sijaan vetää itkupotkuraivarit eteisessä.

Vierailija
136/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä, että yhtäkkiä tässä aborttijutussa  Yle puhuukin vain naisista eikä tyyliin kohdun kantajista, kohdullisista, imettävällisistä (yms. muista naurettavista kiertoilmauksista sanalle nainen). 

Tasa-arvo ja sukupuolettomuussekoilu sattuu näiltä unohtumaan aina silloin kun pitäisi siirtää miehiltä oikeuksia naisille.

Vierailija
137/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sinun elämäsi kustantaa, kun sinä elät ihan ilmaiseksi?

Vierailija
138/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia sikiön elämällä on enemmän väliä mitä naisen? Aborttien kieltäminen ei lopeta niitä, vaan abortteja aletaan tekemään turvattomissa olosuhteissa. Tämä vaarantaa myös äidin hengen. Ei se abortti ole naisellekkaan mikään helppo homma.

Minä en tajua, että miksi sikiön oikeudet loppuu kun ihminen syntyy ja siitä tulee täysikasvuinen ihminen. 

Siinähän se onkin. Ei ole olemassa mitään tarkkaa hetkeä milloin sikiöstä tulee vauva, milloin vauvasta lapsi, milloin lapsesta, aikuinen, milloin aikuisesta vanhus jne. Sikiön hedelmöittymiselle on tarkka hetki kuten on myös kuolemalle. Kaikki tällä välillä on ihminen.

Googleta tuulimuna. Väitit juuri että se on ihminen.

Siis mitä? Ei tuossa ole sikiötä eikä ihmistä.

Jos uskoo, että ihmiselämä alkaa hedelmöityksestä niin tuolla logiikalla myös tuulimunaraskaus on ihminen, siinähän on kyse siitä, että hedelmöitys on tapahtunut mutta sikiö ei vain ole lähtenyt kehittymään.

Vierailija
139/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kas, taas on uskonto tehnyt maailmasta huonomman paikan elää. Onneksi olkoon.

Ottakaa tiede sydämeenne.

Vierailija
140/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtio ja kirkko täytyisi pitää erillään toisistaan. Entäs esimerkiksi juutalaiset, käsittääkseni heidän uskonnossaan abortti on ihan ok juttu? Entäs he, jotka eivät kuulu mihinkään uskontoon? Itse en usko mihinkään jumalaan enkä ole vuosiin kuulunut kirkkoon, joten minua on ihan turha yrittää pelotella jollain Jumalan tuomiolla ja helvetillä. Sama kuin sanoisin että minä olen dieetillä joten sinä et saa syödä donitsia.

Tämä on sota naisia vastaan. Ei tässä ole kyse mistään lapsista, naiset halutaan pois työelämästä ja opinnoista kotiin hoitamaan lapsia. Ilman omaa rahaa ja päätäntävaltaa, riippuvaiseksi miehestä. Tai vankilaan. Miettikää nyt, teet abortin/saat keskenmenon -> olet rikollinen -> menetät äänioikeutesi. Veikkaan että kohta alkavat näissä sekopää-osavaltioissa keskustelemaan siitä, kuinka jo aiemmin tehdyistä aborteista tai keskenmenoista voi saada syytteen murhasta. Haluavat mahdollisimman monilta naisilta äänioikeuden pois, niin ettei tätä hulluutta vastaan voi sitten edes äänestää.

Itseasiassa USAn perustuslaki kieltää uskonnon käytön päätöksenteon perusteena.

Trumpin nimittämät korkeanoikeuden tuomarit täytyy haastaa oikeuteen valintatilanteessaan valehtelemisesta.

Olisi ihan oikein, että ne poistettaisiin muonavahvuudesta

Sepäs siinä onkin kun uskonto ei voi olla minkään poliittisen päätöksenteon väline, koska uskovaisuus on kuitenkin mielikuvitusolentoihin nojaamista ja nyt eletään tässä todellisuudessa. Jos minä en usko Allahiin niin minun ei tarvitse totella islamin lakeja, Jos en usko krisitinuskon Jumalaan niin ei koske nekään lait minua. Jokainen uskonnollinen yhteisö voi leikkiä vaikka mitä leikkejä, mutta kun eletään tässä todellisuudessa ja tällä maapallolla niin ratkaisut perustuu silloin ihmisoikeuksiin, tieteeseen, tavoitteelliseen pyrkimykseen saada hyvä maailma meille kaikille. Päätökset ei voi kummuta ihmisvihalla toimista uskonnollisista arvoista.

Jos kerta teoriasi mukaan tuonpuoleista ei ole, niin sinut voi hyvällä omallatunnolla joku tappaa, jos ei jää siitä kiinni? Teidän ateistien logiikka ja elämä on kestämätöntä. Luulette ihmisen olevan joku apina, ja elämämme täyttyy nautinnonhausta. Vielä sinäkin tulet olemaan viimeisellä tuomiolla Jumalan edessä, ja siellä huomaat ettei ole mikään mielikuvitusolento.

Meneppä lukemaan vaikka rikoslakia. Se on säädetty tässä todellisuudessa eläviä ihmisiä varten. Minä en nyt voi keskustella sinun kanssasi aiheesta kun sinä olet uskovaisten tapaan vailla järkeä. Sinunlaistesi takia meillä on kirkko ja valtio erillään. Kyllä me ollaan täällä päätetty, että ihmisiä joiden syntymä on todettu ja niille on hetu annettu niin sellaisia ei saa tappaa ilman sanktiota. Ei tarvitse mitään huhuuhuuu hahmoja siihen ei... Ja jos Jumala olisi olemassa niin hän rakastaisi minua ei sinua, koska olet katkera, paha ja väärämielinen. Kyllä Jumalallakin jotkut standardit olisi, että kaltaisesi latvapuolikas ei portista sisään pääsisi. Muuten et voi tietää, jospa oikeasti keskusteletkin nyt Jeesuksen kanssa. Katsos kun minä voin olla Jeesus. Se kun oli kovin uudistusmielinen aikoinaan ja aikalailla jurmutti kaltaisiasi fariseuksia. Ai että näitä uskon asioita. 

Sen sijaan, että meuhkaat ja jakelet tuomioita netissä, miten olisi, jos antaisit Jumalasi hoitaa rangaistukset ja muut? Katsotaanko piireissäsi hyvällä, kun asetut Jumalasi asemaan ja yrität tuomita toisia Tuomelaan tai ikuiseen onneen? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän