Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masentaa kun luulen, ettei mulle ole babyshoweria tulossa

Vierailija
26.07.2022 |

Olen aina ollut innolla järkkäämässä kavereille vauvakutsuja, mutta kukaan ei ole toistaiseksi semmosia järjestänyt minulle. Esikoiseni LA on siis jo viikon päästä, eli olisihan babyshowerit jo olleet, jos olisivat tullakseen. Olen niin pettynyt kavereihini, jotka eivät jaksaneet edes jotain pienimuotoista järjestää.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ei ole kyse siitä, että pitäisi roinaa saada. Tässä on kyse siitä, että kukaan ei muistanut ap:ta.

Mä olen ollut se juhlien järjestäjä aina kaveripiirissäni. Olen järjestänyt tupareita, läksiäisiä, synttäreitä, rapujuhlia, ja vaikka mitä muuta. Voitte vain arvaa monetko synttärit, läksiäiset, rapujuhlat tai muut juhlat on mulle järkätty. Ei yksiäkään. Synttäreitä olen viettänyt viimeksi 6-vuotiaana kun äitini ne järjesti. Sen jälkeen olen saanut joko synttärikakun tai tekstiviestin vanhemmiltani. Muut eivät ole päätään vaivanneet. Koulussa en saanut juhlia, koska niihin ei kuulemma kukaan osallistuisi kuitenkaan. Täytin 30 viime vuonna ja en saanut edes yhtään tervehdystä ystäviltäni. Vanhempani antoi 50€ ja tekstiviestin. Laitoin viestiä ystäville, että tervetuloa kakkukahveille, ei näkynyt ei kuulunut. Söin kakusta puolet ja loput roskiin.

Ihmettelen suomalaisten tapaa mököttää kun on aihetta juhlaan. Ei onnitella, ei juhlita. Koen todella törkeäksi tämän.

Älä enää järjestä muille mitään! He pitävät sinua selvästi itsestäänvelvyytenä, eivätkä arvosta lainkaan.

Vierailija
42/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkaveri juuri valitti miten hänelle ei ollut järjestetty noita juhlia, toinen lapsi tulossa. Siis toinen jo ja vieläkin pitäisi olla tavarankerjuujuhlat? Esikoisen ymmärtäisin kun se on uudelle äidillekin uusi juttu mutta kun hänkin siinä iässä että lapsia syntyy oikealta ja vasemmalta eikä kukaan voi muistaa kuka nyt milloinkin on paksuna ja monesko sieltä on tulossa.

Nimenomaan tämä. Mammat unohtaa sen, että kenellekään muulle se vaavi ei ole millään tavalla merkityksellinen vaikka se oman elämän mullistaisikin. Ei mua ainakaan kiinnosta mun kavereiden lisääntyminen vaikka heistä itsestään pidänkin.

Ei kiinnosta monia muitakaan, mutta nyt ei ole kyse siitä että vauvan pitäisi mullistaa aapeen kavereiden elämä vaan siitä, että hänelle pitäisi järjestää juhlat kun muillekin on järjestetty. Ihan simppeliä vastavuoroisuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkaveri juuri valitti miten hänelle ei ollut järjestetty noita juhlia, toinen lapsi tulossa. Siis toinen jo ja vieläkin pitäisi olla tavarankerjuujuhlat? Esikoisen ymmärtäisin kun se on uudelle äidillekin uusi juttu mutta kun hänkin siinä iässä että lapsia syntyy oikealta ja vasemmalta eikä kukaan voi muistaa kuka nyt milloinkin on paksuna ja monesko sieltä on tulossa.

Nimenomaan tämä. Mammat unohtaa sen, että kenellekään muulle se vaavi ei ole millään tavalla merkityksellinen vaikka se oman elämän mullistaisikin. Ei mua ainakaan kiinnosta mun kavereiden lisääntyminen vaikka heistä itsestään pidänkin.

Ei kiinnosta monia muitakaan, mutta nyt ei ole kyse siitä että vauvan pitäisi mullistaa aapeen kavereiden elämä vaan siitä, että hänelle pitäisi järjestää juhlat kun muillekin on järjestetty. Ihan simppeliä vastavuoroisuutta.

Ymmärtäisin tämän ajatuksen jos kyse olisi siitä, että jokainen noista kavereista on pyytänyt ap:tä järjestämään jotkut juhlat ja nyt hän olisi pyytänyt kavereita tekemään sen saman, mutta kukaan ei suostu. Kukaan ei kuitenkaan ole pyytänyt niitä aiempia babyshowereita, vaan ap on itse päättänyt että hän haluaa sellaiset järjestää. Emme edes tiedä ovatko he niitä juhlia halunneet eikä voi myöskään odottaa että joku lukee ap:n ajatukset ja pyytämättä ottaa mitään juhlia järjestettäväkseen. 

Vierailija
44/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse luulin että tuleva mamma kutsuu ja/tai sopii päivän. Koska tutuilleni ei ole ollut yllätyksenä ko juttu

Muistaako kukaan tuota laskettua aikaa ilman kommunikointia

Vierailija
45/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtäisin tämän ajatuksen jos kyse olisi siitä, että jokainen noista kavereista on pyytänyt ap:tä järjestämään jotkut juhlat ja nyt hän olisi pyytänyt kavereita tekemään sen saman, mutta kukaan ei suostu. Kukaan ei kuitenkaan ole pyytänyt niitä aiempia babyshowereita, vaan ap on itse päättänyt että hän haluaa sellaiset järjestää. Emme edes tiedä ovatko he niitä juhlia halunneet eikä voi myöskään odottaa että joku lukee ap:n ajatukset ja pyytämättä ottaa mitään juhlia järjestettäväkseen. 

Millainen aikuinen ihminen pyytäisi jotain toista järjestämään itselleen juhlat? :D Come on nyt.

Vierailija
46/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän vauvajuhlat voi järjestää tuleva mummu, anoppi tai sisaruskin. Ei kait ne ole sidottu vain ystäviin.

Vierailija
47/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä kiinnostaa, juhli keskenäs.

Vierailija
48/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Babyshower on suora kiertoilmaus tavaran kerjäämiselle.

Vierailija
49/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Babyshower on suora kiertoilmaus tavaran kerjäämiselle.

Ei se ole edes kiertoilmaus, vaan juhlien alkuperäinen merkitys.

Vierailija
50/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitsit itse juhlia järjestäneesi. Eli oletko se teidän porukan järjestäjä? Ei kaikkia kiinnosta juhlien suunnittelu ja järjestely, itse olen juurikin sellainen. Eli kyse ei ole välttämättä välinpitämättömyydestä vaan organisaattorin puutteesta. Voi olla, että muut eivät babyshowereita olisi kaivanneet tai niistä välittäneet, mutta ovat osallistuneet, kun joku on juhlat järkännyt. Itsellä saattaisi olla juurikin näin, osallistuisin kohteliaisuutta mutten itse järkkäisi koska en niiden pitoa ymmärrä.

Vierailija
51/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei kans pidetty babyshowereita niin meinasin jättää kokonaan synnyttämättä.

Kätilö sai ylipuhuttua, että altaassa synnytys on melkein sama asia. Sinne sitten synnytin.

Vierailija
52/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin järjestää sulle goldenshowerit.

Vierailija
53/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässä asiassa ap:ta harmita niinkään se baby showerien puuttuminen vaan se asia siellä taustalla. Että ystävyyssuhteissa ei ole vastavuoroisuutta ja ystävät eivät vaivaudu näkemään samaa vaivaa ap:n vuoksi kuin ap näki heidän vuokseen.

Itse ehkä vinkkaisin jollekin lähimmällä ystävälle, että meinaattehan järjestää baby showerit. Ehkä ystäväpiirissä on vain unohdettu tai jokainen on ajatellut jostain toisesta ystäväpiirin jäsenestä, että hän on se, joka hoitaa asian.

Vierailija
54/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki omat kaverini, joilla on ollut vauvakutsut, ovat järjestäneet ne itse.

Vierailija
55/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisia murehdittaa se saako lasta lainkaan tai että se syntymässä oleva lapsi on vakavasti sairas. Jotkut taas masentuu kun teennäiset Amerikanjuhlat jää saamatta.

Se että joku perinne on Amerikasta, ei tee siitä teennäistä. Jokaisella ilonsa ja surunsa.

Vierailija
56/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baby shower?? Sama suomeksi, kitoooos

Vierailija
57/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisia murehdittaa se saako lasta lainkaan tai että se syntymässä oleva lapsi on vakavasti sairas. Jotkut taas masentuu kun teennäiset Amerikanjuhlat jää saamatta.

Toiset murehtivat sitä, että lapset ovat kuolleet sotien/tautien/nälänhädän takia ja itselläkin on hengenlähtö lähellä, toisten elämä on piloilla, kun joutuu elämään hyvätuloisena terveenä dinkkuna rauhallisessa ja turvallisessa maassa.

Eiköhän ap:ta harmita eniten se, että ystävyys ei olekaan vastavuoroista, eikä siinä tarvitse yhtään lohduttaa sen, että jollakin on vielä vaikeampaa.

Vierailija
58/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos he eivät halunneet mitään babyshowereita?

Vierailija
59/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä kavereilla, joille ap on järkännyt baby showerit on nyt vauva/lapsi tai kaksi. Lisäksi on kesäloma-aika. Veikkaan, että kaverit eivät lapsiperheen kiireissä keskellä lomaa ja mökkeilyä yksinkertaisesti ole muistaneet, että laskettu aika lähestyy ja ehkeivät ole edes mailla halmeilla.

Vierailija
60/68 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Baby shower?? Sama suomeksi, kitoooos

Vauva suihku

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä