Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ainoastaan lähiaidille tämä kesäloma kiva??

Vierailija
27.07.2022 |

Taas on se viikko, jolloin miehen lapset ovat meillä kesälomalla. Lapset teini-iän kynnyksellä.

Lapsia ei vähempään voisi tämä viikko kiinnostaa. Eivät halua olla mökillä. Haluaisivat olla kavereiden kanssa. Ovat tylsistyneitä, vaikka heisän kanssaan on joka päivä jotain tehty. Ovat kuitenkin 21 h/vrk kännykän kanssa.

Minua, Äitipuolta, ei lapset kiinnosta. Ihan ok lapsia, mutta mielellään voisivat olla muualla. Eivät minua haittaa, mutta en ole emotyyppi.

Isä näkee lapsiaa mielellään välillä, mutta viikko on hänellekin pitkä aikaa. On innoissaan, että kohta tämä loppuu. Ei osaa leikkiä heidän kanssaan, ei etenkään tuon ikäisten.

Kenestä tämä on kivaa? Lähiäidistä vain.

Kommentit (115)

Vierailija
41/115 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä opimme tästä: älä mene yhteen miehen kanssa jolla on lapsia

Öö, miksi ei?

Sanoin jo aiemmin, että lapset ovat ok, eivätkä he minua haittaa. Minä en lapsia hoida enkä viihdytä. En minä tässä ketjussa lapsista valita, vaan ihmettelen lähiäidin toimintaa. Itse en toimisi samoin.

Mies ei ole mikään isähahmo, mutta aviomiehenä täysi timantti.

Ap

Lähiäiti on mennyt tekemään lapsia luuserille ja yrittää nyt ylläpitää lapsilla isäsuhdetta, vaikka isällä ei mitään eväitä isyyteen olekaan.

Siinä. Ymmärrätkö vai vieläkö ihmettelet?

Mulle tuli tämä sama mieleen. Jos lapset eivät halua olla isänsä luona eikä isä halua ottaa lapsia luokseen, ei lähiäidin ole tarpeellista yrittää pitää yllä lasten ja isän välistä suhdetta. Tuollaisessa tilanteessa pitäisi saada aikaiseksi uusi tapaamissopimus. Lähiäiti kun ei oikein voi ottaa riskiä, että ei "päästäisi" lapsia isälleen. Mutta jos tapaamissopimusta muutetaan niin, että lapset eivät ole isänsä luona lomilla, silloin äitikään ei toimi väärin, jos sanoo lapsille, että isän luokse ei tarvitse mennä. Mä olisin aikoinaan ihan mielelläni pitänyt poikani koko ajan vain mun luonani, mutta exä ei suostunut tapaamissopimuksen muutokseen. Kun poika täytti 18 vuotta, ei ole sen jälkeen edes vastannut isänsä puheluihin eikä ollut missään tekemisissä isänsä kanssa. 

Elämässä ei aina saa mitä haluaa, mutta onneksi suurin osa aikuisista tajuaa sen ja sietää epämukavuutta jos tarvitsee.

Jos lasten päätösten mukaan mentäisi kaikessa niin ei ne päätökset aina järkeviä ja hyviä ole, ja jos venkoilijaisän annettaisiin venkoilla niin saattaa olla että hän luistaisi tapaamisista. Onneksi on jonkinlainen sosiaalinen paine ja käytöstavat monilla, että lapsia tulee kuitenkin tavattua ja sitten aikuisena he voivat päättää miten ihmissuhde jatkuu.

Mutta lasten suhdetta vanhempiinsa ei katkaista vain koska joku asia ei huvita, siihen tarvitaan painavammat syyt.

Vierailija
42/115 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan toi lähiäiti nyt ihan törkeä. 51 viikkoa vuodessa hän huolehtii lapsista ja on niin jeesuksen törkeä, että antaa lasten olla kokonainen viikko jossain muualla.

Meillä pojan isälle on sopinut yksi kokonainen pe-su lapsen olla hänen luona koko kesänä. Sain melkein kaksi vuorokautta sellaista aikaa, jolloin en ollut vastuussa lapsesta. Iik. Täytyy varmaan tehdä lasu, kun olen niin kamala, että minä nautin siitä viikonlopusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/115 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset ja teinit ovat joskus sellaisia ettei elämä vanhempana ja perheenä ole aina kivaa, mutta vanhempien tehtävä ei olekaan aina tarjota huippukokemuksia vaan joskus ollaan tylsällä mökillä viikko isän luona. Ja se on ihan ok ja normaalia.

Ainoa syy miksi lapsia ei saisi laittaa vanhemmalleen, olisi se, että lapset olisivat siellä jossain vaarassa.

Vaikea kuvitella että sinulla olisi ollut lapsia, kun näet tämän asian niin epäkypsästi.

