Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ainoastaan lähiaidille tämä kesäloma kiva??

Vierailija
27.07.2022 |

Taas on se viikko, jolloin miehen lapset ovat meillä kesälomalla. Lapset teini-iän kynnyksellä.

Lapsia ei vähempään voisi tämä viikko kiinnostaa. Eivät halua olla mökillä. Haluaisivat olla kavereiden kanssa. Ovat tylsistyneitä, vaikka heisän kanssaan on joka päivä jotain tehty. Ovat kuitenkin 21 h/vrk kännykän kanssa.

Minua, Äitipuolta, ei lapset kiinnosta. Ihan ok lapsia, mutta mielellään voisivat olla muualla. Eivät minua haittaa, mutta en ole emotyyppi.

Isä näkee lapsiaa mielellään välillä, mutta viikko on hänellekin pitkä aikaa. On innoissaan, että kohta tämä loppuu. Ei osaa leikkiä heidän kanssaan, ei etenkään tuon ikäisten.

Kenestä tämä on kivaa? Lähiäidistä vain.

Kommentit (115)

Vierailija
61/115 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset ja teinit ovat joskus sellaisia ettei elämä vanhempana ja perheenä ole aina kivaa, mutta vanhempien tehtävä ei olekaan aina tarjota huippukokemuksia vaan joskus ollaan tylsällä mökillä viikko isän luona. Ja se on ihan ok ja normaalia.

Ainoa syy miksi lapsia ei saisi laittaa vanhemmalleen, olisi se, että lapset olisivat siellä jossain vaarassa.

Vaikea kuvitella että sinulla olisi ollut lapsia, kun näet tämän asian niin epäkypsästi.

Ai on epäkypsää ajatella, että lapsille olisi hyväksi tulla paikkaan, jossa tuntevat olevansa haluttuja?

Minulle olisi tärkeintä, että lasteni hoitaja (kuka ikinä onkaan) on ilolla minun lasteni kanssa. Mm. Päiväkodin opettajan ei tarvitse olla pätevä, vaan tärkeintä on, että hän pitää lapsistani.

Ap

Aloituksessasi syyllistit lähiäidin siitä että hän vetää viikon henkeä. Nyt haukut sen miehesi.

En ole syyllistänyt ketään, vaan ihmetellyt. Itse en näin toimisi.

Enkä hauku miestäni. Sanoin jo aiemmin, että hän haluaa kyllä nähdä lapsiaan, mutta viikko on liikaa. Ja kyllä, edelleen hän hoitaa velvolisuutensa, mutta laskee päiviä.

Ap

Syyllistit ja haukuit.

Ei miehesi mitään hoida.

Se, että ottaa lapset sovitusti luokseen, on sitä velvollisuuden hoitamista. Oharit tekevä isä ei hoida velvolisuuksuuksiaan.

Ap

Vierailija
62/115 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset ja teinit ovat joskus sellaisia ettei elämä vanhempana ja perheenä ole aina kivaa, mutta vanhempien tehtävä ei olekaan aina tarjota huippukokemuksia vaan joskus ollaan tylsällä mökillä viikko isän luona. Ja se on ihan ok ja normaalia.

Ainoa syy miksi lapsia ei saisi laittaa vanhemmalleen, olisi se, että lapset olisivat siellä jossain vaarassa.

Vaikea kuvitella että sinulla olisi ollut lapsia, kun näet tämän asian niin epäkypsästi.

Ai on epäkypsää ajatella, että lapsille olisi hyväksi tulla paikkaan, jossa tuntevat olevansa haluttuja?

Minulle olisi tärkeintä, että lasteni hoitaja (kuka ikinä onkaan) on ilolla minun lasteni kanssa. Mm. Päiväkodin opettajan ei tarvitse olla pätevä, vaan tärkeintä on, että hän pitää lapsistani.

Ap

Aloituksessasi syyllistit lähiäidin siitä että hän vetää viikon henkeä. Nyt haukut sen miehesi.

Enkä hauku miestäni. Sanoin jo aiemmin, että hän haluaa kyllä nähdä lapsiaan, mutta viikko on liikaa. Ja kyllä, edelleen hän hoitaa velvolisuutensa, mutta laskee päiviä.

Ap

Syyllistit ja haukuit.

Ei miehesi mitään hoida.

Se, että ottaa lapset sovitusti luokseen, on sitä velvollisuuden hoitamista. Oharit tekevä isä ei hoida velvolisuuksuuksiaan.

Ap

Ei ole. Hänen pitää olla isä niille lapsille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/115 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko mahdollista jos isä lopettaisi lasten tapaamiset?

Isä katsoo velvollisuudekseen ottaa lapset. Jos lapset eivät itse halua tulla, on se hänestä ok. Mutta jos lapset halauavat tai ne laitetaan tulemaan, niin hän ottaa ne.

Ap

Vierailija
64/115 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se teinien kanssa on. Ei niitä kiinnosta mökkeily kuin korkeintaan ihan yksittäiset päivät. Kun kyse on viikosta, voisi lasten isältä olettaa, että järjestäisi edes parille päivälle jotain, mikä teinejä kiinnostaa? Sen voisi sopia hyvissä ajoin etukäteen, joku pieni reissu esimerkiksi? Sitten muutama päivä sitä tylsistelyäkin tekee ihan hyvää ja sittenpä viikko onkin siinä.

En kuitenkaan lähtisi lasten äitiä tässä syyllistämään, ehkä hän on halunnut kerran vuodessa vaikka tehdä jonkun oman matkan tai jotain? Isä ja teinit nyt vaan juttelemaan, miten jäljellä olevista päivistä saisi mahdollisimman mukavat.

Vierailija
65/115 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä opimme tästä: älä mene yhteen miehen kanssa jolla on lapsia

Öö, miksi ei?

Sanoin jo aiemmin, että lapset ovat ok, eivätkä he minua haittaa. Minä en lapsia hoida enkä viihdytä. En minä tässä ketjussa lapsista valita, vaan ihmettelen lähiäidin toimintaa. Itse en toimisi samoin.

Mies ei ole mikään isähahmo, mutta aviomiehenä täysi timantti.

Ap

Lähiäiti on mennyt tekemään lapsia luuserille ja yrittää nyt ylläpitää lapsilla isäsuhdetta, vaikka isällä ei mitään eväitä isyyteen olekaan.

Siinä. Ymmärrätkö vai vieläkö ihmettelet?

Mulle tuli tämä sama mieleen. Jos lapset eivät halua olla isänsä luona eikä isä halua ottaa lapsia luokseen, ei lähiäidin ole tarpeellista yrittää pitää yllä lasten ja isän välistä suhdetta. Tuollaisessa tilanteessa pitäisi saada aikaiseksi uusi tapaamissopimus. Lähiäiti kun ei oikein voi ottaa riskiä, että ei "päästäisi" lapsia isälleen. Mutta jos tapaamissopimusta muutetaan niin, että lapset eivät ole isänsä luona lomilla, silloin äitikään ei toimi väärin, jos sanoo lapsille, että isän luokse ei tarvitse mennä. Mä olisin aikoinaan ihan mielelläni pitänyt poikani koko ajan vain mun luonani, mutta exä ei suostunut tapaamissopimuksen muutokseen. Kun poika täytti 18 vuotta, ei ole sen jälkeen edes vastannut isänsä puheluihin eikä ollut missään tekemisissä isänsä kanssa. 

Elämässä ei aina saa mitä haluaa, mutta onneksi suurin osa aikuisista tajuaa sen ja sietää epämukavuutta jos tarvitsee.

Jos lasten päätösten mukaan mentäisi kaikessa niin ei ne päätökset aina järkeviä ja hyviä ole, ja jos venkoilijaisän annettaisiin venkoilla niin saattaa olla että hän luistaisi tapaamisista. Onneksi on jonkinlainen sosiaalinen paine ja käytöstavat monilla, että lapsia tulee kuitenkin tavattua ja sitten aikuisena he voivat päättää miten ihmissuhde jatkuu.

Mutta lasten suhdetta vanhempiinsa ei katkaista vain koska joku asia ei huvita, siihen tarvitaan painavammat syyt.

Kaikki isät eivät ole hyviä isejä. Ei toki kaikki äiditkään hyviä äitejä. Joskus olisi lapsen edun mukaista, ettei lasta pakotettaisi tapaamisiin. Varsinkaan, jos ainoa syy toisella vanhemmalla vaatia tapaamisia on kiusata exäänsä. Mutta kävihän se näinkin, että poikani ei ole ollut isänsä kanssa missään tekemisissä sen jälkeen, kun täytti 18. Isänsä muutaman kerran kännipäissään soitti mulle ja tivasi, miksei poika halua enää tavata. Mä vastasin, että mietipä sitä ja löin luurin kiinni. Lopulta en viitsinyt minäkään vastata exän soittoihin. 

No tässä on nyt vain puhuttu siitä että ap ja lasten isä ei suoranaisesti nauti viikon vierailusta ja lapsilla on tylsää. Ihan normaalia elämää tuo on. Vasta jos lapset olisivat jossain vaarassa, pitäisi tapaamiset perua. Nyt aikuisten ja lasten pitää vaan hyväksyä että aina ei ole kivaa.

Olen pahoillani sinun ja poikasi kokemuksesta.

Vierailija
66/115 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Syyllistit ja haukuit.

Ei miehesi mitään hoida.

Ap

En ymmärrä. Jos mies keskustelee heidän kanssaan, tekee aamu- ja iltapalat, kysyy mitä halauvat tehdä ja tekee sitten ne asiat. Niin mitä muuta hänen pitää tehdä ollakseen isä lapsilleen??

Ap

Vierailija
67/115 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Syyllistit ja haukuit.

Ei miehesi mitään hoida.

Ap

En ymmärrä. Jos mies keskustelee heidän kanssaan, tekee aamu- ja iltapalat, kysyy mitä halauvat tehdä ja tekee sitten ne asiat. Niin mitä muuta hänen pitää tehdä ollakseen isä lapsilleen??

Ap

Olla kaupungissa näiden kanssa, tehdä jokin pieni matka, ottaa kavereita sinne mökille/kaupunkiin. OIla isä.

Vierailija
68/115 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaista se teinien kanssa on. Ei niitä kiinnosta mökkeily kuin korkeintaan ihan yksittäiset päivät. Kun kyse on viikosta, voisi lasten isältä olettaa, että järjestäisi edes parille päivälle jotain, mikä teinejä kiinnostaa? Sen voisi sopia hyvissä ajoin etukäteen, joku pieni reissu esimerkiksi? Sitten muutama päivä sitä tylsistelyäkin tekee ihan hyvää ja sittenpä viikko onkin siinä.

En kuitenkaan lähtisi lasten äitiä tässä syyllistämään, ehkä hän on halunnut kerran vuodessa vaikka tehdä jonkun oman matkan tai jotain? Isä ja teinit nyt vaan juttelemaan, miten jäljellä olevista päivistä saisi mahdollisimman mukavat.

Usä on yhden päiväreissun tehnyt lasten kanssa. Sekä kahdesti vienyt uimaan.

Ap

Vierailija
69/115 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako ne lapset vain kahdesti päivässä ruokaa???

Vierailija
70/115 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Syyllistit ja haukuit.

Ei miehesi mitään hoida.

Ap

Ap

Olla kaupungissa näiden kanssa, tehdä jokin pieni matka, ottaa kavereita sinne mökille/kaupunkiin. OIla isä.

Aha. Jos tuo on isän määritelmä, niin ei ihme, että minä olen pihalla.

Ap

Vierailija
71/115 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä teen päiväruoan.

Ap

Vierailija
72/115 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä teen päiväruoan.

Ap

Lapsille kuuluu viisi ateriaa päivässä. Aamiainen, lounas, välipala, päivällinen, iltapala.

Vierailija
73/115 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä aloituksessa ole kyse siitä, että lapsilla on tylsää, vaan siitä, ettei kukaan kauheasti tykkää tästä. Ihmettelen, mitä järkeä tässä on, että kaikki odottaa, että viikko on ohi?

Ap

Ei vanhemmuus ole valintoja tykkääkö vai ei

Vierailija
74/115 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että isällä on tylsää on ookoo ja lasten tylsyys ei myöskään haittaa

Vierailija
75/115 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usä on yhden päiväreissun tehnyt lasten kanssa. Sekä kahdesti vienyt uimaan.

Ap

No sehän kuulostaa jo ihan mukavalta. Ei tuossa voi kovin montaa päivää enää olla jäljellä, eiköhän siitä ihan hyvä muisto lopulta jää. En itsekään aktiivisesti tee teinien kanssa kauheasti mitään, jutellaan, joskus pelaillaan jotain lautapelejä, käydään kävelyllä, vien välillä vaikka ostoksille mutta mökille jää kyllä paljon aikaa ihan vaan löhöillä puhelimella. Pidemmille mökkireissuille yritetään kyllä aina saada kaveri mukaan.

Vierailija
76/115 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä teen päiväruoan.

Ap

Lapsille kuuluu viisi ateriaa päivässä. Aamiainen, lounas, välipala, päivällinen, iltapala.

Teinit osaa ihan itse ottaa välipalat ja iltapalat yms tarpeen mukaan. Ja voivat myös olla mukana tekemässä ruokia, ei niitä ole pakko passata.

Vierailija
77/115 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on teillä yhden viikon kesälomastaan (joka muuten kestää 10 viikkoa) ja raahaatte ne mökille jossa ne ei viihdy, sen sijaan että tekisitte jotain kivaa? Ihan itseaiheutettua on tuo ankeus nyt.

Vierailija
78/115 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä teen päiväruoan.

Ap

Teinit osaa ihan itse ottaa välipalat ja iltapalat yms tarpeen mukaan. Ja voivat myös olla mukana tekemässä ruokia, ei niitä ole pakko passata.

Kaksi lämmintä ateriaa päivässä pitää olla.

Vierailija
79/115 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä teen päiväruoan.

Ap

Kaksi lämmintä ateriaa päivässä pitää olla.

No ei tarvitse välttämättä yhtäkään lämmintä ateriaa. Ja edelleen, jos kaapeissa on ruokaa, kyllä teini osaa ihan itse sitä ottaa. Ei meilläkään tehdä kuin yksi ruoka päivässä, teinit sitten kokkailee itselleen vaikka munakasta, tekevät jonkun salaatin, suolaista pannaria, smoothieta, kuumia voileipiä... mitä nyt mieli tekee ja miten kova nälkä sattuu olemaan.

Vierailija
80/115 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esiteinit ja teinit nyt ovat tuollaisia. Heillä on aina tylsää. On heillä kavereiden kanssa hengatessakin tylsää, mutta silloin heillä on yhdessä tylsää. Saavat siis vertaistukea siihen tylsyyteensä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän