Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ainoastaan lähiaidille tämä kesäloma kiva??

Vierailija
27.07.2022 |

Taas on se viikko, jolloin miehen lapset ovat meillä kesälomalla. Lapset teini-iän kynnyksellä.

Lapsia ei vähempään voisi tämä viikko kiinnostaa. Eivät halua olla mökillä. Haluaisivat olla kavereiden kanssa. Ovat tylsistyneitä, vaikka heisän kanssaan on joka päivä jotain tehty. Ovat kuitenkin 21 h/vrk kännykän kanssa.

Minua, Äitipuolta, ei lapset kiinnosta. Ihan ok lapsia, mutta mielellään voisivat olla muualla. Eivät minua haittaa, mutta en ole emotyyppi.

Isä näkee lapsiaa mielellään välillä, mutta viikko on hänellekin pitkä aikaa. On innoissaan, että kohta tämä loppuu. Ei osaa leikkiä heidän kanssaan, ei etenkään tuon ikäisten.

Kenestä tämä on kivaa? Lähiäidistä vain.

Kommentit (115)

Vierailija
21/115 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten isä reagoi, jos lapset eivät halua tulla?

Vierailija
22/115 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten isä reagoi, jos lapset eivät halua tulla?

Sanoo, että ok.

Välillä oli tilanne, että lapset eivät halunneet meille. Sitten äiti alkoi pakottamaan.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/115 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä opimme tästä: älä mene yhteen miehen kanssa jolla on lapsia

Vierailija
24/115 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öö, miksi ei?

Sanoin jo aiemmin, että lapset ovat ok, eivätkä he minua haittaa. Minä en lapsia hoida enkä viihdytä. En minä tässä ketjussa lapsista valita, vaan ihmettelen lähiäidin toimintaa. Itse en toimisi samoin.

Mies ei ole mikään isähahmo, mutta aviomiehenä täysi timantti.

Ap

Vierailija
25/115 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan normaaleilta lapsilta. Ei sinun tarvitse olla mikään ohjelmatoimisto, ei ne ydinperheiden vanhemmatkaan ole. Anna lasten isän huolehtia omista lapsistaan (ruoka, pyykit jne.). Äläkä tee lapsia miehesi kanssa, sillä se suhtautuu sun lapsiisi ihan samalla tavalla kuin aiempiinkin. Lisäksi teidänkin lapset olis kesälomilla tuommosia.

Ap linjoilla

Isä kyllä hoitaa lapsensa. Ja ei, ei ole koskaan ollut suunitelmissa tehdä yhteisiä lapsia, ei edes silloin, kun se oli vielä mahdollista.

Kun minun omat lapseni olivat nuoria, niin ydinperheeni elämä ei todellakaan ollut tällaista. Kukaan ei silloin laskenut päiviä, milloin loma on ohi. Nyt täällä laskee kaikki, milloin pääsee pois.

Ihmettelen silti lasten äitiä. Vaikka itsekin aikoinani olin jokusen vuoden yh, niin en todellakaan tykännyt ajatuksesta, että lapseni ovat sellaisessa paikassa hoidossa, jossa eivät halua olla. Ja se vasta olisikin nyppinyt, jos olisin tiennyt, ettei kukaan ole kauhean innoissaan siitä, että lapset ovat paikalla.

Av:n äidit ilmeisesti olisivat innoissaan, kun lapsilla on tällainen lomaviikko. Aloituksen alapeukuista päätellen.

Ei ne lapset ole hoidossa, he ovat isällään. Millainen suhde sinulla on omaan isääsi?

Vierailija
26/115 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö, miksi ei?

Sanoin jo aiemmin, että lapset ovat ok, eivätkä he minua haittaa. Minä en lapsia hoida enkä viihdytä. En minä tässä ketjussa lapsista valita, vaan ihmettelen lähiäidin toimintaa. Itse en toimisi samoin.

Ap

Sun puhetyyli on todella outo, ikään kuin välttelisit todellista tilannetta. Miehesi ei ole isähahmo, hän on isä. Lapset eivät ole teillä hoidossa, vaan he ovat omalla isällään eli toisessa kodissaan. Sinä olet nyt se, joka ei kuvioon sovi, ei lapset. Kannattaisi työstää omaa ajatusmaailmaa.

Vierailija
27/115 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan normaaleilta lapsilta. Ei sinun tarvitse olla mikään ohjelmatoimisto, ei ne ydinperheiden vanhemmatkaan ole. Anna lasten isän huolehtia omista lapsistaan (ruoka, pyykit jne.). Äläkä tee lapsia miehesi kanssa, sillä se suhtautuu sun lapsiisi ihan samalla tavalla kuin aiempiinkin. Lisäksi teidänkin lapset olis kesälomilla tuommosia.

Ap linjoilla

Isä kyllä hoitaa lapsensa. Ja ei, ei ole koskaan ollut suunitelmissa tehdä yhteisiä lapsia, ei edes silloin, kun se oli vielä mahdollista.

Kun minun omat lapseni olivat nuoria, niin ydinperheeni elämä ei todellakaan ollut tällaista. Kukaan ei silloin laskenut päiviä, milloin loma on ohi. Nyt täällä laskee kaikki, milloin pääsee pois.

Ihmettelen silti lasten äitiä. Vaikka itsekin aikoinani olin jokusen vuoden yh, niin en todellakaan tykännyt ajatuksesta, että lapseni ovat sellaisessa paikassa hoidossa, jossa eivät halua olla. Ja se vasta olisikin nyppinyt, jos olisin tiennyt, ettei kukaan ole kauhean innoissaan siitä, että lapset ovat paikalla.

Av:n äidit ilmeisesti olisivat innoissaan, kun lapsilla on tällainen lomaviikko. Aloituksen alapeukuista päätellen.

Ei ne lapset ole hoidossa, he ovat isällään. Millainen suhde sinulla on omaan isääsi?

Lapset itse puhuvat, että tulevat isälleen hoitoon. Nuorempana sanoivat tulevansa yökylään.

Miten pitkän sepustuksen halaut omasta isäsuhteestani?

Ap

Vierailija
28/115 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö, miksi ei?

Ap

Lähiäiti on mennyt tekemään lapsia luuserille ja yrittää nyt ylläpitää lapsilla isäsuhdetta, vaikka isällä ei mitään eväitä isyyteen olekaan.

Siinä. Ymmärrätkö vai vieläkö ihmettelet?

Vierailija
29/115 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö, miksi ei?

Ap

Sun puhetyyli on todella outo, ikään kuin välttelisit todellista tilannetta. Miehesi ei ole isähahmo, hän on isä. Lapset eivät ole teillä hoidossa, vaan he ovat omalla isällään eli toisessa kodissaan. Sinä olet nyt se, joka ei kuvioon sovi, ei lapset. Kannattaisi työstää omaa ajatusmaailmaa.

Tarkoitin, että mies ei ole isätyyppiä. (Isähahmo on väärä sana). Lasten omasta mielestä tämä ei ole koti. Isä ja lapset puhuvat aina kodista, kun puhuu äidin luona olemisesta. Meidän luona on isän luona, mutta ei koti.

Minä olen täällä se, jota vähiten tämä kuvio stressaa.

Ap

Vierailija
30/115 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö, miksi ei?

Ap

Lähiäiti on mennyt tekemään lapsia luuserille ja yrittää nyt ylläpitää lapsilla isäsuhdetta, vaikka isällä ei mitään eväitä isyyteen olekaan.

Nyt kun noin asian ilmaiset, niin ihmettelen vielä enemmän. Itse en noin toimisi.

Ap

Vierailija
31/115 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö, miksi ei?

Ap

Nyt kun noin asian ilmaiset, niin ihmettelen vielä enemmän. Itse en noin toimisi.

Ap

No se on erehtynyt ne lapset luuserille tekemään. Ei sitä enää voi perua. Nyt sitten yrittää parhaansa paskan isän kanssa.

Vierailija
32/115 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut ap:n asemassa, miehen lapset viettivät useamman viikon meidän kanssa samoinkuin pitempiä aikoja pitkin vuotta. Nuorilla teineillä ei ollut valinnanmahdollisuutta, sekä äitinsä mutta myös isänsä olivat ehdottomia asiasta. Ja kaikkien piti olla kerralla. Ja yksi syistä tietty oli, että äiti saa lomansa. Nyt ovat aikuisia, muistavat ilolla niitä kesiä . Tosin silloin ei vielä ollut älypuhelimia, eli oli puuhailtavakin.

Vierailija
33/115 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap linjoilla

Lapset itse puhuvat, että tulevat isälleen hoitoon. Nuorempana sanoivat tulevansa yökylään.

Ap

Olen utelias, koska mielestäni suhtautumisesi teidän tilanteeseen on todella outo. Ikään kuin miehesi isyyden voisi jotenkin perua ja palauttaa lapset äidilleen. Kamalaa.

Olen itse väkivaltaisen, ajoittain alkoholisoituneen isän lapsi, mutta hän oli ainoa isä joka minulla oli ja hänen kuolemansa jälkeen olen ollut kaikesta huolimatta iloinen että sain tuntea isäni.

Mietin mikä tekee ihmisestä sinunlaisesi.

Vierailija
34/115 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö, miksi ei?

Ap

Tarkoitin, että mies ei ole isätyyppiä. (Isähahmo on väärä sana). Lasten omasta mielestä tämä ei ole koti. Isä ja lapset puhuvat aina kodista, kun puhuu äidin luona olemisesta. Meidän luona on isän luona, mutta ei koti.

Minä olen täällä se, jota vähiten tämä kuvio stressaa.

Ap

Olipa mies mitä tyyppiä vain, niin ne lapset ovat olemassa ja mies on heidän ainoa isänsä. Sinä et ole jotenkin nyt sisäistänyt tätä vaan koitat venkoilla asian joksikin muuksi. Todella outoa.

Vierailija
35/115 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut ap:n asemassa, miehen lapset viettivät useamman viikon meidän kanssa samoinkuin pitempiä aikoja pitkin vuotta. Nuorilla teineillä ei ollut valinnanmahdollisuutta, sekä äitinsä mutta myös isänsä olivat ehdottomia asiasta. Ja kaikkien piti olla kerralla. Ja yksi syistä tietty oli, että äiti saa lomansa. Nyt ovat aikuisia, muistavat ilolla niitä kesiä . Tosin silloin ei vielä ollut älypuhelimia, eli oli puuhailtavakin.

Eihän siinä ole kyse siitä että äiti saisi lomansa, vaan että isä saisi perheensä. Jeeeeesus! Ja ei, en ole eroäiti, vaan ihan ydinperheen äiti.

Vierailija
36/115 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ja teinit ovat joskus sellaisia ettei elämä vanhempana ja perheenä ole aina kivaa, mutta vanhempien tehtävä ei olekaan aina tarjota huippukokemuksia vaan joskus ollaan tylsällä mökillä viikko isän luona. Ja se on ihan ok ja normaalia.

Ainoa syy miksi lapsia ei saisi laittaa vanhemmalleen, olisi se, että lapset olisivat siellä jossain vaarassa.

Vaikea kuvitella että sinulla olisi ollut lapsia, kun näet tämän asian niin epäkypsästi.

Vierailija
37/115 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö, miksi ei?

Ap

Mulle tuli tämä sama mieleen. Jos lapset eivät halua olla isänsä luona eikä isä halua ottaa lapsia luokseen, ei lähiäidin ole tarpeellista yrittää pitää yllä lasten ja isän välistä suhdetta. Tuollaisessa tilanteessa pitäisi saada aikaiseksi uusi tapaamissopimus. Lähiäiti kun ei oikein voi ottaa riskiä, että ei "päästäisi" lapsia isälleen. Mutta jos tapaamissopimusta muutetaan niin, että lapset eivät ole isänsä luona lomilla, silloin äitikään ei toimi väärin, jos sanoo lapsille, että isän luokse ei tarvitse mennä. Mä olisin aikoinaan ihan mielelläni pitänyt poikani koko ajan vain mun luonani, mutta exä ei suostunut tapaamissopimuksen muutokseen. Kun poika täytti 18 vuotta, ei ole sen jälkeen edes vastannut isänsä puheluihin eikä ollut missään tekemisissä isänsä kanssa. 

Vierailija
38/115 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalit vanhemmat mukauttavat omat tekemisensä lasten mukaan. Jossain vaiheessa se mökkeily ei enää kiinnosta ja silloin pitää joustaa. Olla kaupungissa, kuskata, ottaa kavereita mukaan mökille jne.

Isän ei olisi tarvinnut raahata niitä sinne mökille katsomaan pariskunnan puuhastelua, vaan hän olisi voinut aivan hyvin olla yhden viikon kaupungissa ja muutenkni nähdä edes vähän vaivaa lastensa eteen.

Vierailija
39/115 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap linjoilla

Ap

Olen utelias, koska mielestäni suhtautumisesi teidän tilanteeseen on todella outo. Ikään kuin miehesi isyyden voisi jotenkin perua ja palauttaa lapset äidilleen. Kamalaa.

Olen itse väkivaltaisen, ajoittain alkoholisoituneen isän lapsi, mutta hän oli ainoa isä joka minulla oli ja hänen kuolemansa jälkeen olen ollut kaikesta huolimatta iloinen että sain tuntea isäni.

Mietin mikä tekee ihmisestä sinunlaisesi.

En nyt ala tässä kaikkea miehen vanhasta parisuhteesta kirjoittamaan, mutta todettakoon, että siinä Kuvio ei ole perinteinen parisuhdekuvio. Se ilmeisesti paistaa läpi vastauksissa.

Ja ennen kuin av älähtää, niin: tiedän kuvion varmasti. Ja tunnen miehen hyvin, koska olemme olleet yhdessä 10 vuotta.

Minun isäni luki minulle joka ilta iltasadun ja nukutti uneen vielä ala-asteellakin. Ei hoitanut, mutta leikki.

Ap

Vierailija
40/115 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaa se mies olla melkoinen timantti jos ei osaa edes viikkoa olla omien lastensa kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi