Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harrastuskaveri pukeutuu muumipaitoihin ja Iines-Ankka legginseihin

Vierailija
27.07.2022 |

Eikä siinä mitään jos hän olisi päiväkoti-ikäinen, mutta on melkein 50.

Yhtenä päivänä hänellä oli tosiaan Iines-legginssit ja muumikuvioinen tunika. Repussa oli muumimamman naama ja hiukset oli pinkeillä lenkeillä saparoilla.

Juttelee vähän väliä miten tilasi taas jonkun ihanan muumi- tai Nalle Puh-paitulin ja samalla kotiin mukeja Pipsa Possun kuvilla ja olkkariin Nalle Puh-verhot. Lapsensa ovat teinejä.

Juu, kukin tavallaan ja onhan se ihailtavaa että uskaltaa pukeutua juuri niin kuin haluaa. Mutta en voi olla miettimättä mistä moinen juontaa juurensa. Tunteeko joku tällaisen aikuistaaperon, tai oletko itse sellainen? Käydäänkö tässä läpi jotain lapsuuden ikäviä muistoja tai ikäkriisiä?

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP tässä enemmän hävettää kun tekee tällaisia aloituksia

Vierailija
42/65 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas rankkaa. Itsekin pukeudun lähinnä pastellisävyisiin vaatteisiin ja mulla on muutama paita joissa on esim. Hello Kitty tai My Little Pony.

Ihmiset pukeutuu kauheen tylsästi ja synkästi. On olemassa muitakin värejä kun musta, valkoinen, ruskea, beige ja harmaa.

N31

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se jotenkin vajaaälyinen?

Vierailija
44/65 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olisi tekemisissä.

Huutelee hän sieltä omasta nurkassaan. Oven takaa.

Vierailija
45/65 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattele aapee, millaiset ajatukset sulla.

🙆🏼🤷

Vierailija
46/65 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän on sitten se tyyli minkä arvon ap hyväksyy? 🤔

Vierailija
47/65 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai. Mun mielestä se on jotenkin häiriintynyttä, mutta ilmeisesti on ihan jees pukeutua täti-ikäisenä kuin pikkulapsi. :D

Hauska huomata.

Ap

Monesti aikuisena kun katsoo vaatteita niin lapsille tehdään ne värikkäimmät ja hauskimmat kuosit. Tuollaiset iineslegginsit kuulostavat yksistään yksivärisen, vaikka mustan pitkän collegemekon kanssa hauskalta yhdistelmältä aikuisellakin. Mä en pukeudu erityisen lapsenmielisesti mutten myöskään varmaan ikinä tule pukeutumaan joihinkin loafereihin ja neuleisiin kauluspaidoilla.

Enemmän mua häiritsee kun pukeudutaan liian paljastavasti ja epäsopivasti tilanteeseen nähden.

Vierailija
48/65 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun nykyiset viiskymppiset olivat lapsia ei väreistä ollut vielä keksitty kuin ruskean eri sävyjä. Vaateet olivat sen mukaisia. Ei puhettakaan mistään kivoista Muumi-, Iines- yms. -aiheista. On ihanaa että nyt niistä voi nauttia - myös ne viiskymppiset! Hiiteen ikärasismi: glitteri, pompulat ja hauskat vaateet ovat kaikille!

Nykyisten viisikymppisten ollessa lapsia oli 70-luvulla kaikki sateenkaaren värit käytössä ja vielä rohkeina väriyhdistelminä. 🤣🤣🤣

Olet varmaan nähnyt vanhoja värivalokuvia tuolta ajalta, missä värit ovat lähteneet ruskettumaan, ruohokaan ei ole vihreää niissä kuvissa. 60-luvun värikuvissa värit ovat säilyneet kirkkaina.

Vierailija
49/65 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suoralahkeiset siniset farkut, beessi neule, tummansininen kuoritakki, mustat nilkkurit. Jos oikein haluaa irrotella niin pikkujouluihin musta kotelomekko.

Vierailija
50/65 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa kun kilo sitä itseään. Ap hanki elämä.

Vierailija
51/65 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele mitä haluat, mutta miltä itsestäsi tuntuisi jos sinusta tehtäisiin keskustelu missä kuvailtaisiin ensin tarkasti viimeaikoina käytössäsinolleet asut, ja sitten ihmiset eri puolilta Suomea tulisivat siitä keskustelemaan? Varmaan tuntuis kifalta, jos tää sun kaveri tekisi vastapainoksi sulle samalla tavalla. Hahhah..?

Vierailija
52/65 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 43-vuotias ja ostin juuri Minni Hiiri-puseron. Ei kiinnosta jos se on jollekin ongelma.

Vierailija
53/65 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 43-vuotias ja ostin juuri Minni Hiiri-puseron. Ei kiinnosta jos se on jollekin ongelma.

No eipä tässä ketjussa mistään yksittäisestä Minni-puserosta edes ollut kysymys.

Vierailija
54/65 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, minäkin olen sitä mieltä että tuollainen pukeutuminen on noloa. Älä välitä näistä huutelijoista täällä, jotka ilkeillä sanankäänteillä yrittävät nolata aloituksesi.

No julkisesti yrittää nolata kaverinsa, tosin nolaa vain itsensä. Toivottavasti ystävä lukee tämän aloituksen ja saa selville millainen kaveri hänellä oikein onkaan. 

Emme ole kavereita. Harrastuksen parissa joudun olemaan hänen kanssaan tekemisissä.

Jos haluaisin jostain syystä nolata hänet, tekisin sen muulla tavoin kuin kirjoittamalla tunnistamattomasti anonyymille keskustelupalstalle.

Ap

Vierailija
55/65 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sait käsityksen että en hyväksy kys. tyypin pukeutumistyyliä? Mihin minun hyväksyntääni edes tarvitaan?

Pukeutukoon jokainen niin kuin parhaaksi näkee, kuten sanottua. Itseäni silti kiinnostaa miksi joku haluaa tarkoituksella pukea ja muuten asustaa itsensä homssuiseksi päiväkotilapseksi. Hyvähän se on että niin voi ja saa tehdä kun kerran haluaa.

En ole törmännyt moiseen ikinä kenenkään muun kohdalla.

Ap

Vierailija
56/65 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sait käsityksen että en hyväksy kys. tyypin pukeutumistyyliä? Mihin minun hyväksyntääni edes tarvitaan?

Pukeutukoon jokainen niin kuin parhaaksi näkee, kuten sanottua. Itseäni silti kiinnostaa miksi joku haluaa tarkoituksella pukea ja muuten asustaa itsensä homssuiseksi päiväkotilapseksi. Hyvähän se on että niin voi ja saa tehdä kun kerran haluaa.

En ole törmännyt moiseen ikinä kenenkään muun kohdalla.

Ap

No itse vastasit, että koska voi ja haluaa. Kyllä minä tunnen paljonkin ihmisiä jotka pukeutuvat täysin eri tavalla kuin minä itse haluaisin tehdä. Mitä keskusteltavaa haluaisit siitä syntyvän? Ehkä jonkun puolison kohdalla voisi vielä ajatella, että häpeää toisen tyyliä ja siksi pohtii asiaa tai toivoo muutosta. Minulle on ihan se ja sama mitä muilla on päällä. Kunhan ei ole haisevat vaatteet ja intiimialueet suunnilleen verhoiltuina.

Vierailija
57/65 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäpäs ostin Muumimekon! Ja jos joku tietää, mistä saa Iines Ankka -leggingsejä, niin tiedosta olisin kiitollinen. Tahtoo kans semmoset 😊

Vierailija
58/65 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehottaisin Ap:tä keskittymään pukeutumisen sijaan siihen, miten ihminen käyttäytyy. Poikkeava pukeutuminen kertoo vain siitä, että henkilö pukeutuu niin kuin haluaa. Hän on oivaltanut, ettei kannata pelätä muiden reaktioita, koska silloin elää vain puoliksi.

Valitettavasti osa elää täysillä vailla omatuntoa. Osa heistä pukeutuu huomiota herättävästi ja nauttii siitä huomiosta. He tiedostavat, miten paljon Ap:n kaltaiset ihmiset pistävät painoarvoa ulkonäölle varsinaisen käytöksen sijaan. Kun esittää vähän eksentristä tyyppiä, voi helposti antaa itsestään viattoman kuvan. Ihan vahingossa vaan, mä oon tällanen erilainen, älkää tuomitko.

Sitten on aidosti eksentrisiä tyyppejä, jotka haluaisivat vaan elää rauhassa outoine vaatteineen. Heidät tunnistaa siitä, että he osaavat pyytää anteeksi, eivätkä ikinä selittele mokiaan tyyliin: mä nyt oon vaan tällanen taiteilijasielu! 

Vierailija
59/65 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, tällaisten avausten kirjoittajat käyvät läpi jotain lapsuuden ikäviä muistoja tai ikäkriisiä.

Vierailija
60/65 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, minäkin olen sitä mieltä että tuollainen pukeutuminen on noloa. Älä välitä näistä huutelijoista täällä, jotka ilkeillä sanankäänteillä yrittävät nolata aloituksesi.

No julkisesti yrittää nolata kaverinsa, tosin nolaa vain itsensä. Toivottavasti ystävä lukee tämän aloituksen ja saa selville millainen kaveri hänellä oikein onkaan. 

Emme ole kavereita. Harrastuksen parissa joudun olemaan hänen kanssaan tekemisissä.

Jos haluaisin jostain syystä nolata hänet, tekisin sen muulla tavoin kuin kirjoittamalla tunnistamattomasti anonyymille keskustelupalstalle.

Ap

Mitä ajattelet siitä, että tuo harrastuksesta tuntemasi henkilö saattaa lukea tämän aloituksen ja tunnistaa itsensä tästä? Kuvailit myös tässä ketjussa hänen työhönsä liittyvän anekdootin. Eikö olisi kiusallista tietää harrastustutun lukeneen näitä sinun pohdintojasi hänestä? -eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan