Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen aivan poikki tästä kesästä.

Vierailija
25.07.2022 |

Joka päivä on pitänyt tehdä jotakin ja mennä sinne tänne. Oon niin loppu 😴 odotan kyllä syksyä ja talvea. Tämä kesä ei tuntunut kesältä, vaan työnteolta.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monena päivänä on ollut jo ihan syksyn tuntu.

Kesä meni melkein huomaamatta.

Viikon helleputki, siinä se.

En ole saanut tehtyä kuin murto-osan niistä asioista, jotka kuvittelin suorittavani kesän mittaan.

Osin syytän säätä.

Mullakin on voimat pois.

Onneksi täällä toisessa maassa on lämmintä lokakuulle saakka. On paistanut aurinko lähes joka päivä.

Suomessa kesä ei ole kehuttava ollut. Juhannuksen jälkeen oli reilu viikko kesäkelejä. Sen jälkeen on satanut ja ollut kylmää. Ulkosalla ei vähissä vaatteissa viihdy. Ei hyvä.

Millä nurkalla Suomea? Reissunnut olen suurimman osan kesästä juhannuksen jälkeen huippu säässä.

Matkailu-autossa viettänyt reilusti yli 20 yötä eri kinkeripiireissä.

Pirkanmaalla ja Hämeessä.

Vierailija
22/39 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut toimelias kesä, vähän liiankin. Kesäkuu meni rempatessa ja muuttaessa, osa lomastakin asettuessa uuteen kotiin. Pari reissua tehtiin, niihinkin sattui liittymään odottamattomia stressikäänteitä. Ei hirveän levännyt olo, lapset ja mies on tosin lomalla vielä, ehkä tässä vähän ehtii hengähtää ennen koulun ja päiväkodin alkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen outo kun nautin sekä lämmöstä että touhuamisesta:) Kipujen takia en voi pysähtyä vaan unohdan ne kun liikun ja teen jotain. Toki se kostautuu yöllä.

Nyt olen saanut olla 5 vkoa etelän lämmössä 32-38 ja olen ollut kivuton. Olemme remontoineet taloa, tehneet tosi raskasta raivaustyötä paahtavassa auringossa ja "lomailleetkin" 2 pv meren rannalla. D vitamiinia on tankattu urakalla:) Olen todi kiitollinen näistä muutamista kivuttomista viikoista ja toivon että jaksan niiden voimalla ensikesään:)

Onneksi kotipihassa ja lähimetsässä riittää touhuamista vielä pariksi kuukaudeksi mutta tahti on hitaampi ja kivut palaavat kylmässä ja kosteassa

Vierailija
24/39 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikkoon vastausta:

Muutaman päivän, viikon irtiotto ja lepo, luonnossa liikkuminen.

Valmis ruuat, kertakäyttöastiat, ravintolassa syöntiä.

Jos on rahaa, osta siivous kotiin ja palkkaa tekijät niihin hommiin mitä pitää tehdä.

Vierailija
25/39 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesälomahan on kuin tehty kaikkeen puuhailuun ja nikkarointiin. Tulisin hulluksi kahdessa päivässä jos ei olisi koko ajan jotain tekemistä / ohjelmaa.

Mulla sama. Sopivasti puuhaa, sopivasti kivaa tekemistä, löhöilyä ja liiikuntaakin.

Vierailija
26/39 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helle uuvuttaa, hyvä kun työstä suoriutuu. Onneksi lomani on vasta syyskuussa, ehkä sitten saan kotini järjestykseen ja kunnolla siivottua.

Sama, mutta nyt tuntuu kyllä tosi uupuneelta, töissä pitäisi jaksaa vielä lähes neljä viikkoa. Hurja kiire ollut koko kesän töissä ja vapaalla, jotenkin kuvittelin että jaksaisin töiden päälle kaikenlaisia kesämenoja, "kyllähän sitä nyt vähemmillä yöunilla pärjää, illatkin ovat niin valoisia"- tyyliin, mutta nyt jo perusarjesta suoriutuminen takkuaa.

Kiva sitten käyttää loma siivoamiseen ja nukkumiseen :D

Minä siivoan kesällä silloin kun siltä tuntuu. Ei tule sisällä sotkettuakaan kun ei juuri ole kotona tai sisällä. Tietyt asiat teen vasta kun syksy tulee, enkä käytä lomaa siivoamiseen jos en sitä erityisesti silloin halua tehdä.

Tämä on ollut ihana kesä. Monta asiaa siirtynyt koronan takia tähän kesään ja kerrankin mulla on muutakin tekemistä kuin notkua kotona ja huomata että kesä meni eikä mitään järkevää tullut tehtyä. Lomalla sopivasti menoa ja oleilua.

Nyt kun se on ohi, alan pikkuhiljaa kiinnittää huomiota enemmän kotitöihin, joita nyt lähinnä on pyykit, joita ei ole ehtinyt viikkailla kaappiin ihan yhtä säntillisesti kuin muulloin. Mitään pakollista kotityö to do -listaa mulla ei ole lomalle, koska silloin tuntuu liialta suorittamiselta. Tehdään jos siltä tuntuu.

Vierailija
27/39 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole saanut tehtyä kuin murto-osan niistä asioista, jotka kuvittelin suorittavani kesän mittaan.

Osin syytän säätä.

Mullakin on voimat pois.

Kesä ei ole vielä minnekään mennyt, ei edes elokuu ole vielä. Nyt helleputken jälkeen on ollut normaali ja hyvä Suomen kesä, parempi se on (lähes) kaikille ja kaikelle, että ei vaan paahda aurinko ja helle päivästä toiseen, vaan tulee myös vettä ja vähän viilenee. Kummallinen ajatus , että hellettä pitäisi vaan olla koko ajan, että olisi hyvä.

Itsellä juuri alkoi kesäloma, enkä olisi voinut parempaa säätä toivoa; vähän päälle 20 astetta, välillä hiukan lämpimämpi, välillä viileämpi ja välillä sataa.

Erikoista, että suomessa asuva kokee, että vaan helteellä on voimia, kun täällä sitä hellettä on vuodessa ehkä parisen viikkoa. Miten ihmeessä elät muina vuodenaikoina, jos se, että sinulla on voimia, vaatii kuumat kelit?

Vierailija
28/39 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osin syytän säätä.

Mullakin on voimat pois.

Onneksi täällä toisessa maassa on lämmintä lokakuulle saakka. On paistanut aurinko lähes joka päivä.

Asuin myös aiemmin maassa, jossa lämmintä riitti pitkälle syksyyn.

Kyllästyin vain huonoon ilmanlaatuun, josta alkoi tulla enemmän sääntö kuin poikkeus. Eikä kyse ollut liikennesaasteista vaan kaukaa tulevista hiekkapilvistä, jotka tekivät hengittämisestä vaikeaa kaikkialla, myös vuoristoseudulla.

Kesät olivat aivan liian kuumia, mitään ei jaksanut puuhailla ulkona klo 8-18. Ja pimeys lankesi kesälläkin kahdeksan kieppeillä.

Asunnossani ei ollut lämpöeristeitä, joten talvisin sisällä piti pukeutua paremmin kuin ulkona! Kesällä asuin lähinnä makuuhuoneessa, joka pysyi siedettävän viileänä.

En tykkää ilmalämpöpumpun suhinasta enkä tuulettimien vedosta. Sähkö oli myös siellä kallista - kuten Suomessa nyt.

Suomen kesässä parasta on puhdas ilma ja valoisat yöt/illat. Asunnot ovat lämpöeristettyjä eikä sisällä tarvi hikoilla/palella.

Vierailija
29/39 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Lapset alakouluiässä. Mulla vaihtui omasta halusta työpaikka vuoden vaihteessa. Lomat jäi entiseen työpaikkaan ja uudessa työssä ehti kertyä lomaa vain viikko. Työ sinänsä kesällä ollut ihan ok; Olen toimialalla, jossa meno rauhoittuu aivan valtavasti heinäkuun ajaksi.

Mutta; Jatkuvaa kokkausta, kämppä levällään kun täällä ramppaa lapset ja lasten kaverit, esiteini joka notkuisi aamusta iltaan kylillä (vaikkakin ilmeisesti ihmisiksi siellä ollut sikäli mikäli tiedän). Reissuja on tehty; Ainoa lomaviikko, joka minulla oli mentiin pitemmälle matkalle. Oli kivaa, mutta loma lasten kanssa ei nyt ole oikeasti lomaa.

Olen ryytynyt. Miettinyt jo, että jätän perheeni ja muutan yksiöön. Jossa vain omat tavarat. Oma rauha. Ei tarvitse kokata koko ajan, ei siivota muiden sotkuja, ei miettiä että missähän ne lapset liikkuu. 

Onneksi lomaa on enää alle kaksi viikkoa. On ollut liian pitkä kesä.

Ensi kesänä onneksi lomaa jo normaalisti sen neljä-viisi viikkoa. 

Vierailija
30/39 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osin syytän säätä.

Mullakin on voimat pois.

Kesä ei ole vielä minnekään mennyt, ei edes elokuu ole vielä. Nyt helleputken jälkeen on ollut normaali ja hyvä Suomen kesä, parempi se on (lähes) kaikille ja kaikelle, että ei vaan paahda aurinko ja helle päivästä toiseen, vaan tulee myös vettä ja vähän viilenee. Kummallinen ajatus , että hellettä pitäisi vaan olla koko ajan, että olisi hyvä.

Itsellä juuri alkoi kesäloma, enkä olisi voinut parempaa säätä toivoa; vähän päälle 20 astetta, välillä hiukan lämpimämpi, välillä viileämpi ja välillä sataa.

Erikoista, että suomessa asuva kokee, että vaan helteellä on voimia, kun täällä sitä hellettä on vuodessa ehkä parisen viikkoa. Miten ihmeessä elät muina vuodenaikoina, jos se, että sinulla on voimia, vaatii kuumat kelit?

En minäkään hellettä toivo! 20 asteen molemmin puolin on ihan ok.

MUTTA täällä missä asun on satanut lähes päivittäin sen ainoan helle"putken" jälkeen.

Eli esim. monet mökin kunnostus- ja huoltotyöt ovat jääneet odottamaan, kun niitä ei vaan voi tehdä sateella. Kovilla helteillä ei kukaan jaksa. Paitsi jos olisin tiennyt, että loppukesä onkin vesisadetta, olisin pinnistellyt vaikka 30 asteessa, että hommat tulee hoidetuiksi.

Eli helle vie voimat, ei tuo niitä! Saman tekee ankea sadesää, joka jatkuu ja jatkuu.

Heinäkuussa oli pari niin kylmää yötä, että oli pakko lämmittää kämppää!

Vierailija
31/39 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Menen loppuviikosta yksin mökille kahdeksi päiväksi, kun vähän hellitti.

t. äiti

Vierailija
32/39 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kesän alussa haave; 24h yksin kotona. Omassa kotona. Rauhassa. Mies ja kaksi lasta (8v ja 12v) siis. Noh; Mieheni on ollut aina hyvin saamaton mihinkään lasten kanssa yksin lähtemään. Hänen sukunsa kanssa ei olla tekemisissä (alkoholisti vanhemmat jne) ja minun sukuni asuu kauempana.  Että yli 13v aikana olen saanut olla kolme kertaa edes tuon vuorokauden yksin omassa kodissani. Että sen puoleen; Eipä ollut kummoiset odotukset, että tämä 24h haave toteutuisi. 

Itse olen kyllä aina mielellänikin lasten kanssa reisuun lähtenyt ja kivaa on ollut. Joskus lasten ollessa pienempiä (äitiyslomalla) saatoin olla viikonkin lasten kanssa mummolassa. Mies sai olla kotona. Yksin. Rauhassa. Ja kun kotiuduimme niin ei ollut pelkoa, että olisi siivonnut saati käynyt kaupassa niin, että lapsille olisi ollut ruokaa jääkaapissa. Aikuinen mies katos ruokki itsensä grillillä rampaten. 

Vaihtoon pitis iskeä koko ukko.

Vierailija
33/39 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa aina kesä!

Vierailija
34/39 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi on ollut kokoajan ohjelmaa? Onko tuo kaikki ohjelma ollut aivan pakollista?

Vierailija
35/39 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta taas tuntuu ettei mun kesä ole edes alkanut ennen kun se jo kohta loppuukin. En ole tehnyt muuta kun ollut töissä. Viikon loman pidin ja se oli kyllä täydellinen vaikka menikin aivan liian nopeasti. 

Vierailija
36/39 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisipa aina kesä!

Minusta kesä voisi olla pidempi täällä pohjolassa. Valoisa aika lyhenee vauhdilla. Ilmat viilenee ja muuttuu koleaksi.

Nyt nautitaan vielä kesästä.

Vierailija
37/39 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loma on just sellanen kun itse siitä tekee.

Se on sellainen kuin siitä tulee.

Vierailija
38/39 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka pakottaa? En ymmärrä tällaisia ongelmia aikuisen ihmisen elämässä. Kai sitä nyt itse saa päättää minne menee tai on menemättä.

Saan päättää omista asioistani, ei tekemiset niin haittaa mutta olen tavannut niin paljon ihmisiä että aivot hajoaa. Ne on ne ihmiset, joka päivä on jotakin.

Elokuussa onneksi on rauhallisempaa.

Ap

Vierailija
39/39 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan kannattaisi olla kiitollinen, että hänellä sentään on terveyttä ja ilmeisesti myös kavereita tai perhettä joiden kanssa mennä ja tehdä. Luultavasti jokin lomapaikkakin löytyy.

Minä taas olen viettänyt oikeastaan koko kesän itsekseni neljän seinän sisällä pienessä asunnossani, vastoin toiveitani. Ei ole kavereita tai muita jotka kutsuisivat jonnekin menoihin mukaan, ei mökkiä tai muuta lomanviettopaikkaa minne lähteä suht edullisesti viettämään kesäpäiviä, ahdistushäiriö estää tehokkaasti ihmisten ilmoille lähtemisen etenkin näin kesäaikaan kun ihmisiä on paljon liikkeellä. Ironista tässä on se, että kuitenkin sisimmässäni kaipaisin kovasti muiden ihmisten seuraa ja seuraan sekä vain katsella yleistä maailman menoa.

Onneksi sentään kohta tulee jälleen syksy ja pimeys, jonka turvin minäkin uskaltaudun taas enemmän ulkoilemaan ja laajentamaan reviiriäni.

Olen kyllä kiitollinen, mutta joskus väsyn ihmisistä. Olen hieman ujo ja olen joskus kärsinyt ahdistuneisuudesta. Kaikki ovat kesän aikana avautuneet ongelmistaan ja he eivät tajua että välillä tykkään tehdä asioita yksin, en uuvu menoista vaan ihmisistä. 😅

Ap