Positiivinen ilmoitus henk.kohtaisen avustajan työhön
https://paikat.te-palvelut.fi/tpt/11318175?locations=Alavus&&announced=…
Henkilöllä on itseironiaa, tuota arvostan! Toivottavasti löytää hyvän avustajan.
"Vältän kuitenkin liikuntaa, jos se vaan on mahdollista, vaikka se minulle hyödyllistä olisikin painonhallinnan vuoksi."
"Ruuan syön itse. Ruoka onkin suurin rakkauteni ja sillä minua saa motivoitua hyvin."
"Jutusteluani on ollut esim. Kysellä ihmisiltä onko heillä vauva mahassa, vai muuten vain iso vatsa? Tällä saan pettämättömästi ihmisen huomion itseeni, en tosin oikeanlaista keskustelua aloitetuksi."
Kommentit (83)
On ainakin fiksumpi, ymmärtää koulutuksensa perusteella tarpeita ja taustoja, ja ymmärtää myös sen, ettei täällä edes nimettömänä haukuta avustettaviaan.
Siis eihän tota ilmoitusta ole kehitysvammainen autisti itse kirjoittanut! :"D
Vierailija kirjoitti:
On ainakin fiksumpi, ymmärtää koulutuksensa perusteella tarpeita ja taustoja, ja ymmärtää myös sen, ettei täällä edes nimettömänä haukuta avustettaviaan.
Kenestä puhut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ziisus, kiertäisin todella kaukaa noin itsekeskeisen avustettavan..
Miten niin itsekeskeinen? Etkö ymmärrä kehitysvammoista ja autismista?
Kehitysvammaiset ja autistit ovat monesti hyvin itsekeskeisiä. Elämään ei mahdu kuin omat kiinnostuksen kohteet ja muita ei osata huomioida juuri lainkaan.
t. ei
No, jos on työntekijänä, niin tietoisuus noista ominaispiirteistä auttaa ymmärtämään avustettavan käytöstä. Onhan tuossa myös sanottu, että avustajan tehtävänä on auttaa vuo serovaikutussuhteissa.
No siitähän ei nyt puhuttu, vaan siitä, onko ko. henkilö itsekeskeinen vai ei. Vastaus on kyllä.
Et sinä pelkän yhden kirjoitetun ilmoituksen perusteella voi leimata henkilöä itsekeskeiseksi.
Kyllä voin. Yhtä hyvin kuin sinä voit sen samaisen ilmoituksen perusteella tehdä oman tulkintasi. Meillä jokaisella on oikeus muodostaa mielipiteemme miten haluamme.
Inhottava ihminen olet. Tämä on minun tulkintani sinun kirjoituksistasi.
Aamulla oli samanmoinen ketju ennen töihin lähtönä. Täytyy sanoa, että sääliksi käyvät he, jotka kotonaan apua tarvitsevat
Vierailija kirjoitti:
Sulla on kovin suuret luulot lähärin koulutuksesta. Yhtälailla sinne pääsee käytännössä kuka vaan. Kuten myös avustajan hommiin. Ei lähärin koulutus tee ihmisestä mitään äiti Teresaa, joka vain myhisee tyynenä, vaikka miten tulisi paskaa niskaan.
Tietysti toivon että laadittu yhteistyössä avustettavan kanssa tuo ilmoitus. Ellei avustettava itse ole sitä pystynyt laatimaan. Se ei ole hauskaa jos virkamies tms.joku on sen ominpäin keksinyt...eikä sopivaakaan, pilkata ruokahalusta. Itse asiassa tosi törkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehitysvammaiset ja autistit ovat monesti hyvin itsekeskeisiä. Elämään ei mahdu kuin omat kiinnostuksen kohteet ja muita ei osata huomioida juuri lainkaan.
t. ei
No, jos on työntekijänä, niin tietoisuus noista ominaispiirteistä auttaa ymmärtämään avustettavan käytöstä. Onhan tuossa myös sanottu, että avustajan tehtävänä on auttaa vuo serovaikutussuhteissa.
No siitähän ei nyt puhuttu, vaan siitä, onko ko. henkilö itsekeskeinen vai ei. Vastaus on kyllä.
Et sinä pelkän yhden kirjoitetun ilmoituksen perusteella voi leimata henkilöä itsekeskeiseksi.
Kyllä voin. Yhtä hyvin kuin sinä voit sen samaisen ilmoituksen perusteella tehdä oman tulkintasi. Meillä jokaisella on oikeus muodostaa mielipiteemme miten haluamme.
Kiitos samoin. Tämä on minun tulkintani sinun kirjoituksistasi.
P.S. Ei kiinnosta pätkääkään sinun tulkintasi :D
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen koulutusta tarvita, että ymmärtää erilaisuutta. Eikä lähärit ole mitään pyhimyksiä.
Tuossa ilmoituksessa lukee, että töitä kertyy kahdeksan tuntia viikossa eli maanantaista torstaihin on töitä illalla kaksi tuntia. Osaako kukaan näitä töitä tekevä sanoa, että venyykö tunnit herkästi eli ei pääse lähtemään silloin kun on sovittu? Ja jos venyy, maksetaanhan siitä palkkaa?
Parin tunnin vuoroja alle kympin tuntipalkalla haastavassa työssä. Joo todella kannattavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kehitysvammainen ja autisti voi mielestäsi olla itsekeskeinen?
Tietenkin voi. Mutta neurologisesti tyypillinen avustaja pystyy näkemään sen itsekeskeisyyden yli eikä jumittamaan siihen ja tuomitsemaan avustettavaansa.
Mitä tarkoittaa neurologisesti tyypillinen avustaja?
Sellainen, jolla ei ole autismia tms.
Olen siis neurologisesti tyypillinen avustaja, koska minulla ei ole autismia tms. Tämä siltikin, vaikka en ikinä voisi kuvitellakaan työskenteleväni avustajan. Mielenkiintoinen ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa ilmoituksessa lukee, että töitä kertyy kahdeksan tuntia viikossa eli maanantaista torstaihin on töitä illalla kaksi tuntia. Osaako kukaan näitä töitä tekevä sanoa, että venyykö tunnit herkästi eli ei pääse lähtemään silloin kun on sovittu? Ja jos venyy, maksetaanhan siitä palkkaa?
Jos haluat tehdä ilmaistöitä, voit venyttää työpäiviäsi niin paljon kuin haluat. Ylityökorvaustahan ei alalla tunneta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. ei
Jos tässä nyt aletaan kilpailemaan, kumpi on inhottavampi ihminen, sinä vai minä, niin mietitäänpä hetki, kumpi meistä oli se, joka kirjoitti, että ko. henkilö on itsekeskeinen. Tuntematta, tietämättä lainkaan tätä henkilöä, joka muuten ilmoituksen perusteella on vielä alaikäinen. Onko ylevä tunne haukkua lasta keskustelupalstalla?
Vierailija kirjoitti:
Sinun on opeteltava tekemään työt siihen tahtiin, ettei veny. Toki nyt minuutilleen ei voi mennä, vaan kesken oleva asia on hoidettava ennen lähtöä eikä toista voi jättää ihan miten tahansa. Mutta ylitöistä ei saa senttiäkään, joten kovin paljon ei päiviä kannata venytellä. Jos päivä venyy esim. tunnilla, sen toki voi ottaa seuraavasta vuorosta pois. Noin lyhyillä pätkillä ei kyllä ole kannattavaa.
t. alalla 4v ollut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on kovin suuret luulot lähärin koulutuksesta. Yhtälailla sinne pääsee käytännössä kuka vaan. Kuten myös avustajan hommiin. Ei lähärin koulutus tee ihmisestä mitään äiti Teresaa, joka vain myhisee tyynenä, vaikka miten tulisi paskaa niskaan.
Koulutus auttaa kyllä ymmärtämään ihmisen käytöstä paremmin jolloin on helpompi vastaanottaa kritiikkiäkin. Ei se välttämättä ole ihminen kun kiukuttelee, vaan sairaus hänessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. ei
Jos tässä nyt aletaan kilpailemaan, kumpi on inhottavampi ihminen, sinä vai minä, niin mietitäänpä hetki, kumpi meistä oli se, joka kirjoitti, että ko. henkilö on itsekeskeinen. Tuntematta, tietämättä lainkaan tätä henkilöä, joka muuten ilmoituksen perusteella on vielä alaikäinen. Onko ylevä tunne haukkua lasta keskustelupalstalla?
Jos nyt pysytään ihan vain ketjun aiheessa eikä lähdetä mitään hiekkalaatikkotason "sinä olet tyhmempi kuin minä" kilpailua vetämään. Ollaan kuitenkin aikuisten keskustelupalstalla. Lapset voivat mennä ylikselle leikkimään pippelinmittausta, jos sellainen kiinnostaa.
t. eri
Onpa rumaa tuoda tämä ilmoitus tänne räävittäväksi.
Mihin tarvitaan lähihoitajan koulutusta, jos työnkuvana on käyttää kaupassa, tehdä ruokaa ja lukea kirjoja? Noin esimerkiksi.