Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä korun ostan 18-vuotiaalle kummitytölle?

Vierailija
27.07.2022 |

Kummityttö täytti 18 ja juhlat on viikon päästä. Tytön äiti vinkkasi, että tyttö haluaisi korun. Korun saajalla on elegantti ja klassinen tyyli, joten varmaan arvostaisi eniten jotain yksinkertaista ja herkkää korua. Oma koruasiantuntemukseni on hyvin rajallinen, joten kyselen täältä apua. Onko teillä mielessä jonkinlaista kaunista ja eleganttia korua, joka kestää aikaa ja katsetta? :)

Kommentit (252)

Vierailija
1/252 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perus klassisethelmikorvakorut.

Vierailija
2/252 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole ostamatta korua. 18v .nuoremillakin ja vamehemillakin on ihan eri maku mitä esim.äidit tädit kuivtele kertoo!Annat rahan kukarosi mukaan.Ostaa rahalla juuri sen mitä itse tahtoo tai säästää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/252 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostaisin lahjakortin, jolla voi itse valita korun.

Vierailija
4/252 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa pyytää korua, kuitenkin makuasia.

Vierailija
5/252 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostaisin Aida Impactin helmikorusetin. Suomessa käsin tehdyt, minimalistiset helmikorut ovat sekä ajattoman klassisen yksinkertaiset että sopivasti rouheat, sillä helmet eivät ole tasapyöreitä palloja. 

https://aidaimpact.com/products/copy-of-aida-pearls-classic-petite?vari…

Vierailija
6/252 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojelia koru

Vierailija
7/252 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalevalalta löytyy monia 100 euron koruja, jotka eivät ole liian kalliita 18-vuotislahjaksi kummitytölle.

Oma 21-vuotias on myös tykännyt erityisesti näistä eleganteista malleista, mm. tästä:

https://t.ly/csik

Ap:lle hyvä neuvo! Älä osta hopeakoruja, sillä ne ovat täyttä påcgaa. Rodinointi kuluu pois nopeasti, vaikka kyseessä olisi kuinka kallis ja hyvän merkin koru. Anna lahjaksi lahjakortti koruliikkeeseen, jolloin hän voi valita itse mieleisensä korun. Olen tuon tytön ikäinen ja arvostaisin sellaista eniten:)

Lisään vielä, että sadan euron hintaan saa ihan kivoja kultaisiakin koruja. Unohtaa ei myöskään kannata teräskoruja. Ne ovat ihan ylivoimaisia hopeaan ja valkokultaan verrattuna. Niitä ei tarvitse rodinoida ja ulkonäkö säilyy ahkerassakin käytössä:)

Vierailija
8/252 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalevalalta löytyy monia 100 euron koruja, jotka eivät ole liian kalliita 18-vuotislahjaksi kummitytölle.

Oma 21-vuotias on myös tykännyt erityisesti näistä eleganteista malleista, mm. tästä:

Ap:lle hyvä neuvo! Älä osta hopeakoruja, sillä ne ovat täyttä påcgaa. Rodinointi kuluu pois nopeasti, vaikka kyseessä olisi kuinka kallis ja hyvän merkin koru. Anna lahjaksi lahjakortti koruliikkeeseen, jolloin hän voi valita itse mieleisensä korun. Olen tuon tytön ikäinen ja arvostaisin sellaista eniten:)

Mihin se rodinointi kuluu? Aika kovaa saa hinkata, että irtoaa. Kaikkia hopeakoruja ei edes rodinoida. Silloin niitä pitää kiillottaa vähän useammin, mutta ei se erityisen kova vaiva ole.

Vierailija
9/252 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ostaisin Aida Impactin helmikorusetin. Suomessa käsin tehdyt, minimalistiset helmikorut ovat sekä ajattoman klassisen yksinkertaiset että sopivasti rouheat, sillä helmet eivät ole tasapyöreitä palloja. 

Entä jos tyttö haluaa joskus vegaanisen elämäntavan? Tai häntä muuten inhottaa koristautua kiusatun nilviäisen eritteisiin?

Vierailija
10/252 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että sadan euron hintaan saa ihan kivoja kultaisiakin koruja. Unohtaa ei myöskään kannata teräskoruja. Ne ovat ihan ylivoimaisia hopeaan ja valkokultaan verrattuna. Niitä ei tarvitse rodinoida ja ulkonäkö säilyy ahkerassakin käytössä:)

Sadalla eurolla saa täyskultaisena ehkä minikokoisen rippiristin, ei muuta. Kulta on järjettömissä hinnoissa. Hopeakorut eivät muuten tummu, jos ovat jatkuvassa käytössä. Minulla on ollut sama 18-vuotiaana lahjaksi saatu riipuskoru kaulassa 12 vuotta, eikä se ole tummunut lainkaan. 

Vierailija
11/252 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mahdollista, niin kutsu kummityttösi mukaan koruostoksille. Muuten voi tulla kallis kaapintäyttäjä.

Vierailija
12/252 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos tyttö haluaa joskus vegaanisen elämäntavan? Tai häntä muuten inhottaa koristautua kiusatun nilviäisen eritteisiin?

No, mitkään jalometallikorut eivät kestä eettistä tarkastelua kovinkaan pitkälle tuotantoketjussa. Lisäksi monet vegaanit hyväksyvät kyllä käytetyt eläinperäiset tuotteet, kuten kirppisnahkakengät, lahjaksi saadut mehiläisvahakynttilät ja hevosenjouhille täytetyn perintöhuonekalun. Heille on olennaista, ettei uutta eläimiä rääkkäävää tuotantoa tueta.

Ja aina on 18-vuotiaalle korua ostaessa muistettava se, ettei tämä välttämättä pidä korusta enää myöhemmin.

Vierailija
13/252 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koru voi olla söpö, värikäs kivi, hopeaa, ei liian pieni, ei liian iso, ei teräviä reunoja. Ei tarvitse etsiä mitään klassikkoristiä tai sydäntä.

Vierailija
14/252 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumoava koruissa paljon kauniita

Vierailija
15/252 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin se rodinointi kuluu? Aika kovaa saa hinkata, että irtoaa. Kaikkia hopeakoruja ei edes rodinoida. Silloin niitä pitää kiillottaa vähän useammin, mutta ei se erityisen kova vaiva ole.

:DDD Se kuluu vähitellen pois, jos käytät korua. Eri asia on sitten, jos pidät sitä ainoastaan korurasian somisteena. Rodinoimaton hopeakoru puolestaan tummuu, vaikkei sitä käyttäisikään. Kiillotus on tosi hankalaa, jos koru sisältää helmen tai kiven.

Vierailija
16/252 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peniskoru, koska penis on herkkä.

Ei kovin feminististä tuollainen. Jos tälle linjalle haluaa lähteä, niin se olisi sitten enemmin kullitettu Vittujen Kevät -kaulakoru 24 karaatin kultauksella.

https://www.vittujenkevat.fi/collections/uusimmat-tuotteet/products/kul…

Vierailija
18/252 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:DDD Se kuluu vähitellen pois, jos käytät korua. Eri asia on sitten, jos pidät sitä ainoastaan korurasian somisteena. Rodinoimaton hopeakoru puolestaan tummuu, vaikkei sitä käyttäisikään. Kiillotus on tosi hankalaa, jos koru sisältää helmen tai kiven.

Päivittäin käytössäni olleet hopeakorut eivät ole tummentuneet. Olet kiillotusliinallakin kokeillut pari kertaa, josko niistä jotain tummentumaa lähtisi, mutta kiillotetut kohdat ovat aivan yhtä vaaleita kuin kiillottamattomat.

Vierailija
19/252 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sadalla eurolla saa täyskultaisena ehkä minikokoisen rippiristin, ei muuta. Kulta on järjettömissä hinnoissa. Hopeakorut eivät muuten tummu, jos ovat jatkuvassa käytössä. Minulla on ollut sama 18-vuotiaana lahjaksi saatu riipuskoru kaulassa 12 vuotta, eikä se ole tummunut lainkaan. 

Näköjään sulla on sitten poikkeuksellinen iho, jota ei muilta löydy. Mulle hopeakorut ovat olleet pettymyksiä ja silkkaa rahanhaaskausta. Olivatpa ne sitten olleet rodinoituja tai 925-hopeaa.

Vierailija
20/252 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä osta tälläistä.

Itse vihasin Kalevalaa jo teini-iässä ja rukoilin ettei kukaan ostaisi rippi- tai yolahjaksi sellaista.