Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masentaa kun luulen, ettei mulle ole babyshoweria tulossa

Vierailija
26.07.2022 |

Olen aina ollut innolla järkkäämässä kavereille vauvakutsuja, mutta kukaan ei ole toistaiseksi semmosia järjestänyt minulle. Esikoiseni LA on siis jo viikon päästä, eli olisihan babyshowerit jo olleet, jos olisivat tullakseen. Olen niin pettynyt kavereihini, jotka eivät jaksaneet edes jotain pienimuotoista järjestää.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tässä asiassa ap:ta harmita niinkään se baby showerien puuttuminen vaan se asia siellä taustalla. Että ystävyyssuhteissa ei ole vastavuoroisuutta ja ystävät eivät vaivaudu näkemään samaa vaivaa ap:n vuoksi kuin ap näki heidän vuokseen.

Itse ehkä vinkkaisin jollekin lähimmällä ystävälle, että meinaattehan järjestää baby showerit. Ehkä ystäväpiirissä on vain unohdettu tai jokainen on ajatellut jostain toisesta ystäväpiirin jäsenestä, että hän on se, joka hoitaa asian.

Minä taas tykkään kovasti leipoa. Toisinaan omasta aloitteestani yllätän kavereita ja vien heillä käydessäni mukanani kakkuja, leivoksia, leipää tai muita herkkuja. En kuitenkaan odota että heidän pitäisi vastavuoroisesti tuoda minulle omia leipomuksiaan siitä huolimatta että vihaavat leipomista. Mielestäni on vain kiva ilahduttaa muita tekemällä sitä mistä itse nautin. Ap puolestaan taitaa nauttia juhlien järjestämisestä siinä missä hänen kaverinsa eivät. En tajua miten siitä voi ottaa nokkiinsa.

Vierailija
62/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä olet teidän kaveriporukassa se, joka järjestää ja organisoi kaikki tapahtumat ja tilaisuudet, et tule saamaan mitään heidän järjestämäänsä, koska heistä kukaan ei ole tottunut ottamaan järjestelyistä vetovastuuta. He ovat niin tottuneet siihen, että "joku muu" sanoo, mitä kukakin tekee. Nyt, kun et ole heille se "joku muu", kukaan ei tee mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän AP:tä hyvin. Samaa mieltä kuin joku aiemmin kommentoinut, voisitkohan jollekin läheiselle ystävälle sanoa, että nyt kun on kesälomakausi, niin olet miettinyt että onko järkeä järjestää babyshowereita, että olisiko fiksumpaa järkätä juhlat vähän syksymmällä kun ihmiset on maisemissa. Voisi olla hienovarainen muistutus siitä, että toivoisit jonkinlaista muistamista ystäviltä vastavuoroisesti. Voisit ehkä pyytää jotain ystävää ottamaan koordinointivastuuta, ja voisitte yhdessä miettiä sopivan päivän. Yllätysjuhlat ei ole mitenkään välttämättömät.

Olen aina kovasti ihmetellyt suomalaisten juhlavastaisuutta. Babyshowerit turhaa tavarankeräystä (oman kokemuksen mukaan ihmiset kyllä osaa tavaransa itse hankkia, enemmän halutaan saada ystävät koolle ja kivat pienet juhlat ennen vauvakuplaan menoa), halloween turha jenkkihömpötys, muiden häät ei kiinnosta ketään, ei ainakaan jos pitää matkustaa vähääkään, polttarit on vihon viimeinen asia mihin halutaan kuluttaa aikaa. Luulisi että on ihana asia, jos elämässä on silloin tällöin arjesta poikkeavia juhlahetkiä, itse ainakin osallistun tosi mielelläni kaikkeen.

Mutta järjestäjänä olen huomannut samaa, että ihmisistä tulee vanhemmuuten vähän itsekkäitä, jos ei just sillon juhlapäivänä ole bilefiilis niin jäädään kotiin kattomaan leffaa, mikä on minusta epäkohteliasta ystävän tärkeän päivän aliarvioimista. Aina ei voi olla juhlafiilis mutta voisi edes paikalla käydä, jos on luvannut tulla. Onneksi suurin osa kavereistani vielä mielellään osallistuu jos jotain järjestää.

Vierailija
64/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tässä asiassa ap:ta harmita niinkään se baby showerien puuttuminen vaan se asia siellä taustalla. Että ystävyyssuhteissa ei ole vastavuoroisuutta ja ystävät eivät vaivaudu näkemään samaa vaivaa ap:n vuoksi kuin ap näki heidän vuokseen.

Itse ehkä vinkkaisin jollekin lähimmällä ystävälle, että meinaattehan järjestää baby showerit. Ehkä ystäväpiirissä on vain unohdettu tai jokainen on ajatellut jostain toisesta ystäväpiirin jäsenestä, että hän on se, joka hoitaa asian.

Minä taas tykkään kovasti leipoa. Toisinaan omasta aloitteestani yllätän kavereita ja vien heillä käydessäni mukanani kakkuja, leivoksia, leipää tai muita herkkuja. En kuitenkaan odota että heidän pitäisi vastavuoroisesti tuoda minulle omia leipomuksiaan siitä huolimatta että vihaavat leipomista. Mielestäni on vain kiva ilahduttaa muita tekemällä sitä mistä itse nautin. Ap puolestaan taitaa nauttia juhlien järjestämisestä siinä missä hänen kaverinsa eivät. En tajua miten siitä voi ottaa nokkiinsa.

Sinä et selvästi tajua, et. Minulle empaattisena ihmisenä on erittäin helppo nähdä mistä kenkä puristaa. Vertaus on outo, eihän joku lämpiäistuliaisen vieminen ole yhtään sama juttu kuin kaveripiirissä suht tasapuolinen merkkipäivien huomiointi...

Vierailija
65/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Inhoan juhlien järjestämistä ja kaikenlaista organisointia. Siitä huolimatta olen ollut mukana järjestämässä ja/tai vetovastuussa ystävieni polttareista, yllätyssynttäreistä, valmistujaismuistamisista ja baby showereista useaan otteeseen. Usein näin toimitaan siksi, että halutaan ilahduttaa ystävää, eikä niinkään siksi että itse sattuu tykkäämään organisoinnista.

Todellakin ottaisin nokkiini jos itselleni ei järjestettäisi vastaavasti polttareita tai vaikka niitä baby showereita. En aio lisääntyä enkä mennä naimisiin, mutta jos tekisin niin, olettaisin aika automaattisesti että em. juhlat minulle järjestettäisiin. Sivusta seuranneena voin ilokseni todeta, että omissa piireissäni nämä jutut ovat kyllä järjestyneet kaikille tasapuolisesti.

Ei mitään vaikeuksia ymmärtää aapeetä, joka ihan oikeutetusti kaipaa ja odottaa ystävyyssuhteiltaan vastavuoroisuutta.

-Ei ap

Vierailija
66/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ollut kauheaa,jos joku olisi mulle järkännyt tuollaisen. Esikoinen kuoli kohtuun 39+5. Oli tarpeeksi kauheaa, että työkaverit antoivat äitislomalle jäädessäni potkupuvun. Sen olisi voinut toimittaa vasta sitten kun vauva on syntynyt elävänä eli tässä tapauksessa ei ollenkaan.

Vasta sitten juhlitaan kun on vauva kainalossa.

Vierailija
67/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi ollut kauheaa,jos joku olisi mulle järkännyt tuollaisen. Esikoinen kuoli kohtuun 39+5. Oli tarpeeksi kauheaa, että työkaverit antoivat äitislomalle jäädessäni potkupuvun. Sen olisi voinut toimittaa vasta sitten kun vauva on syntynyt elävänä eli tässä tapauksessa ei ollenkaan.

Vasta sitten juhlitaan kun on vauva kainalossa.

Tosi kurjaa että sulle kävi noin. Mutta mihin vedetään raja koska muut saavat huomioida tai muistaa lapsen saavaa/saanutta? Mitä jos annetaan vaippakakku ja lapsi kätkytkuolee seuraavana yönä?

Kyllähän vauvalle ostetaan paljonkin tavaraa jo ennen syntymää. 

Vierailija
68/68 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä Ap. 

Kälyni sai tyttärensä, niin olin järjestämässä hienot juhlat hänelle. Kun minä sain tyttäreni: ei hän edes osallistunut Nyt vielä mahdollisuus hänellä, ei tee mitään.

Toisen lähisukulaisen tyttären kummitäti olen. Ei ehdota, ei järjestä, tietenkään. Ei tarjoudu auttamaan lasten hoidossa edes synnytyksen aikana

Pitkäaikainen ystävä jonka pojan kummitäti olen: Ei mitään minulle. Kyselee terveystietojani viestillä, mutta ei tarjoudu auttamaan mitenkään. Ei järjestä mitään. Hänellekin olen järjestänyt ja maksanut kymmeniä illanviettoja

Ei edes itketä, näkyy vaan true colors

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan