Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko äitinne iloinen silloin, kun olitte lapsia?

Vierailija
27.07.2022 |

?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ollut. En edes muista millainen oli, koska en häntä juurikaan nähnyt. Hän viihtyi omissa oloissaan ja minä olin kuulemma erityisen itsenäinen lapsi. En muista äidistäni juuri mitään koko lapsuudestani. Sen kuitenkin muistan, että ei ollut iloinen. Epäilen vähän, että tuo minun itsenäisyyteni voi olla osittain myös välttelevää kiintymystä, koska niin yksin olin aina.

Vierailija
22/29 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Jälkeläisten on kannateltava hänen henkistä hyvinvointiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aina. Oli myös poissaoleva, väsynyt ja stressaantunut. Yrittäjänä ollessaan (pari vuotta) oli iloinen hyvin harvoin. Nykyään iloisempi ja katuu menneitä valintojaan. Isäni oli iloisempi, mutta huomattavasti huonompi vanhempana.

Vierailija
24/29 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini oli todella iloinen ja onnellinen meistä lapsista :)

Millä vuosikymmenellä olet syntynyt? Tosi ihana kuulla, että äitisi on pystynyt välittämään tuollaisen onnentunteen teistä lapsista. Uskon, että useimmat äidit ovat onnellisia lapsistaan, mutta erilaiset huolet, kiireet ja elämän vastoinkäymiset vievät niin ison siivun yleisestä jaksamisesta, että sen osoittaminen voi jäädä puutteelliseksi omia lapsia kohtaan. Todella sääli kyllä. 

Vierailija
25/29 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäkysymys: Te, joiden äidit eivät olleet iloisia, oletteko vihaisia siitä äidillenne? ap

Vierailija
26/29 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksistentiaalinen kriisi tulee lähes kaikille, ja useimmat siirtävät sen kylmästi seuraavalle lisääntymällä ja saavat siinä itse helpotusta.

Vierailija
27/29 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäkysymys: Te, joiden äidit eivät olleet iloisia, oletteko vihaisia siitä äidillenne? ap

Vihasin äitiäni pitkään, mutta en enää. Nyt ymmärrän mistä kaikki johtui, ja miten raskasta taakkaa äitini kantoi. Tunnen enää vain myötätuntoa häntä kohtaan.

T. Se, joka kertoi perineensä äitinsä mt-ongelmat

Vierailija
28/29 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ihan kunnolla revittiin päästä/hiuksista, kerrottiin että syntymäämme kadutaan, heitettiin korkokengällä päähän, pelkistä hiuksista repimällä siirrettiin huoneesta toiseen, yritettiin eksyttää puolijuoksemalla pois niin ettei pieni lapsi pysynyt mukana, yritettiin nukuttaa väsymyskiukkuista lasta nostamalla ylösalaisin jaloista ja ravistelemalla niin että pään löi sänkyyn, kerrottiin että tulevaisuudessa minut tullaan raiskaamaan ja että olen vam mainen.

Sitten väliin hihittelivät ruokapöydässä käsi toistensa housuissa olisiko kiva saada pikkusisarus, vaikkei edellisiinkään ollut mitään henkisiä tai taloudellisia resursseja. Hetken päästä kaikuikin jo pienessä kämpässä kova AH-AH-AH-AH-AH-AH-AH-AH-AH-AH-AH-AH-AH-AH-AH-AH-AH-AH-AH-AH-AH-AH-AH-AH

Vierailija
29/29 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut iloinen vaan vihainen siitä että olimme syntyneet hänen vaivoikseen. Äidin irvikuva. Mieluummin olisin ollut äiditön.

Sinä sitten olet niin iloinen. Mistä teitä riittää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi