Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Aborttimatkailua ollaan kieltämässä Yhdysvalloissa

Vierailija
28.07.2022 |

Joissakin abortinvastaisissa osavaltioissa, kuten Louisianassa ja Texasissa, pelkästään naisen auttaminen tai neuvominen abortin saamiseksi on kriminalisoitu.

Kylmää kyytiä etenkin nuorille, vähävaraisille naisille. Tietyt osavaltiot yrittävät myös saada liberaaleja osavaltioita antamaan naisista terveystietoja, jotta aborttimatkalaisia voidaan rangaista. https://yle.fi/uutiset/3-12549507

Kommentit (548)

Vierailija
101/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa varmaankin hoitaa asiansa niin ettei tarvitse aborttia tehdä. Jos esimerkiksi joutuu raiskatuksi tai syystä tai toisesta ei ole käyttänyt ehkäisyä, ilmaisklinikoilta saa jälkiehkäisypillerin.

Tietenkin on niitäkin jotka ovat ehkäisystä huolehtineet ja silti tulevat raskaaksi mutta he ovat äärimmäisen pieni osa.

Kannattaa varmaan ymmärtää, että noissa osavaltioissa ei kukaan kerro miten siltä abortilta välttyy. Seksuaalikasvatus puuttuu ja kohta ne kortsutkin. 

Vierailija
102/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tosi siistii että tääl Suomes voi vapaasti tehdä bortsuja. Itel jo 4 takana kun on vain muuttanut mieltään tai tullu ajatelleeks jälkiehkäisyy liian myöhään. Mielestäni bortsun pitäisi saada tehä vikalle raskauskuulle asti, voi vapaasti harrastaa kivoja irtosuhteita ilman huolia seurauksista ;)

t. feministi

Mies esiintyy feministinä

Trolli mikä trolli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tosi siistii että tääl Suomes voi vapaasti tehdä bortsuja. Itel jo 4 takana kun on vain muuttanut mieltään tai tullu ajatelleeks jälkiehkäisyy liian myöhään. Mielestäni bortsun pitäisi saada tehä vikalle raskauskuulle asti, voi vapaasti harrastaa kivoja irtosuhteita ilman huolia seurauksista ;)

t. feministi

Trolli mikä trolli

Eikö mies voi olla feministi? Ite oon nainen mutta uskottele itselles mitä haluat.

sama

Vierailija
104/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtio ja kirkko täytyisi pitää erillään toisistaan. Entäs esimerkiksi juutalaiset, käsittääkseni heidän uskonnossaan abortti on ihan ok juttu? Entäs he, jotka eivät kuulu mihinkään uskontoon? Itse en usko mihinkään jumalaan enkä ole vuosiin kuulunut kirkkoon, joten minua on ihan turha yrittää pelotella jollain Jumalan tuomiolla ja helvetillä. Sama kuin sanoisin että minä olen dieetillä joten sinä et saa syödä donitsia.

Tämä on sota naisia vastaan. Ei tässä ole kyse mistään lapsista, naiset halutaan pois työelämästä ja opinnoista kotiin hoitamaan lapsia. Ilman omaa rahaa ja päätäntävaltaa, riippuvaiseksi miehestä. Tai vankilaan. Miettikää nyt, teet abortin/saat keskenmenon -> olet rikollinen -> menetät äänioikeutesi. Veikkaan että kohta alkavat näissä sekopää-osavaltioissa keskustelemaan siitä, kuinka jo aiemmin tehdyistä aborteista tai keskenmenoista voi saada syytteen murhasta. Haluavat mahdollisimman monilta naisilta äänioikeuden pois, niin ettei tätä hulluutta vastaan voi sitten edes äänestää.

Itseasiassa USAn perustuslaki kieltää uskonnon käytön päätöksenteon perusteena.

Trumpin nimittämät korkeanoikeuden tuomarit täytyy haastaa oikeuteen valintatilanteessaan valehtelemisesta.

Olisi ihan oikein, että ne poistettaisiin muonavahvuudesta

Sepäs siinä onkin kun uskonto ei voi olla minkään poliittisen päätöksenteon väline, koska uskovaisuus on kuitenkin mielikuvitusolentoihin nojaamista ja nyt eletään tässä todellisuudessa. Jos minä en usko Allahiin niin minun ei tarvitse totella islamin lakeja, Jos en usko krisitinuskon Jumalaan niin ei koske nekään lait minua. Jokainen uskonnollinen yhteisö voi leikkiä vaikka mitä leikkejä, mutta kun eletään tässä todellisuudessa ja tällä maapallolla niin ratkaisut perustuu silloin ihmisoikeuksiin, tieteeseen, tavoitteelliseen pyrkimykseen saada hyvä maailma meille kaikille. Päätökset ei voi kummuta ihmisvihalla toimista uskonnollisista arvoista.

Vierailija
105/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntymättömälle lapselle on hyväksi päästä Jumalan huomaan ennen, kuin on tähän pahaan maailmaan edes syntynyt. Siitä näkökulmasta abortti ei ole mikään kuolemansynti sille sikiölle/lapselle. Siksi en itse täysin allekirjoita näkemyksiä, joiden puolesta uskovat vaahtoavat. Olen itse uskossa ja kyllä, ihmisen elämä on arvokasta joo, mutta on se silti myös melkoista saissea nykypallolla. Helpommalla pääsee, kun ei synny.

Vierailija
106/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta alkaa laittomien aborttien määrä kasvamaan räjähdysmäisesti USAssa, ja niiden seuraukset.

Vierailija
107/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustelkaa kristityt abortinvastustajat, miksi ette ole perustaneet 24/7 toimivaa auttavaa puhelinta ja ilmaista lastenhoitopalvelua jolloin kaikille lapsille olisi turvattu hoito kun vanhemman/vanhempien kyky hoitaa on syystä tai toisesta heikentynyt ja apua tarvitaan?

Se olis kaikkein kristillisin teko.

En ole kristitty mutta miksi tuollaisen pitäiis olla ilmainen, varsinkaan jos sen pitäisi toimia 24/7?

Voisin kuvitella, että siellä Yhdysvalloissa tuollaisia on tai ainakin tätä nykyä pitäisi olla.

Suomessa abortti on laillinen eli ehkä täällä ei ole yhtä lailla tarvetta.

Vierailija
108/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. feministi

Trolli mikä trolli

Eikö mies voi olla feministi? Ite oon nainen mutta uskottele itselles mitä haluat.

sama

Tottakai voi olla mutta tuollaista tekstiä syytävä on trolli.

Turha edes yrittää, tuo kommentti on "kieli poskessa" kirjoitettu

Vierailija
109/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia sikiön elämällä on enemmän väliä mitä naisen? Aborttien kieltäminen ei lopeta niitä, vaan abortteja aletaan tekemään turvattomissa olosuhteissa. Tämä vaarantaa myös äidin hengen. Ei se abortti ole naisellekkaan mikään helppo homma.

Minä en tajua, että miksi sikiön oikeudet loppuu kun ihminen syntyy ja siitä tulee täysikasvuinen ihminen. 

Siinähän se onkin. Ei ole olemassa mitään tarkkaa hetkeä milloin sikiöstä tulee vauva, milloin vauvasta lapsi, milloin lapsesta, aikuinen, milloin aikuisesta vanhus jne. Sikiön hedelmöittymiselle on tarkka hetki kuten on myös kuolemalle. Kaikki tällä välillä on ihminen.

Googleta tuulimuna. Väitit juuri että se on ihminen.

Siis mitä? Ei tuossa ole sikiötä eikä ihmistä.

Vierailija
110/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harrastaessaan seksiä teki jo valinnan.

Niin teki mieskin, joka pääsee kuin koira veräjästä. Miehet pakkosteriloitavaksi.

Vierailija
111/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtio ja kirkko täytyisi pitää erillään toisistaan. Entäs esimerkiksi juutalaiset, käsittääkseni heidän uskonnossaan abortti on ihan ok juttu? Entäs he, jotka eivät kuulu mihinkään uskontoon? Itse en usko mihinkään jumalaan enkä ole vuosiin kuulunut kirkkoon, joten minua on ihan turha yrittää pelotella jollain Jumalan tuomiolla ja helvetillä. Sama kuin sanoisin että minä olen dieetillä joten sinä et saa syödä donitsia.

Tämä on sota naisia vastaan. Ei tässä ole kyse mistään lapsista, naiset halutaan pois työelämästä ja opinnoista kotiin hoitamaan lapsia. Ilman omaa rahaa ja päätäntävaltaa, riippuvaiseksi miehestä. Tai vankilaan. Miettikää nyt, teet abortin/saat keskenmenon -> olet rikollinen -> menetät äänioikeutesi. Veikkaan että kohta alkavat näissä sekopää-osavaltioissa keskustelemaan siitä, kuinka jo aiemmin tehdyistä aborteista tai keskenmenoista voi saada syytteen murhasta. Haluavat mahdollisimman monilta naisilta äänioikeuden pois, niin ettei tätä hulluutta vastaan voi sitten edes äänestää.

Trumpin nimittämät korkeanoikeuden tuomarit täytyy haastaa oikeuteen valintatilanteessaan valehtelemisesta.

Sepäs siinä onkin kun uskonto ei voi olla minkään poliittisen päätöksenteon väline, koska uskovaisuus on kuitenkin mielikuvitusolentoihin nojaamista ja nyt eletään tässä todellisuudessa. Jos minä en usko Allahiin niin minun ei tarvitse totella islamin lakeja, Jos en usko krisitinuskon Jumalaan niin ei koske nekään lait minua. Jokainen uskonnollinen yhteisö voi leikkiä vaikka mitä leikkejä, mutta kun eletään tässä todellisuudessa ja tällä maapallolla niin ratkaisut perustuu silloin ihmisoikeuksiin, tieteeseen, tavoitteelliseen pyrkimykseen saada hyvä maailma meille kaikille. Päätökset ei voi kummuta ihmisvihalla toimista uskonnollisista arvoista.

Jos kerta teoriasi mukaan tuonpuoleista ei ole, niin sinut voi hyvällä omallatunnolla joku tappaa, jos ei jää siitä kiinni? Teidän ateistien logiikka ja elämä on kestämätöntä. Luulette ihmisen olevan joku apina, ja elämämme täyttyy nautinnonhausta. Vielä sinäkin tulet olemaan viimeisellä tuomiolla Jumalan edessä, ja siellä huomaat ettei ole mikään mielikuvitusolento.

Vierailija
112/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten vaan matkailu euroopaan tekemään abortti

Vierailija
113/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. feministi

Trolli mikä trolli

sama

Ole mikä olet, typerä idarikehari olet silti

Vierailija
114/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta alkaa laittomien aborttien määrä kasvamaan räjähdysmäisesti USAssa, ja niiden seuraukset.

Tämä. Ja ne vasta vaarallisia ovat myös sille naiselle. Sanomalehti Keskisuomalaisessa oli juuri viime viikonloppuna juttu brasilialaisten laittomista aborteista. Ostavat pimeänä pillereitä ja ottavat riskin sivuoireista, jotka voivat kuitenkin lopulta viedä sairaalaan, jäävät kiinni ja sairaalasta riippuen joko pääsevät ilman tuomiota tai joutuvat vuosiksi vankilaan.

Henkarilla tehdyt abortithan on jo menneiltä vuosikymmeniltä tuttuja suomalaisellekin.

Vierailija
115/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa varmaankin hoitaa asiansa niin ettei tarvitse aborttia tehdä. Jos esimerkiksi joutuu raiskatuksi tai syystä tai toisesta ei ole käyttänyt ehkäisyä, ilmaisklinikoilta saa jälkiehkäisypillerin.

Tietenkin on niitäkin jotka ovat ehkäisystä huolehtineet ja silti tulevat raskaaksi mutta he ovat äärimmäisen pieni osa.

Muuten hyvä, mutta jälkiehkäisypilleri ei välttämättä toimi, eikä ehkäise raskautta jos munasolu on jo hedelmöittynyt. Lisäksi toimii huonosti yli 70-kiloisilla naisilla, koska hormonitasot laskettu jonkun 55-kiloisen unelmamisukan aineenvaihdunnan mukaan. 

Vierailija
116/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös toivottua lasta odottava ei saa matkustaa osavaltiosta toiseen. Miten tämä voi olla paikallisen perustuslain mukaista?

Niinpä, miten voi erottaa abortin vuoksi matkustavia muista raskaana olevista? Mitä jos raskaana olevan naisen työhön liittyy matkustamista?

Miksi naisen työ sisältäisi matkustamista? Lentoemännän työ taitaa olla ainoa, eikä sitäkään voi tehdä raskaana.

Tyhmä.

Vierailija
117/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kerta teoriasi mukaan tuonpuoleista ei ole, niin sinut voi hyvällä omallatunnolla joku tappaa, jos ei jää siitä kiinni? Teidän ateistien logiikka ja elämä on kestämätöntä. Luulette ihmisen olevan joku apina, ja elämämme täyttyy nautinnonhausta. Vielä sinäkin tulet olemaan viimeisellä tuomiolla Jumalan edessä, ja siellä huomaat ettei ole mikään mielikuvitusolento.

Oletko tosissasi?

Ja sun seuraajat, ne yläpeukuttajat, tumputtaa ringissä.....

Vierailija
118/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitetaanpas taas tarjouskilpailu käyntiin.

Voi olla, että olen raskaana ja harkitsen aborttia.

Paljonko te abortinvastustajat, joiden mielestä abortti on murha ja tsygootti/alkio/sikiö ainutlaatuinen pieni ihminen, olette valmiit maksamaan, että en tee aborttia? Mikä on teille tämän lapsen elämän arvo? Nyt on mahdollisuus estää yksi abortti ja pelastaa lapsi pelkän rahan voimalla, joten luulisi tarjouksia tulevan, mutta aiemmissa keskusteluissa on saatu vain sanahelinää ja leukojen loksutusta.

Tuleeko tarjouksia? Kello tikittää, eikä lapsen elämästä ole tarjottu sentin senttiä. Taitaa se oma lompakko kuitenkin olla tärkeämpi.

Tuo kuulostaa trollilta, ehkä siksi. Ainakaan itse en ymmärrä, kuinka raha voisi tuossa vaikuttaa.

Vierailija
119/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meneppä lukemaan vaikka rikoslakia. Se on säädetty tässä todellisuudessa eläviä ihmisiä varten. Minä en nyt voi keskustella sinun kanssasi aiheesta kun sinä olet uskovaisten tapaan vailla järkeä. Sinunlaistesi takia meillä on kirkko ja valtio erillään. Kyllä me ollaan täällä päätetty, että ihmisiä joiden syntymä on todettu ja niille on hetu annettu niin sellaisia ei saa tappaa ilman sanktiota. Ei tarvitse mitään huhuuhuuu hahmoja siihen ei... Ja jos Jumala olisi olemassa niin hän rakastaisi minua ei sinua, koska olet katkera, paha ja väärämielinen. Kyllä Jumalallakin jotkut standardit olisi, että kaltaisesi latvapuolikas ei portista sisään pääsisi. Muuten et voi tietää, jospa oikeasti keskusteletkin nyt Jeesuksen kanssa. Katsos kun minä voin olla Jeesus. Se kun oli kovin uudistusmielinen aikoinaan ja aikalailla jurmutti kaltaisiasi fariseuksia. Ai että näitä uskon asioita. 

Vierailija
120/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitetaanpas taas tarjouskilpailu käyntiin.

Voi olla, että olen raskaana ja harkitsen aborttia.

Paljonko te abortinvastustajat, joiden mielestä abortti on murha ja tsygootti/alkio/sikiö ainutlaatuinen pieni ihminen, olette valmiit maksamaan, että en tee aborttia? Mikä on teille tämän lapsen elämän arvo? Nyt on mahdollisuus estää yksi abortti ja pelastaa lapsi pelkän rahan voimalla, joten luulisi tarjouksia tulevan, mutta aiemmissa keskusteluissa on saatu vain sanahelinää ja leukojen loksutusta.

Tuleeko tarjouksia? Kello tikittää, eikä lapsen elämästä ole tarjottu sentin senttiä. Taitaa se oma lompakko kuitenkin olla tärkeämpi.

Tuo kuulostaa trollilta, ehkä siksi. Ainakaan itse en ymmärrä, kuinka raha voisi tuossa vaikuttaa.

Ei vaan kertoo vain siitä, kuinka oma lompakko on kuitenkin tärkeämpi kuin se syntyvä lapsi.

Abortin vastustajia EI kiinnosta se lapsi enää kun se on naisen kehosta synnytetty.

Niin kauan kiinnostaa kun se on naisen kohdussa.

Sairasta eikö vaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän