Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten te ihmiset aina onnistutte telomaan itseänne/tulemaan kipeäksi?

Vierailija
26.07.2022 |

Tuli asiaa sairaalan päivystykseen eilen ja siellä tuhraantui odottaessa peräti kolme tuntia. Sairaalan monitori kertoi, että paikalla oli 51 potilasta! Ja näistä 26 hätätapauksia. En tiedä miten luotettava tuo näytön lukema on, mutta kyllä se ilmeisesti piti aika hyvin paikkansa, koska molemmat odotustilat olivat niin täysiä. Ihmisiä käveli kepeillä, muutama oli pyörätuolissa, yksi jalka siteissä ja jalka tuolin päällä, yksi rääkyvä kakara huusi siellä toista tuntia ja äiti yritti tyynnytellä turhaan. Pari tapausta vietiin vuoteessa käytävien läpi. Kyllä tuli hiljaista, kun ottivat onneksi äiti+lapsi -parivaljakon vastaanotolle.

Ja kun yläkerta meni kiinni, niin potilaiden piti siirtyä alakertaan odottamaan. Siellä ei ollut edes tarpeeksi tuoleja kaikille, osa istui lattialla. Se ketutti eniten, että oma asiani ei ollut akuutti, mutta jouduin odottamaan kolme tuntia lääkärin puheille pääsyä! Ja se oli ohi alle 5 minuutissa.

En enää ikinä mene ilta/yöpäivystykseen, olisi ollut fiksumpaa odottaa aamuun. Bussejakin meni niin harvoin, että olin kotona vasta kahdelta yöllä. Noin viiden tunnin reissu siis. Harvoin muutenkaan olen kipeänä, tämä oli ensikäynti vastaanotolla noin neljään vuoteen. Ja sairaanhoidon neuvontanumeroonkin piti odottaa 50 minuuttia ennen kuin vastasivat. Sieltä suositeltiin käyntiä päivystyksessä, joten tuli sitten lähdettyä.

Pysyisitte kotona tekemässä etätöitä jos mahdollista ja sosiaaliset suhteet hoidetaan PlayStationin/PC:n kautta lankoja pitkin, ette tule kipeäksi/telo itseänne.

Paska reissu, mutta tulipa tehtyä. Saa ottaa provona, en välitä. Taannoin 18 vuoden aspaurankin aikana olin keskimäärin vain 16 päivää poissa töistä. Ja siitäkin yhden viikon työtapaturman vuoksi. Repikää siitä. Mikä on oma "saikkukertoimesi"?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole töissä. Enkä mene!

Vierailija
2/8 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole töissä. Enkä mene!

Looseri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

21 vuotta sitten olin influenssassa ja nyt olen samankaltaisessa taudissa, koronassa. 16 vuotta olin päiväkodissa töissä, kerran olin vatsataudissa ( joka kesti puoli päivää) ja kaksi kertaa selän takia pari päivää pois ( sitä "sinnikkyyttä") sitten parantelin neljä vuotta, kun vaihdoin alaa.

Vierailija
4/8 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas hölmö aloitus. Joo toki joillekin sattuu ja tapahtuu usein, mutta meinaako ap, että kaikki siellä sun kanssa yhtä aikaa olleista koko ajan sairastelee ja teloo itseään? Tuon logiikan mukaan säkin olet sitten sellainen.

5/8 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on keskimäärin vuodessa saikkupäiviä 0-3.

6/8 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut nuoria, alle kolmekymppisiä työkavereita, jotka ovat vähän väliä flunssassa.

Vierailija
7/8 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipas hölmö aloitus. Joo toki joillekin sattuu ja tapahtuu usein, mutta meinaako ap, että kaikki siellä sun kanssa yhtä aikaa olleista koko ajan sairastelee ja teloo itseään? Tuon logiikan mukaan säkin olet sitten sellainen.

Lähinnä se potilaiden samanaikainen määrä pisti kyrsimään. Heti on parempi fiilis, kun johonkin saa avautua. En odotakaan mitään rakentavaa keskustelua, pääasia oli tunteiden purkaminen. Alkoi työtkin sujumaan paremmin aamuäreyden karistamisen jälkeen.

Paska tuuri kuitenkin, että näin iso joukko on samaan aikaan vastaanotolla.

Vierailija
8/8 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 60 v edelleen työelämässä.

Saikkua flunssan vuoksi ehkä joka viides vuosi.

Päivystyksessä en ole käynyt koskaan.

Sairaalassa kerran 36 vuotta sitten.