Ai on epäkypsää ajatella, että lapsille olisi hyväksi tulla paikkaan, jossa tuntevat olevansa haluttuja?

Minulle olisi tärkeintä, että lasteni hoitaja (kuka ikinä onkaan) on ilolla minun lasteni kanssa. Mm. Päiväkodin opettajan ei tarvitse olla pätevä, vaan tärkeintä on, että hän pitää lapsistani.

Ap

Vierailija
44/115 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset ja teinit ovat joskus sellaisia ettei elämä vanhempana ja perheenä ole aina kivaa, mutta vanhempien tehtävä ei olekaan aina tarjota huippukokemuksia vaan joskus ollaan tylsällä mökillä viikko isän luona. Ja se on ihan ok ja normaalia.

Ainoa syy miksi lapsia ei saisi laittaa vanhemmalleen, olisi se, että lapset olisivat siellä jossain vaarassa.

Vaikea kuvitella että sinulla olisi ollut lapsia, kun näet tämän asian niin epäkypsästi.

Ai on epäkypsää ajatella, että lapsille olisi hyväksi tulla paikkaan, jossa tuntevat olevansa haluttuja?

Minulle olisi tärkeintä, että lasteni hoitaja (kuka ikinä onkaan) on ilolla minun lasteni kanssa. Mm. Päiväkodin opettajan ei tarvitse olla pätevä, vaan tärkeintä on, että hän pitää lapsistani.

Ap

Aloituksessasi syyllistit lähiäidin siitä että hän vetää viikon henkeä. Nyt haukut sen miehesi.

Vierailija
45/115 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa se mies olla melkoinen timantti jos ei osaa edes viikkoa olla omien lastensa kanssa.

Kirjoitin, että aviomiehenä hän on timantti, mutta ei isänä. Ne on kaksi eri asiaa.

Vrt. Minun eksäni oli toisinpäin. Todella hyvä isä, joka puuhaili kaikki illat ja lomat lasten kanssa. Aviomiehenä hän oli ilkeä.

Ap

Vierailija
46/115 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä opimme tästä: älä mene yhteen miehen kanssa jolla on lapsia

Öö, miksi ei?

Sanoin jo aiemmin, että lapset ovat ok, eivätkä he minua haittaa. Minä en lapsia hoida enkä viihdytä. En minä tässä ketjussa lapsista valita, vaan ihmettelen lähiäidin toimintaa. Itse en toimisi samoin.

Mies ei ole mikään isähahmo, mutta aviomiehenä täysi timantti.

Ap

Lähiäiti on mennyt tekemään lapsia luuserille ja yrittää nyt ylläpitää lapsilla isäsuhdetta, vaikka isällä ei mitään eväitä isyyteen olekaan.

Siinä. Ymmärrätkö vai vieläkö ihmettelet?

Mulle tuli tämä sama mieleen. Jos lapset eivät halua olla isänsä luona eikä isä halua ottaa lapsia luokseen, ei lähiäidin ole tarpeellista yrittää pitää yllä lasten ja isän välistä suhdetta. Tuollaisessa tilanteessa pitäisi saada aikaiseksi uusi tapaamissopimus. Lähiäiti kun ei oikein voi ottaa riskiä, että ei "päästäisi" lapsia isälleen. Mutta jos tapaamissopimusta muutetaan niin, että lapset eivät ole isänsä luona lomilla, silloin äitikään ei toimi väärin, jos sanoo lapsille, että isän luokse ei tarvitse mennä. Mä olisin aikoinaan ihan mielelläni pitänyt poikani koko ajan vain mun luonani, mutta exä ei suostunut tapaamissopimuksen muutokseen. Kun poika täytti 18 vuotta, ei ole sen jälkeen edes vastannut isänsä puheluihin eikä ollut missään tekemisissä isänsä kanssa. 

Elämässä ei aina saa mitä haluaa, mutta onneksi suurin osa aikuisista tajuaa sen ja sietää epämukavuutta jos tarvitsee.

Jos lasten päätösten mukaan mentäisi kaikessa niin ei ne päätökset aina järkeviä ja hyviä ole, ja jos venkoilijaisän annettaisiin venkoilla niin saattaa olla että hän luistaisi tapaamisista. Onneksi on jonkinlainen sosiaalinen paine ja käytöstavat monilla, että lapsia tulee kuitenkin tavattua ja sitten aikuisena he voivat päättää miten ihmissuhde jatkuu.

Mutta lasten suhdetta vanhempiinsa ei katkaista vain koska joku asia ei huvita, siihen tarvitaan painavammat syyt.

Kaikki isät eivät ole hyviä isejä. Ei toki kaikki äiditkään hyviä äitejä. Joskus olisi lapsen edun mukaista, ettei lasta pakotettaisi tapaamisiin. Varsinkaan, jos ainoa syy toisella vanhemmalla vaatia tapaamisia on kiusata exäänsä. Mutta kävihän se näinkin, että poikani ei ole ollut isänsä kanssa missään tekemisissä sen jälkeen, kun täytti 18. Isänsä muutaman kerran kännipäissään soitti mulle ja tivasi, miksei poika halua enää tavata. Mä vastasin, että mietipä sitä ja löin luurin kiinni. Lopulta en viitsinyt minäkään vastata exän soittoihin. 

Vierailija
47/115 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta nyt se hoitajasta puhuminen kun lapset ovat toisella vanhemmallaan, ihan sama mitä sanaa lapset itse käyttävät tilanteesta niin eivät ole siellä hoidossa ettekä te tee mitään palvelusta lähiäidille, isä tekee minimisuorituksen vanhempana jos tämä on oikeasti ainoa viikko koko vuotena jolloin lapset ovat teillä. 

Vierailija
48/115 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Aloituksessasi syyllistit lähiäidin siitä että hän vetää viikon henkeä. Nyt haukut sen miehesi.

En ole syyllistänyt ketään, vaan ihmetellyt. Itse en näin toimisi.

Enkä hauku miestäni. Sanoin jo aiemmin, että hän haluaa kyllä nähdä lapsiaan, mutta viikko on liikaa. Ja kyllä, edelleen hän hoitaa velvolisuutensa, mutta laskee päiviä.

Ap

Vierailija
49/115 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan normaaleilta lapsilta. Ei sinun tarvitse olla mikään ohjelmatoimisto, ei ne ydinperheiden vanhemmatkaan ole. Anna lasten isän huolehtia omista lapsistaan (ruoka, pyykit jne.). Äläkä tee lapsia miehesi kanssa, sillä se suhtautuu sun lapsiisi ihan samalla tavalla kuin aiempiinkin. Lisäksi teidänkin lapset olis kesälomilla tuommosia.

Ap linjoilla

Isä kyllä hoitaa lapsensa. Ja ei, ei ole koskaan ollut suunitelmissa tehdä yhteisiä lapsia, ei edes silloin, kun se oli vielä mahdollista.

Kun minun omat lapseni olivat nuoria, niin ydinperheeni elämä ei todellakaan ollut tällaista. Kukaan ei silloin laskenut päiviä, milloin loma on ohi. Nyt täällä laskee kaikki, milloin pääsee pois.

Ihmettelen silti lasten äitiä. Vaikka itsekin aikoinani olin jokusen vuoden yh, niin en todellakaan tykännyt ajatuksesta, että lapseni ovat sellaisessa paikassa hoidossa, jossa eivät halua olla. Ja se vasta olisikin nyppinyt, jos olisin tiennyt, ettei kukaan ole kauhean innoissaan siitä, että lapset ovat paikalla.

Av:n äidit ilmeisesti olisivat innoissaan, kun lapsilla on tällainen lomaviikko. Aloituksen alapeukuista päätellen.

Ei ne lapset ole hoidossa, he ovat isällään. Millainen suhde sinulla on omaan isääsi?

Lapset itse puhuvat, että tulevat isälleen hoitoon. Nuorempana sanoivat tulevansa yökylään.

Miten pitkän sepustuksen halaut omasta isäsuhteestani?

Ap

Olen utelias, koska mielestäni suhtautumisesi teidän tilanteeseen on todella outo. Ikään kuin miehesi isyyden voisi jotenkin perua ja palauttaa lapset äidilleen. Kamalaa.

Olen itse väkivaltaisen, ajoittain alkoholisoituneen isän lapsi, mutta hän oli ainoa isä joka minulla oli ja hänen kuolemansa jälkeen olen ollut kaikesta huolimatta iloinen että sain tuntea isäni.

Mietin mikä tekee ihmisestä sinunlaisesi.

En nyt ala tässä kaikkea miehen vanhasta parisuhteesta kirjoittamaan, mutta todettakoon, että siinä Kuvio ei ole perinteinen parisuhdekuvio. Se ilmeisesti paistaa läpi vastauksissa.

Ja ennen kuin av älähtää, niin: tiedän kuvion varmasti. Ja tunnen miehen hyvin, koska olemme olleet yhdessä 10 vuotta.

Minun isäni luki minulle joka ilta iltasadun ja nukutti uneen vielä ala-asteellakin. Ei hoitanut, mutta leikki.

Ap

Hienoa että sinulla on hyviä muistoja isästäsi. Nyt voit varmaan suoda miehesi lapsille myös suhteen omaan isäänsä, koska tosiaan sitä heidän isää ei voi nyt jälkikäteen muuttaa.

Sinulla tuntuu olevan kovia haasteita tunnustaa teidän tilanteen tosiasiat. Ei mikään miehesi entinen suhdekuvio vapauta häntä olemasta lastensa isä. Se tilanne johon lapset ovat syntyneet ei ole mitenkään liitoksissa siihen pitääkö lasten olla teillä viikko vai ei.

Ne lapset ovat ihan perinteisesti isänsä lapsia ja sitä ei mikään sinun keksimä välttelevä selitys muuta.

Olet yksinkertaisesti nyt väärässä ja tekisi varmaan hyvää käydä jossain ulkopuolisella purkamassa noita tuntemuksiasi.

Vierailija
50/115 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ette siis pidä lapsista? Ettekä edes osaa esittää että pidätte?

Vierailija
51/115 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En ole syyllistänyt ketään, vaan ihmetellyt. Itse en näin toimisi.

Enkä hauku miestäni. Sanoin jo aiemmin, että hän haluaa kyllä nähdä lapsiaan, mutta viikko on liikaa. Ja kyllä, edelleen hän hoitaa velvolisuutensa, mutta laskee päiviä.

Ap

Syyllistit ja haukuit.

Ei miehesi mitään hoida.

Vierailija
52/115 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko on liikaa????? Jeesus.

Vierailija
53/115 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset lakkasivat käymästä isänsä luona teini-iässä. Ymmärrän heitä kyllä, kaverit ja helppous olla heidän kanssaan menee tuossa iässä vanhempien kanssa möllöttämisen edelle. Ei ne teinit enää samalla tavalla halua mihinkään huvipuistoihin tai vastaaviinkaan aikuisten kanssa. Johonkin hienommilla matkoille vielä halusivat, tyyliin shoppailemaan Lontooseen tms.

Että joo, voin hyvin kuvitella tuon tilanteen mikä aloittajan perheessä on. En itse pakottanut isän luo, mutta täytyy myöntää, että oli se ajoittain rankkaa, kun ei oikein itse päässyt sitten minnekään myöskään aikuisten menoihin (tarkoitan, en halunnut jättää teinejä keskenään yöksi, varsinkin vanhempi oli aika vauhdikas tapaus jota sai hakea milloin mistäkin juhlista...)

Nykyään mukavia ja omillaan olevi aikuisia, ja isäsuhdekin kunnossa. Että tuo teini-ikä nyt on vähän omanlaisensa vaihe.

Vierailija
54/115 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan toi lähiäiti nyt ihan törkeä. 51 viikkoa vuodessa hän huolehtii lapsista ja on niin jeesuksen törkeä, että antaa lasten olla kokonainen viikko jossain muualla.

Meillä pojan isälle on sopinut yksi kokonainen pe-su lapsen olla hänen luona koko kesänä. Sain melkein kaksi vuorokautta sellaista aikaa, jolloin en ollut vastuussa lapsesta. Iik. Täytyy varmaan tehdä lasu, kun olen niin kamala, että minä nautin siitä viikonlopusta.

Ymmärrän kyllä, että haluat omaa aikaa myös. Mutta etkö haluaisi, että lapsesi on paikassa, jossa viihtyvät ja tuntevat itsensä 100 % tervetulleiksi?

Ap

Vierailija
55/115 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä, että haluat omaa aikaa myös. Mutta etkö haluaisi, että lapsesi on paikassa, jossa viihtyvät ja tuntevat itsensä 100 % tervetulleiksi?

Ap

No siitä sitten vaan hoidat että noin on.

Vierailija
56/115 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ette siis pidä lapsista? Ettekä edes osaa esittää että pidätte?

Höh. Älä yöitulkitse.

Toistan itseäni: ihan kiva heitä on nähdä, mutta viikko on liikaa.

Ap

Vierailija
57/115 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko mahdollista jos isä lopettaisi lasten tapaamiset?

Vierailija
58/115 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä aloituksessa ole kyse siitä, että lapsilla on tylsää, vaan siitä, ettei kukaan kauheasti tykkää tästä. Ihmettelen, mitä järkeä tässä on, että kaikki odottaa, että viikko on ohi?

Ap

Teidän vikahan se viikon paskuus on. Ei lähiäidin eikä lasten.

Vierailija
59/115 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miten sinulle on niin vaikea käsittää että lapset eivät ole teillä hoidossa, vaan he ovat isällään? Lasten hoitopaikkaa voi varmaan vaihtaa muuksi, mutta niitä uusia isiä ei ole jossain mistä miehen voisi vaihtaa motivoituneemmaksi, eli näillä mennään mitä on, ja normaali terve ihminen ei edes miettisi asioita tuolla lailla kuin sinä mietit.

Vierailija
60/115 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko mahdollista jos isä lopettaisi lasten tapaamiset?

Olisko vaikka tarkoitus oikeasti että se isä kykeni edes viikon elämään lastensa elämää, eikä omaa itsekästä paskuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi