Masentaa kun luulen, ettei mulle ole babyshoweria tulossa
Olen aina ollut innolla järkkäämässä kavereille vauvakutsuja, mutta kukaan ei ole toistaiseksi semmosia järjestänyt minulle. Esikoiseni LA on siis jo viikon päästä, eli olisihan babyshowerit jo olleet, jos olisivat tullakseen. Olen niin pettynyt kavereihini, jotka eivät jaksaneet edes jotain pienimuotoista järjestää.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri juuri valitti miten hänelle ei ollut järjestetty noita juhlia, toinen lapsi tulossa. Siis toinen jo ja vieläkin pitäisi olla tavarankerjuujuhlat? Esikoisen ymmärtäisin kun se on uudelle äidillekin uusi juttu mutta kun hänkin siinä iässä että lapsia syntyy oikealta ja vasemmalta eikä kukaan voi muistaa kuka nyt milloinkin on paksuna ja monesko sieltä on tulossa.
Nimenomaan tämä. Mammat unohtaa sen, että kenellekään muulle se vaavi ei ole millään tavalla merkityksellinen vaikka se oman elämän mullistaisikin. Ei mua ainakaan kiinnosta mun kavereiden lisääntyminen vaikka heistä itsestään pidänkin.
Ei kiinnosta monia muitakaan, mutta nyt ei ole kyse siitä että vauvan pitäisi mullistaa aapeen kavereiden elämä vaan siitä, että hänelle pitäisi järjestää juhlat kun muillekin on järjestetty. Ihan simppeliä vastavuoroisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri juuri valitti miten hänelle ei ollut järjestetty noita juhlia, toinen lapsi tulossa. Siis toinen jo ja vieläkin pitäisi olla tavarankerjuujuhlat? Esikoisen ymmärtäisin kun se on uudelle äidillekin uusi juttu mutta kun hänkin siinä iässä että lapsia syntyy oikealta ja vasemmalta eikä kukaan voi muistaa kuka nyt milloinkin on paksuna ja monesko sieltä on tulossa.
Nimenomaan tämä. Mammat unohtaa sen, että kenellekään muulle se vaavi ei ole millään tavalla merkityksellinen vaikka se oman elämän mullistaisikin. Ei mua ainakaan kiinnosta mun kavereiden lisääntyminen vaikka heistä itsestään pidänkin.
Ei kiinnosta monia muitakaan, mutta nyt ei ole kyse siitä että vauvan pitäisi mullistaa aapeen kavereiden elämä vaan siitä, että hänelle pitäisi järjestää juhlat kun muillekin on järjestetty. Ihan simppeliä vastavuoroisuutta.
Ymmärtäisin tämän ajatuksen jos kyse olisi siitä, että jokainen noista kavereista on pyytänyt ap:tä järjestämään jotkut juhlat ja nyt hän olisi pyytänyt kavereita tekemään sen saman, mutta kukaan ei suostu. Kukaan ei kuitenkaan ole pyytänyt niitä aiempia babyshowereita, vaan ap on itse päättänyt että hän haluaa sellaiset järjestää. Emme edes tiedä ovatko he niitä juhlia halunneet eikä voi myöskään odottaa että joku lukee ap:n ajatukset ja pyytämättä ottaa mitään juhlia järjestettäväkseen.
Itse luulin että tuleva mamma kutsuu ja/tai sopii päivän. Koska tutuilleni ei ole ollut yllätyksenä ko juttu
Muistaako kukaan tuota laskettua aikaa ilman kommunikointia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtäisin tämän ajatuksen jos kyse olisi siitä, että jokainen noista kavereista on pyytänyt ap:tä järjestämään jotkut juhlat ja nyt hän olisi pyytänyt kavereita tekemään sen saman, mutta kukaan ei suostu. Kukaan ei kuitenkaan ole pyytänyt niitä aiempia babyshowereita, vaan ap on itse päättänyt että hän haluaa sellaiset järjestää. Emme edes tiedä ovatko he niitä juhlia halunneet eikä voi myöskään odottaa että joku lukee ap:n ajatukset ja pyytämättä ottaa mitään juhlia järjestettäväkseen.
Millainen aikuinen ihminen pyytäisi jotain toista järjestämään itselleen juhlat? :D Come on nyt.
Kyllähän vauvajuhlat voi järjestää tuleva mummu, anoppi tai sisaruskin. Ei kait ne ole sidottu vain ystäviin.
Babyshower on suora kiertoilmaus tavaran kerjäämiselle.
Vierailija kirjoitti:
Babyshower on suora kiertoilmaus tavaran kerjäämiselle.
Ei se ole edes kiertoilmaus, vaan juhlien alkuperäinen merkitys.
Mainitsit itse juhlia järjestäneesi. Eli oletko se teidän porukan järjestäjä? Ei kaikkia kiinnosta juhlien suunnittelu ja järjestely, itse olen juurikin sellainen. Eli kyse ei ole välttämättä välinpitämättömyydestä vaan organisaattorin puutteesta. Voi olla, että muut eivät babyshowereita olisi kaivanneet tai niistä välittäneet, mutta ovat osallistuneet, kun joku on juhlat järkännyt. Itsellä saattaisi olla juurikin näin, osallistuisin kohteliaisuutta mutten itse järkkäisi koska en niiden pitoa ymmärrä.
Mulle ei kans pidetty babyshowereita niin meinasin jättää kokonaan synnyttämättä.
Kätilö sai ylipuhuttua, että altaassa synnytys on melkein sama asia. Sinne sitten synnytin.
Voin järjestää sulle goldenshowerit.
Eihän tässä asiassa ap:ta harmita niinkään se baby showerien puuttuminen vaan se asia siellä taustalla. Että ystävyyssuhteissa ei ole vastavuoroisuutta ja ystävät eivät vaivaudu näkemään samaa vaivaa ap:n vuoksi kuin ap näki heidän vuokseen.
Itse ehkä vinkkaisin jollekin lähimmällä ystävälle, että meinaattehan järjestää baby showerit. Ehkä ystäväpiirissä on vain unohdettu tai jokainen on ajatellut jostain toisesta ystäväpiirin jäsenestä, että hän on se, joka hoitaa asian.
Kaikki omat kaverini, joilla on ollut vauvakutsut, ovat järjestäneet ne itse.
Vierailija kirjoitti:
Toisia murehdittaa se saako lasta lainkaan tai että se syntymässä oleva lapsi on vakavasti sairas. Jotkut taas masentuu kun teennäiset Amerikanjuhlat jää saamatta.
Se että joku perinne on Amerikasta, ei tee siitä teennäistä. Jokaisella ilonsa ja surunsa.
Baby shower?? Sama suomeksi, kitoooos
Vierailija kirjoitti:
Toisia murehdittaa se saako lasta lainkaan tai että se syntymässä oleva lapsi on vakavasti sairas. Jotkut taas masentuu kun teennäiset Amerikanjuhlat jää saamatta.
Toiset murehtivat sitä, että lapset ovat kuolleet sotien/tautien/nälänhädän takia ja itselläkin on hengenlähtö lähellä, toisten elämä on piloilla, kun joutuu elämään hyvätuloisena terveenä dinkkuna rauhallisessa ja turvallisessa maassa.
Eiköhän ap:ta harmita eniten se, että ystävyys ei olekaan vastavuoroista, eikä siinä tarvitse yhtään lohduttaa sen, että jollakin on vielä vaikeampaa.
Entä jos he eivät halunneet mitään babyshowereita?
Niillä kavereilla, joille ap on järkännyt baby showerit on nyt vauva/lapsi tai kaksi. Lisäksi on kesäloma-aika. Veikkaan, että kaverit eivät lapsiperheen kiireissä keskellä lomaa ja mökkeilyä yksinkertaisesti ole muistaneet, että laskettu aika lähestyy ja ehkeivät ole edes mailla halmeilla.
Vierailija kirjoitti:
Baby shower?? Sama suomeksi, kitoooos
Vauva suihku
Älä enää järjestä muille mitään! He pitävät sinua selvästi itsestäänvelvyytenä, eivätkä arvosta lainkaan.