Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten te korkeissa kerrostaloissa asuvat pesette ikkunat?

Vierailija
27.07.2022 |

Vai pesettekö vaan sisäpuolelta?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avaamalla ne?

Ettekö pelkää putoamista? Mulle tulis korkean paikan kammo jo varmaan jossain 5 kerroksessa saati sitten korkeamnalka. Hui! Ap

No eihän ne ikkunat nyt mitään, mutta mietipä kahdeksannen kerroksen parvekelasien pesua :D 

Miten se eroaa ikkunoiden pesusta?

Ikkunoita pestessä olet sisätiloissa ja yletät (riippuu pesijän pituudesta ja ikkunoiden korkeudesta tietenkin) ilman porrasjakkaraa, mutta uskoisin, että parvekelasien pesijä tarvitsee jotain jalkojensa alle. Ei se pesin sieltä lasin päältä sitä likaa kunnolla ota.

Kyllä minua ainakin huimaa, vaikka on varrellinen pesin, mutta ei tunnu mitenkään mukavalta, kun tuulenpuuska käy ja katsot alla avautuvaa maisemaa. Ja pesurilla pesten nyt ainakin tarvitaan koroketta.

Vierailija
22/40 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avaamalla ne?

Ettekö pelkää putoamista? Mulle tulis korkean paikan kammo jo varmaan jossain 5 kerroksessa saati sitten korkeamnalka. Hui! Ap

No eihän ne ikkunat nyt mitään, mutta mietipä kahdeksannen kerroksen parvekelasien pesua :D 

Sisäpuolta pestäessä lasi on kiinni ja ulkopuolta pestessä se lasi kääntyy seinälle. Varrellinen pesin ja lasta, niin ei tarvitse edes mihinkään kiivetä. Uskallatko seistä parvekkeella, missä on korkea laita?

Meillä lasit liikkuu vain sivusuunnassa, ei käänny minnekään. Kuudes kerros, olen päätynyt pesemään vain sisäpuolelta. 

Joo nuo liukulasit on ihan pa*kat parvekkeella, en itsekään kurkottelisi ulkopuolelta pesemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avaamalla ne?

Parvekelasit nippuun ja siitä yksi kerrallaan puhtaaksi ja paikalleen. Asun seitsemännessä kerroksessa.

Vierailija
24/40 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avaamalla ne?

Sisäpuolta pestäessä lasi on kiinni ja ulkopuolta pestessä se lasi kääntyy seinälle. Varrellinen pesin ja lasta, niin ei tarvitse edes mihinkään kiivetä. Uskallatko seistä parvekkeella, missä on korkea laita?

Meillä lasit liikkuu vain sivusuunnassa, ei käänny minnekään. Kuudes kerros, olen päätynyt pesemään vain sisäpuolelta. 

Mihin ne lasit menee, kun siirrät niitä sivusuunnassa?

Vierailija
25/40 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu Suomessa, mutta meillä on sellaiset ikkunat, että pienemmän saa auki sisäänpäin ja vieressä olevaa isompaa ei saa auki ollenkaan. Meidän talossa on väännetty nyt kolme vuotta siitä, pitäisikö ikkunoille tilata pesu ulkopuolelta. Yksi naapuri seisoi sen aukeavan ikkunan ikkunalaudalla toinen jalka sisällä ja toinen ulkopuolella ja kurkotteli aukeamattoman ikkunan ulkopintaa puhtaaksi. Neljännessä kerroksessa.

Vierailija
26/40 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten te korkeissa kerrostaloissa asuvat pesette ikkunat?"

Varovasti?

Vierailija
27/40 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avaamalla ne?

Mihin ne lasit menee, kun siirrät niitä sivusuunnassa?

Sivullepäinhän ne menee, samoin kuin esim. liukuovikaapissa, reunimmaisia ei pysty liikuttaa kuin yhteen suuntaan.

Eri

Vierailija
28/40 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten ikkunat aukeavat sisäänpäin, ja sitä aukeamista tapahtuu ihan niin paljon, ettei tarvitse ihan avoimen ikkuna-aukon edessä seisoa, jos on korkea ikkuna, niin voi käyttää varrellista pesintä, jolloin ei tarvitse tikkaita avukseen.

Ajattelepa jos olis sellaiset ikkunat kuin monessa talossa englannissa, eli ikkunat on tehty sellaisiksi, että on kaksi ruutua, ylä- ja alaruutu ja se alaruutu aukeaa siten, että sitä vedetään ylöspäin... mites nämä peset ulkopinnoilta, jos on tarvis pestä... Nooo, siellä tavataan kai käyttää ikkunanpesijöitä myös niissä taloissa, joissa asutaan kolmessa tai kahdessa kerroksessa ja jokaisessa kerroksessa yksi perhe...

Vierailija
29/40 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avaamalla ne?

Niin mikä on ongelma?

Ei tuo tokaisuni sinulle ja muille täydellisille ollutkaan, vaan ap:lle, joka miettii korkeiden kerrostaloasuntojen ikkunoiden pesua. Siihen nyt vaan totesin, että entäs sitten ne parvekelasitukset.

Olen itse tehnyt siivousfirmassa nuorena tyttönä kesätöinä siivouksia ja myös ikkunoiden pesuja. Tehtiin pareittain. Ja aika usein sitä työkaveriakin huippasi, kun parvekelaseja pestiin. Meitä kun on niin monen sorttista.

Vierailija
30/40 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnitetään naru ympärille ja laitetaan toinen pää tuoliin kiinni ja nojataan taakse. Hyvin onnistuu ikkunoiden pesu 13. kerroksessa.

Vierailija
31/40 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ikkunat aukeavat sisäänpäin. Olen 170 cm pitkä joten ikkunanpesu käy hyvin, minun ei tarvitse kiivetä tuolille.

Vierailija
32/40 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 krs. En uskalla pestä makkarin ikkunaa ulkopuolelta, voin horjahtaa vahingossa, en ota riskiä. Ikkunat matalalla suhteessa. Ehkä joku jatkokulmavarsi olisi ratkaisuna sille joka uskaltaa pestä.

Vierailija
33/40 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut kerrostalossa missä ikkunat aukesivat ylöspäin. 2 painavaa ikkunaa piti tukea puukepin varaan, tai sitten luottaa "apumieheen". Jäi pesemättä muuten kuin sisäpuolelta.

Vierailija
34/40 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pese ikkuina koskaan. Turhaa siivousaddiktien puuhaa, linnut sontii ne samantien uudestaan kuitenkin.

Kalsarit pesen kerran viikossa, mutta siihen jää siivoushömppä.

Vierailija
35/40 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ikkunat aukeavat sisäänpäin. Olen 170 cm pitkä joten ikkunanpesu käy hyvin, minun ei tarvitse kiivetä tuolille.

Olen vielä nuorempi, mutta on hyvä, että ei sitten 70-vuotiaanakaan tarvitse kiivetä tuolille ikkunoita pestessä.

Vierailija
36/40 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut tässä nyt 2,5 v enkä ole pessyt kertaakaan yhtään ikkunaa. Asun niinkin korkealla kuin 2 krs. Niskakipu ja huimaus sen sorttista etten tee mitään juttuja, jotka pahentavat sitä. Täytyy tilata joku pesemään nuo. Kerran pariin vuoteen riittää. Nuo parvekelasit on paskassa heti kuitenkin, mutta kai ne täytyy pestä välillä, etteivät mene pilalle.

Vierailija
37/40 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun 9. kerroksessa, ikkunat aukeavat kyllä sisään, mutta itse olen niin korkeanpaikankammoinen, että en uskalla edes seistä tuolilla suljetun ikkunan edessä, saati avoimen. Ostan ikkunanpesun palveluna joka toinen vuosi, 4h + pesutilat + parvekelasit maksaa alle 200, ja työn osuuden saa kotitalousvähennykseen, joten ei ole suuri lovi budjettiin.

Vierailija
38/40 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pese. Pesetän ne.

Kalliikisihan se tulee, mutta työn jälki on erinomaisen hyvä.

Eikä tarvitse stressata itseään asialla.

Voisi sitä hullumpiinkin asioihin rahaa tuhlata, kuin oman kotinsa siivouttamiseen.

Vierailija
39/40 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostetaan aina uudet ikkunat, kun vanhat menee likaiseksi.

Vierailija
40/40 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kuinka pesette parvekkeen alareunan lasit ulkopuolelta???