Harrastuskaveri pukeutuu muumipaitoihin ja Iines-Ankka legginseihin
Eikä siinä mitään jos hän olisi päiväkoti-ikäinen, mutta on melkein 50.
Yhtenä päivänä hänellä oli tosiaan Iines-legginssit ja muumikuvioinen tunika. Repussa oli muumimamman naama ja hiukset oli pinkeillä lenkeillä saparoilla.
Juttelee vähän väliä miten tilasi taas jonkun ihanan muumi- tai Nalle Puh-paitulin ja samalla kotiin mukeja Pipsa Possun kuvilla ja olkkariin Nalle Puh-verhot. Lapsensa ovat teinejä.
Juu, kukin tavallaan ja onhan se ihailtavaa että uskaltaa pukeutua juuri niin kuin haluaa. Mutta en voi olla miettimättä mistä moinen juontaa juurensa. Tunteeko joku tällaisen aikuistaaperon, tai oletko itse sellainen? Käydäänkö tässä läpi jotain lapsuuden ikäviä muistoja tai ikäkriisiä?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
😅 Mistähän saisi Iines Ankka -leggarit?
Ja ovatko ne aiis kokonaan oranssit röyhelöisellä osiolla peffalle vai tylsästi tavalliset leggingsit Iineksen kuvilla?
Voi jee. Kuulostaa siltä että kyylä yrittää saada muita mollaamaan "ystäväänsä".
Oot sitten niin aikuinen...
Muumit ja Disneyt ovat vain taaperoille, tuliko nyt varmasti selväksi?
Eihän kukaan nyt vain ole erehtynyt ostamaan vaikka koulunsa aloittavalle ekaluokkalaiselle mitään iloista printtivaatetta, vanhemmista puhumattakaan? Me suomalaiset ollaan niin positiivista kansaa muutenkin että mielellään pukeudutaan mustaan, tummansiniseen ja harmaaseen heti taaperoiän jälkeen. Joku voisi muuten vaikka ilahtua liikaa ja se nyt ei ollenkaan käy.
Vierailija kirjoitti:
Ap vissin 15v kun noin kovasti nolostelee muiden pukeutumisesta.
AP on ulkoapäin ohjautuva eli huonon itsetunnon omaava joka pelkää mitä muut ihmiset sanovat ja iinesleggaritäti hyvän itsetunnon omaava joka vähät välittää muiden mielipiteistä ja uskaltaa elää oman näköistä elämää.
Okei eli palstan tuomio: aikuisella naisella tunika ja leggarit ei oo ookoo pukeutumista, paitsi jos niissä on sarjakuvahahmoja.
Vierailija kirjoitti:
Ai. Mun mielestä se on jotenkin häiriintynyttä, mutta ilmeisesti on ihan jees pukeutua täti-ikäisenä kuin pikkulapsi. :D
Hauska huomata.
Ap
Mulla siis on tarkat määritelmä eri ikäisille ihmisille? Miten he saavat olla. Entä sukupuolet? Onko muitakin määreitä? Sinistä ja raitaa?
Vierailija kirjoitti:
En näe mitään syytä nolostella kenenkään muun pukeutumisen vuoksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Voi jee. Kuulostaa siltä että kyylä yrittää saada muita mollaamaan "ystäväänsä".
Oot sitten niin aikuinen...
Ketään ei tarvitse mollata, sellaista en kaipaa lainkaan. Mistä se tuli mieleesi? Pohdi sitä hetki.
Ap
Ai kauheeta, mulla on just päällä t-paita, jossa on Minni Hiiren kuva ja olen 54-vuotias. Pitäisikö nyt jotenkin hävetä?
Miten uskallat kirjoittaa hänestä näin tunnistettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Ai kauheeta, mulla on just päällä t-paita, jossa on Minni Hiiren kuva ja olen 54-vuotias. Pitäisikö nyt jotenkin hävetä?
Mullakin on t-paita, jossa on minni ja mikki 😅 Ja paita on lainattu yli 60 vuotiaan äitini kaapista.
Nyt en siis puhu mistään Mikki Hiiri-paidoista, vaan siitä että koko garderoobi on kenkiä myöten lasten mallistoista. Vaatteet eivät mitenkään tietenkään mätsää keskenään, tärkeintä on että niissä on jotain piirroshahmoja.
Töissä oli joskus saanut pomoltaan kuulla että asiakaspalvelutyössä hiukset kammataan aamulla ennen töihin lähtöä. Oli siis mennyt töihin noin 5-vuotiaan tyttärensä laittamissa saparoissa. Oli verisen loukkaantunut kun tämä hassu tempaus ei sitten esimiehelle käynytkään. Hänestä oli vain söpöä kun oli luvannut tyttärelleen että tämä saa päättää päivän lookin päästä varpaisiin.
Ap
Ap, minäkin olen sitä mieltä että tuollainen pukeutuminen on noloa. Älä välitä näistä huutelijoista täällä, jotka ilkeillä sanankäänteillä yrittävät nolata aloituksesi.
Vierailija kirjoitti:
Ap, minäkin olen sitä mieltä että tuollainen pukeutuminen on noloa. Älä välitä näistä huutelijoista täällä, jotka ilkeillä sanankäänteillä yrittävät nolata aloituksesi.
No julkisesti yrittää nolata kaverinsa, tosin nolaa vain itsensä. Toivottavasti ystävä lukee tämän aloituksen ja saa selville millainen kaveri hänellä oikein onkaan.
Minulla Mikki Hiiri takki, kengät pusero käytössa joka päivä.
Olen 71v. Ei nolota eikä kiinnosta mitä muut tykkäävät. 😉
Ihmeellisiä vastauksia täällä. On myös hieman eri asia, onko päällä olevista vaatteista vain vaikkapa t-paidassa jotain Disney-teemaa vai KOKO asukokonaisuus kampausta myöten kuin päiväkoti-ikäisellä lapsella. Kieltämättä tulee vaikutelma, onko ap:n ystävällä kaikki ihan ok. En tiedä, onko lapsekkaalle pukeutumiselle jokin selitys (keittiöpsykologina ajattelisin esim., että on liikaa jotain aikuisten huolia taikka pahemman luokan ikäkriisi).
Minä on 40-v akka, pukeudun Mikki hiiri-paitoihin ja kuuntelen metallimusiikkia. Toisaalta omistan myös Jimmy Choon kenkiä ja Chanelin veskoja. Jos jotain haittaa niin antaa haitata.
Kumman antaumuksella hyvän itsetunnon omaavat aikuiset ihmiset kiinnittävät huomiota ja ruotivat jonkun toisen pukeutumista yms ... 🤔🙄
Hienoa, jos joku on tässä sekopäisessä maailmassa vielä 50v. onnistunut säilyttämään leikkimielisyytensä ja haistattaa piutpaut muiden mielipiteille pukeutumisestaan ym. joka on jokaisen oma asia. 👍🏻👍🏻