Taloussanomat Sähkö on EU:n kalleinta datakeskusten täyttämässä Irlannissa – Saara maksaa sähköstä 360 e/kk
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Jutun mukaan tekevät sähköä kaasulla, eipä ihme että maksaa. Irlannissa tuulee aina, siispä rannikko täyteen tuulimyllyjä.
Kun mikään ei riitä! " Kun tulee lisää sähkön tuotantoa tulee myös lisää datakeskuksia. Irlannin sähköntuotanto jakautui vuonna 2022 eri lähteiden kesken seuraavasti:
tuulivoima: 35,9 %"
Vierailija kirjoitti:
Jutun mukaan tekevät sähköä kaasulla, eipä ihme että maksaa. Irlannissa tuulee aina, siispä rannikko täyteen tuulimyllyjä.
Eihän niitä myllyjä meilläkään tuulisimmille merien rannoille laiteta vaan keskelle metsiä että päästään niittämään metsätkin pois.
Kun puhutaan että pitää rakentaa lisää sähköntuotantoa niin ei se mitään rakaise, koska sen seurauksena tulee taas lisää datakeskuksia. Se on loputon kierre.
Vierailija kirjoitti:
Kun puhutaan että pitää rakentaa lisää sähköntuotantoa niin ei se mitään rakaise, koska sen seurauksena tulee taas lisää datakeskuksia. Se on loputon kierre.
Ei kai tässä muuta voi kuin rakentaa joka notkoon ja saarelmaan. Tuulivoimaa, aurinkovoimaa ja datakeskuksia.
Olipahan taas uutinen.
Poikani maksaa suurinpiirtein tuon summan sähköstä ja minä maksan omastani alle 20€/kk.
Pieni ero on vaan siinä että minä asun rivitaloasunnossa ja poikani 4h+keittiö sähkölämmitteisessä omakotitalossa.
Tuo on totta. Vastustan datakeskuksia, mutta Suomessa on niin kylmää, että sähkönkulutus on pienempää.
Ja Suomessa on paljen enemmän vihreää energiaa. Venäjä pakotti Suomen nopeaan siirtymiseen, mistä on nyt hyötyä.
En minä datakeskuksia vastusta vaan korkeaa sähkönhintaa kuluttajille.
Vierailija kirjoitti:
En minä datakeskuksia vastusta vaan korkeaa sähkönhintaa kuluttajille.
Kuluttajien pitää saada sähköä samaan hintaan kuin datakeskukset, silloin ollaan samassa veneessä! Hinnat pitää kytkeä/ sitoa toisiinsa.
Pitäisi tietää kuinka monta kWh:a Saara on sähköä käyttänyt🤷
Hyvin lähti googlella homma käyntiin kun heti laittomasti vaan metsät matalaks. Mitäpä veikkaatte onko tuon lafkan hyvesignaloiviin mölinöihin luottamista
Suomi on tulevaisuudessa semmonen Digikongo.
Tekoäly tiesi kertoa, että Irlannissa sähkön spot-hinta ollut syyskuussa vähän yli 3 c/kwh.
Mitä on suomeksi hyvesingnalointi? Mikset käytä kaunista suomen kieltä ääliö PerSu?