Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masentaa kun luulen, ettei mulle ole babyshoweria tulossa

Vierailija
26.07.2022 |

Olen aina ollut innolla järkkäämässä kavereille vauvakutsuja, mutta kukaan ei ole toistaiseksi semmosia järjestänyt minulle. Esikoiseni LA on siis jo viikon päästä, eli olisihan babyshowerit jo olleet, jos olisivat tullakseen. Olen niin pettynyt kavereihini, jotka eivät jaksaneet edes jotain pienimuotoista järjestää.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu haluaa a) järjestää b) osallistua c) olla se henkilö kenelle järjestetään noita vauva kutsuja??

Veikkaan, että apn kaveritkaan ei noits kutsuja ole kaivanneet. Hullusti vaivaa, aikaa ja rahaa, lopputuloksena kiusallista kökkimistä, josta jää jälkeen parit vaippapaketit ja kuukaudessa liian pienet bodyt ja sukat (joita on jo kaapit täynnä).

Rotinat perinteenä huomattavasti kivempi. Ihmiset muutenkin tulevat vauvaa katsomaan, kiva kun tuovat tarjottavat samalla.

Vierailija
22/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin halusiko ne kamut oikeasti babyshowereita

No mitä väliä? Jos ei halua, kävelee pois niistä juhlista. 

Jos itselle järjestetään niin on vain reilua järjestää myös sille toiselle.

/1

Ai että kävelee vaan saman tien pois jos sinut yllätetään joku kaunis päivä sillä että nyt olis nää sun juhlat! Voin vaan kuvitella sitä pahansuopaisuuden määrää tällä palstalla jos joku oikeasti tekisi noin.

Jos ne juhlat ovat vastenmieliset niin totta kai saa lähteä pois. En kylläkään jaksa uskoa että lähipiiri sellaiset järjestäisivät ihmiselle joka ei pidä yllätysjuhlista.

Turha sitten kekkereiden jälkeen mussuttaa että minä en ainakaan järjestä sinulle, koska en halunnut juhlia lainkaan.

Sama kun valittaisi ravintolassa että ruoka oli pas kaa ja rahat takaisin kiitos, kun lautanen ammottaa tyhjyyttään.

Vierailija
24/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ollut mukana järjestämässä vai ollut se vetäjä näissä babyshowereissa? Jospa muut ovat olleet mukana, koska juhla on ollut ok, mutteivat niin innolla kuin sinä? Onko joku muu järjestänyt ilman, että olet ollut mukana ydinjärjestäjäporukassa? Analysoi nyt vähän, miten nuo juhlajärjestelyt ovat tähän saakka menneet.

Jos tulet siihen tulokseen, ettet ole suinkaan ollut ainoa aktiivinen, eikä sinun varassasi ole ollut koko homma, on tosi ikävää, että jäit ilman kutsuja. Siinä tapauksessa alkaisin katsella ympärilleni saadakseni myös muita äitikavereita, ehkä uusia ystäviäkin. Tuo kaveriporukka olisi pikkuhiljaa vain sellaisia hyviä tuttuja. Tsemppiä!

Vierailija
25/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

/1

Ai että kävelee vaan saman tien pois jos sinut yllätetään joku kaunis päivä sillä että nyt olis nää sun juhlat! Voin vaan kuvitella sitä pahansuopaisuuden määrää tällä palstalla jos joku oikeasti tekisi noin.

Jos ne juhlat ovat vastenmieliset niin totta kai saa lähteä pois. En kylläkään jaksa uskoa että lähipiiri sellaiset järjestäisivät ihmiselle joka ei pidä yllätysjuhlista.

Turha sitten kekkereiden jälkeen mussuttaa että minä en ainakaan järjestä sinulle, koska en halunnut juhlia lainkaan.

Sama kun valittaisi ravintolassa että ruoka oli pas kaa ja rahat takaisin kiitos, kun lautanen ammottaa tyhjyyttään.

Oletkos kuullut ihan normaalista kohteliaisuudesta, johon kuuluu esimerkiksi se että jos kaverit on nähneet suuren vaivan jonkun asian eteen niin ei heitä heti ensimmäisenä hauku siitä vaikka ei niin siitä yllätyksestä pitäisikään? Ravintolaesimerkki on todella huono vertaus, siellä olet tilannut jotain ja maksat siitä. Kavereiden järjestämä yllätys on täysin eri asia.

Vierailija
26/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti koettakaa ihmiset ymmärtää, että kaikki eivät vaan ole yhtään innostuneita järjestämään mitään kissanristiäisiä. Vaikka sinä nauttisitkin siitä, niin ystäväsi ehkä ei.

Vierailija
27/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri juuri valitti miten hänelle ei ollut järjestetty noita juhlia, toinen lapsi tulossa. Siis toinen jo ja vieläkin pitäisi olla tavarankerjuujuhlat? Esikoisen ymmärtäisin kun se on uudelle äidillekin uusi juttu mutta kun hänkin siinä iässä että lapsia syntyy oikealta ja vasemmalta eikä kukaan voi muistaa kuka nyt milloinkin on paksuna ja monesko sieltä on tulossa.

Vierailija
28/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

/1

Oletkos kuullut ihan normaalista kohteliaisuudesta, johon kuuluu esimerkiksi se että jos kaverit on nähneet suuren vaivan jonkun asian eteen niin ei heitä heti ensimmäisenä hauku siitä vaikka ei niin siitä yllätyksestä pitäisikään? Ravintolaesimerkki on todella huono vertaus, siellä olet tilannut jotain ja maksat siitä. Kavereiden järjestämä yllätys on täysin eri asia.

Nimenomaan. Normaalia kohteliaisuutta on järjestää ystävälle baby showerit jos hän on järjestänyt sellaiset sinulle. Pätee myös esimerkiksi polttareihin.

Vierailija
29/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin, että tuollaisesta tulee paha mieli. Kaveriporukka järjestää usein polttareita, synttäreitä, vauvakutsuja toisilleen ja onhan se nyt ikävää, jos muille on tehty mutta yhdelle ei.

Vierailija
30/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos vaan haluat kahvitella kamujen kaa niin kutsu ne kahville

Vierailija
31/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ei ole kyse siitä, että pitäisi roinaa saada. Tässä on kyse siitä, että kukaan ei muistanut ap:ta.

Mä olen ollut se juhlien järjestäjä aina kaveripiirissäni. Olen järjestänyt tupareita, läksiäisiä, synttäreitä, rapujuhlia, ja vaikka mitä muuta. Voitte vain arvaa monetko synttärit, läksiäiset, rapujuhlat tai muut juhlat on mulle järkätty. Ei yksiäkään. Synttäreitä olen viettänyt viimeksi 6-vuotiaana kun äitini ne järjesti. Sen jälkeen olen saanut joko synttärikakun tai tekstiviestin vanhemmiltani. Muut eivät ole päätään vaivanneet. Koulussa en saanut juhlia, koska niihin ei kuulemma kukaan osallistuisi kuitenkaan. Täytin 30 viime vuonna ja en saanut edes yhtään tervehdystä ystäviltäni. Vanhempani antoi 50€ ja tekstiviestin. Laitoin viestiä ystäville, että tervetuloa kakkukahveille, ei näkynyt ei kuulunut. Söin kakusta puolet ja loput roskiin.

Ihmettelen suomalaisten tapaa mököttää kun on aihetta juhlaan. Ei onnitella, ei juhlita. Koen todella törkeäksi tämän.

Vierailija
32/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ymmärrän että harmittaa jos sellaiset on halunnut, toisaalta täytyy muistaa, ettei omaa hyvää oloaan saa kaataa muiden harteille. Iloitse siitä, että ylipäänsä olet raskaana. En edes itse usko ystävyyteen tai kaveruuteen, se perustuu tarpeelle. Ja kun tarvetta ei tyydytetä petytään tai joskus jopa lopetetaan se ystävyys... Ystäviä ollaan kun on tarve jollekin seuralle, esim juuri juhlat, illanistujaiset, shoppailuseura, omien asioiden jakaminen, tuen saaminen yms. En sano, että olkaa ihmiset ilman ystäviä, mutta mitä vähemmän odottaa keneltäkään, sitä vähemmän pettyy... -> onnellisempi elämä.

Vierailija
33/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kaverit ovat joko itsekeskeisiä moukkia tai hömppään kyllästyneitä, ehkä molempia.

Jos menet lisääntymään jonkun muun kuin ystäväsi kanssa, miksi asiaan pitää jotenkin sitoa ystävät mukaan? Baby showerit ja kummeilut eivät kuulu ainakaan omiin ystävyyssuhteisiini.

Vierailija
34/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaveri juuri valitti miten hänelle ei ollut järjestetty noita juhlia, toinen lapsi tulossa. Siis toinen jo ja vieläkin pitäisi olla tavarankerjuujuhlat? Esikoisen ymmärtäisin kun se on uudelle äidillekin uusi juttu mutta kun hänkin siinä iässä että lapsia syntyy oikealta ja vasemmalta eikä kukaan voi muistaa kuka nyt milloinkin on paksuna ja monesko sieltä on tulossa.

Toisesta lapsesta ei järjestetä showereita edes Yhdysvalloissa.

Vierailija
35/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Miksi annat muiden käyttäytymisen vaikuttaa omaan mielentilaasi. Keskity olennaiseen.

Vierailija
36/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yksi kaveri vähän kauempaa kertoo aina, kuinka hänet on kutsuttu uudeksivuodeksi sinne, vapuksi tuonne, juhannukseksi tänne... hän ei ole kutsunut vieraita luokseen vuosiin, naureskelee usein, että apua, pitäis varmaan kutsua, seuraavana vuonna sama naureskelu. Minua kutsuu, kun tarvitsee kissanhoitajaa. Tuollaisia jotkut ihmiset ovat, ja ehkä aika monetkin??

Vierailija
37/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan tämä. Mammat unohtaa sen, että kenellekään muulle se vaavi ei ole millään tavalla merkityksellinen vaikka se oman elämän mullistaisikin. Ei mua ainakaan kiinnosta mun kavereiden lisääntyminen vaikka heistä itsestään pidänkin.

Vierailija
38/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän harmituksen. Kyse ei niinkään ole siitä että haluaisi nimenomaan babyshowerit kaikkine härpäkkeineen vaan siitä, ettei ystäviä kiinnosta sen vertaa ilahduttaa. Ei sen tarvisi olla kuin vaikka yhteinen brunssi, ajatus on tärkein.

Vierailija
39/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan tämä. Mammat unohtaa sen, että kenellekään muulle se vaavi ei ole millään tavalla merkityksellinen vaikka se oman elämän mullistaisikin. Ei mua ainakaan kiinnosta mun kavereiden lisääntyminen vaikka heistä itsestään pidänkin.

Mikä sinun elämässäsi on merkityksellistä kavereillesi? Ikävä sanoa, mutta ei mikään. Miksi kavereita pitäisi kiinnostaa sinun asiat ja juhlat?

Vierailija
40/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinun elämässäsi on merkityksellistä kavereillesi? Ikävä sanoa, mutta ei mikään. Miksi kavereita pitäisi kiinnostaa sinun asiat ja juhlat?

Ei pitäisikään. Minä en olekaan se joka on itkenyt jossain nettipalstalla sitä ettei kukaan ole järjestänyt minulle juhlia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi