Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissa vai koira (vai molemmat)?

Vierailija
26.07.2022 |

Saisiko tänne asiallista keskustelua siitä, miksi et halua kissaa, koiraa, tai molempia? En pidä niistä on siis ihan ok vastaus, mutta jos pidettäisiin öyhöttäminen ja haukkuminen poissa, onnistuisiko?

Itse olen koiraihminen. Kissat on sinänsä ok, mutta niiden pitämisessä on joitakin asioita miksi en vaan voi ottaa. Se kulminoituu oikeastaan hiekkalaatikkoon. Kissojahan ei välttämättä voi hirveästi estää hyppimästä pöydille ja sohville jne, ja kun ne tekevät sen heti hiekkalaatikolta tultuaan, niin en meinaa kestää. Usein jää sellaiset harmaat tassunjäljet siitä hiekasta, varmaan vähän käytetystä hiekasta riippuen. Ja siis yleensäkin se, että kissat tekee asiansa sisälle. Mun tutulla on pari kissaa, ja useampi laatikko. Hän siivoaa laatikot aamuin illoin, ja jos huomaa kissan käyneen, siivoaa heti. Silti asunnossa mun nenääni haisee aina. Ei ehkä kissanpissa, mutta ainakin se hiekka. En vaan itse voisi asua niin, voin kyllä vierailla ja olla yötä, mutta omaan kotiin en halua.

Tiedän että monelle koiran haju on inhottava. Toiset koirat tietty haisee enemmän ja toiset vähemmän, mutta jos joku haju oikein inhottaa niin sen haistaa tosi herkästi. Koira myös sitoo vielä enemmän kuin kissa, ja se tuo enemmän kuraa ja karvoja siivottavaksi. Moni kokee myös koiran kuolan (ja syljen) ällöttäväksi. Ei sillä, en minäkään noita puolia hyvinä puolina pidä, mutta ne häiritsee niin vähän verrattuna tuohon kissan hiekkalaatikko-asiaan, ettei niillä ole sillain väliä. Ilman lemmikkiä taas en voi olla, olen lapseton ja elämä on hirveän tyhjää jos ei ole mitään minkä kanssa touhuta. Koira on ehkä kaikenlaiseen harrasteluun ja puuhailemiseen myös parempi vaihtoehto kuin kissa.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi