Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aika keksiä uusi harrastus syksyksi 12-vuotiaalle. Ei saisi olla liian sitova.

Vierailija
27.07.2022 |

Tytär on päättänyt luopua tanssitunneilla käymisestä, joita oli viime vuonna 3 kertaa viikossa. 5-vuotiaasta asti harrasti ja jos into on laantunut, niin on. Meillä ei pakoteta mihinkään, eikä harrastuksen tarvitse sitoa liikaa. Hänellä tulee olemaan partio, jossa on tapaamiset noin kerran viikossa ja joskus leirejä.

Ollaan mietitty, mikä voisi olla kiva harrastus. Keväällä kysyin koripalloseurasta, mutta sinne pääsee treenaamaan vain, jos sitoutuu käymään peleissä (lähinnä viikonloppuisin ja joskus arki-iltoina). Heillä ei ole mahdollisuutta, että joku kävisi joukkueen mukana harjoittelemassa esim. kerran viikossa. Ymmärretään tietysti se, että joukkueen toivotaan hitsautuvan yhteen, kilpailevan ja kehittyvän. Oletan, että muissa joukkuelajeissa taitaa olla jo tuon ikäisillä samat vaatimukset.

Ehdotella saa, jos jollain on hyviä kokemuksia harrastuksista, joissa ei ole liian tiukkapipoista eikä tarvitse sitoutua käymään monta kertaa viikossa.

Kommentit (137)

Vierailija
1/137 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frisbeegolf. Siinä saa itse päättää, koska kisaa.

Vierailija
2/137 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää, ap. Tyttöparka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/137 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita hänelle kirja käteen. Voit tutustuttaa hänet myös sanaristikoihin, itse aloitin noin 10 vanhana.

Vierailija
4/137 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan käyty muutaman kerran tänä kesänä perheen kesken, mutta tässä ei ole lähellä frisbeegolf-rataa. En tiedä, tulisiko hänellä lähdettyä pyörällä kaupungin toiselle puolelle 4-5 km päähän. Ja kaverikin olisi kiva varmaan olla, joka innostuisi mukaan.

-ap

Vierailija
5/137 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy lapsi koodikoulua. On siis koodannut jo n9v asti ja nyt alkaa syksyllä jo joku supertaso. Ei ole sitovaa ja on nykyään melko hyödyllinen taito.

Toki jos tietokoneet ei kiinnosta niin sitten ei. Ja 12v kyse.

Vierailija
6/137 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jage vastaa hän, keksit mitä hyvänsä.

Vierailija
7/137 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulkapallon harrasteryhmä (tekniikka ja peliä mutta ei kilpailia eikä pakkoa käydä) tai vaikka aikido (lajissa ei kilpailla vaan edetään ihan omaa tahtia, ei läsnäolopakkoa).

Vierailija
8/137 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Turun suunnalla on ollut liikuntaharrastuksia kuten sähly, johon on voinut osallistua aina kun haluaa. Kysy nuorisoliikuntatoimistosta, onko heillä vastaavaa.

Sitten on perinteiset naisvoimistelijat, joilla on tunteja tuon ikäisellekin. Erilaisia tanssitreenejä tms.

Vierailija
9/137 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan käyty muutaman kerran tänä kesänä perheen kesken, mutta tässä ei ole lähellä frisbeegolf-rataa. En tiedä, tulisiko hänellä lähdettyä pyörällä kaupungin toiselle puolelle 4-5 km päähän. Ja kaverikin olisi kiva varmaan olla, joka innostuisi mukaan.

-ap

Jos penskasi kokee että 4-5 kilsaa fillarilla on liian pitkä matka niin kannattaa viedä mukula saunan taakse.

Miten keskenkasvuinen kommentti. Kyllä se voi olla liian pitkä matka, jos ei jaksa innostua tosissaan. Pyöräilee ja kävelee kouluun melkein 3 km/suunta. Pääsee meiltä tietysti busseillakin kouluun ja keskustasta kotiin, mutta ei muutkaan tältä suunnalta kulje busseilla.

-ap

Vierailija
10/137 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirkus

Vierailija
11/137 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös seutuopistolla ole tuonkin ikäisille erilaisia kursseja. Ne on yleensä kerran viikkoon.

Vierailija
12/137 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä harrastuksina olleet sulkapallo, jossa oli valmennusta, mutta ei ollut pakko osallistua kisoihin, sitä oli vaihtelevasti 1-2 krt viikossa. Salibandyssa kävi hobby-ryhmässä kerran viikossa. Shakkikerho on myös kerran viikossa.

Vierailija
13/137 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä Turun suunnalla on ollut liikuntaharrastuksia kuten sähly, johon on voinut osallistua aina kun haluaa. Kysy nuorisoliikuntatoimistosta, onko heillä vastaavaa.

Sitten on perinteiset naisvoimistelijat, joilla on tunteja tuon ikäisellekin. Erilaisia tanssitreenejä tms.

Vähän ohis mut vieläkö jossain on Naisvoimistelijat? Oikeesti?

Täällä Stadin suunnalla voimistelu otetaan aika tosissaan, on kallista ja treenejä melkein joka päivä, kilpailijoilla jopa aamulla ja illalla.

Mä muistan naisvoimistelijat 70-luvulta, kun asuttiin landella.

Vierailija
14/137 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratsastus

Vierailija
15/137 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä Stadin suunnalla voimistelu otetaan aika tosissaan, on kallista ja treenejä melkein joka päivä, kilpailijoilla jopa aamulla ja illalla.

Ei se ole enää sillä nimellä, mutta sama järjestäjä on. Miehillekin löytyy tunteja...

Vierailija
16/137 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Mun lapset polkee tuon matkan joka päivä kouluun ja kotiin. Koulukyyditys loppuu toisen luokan jälkeen, kun matka on alle 5 km (4,8 km meiltä). Ja sun lapsi ei jaksais polkea kerran viikossa harrastamaan? Tuo harrastuskaverin puute on sentään ihan ymmärrettävä syy.

Vierailija
17/137 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tytär haluaa harrastaa? Mielestäni tuon partion lisäksi ei välttämättä tarvitse mitään muuta.

Vierailija
18/137 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimiiko kouluilla kerhoja? meidän lapsen koululla on ollut askartelu, kokki, koripallokerhoja

Vierailija
19/137 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kävin naisvoimistelijoiden jumpissa vielä 2005.

Vierailija
20/137 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös seutuopistolla ole tuonkin ikäisille erilaisia kursseja. Ne on yleensä kerran viikkoon.

Mikähän on seutuopisto?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme