Positiivinen ilmoitus henk.kohtaisen avustajan työhön
https://paikat.te-palvelut.fi/tpt/11318175?locations=Alavus&&announced=…
Henkilöllä on itseironiaa, tuota arvostan! Toivottavasti löytää hyvän avustajan.
"Vältän kuitenkin liikuntaa, jos se vaan on mahdollista, vaikka se minulle hyödyllistä olisikin painonhallinnan vuoksi."
"Ruuan syön itse. Ruoka onkin suurin rakkauteni ja sillä minua saa motivoitua hyvin."
"Jutusteluani on ollut esim. Kysellä ihmisiltä onko heillä vauva mahassa, vai muuten vain iso vatsa? Tällä saan pettämättömästi ihmisen huomion itseeni, en tosin oikeanlaista keskustelua aloitetuksi."
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä jatkuvia avustettavan haukkumisia kun täällä lukee, tulee kyllä mieleen, että pitäiskö tuohon olla edes lähihoitajan koulutus ja lähihoitajan palkka?
Miten se vaikuttaisi asiaan? Meinaatko, että lähihoitaja on jotenkin pyhä ihminen, joka ei koskaan arvostele hoidettaviaan :D
Ei lähihoitaja ole mikään pyhäihminen, vaan koulutuksesta, ammattitaidosta ja osaamisesta johtuen osaa suhtautua ammattimaisesti työhönsä, eikä lähde muuttamaan hoidettavaa sellaiseksi, mitä terveet edustavat.
Lääkärit ja hoitajat joutuvat päivittäin kohtaan ihmisiä, jotka eivät käytäydy hyvin, eivätkä ole edes tässä ajassa tai ympäristössä ja ammattinsa osaava, ei lähd siinä tilanteessa huutamaan ja arvostelemaan vaan hoitaa työnsä ammattimaisesti ja auttaa potilasta kaikin keinoin. Nämä pitäisi olla avustavien ja hoitohenk.kunnalle itsestään selviä, muuten ollaan väärällä alalla, eikä sovi työtehtävään.
Vai toivotko itsellesi, jos olet onnettomuudessa, kovissa tuskissa ja tiemättä ympäristössä, jos lääkäri saarnaisi ja arvostelisi sinun käytöstäsi? Kun sillä ei ole mitään merkitystä, eikä kukaan ammattinsa osaava tee niin. Sama myös avustavan työssä.
Avustajan työhön ei ole minkäänlaista koulutusvaatimusta tai edes soveltuvuuskoetta. Aivan turha puhua ammattitaidosta tässä yhteydessä. Varsinkaan, kun edes lääkärit eivät ole potilastyössä tai edes siinä diagnosointityössä, mikä pitäisi olla heidän vahvuutensa, läheskään aina ammattinsa osaavia. Kilpparioireisiin laitetaan masennuslääkitys jne. jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä kohtaa tuossa oli se positiivinen? Kuulostaa siltä, etten jaksaisi kuukautta kauempaa hänellä töissä.
t. noita hommia tekevä
Kannattaisiko sinun miettiä jotain muita hommia?
Miksi pitäisi? Jos pomo ehottaa mulle avusettavaa ja jos vastaan että sopii niin eka on tutustumiskäynti jonka jälkeen päätän hyväsynkö avustettavaa ja toki myös avustettava päättää että hyväksyykö avustajan. Myöhemmin jos tuntuu siltä etten halua jollain käydä enään niin ilmoitan pomolle enkä enään mene. Ainakin meillä avustaja saa päättää avustettavansa. T: isossa firmassa avustajana.
Meinaatko vakavissasi, että jos henkilö, joka ei yhtään siedä vammaisia, kouluttautuisi esim. työkkärin velvoittamana lähihoitajaksi, muuttuisi sen koulutuksen aikana mystisesti ihan eri persoonaksi ja olisikin yhtäkkiä mitä loistavin vammaistyöntekijä? Vai olisiko kuitenkin niin, että koulutus ei takaa ammattitaitoa, koska luonne vaikuttaa paljon asiaan?