Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kassalla eri hinta kuin hyllyssä

Vierailija
27.07.2022 |

Eilen täällä oli pitkä ketju koskien hinta"virheitä" (en enää valitettavasti muista otsikkoa sanatarkasti niin mahdoton löytää sitä) ja monet kommentoi nimenomaan Citymarketin kärsivän "hinnoittelujärjestelmän ongelmista". Oma kokemukseni on kans cittarista, todella usein kassalapussa kalliimmat hinnat, varsinkin tarjoukset jää saamatta. No, nyt vihdoin journalistitkin heränneet.

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008968389.html

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä enää saa ilmaisia tuotteita, jos löytää hintavirheen kassakuitista tai päiväysvanhan tuotteen myynnistä.

Vierailija
2/47 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäisin vielä että näyttää olevan ihan käytäntö k-ryhmässä, oma kokemus on Oulusta, joten ei todellakaan johdu pelkästään kauppiaasta. Voisivat journalistit tutkia ihan kunnolla mistä kysymys. Onko ihan suunnitelmallinen huijaus keskolta?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/47 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on hyvitetty joka kerta, jos hyllynreunaan on jäänyt vanha tarjoushinta. Siis oon saanu tuotteet sillä vanhentuneella tarjoushinnalla 🤠 kaks kertaa halpahallis ja kerran k-kaupas.

Vierailija
4/47 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette aivan pihalla. Yöajoissa tulee uudet hinnat ja myymälähenkilökunnan pitäisi ehtiä, alipalkattuina ja hikipäissään, ehtiä joka lappu vaihtamaan. No ei ehdi . Kassalla tuotteesta tulee sen, sen hetkinen, oikea hinta.

Vierailija
5/47 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Mulle on hyvitetty joka kerta, jos hyllynreunaan on jäänyt vanha tarjoushinta. Siis oon saanu tuotteet sillä vanhentuneella tarjoushinnalla 🤠 kaks kertaa halpahallis ja kerran k-kaupas.

Eikö sun pitäisi olla töissä, eikä täällä jauhamassa iänikuista paskaasi?

6/47 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jopa meillä on joskus vapaapäiviä, miinuskeijuseni 😂

Vierailija
7/47 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmanni myös kunnostautuu tässä asiassa, vähän väliä eri hinnat hyllyssä, eikä meinata ees myydä sillä hyllyn hinnalla kun kone kuulemma näyttää aina oikean.

Vierailija
8/47 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te olette aivan pihalla. Yöajoissa tulee uudet hinnat ja myymälähenkilökunnan pitäisi ehtiä, alipalkattuina ja hikipäissään, ehtiä joka lappu vaihtamaan. No ei ehdi . Kassalla tuotteesta tulee sen, sen hetkinen, oikea hinta.

Siis kun lehdessä mainostetaan että kympillä kolme pyykinpesuainepakkausta (norm hinta 3,65 - 4,25/ kpl) ja sama tarjous on isolla kyltillä ilmaistu liikkeen sisällä, ja kasalla veloitetaan normaalihinta, niin se on sun mielestä ok, kun olet alipalkattu?

Kun nimittäin tällaisia sattuu jatkuvasti cittarissa.

Vierailija
9/47 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se mikään hyvitys ole, että sait tuotteen sillä hinnalla kuin pitikin.

Minä olen saanut Lidlissä kerran pari kiloa kirsikoita ilmaiseksi, kun kassalla otettiin niistä väärä hinta. Se oli mielestäni reilua ja jäi hyvä mielikuva Lidlistä pitkäksi aikaa.

Vierailija
10/47 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite kans k-marketista ostin joskus jotain, hinta oli kassalla kymmenen senttiä enemmän. Sanoin mitä hyllyssä luki, niin sain sillä hinnalla.

11/47 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se mikään hyvitys ole, että sait tuotteen sillä hinnalla kuin pitikin.

Minä olen saanut Lidlissä kerran pari kiloa kirsikoita ilmaiseksi, kun kassalla otettiin niistä väärä hinta. Se oli mielestäni reilua ja jäi hyvä mielikuva Lidlistä pitkäksi aikaa.

Tavallaan oli, koska se tarjous ei oikeasti ollut enää voimassa.

Vierailija
12/47 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienemmästä K-marketista sama kokemus, että hyllyhinnan sijaan kassalta tulee korkeampi hinta.

Vierailija
13/47 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tahansa sä vedät, ni mä haluan samaa. Kunnon sekoboltzii 🤯

Vierailija
14/47 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tokmanni myös kunnostautuu tässä asiassa, vähän väliä eri hinnat hyllyssä, eikä meinata ees myydä sillä hyllyn hinnalla kun kone kuulemma näyttää aina oikean.

Tokmanni on muutenkin kallis, joten tulee harvemmin käytyä.

15/47 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tahansa sä vedät, ni mä haluan samaa. Kunnon sekoboltzii 🤯

Tätä 😄

Vierailija
16/47 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupoissa on liian vähän henkilökuntaa, että kaikki hyllyreunalaput ehdittäisiin aina vaihtaa ennen kaupan aukeamista. Joskus voi joku lapun vaihto unohtuakin. Punnittavien tuotteiden ajo järjestelmään saattaa sekin välillä jäädä tekemättä, kunnes joku huomaa hintavirheen. Joissain kaupoissa alehinnat on merkitty vasta kuitin loppuun, joten kannattaa silmäillä varmuudeksi koko kuitti läpi (kuitenkin jossain sivummalla kun ostokset on pakattu pois kassapöydältä eikä jäädä muiden asiakkaiden tielle siihen kassan viereen seisoskelemaan).

Ymmärrän, että nämä hintavirheet turhauttavat nyt yleisen hintojennousun takia yhä useampaa. Ongelma johtuu pohjimmiltaan siitä, että henkilöresurssit eivät riitä. Sama henkilö, joka niitä lappuja vaihtaa, joutuu vuoron aikana tekemään muutakin, esim. siivoamaan tyhjiä laatikoita pois hyllyiltä.

Vierailija
17/47 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähi K-Market tekee tätä, että hinta on hyllyssä halvempi kuin kassalla. Saa olla tarkana!

Vierailija
18/47 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin Loviisan K-marketinkaan hinnoitteluvirheet ole mikään K-kauppiaan keksimä ansaintamalli. Se kun ei yleensä kanna pitkälle.

Ehkä ei vaan ole pystynyt organisoimaan hommaa toimivaksi, joko puutteellisen osaamisen tai muun vastaavan syyn takia.

Keskon kannattaisi kutsua kauppiaat, joilla tämäntyyppisiä haasteita, kertauskoulutukseen.

Vierailija
19/47 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, näitä tulee yllättävän usein, samoin sitä, ettei kassalla huomioida tuotteissa olevia alennustarroja, vaikka tuotteen varta vasten asettaisi kassahihnalle niin että alennustarra on selkeästi näkyvillä. Viimeksi näin kävi Tokmannilla, kun ostin pullapitkon, jossa oli saman päivän päiväys ja -50 prosenttia -tarra. Kassa otti täyden hinnan ja sanoi huomauttaessani, ettei alennusta ollut koneella. Tämän takia otankin aina kuitin ja silmäilen sen läpi siinä kassan lähettyvillä ennen kuin lähden kaupasta.

Pitäisi melkein ottaa kuva niistä hyllynreunan tarjouslapuista, että voi sitten kassalla näyttää, jos koneesta tulee eri hinta.

Vierailija
20/47 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

K mafia myy myös vanhentuneita elintarvikkeita, olkaa tarkkoina pvm:n kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän