Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meikittömyys haaste

Vierailija
25.07.2022 |

Naurettavaa toi meikittömyyshaaste. Löytyy tekoripset, laminoitua kulmakarvaa yms. Nehän on ns. kestomeikit😁meneekö toi oikeasti läpi...😉

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väännänpä rautalangasta. On neljä naista, joista kukaan ei meikkaa ihoaan, silmiään tai huuliaan. Kahdella heistä on hyvä iho (henkilöt A ja B), kahdella epätasainen iho (henkilöt C ja D). Hyväihoisista henkilöllä A on ripsipidennykset ja kulmien laminoinnit, henkilöllä B ei. Samaten huonompi-ihoisista henkilöllä C on ripsipidennykset ja kulmien laminoinnit, henkilöllä D ei. Onko henkilö C luonnollisempi kuin henkilö A? Onko henkilö D luonnollisempi kuin henkilö B?

Voi luoja, anna nyt jo olla! Edelleenkään se iho-kommenttini ei liittynyt luonnollisuuteen vaan siihen että meikittömyys on helpompaa toteuttaa mikäli ei ole iho-ongelmia joita pitää peittää. Kuten olen nyt jo viisi kertaa yrittänyt selittää. Tämä oli viimeinen vaikkei luultavasti vieläkään mene jakeluun.

Vierailija
42/54 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin meikkaan. Ilman meikkiä olen valju, punakka ja pulleroinen, väsähtäneen ja vaatimattoman näköinen haamu. Parhaita puoliani korostavalla meikillä taas pirteän näköinen ja kauniiksi kehuttu.

Nämä muka-meikittömyyshaasteet ovat vain omiaan tuomaan lisäpaineita siitä, miten toiset ovat niin luonnonkauniita tekemättä mitään sen eteen (vaikka oikeasti laminointia ynnä muuta löytyykin), kun itse on lähinnä valju varpunen, jota hyvällä tahdollakaan ei voi nätiksi sanoa. Ja myönnän, kyllä tässä ulkonäkökeskeisessä yhteiskunnassa mieluummin olen nätti kuin ruma eli meikkaan myös jatkossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä haastavaa on meikittömyydessä? en ole koskaan meikannut.

Jotkut akat ei uskalla näyttäytyä muille meikittä.

Surullista mutta totta. Noin siinä käy kun luetaan me naisia ja annaa ja katsotaan amerikkalaista "viihdettä".

Se on sun ongelma kun suosit tuollaisia naisia

Suosin? Olen nainen itse ja kerroin vain pari esimerkkiä mistä sitä aivopesua imetään, että naisena pitäis muka ostaa meikkejä ja olla, sitä ja tätä. Jokapuoleltahan sitä "naisten maailmaa" tuputetaan tytöille ja naisilke, mikä on täysin vieras itselleni, koska en ole koskaan lähtenyt siihen pelleilyyn mukaan.

No en minäkään. 

Hyvä. 🙂👍

Vierailija
44/54 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naaman naamioiminen on niin turhaa, parempi olla oma itsensä kuin joku piirretty versio.

Ja kaikkein surullisinta, että eniten meikkaavat juuri nuoret, jotka ovat vielä täydellisiä versioita itsestään. Nätti naama peitetaan tunkkaisilla soiseilla ja tahnoilla. Nykyajan meikitkin ovat todella tunkkaisia ja oudonvärisiä, naamat hohtavat kultaisena, hopeanhohtoisina, metallisina. Kenen poskipäät muka ovat rautaa?

Meikit ei sovi kyllä minkään ikäisille, nyt niiden tunkkaisuuden ja typeryyden näkee kun ei itse enää naamioidu. Jokainen meikitön naama on kivan ja raikkaan näköinen mun silmissä, ihan sama onko kaunis vai "ruma". Plankatut näyttävät nykyään tunkkaisilta klovneilta.

Jotkut nauttii meikkaamisesta. Se on vähänkuin taidetta. Itse en meikkaa mutta en näe siinä mitään pahaa että jotkut meikkaa

Muhun tämä syy ei oikein enää uppoa. Tämä on vain sen asian peittelyä, ettei uskalla näyttäytyä meikeittä.

Kyllä minäkin halusin joskus maskeeraajaksi, muokata ihmisistä hirviöitä, verisiä jne. Mutta miksi tavallisessa elämässä ei uskalleta olla oikealla naamalla, sitä en enää jaksa ymmärtää.

Mitä sillä haetaan? Halutaan näyttää nukelta? Miksi?

Meikata voi ehostamallakin, aina ei tarvitse remontoida.

Vierailija
45/54 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naaman naamioiminen on niin turhaa, parempi olla oma itsensä kuin joku piirretty versio.

Ja kaikkein surullisinta, että eniten meikkaavat juuri nuoret, jotka ovat vielä täydellisiä versioita itsestään. Nätti naama peitetaan tunkkaisilla soiseilla ja tahnoilla. Nykyajan meikitkin ovat todella tunkkaisia ja oudonvärisiä, naamat hohtavat kultaisena, hopeanhohtoisina, metallisina. Kenen poskipäät muka ovat rautaa?

Meikit ei sovi kyllä minkään ikäisille, nyt niiden tunkkaisuuden ja typeryyden näkee kun ei itse enää naamioidu. Jokainen meikitön naama on kivan ja raikkaan näköinen mun silmissä, ihan sama onko kaunis vai "ruma". Plankatut näyttävät nykyään tunkkaisilta klovneilta.

Jotkut nauttii meikkaamisesta. Se on vähänkuin taidetta. Itse en meikkaa mutta en näe siinä mitään pahaa että jotkut meikkaa

Muhun tämä syy ei oikein enää uppoa. Tämä on vain sen asian peittelyä, ettei uskalla näyttäytyä meikeittä.

Kyllä minäkin halusin joskus maskeeraajaksi, muokata ihmisistä hirviöitä, verisiä jne. Mutta miksi tavallisessa elämässä ei uskalleta olla oikealla naamalla, sitä en enää jaksa ymmärtää.

Mitä sillä haetaan? Halutaan näyttää nukelta? Miksi?

Halutaan löytää alpha male

Vierailija
46/54 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä haastavaa on meikittömyydessä? en ole koskaan meikannut.

Jotkut akat ei uskalla näyttäytyä muille meikittä.

Surullista mutta totta. Noin siinä käy kun luetaan me naisia ja annaa ja katsotaan amerikkalaista "viihdettä".

Et oo tainnut lukea ikinä Me Naisia tai Annaa.

Ikävä kyllä olen. Se maailma jonka ne naisen elämästä maalaavat, on ihan hepreaa itselleni.

Näiden roskalehtien mukaan naisen elämä: meikit, vaatteet, seksi, seksi, seksi, laihdutus, parisuhde, parisuhde, parisuhde, käsilaukut, korkkarit, laihdutus, salaattiresepti, kakkuresepti, tyylileikit, meikit, meikit, meikit, ero, lapset, meikit, muoti, vagina, meikit, korkkarit, huulipuna, gynekologi, parisuhde, seksi, meikit, käsilaukut, parisuhde, meikit, muoti...

Aaargh mitä saissea. 🤡🤮

Vierailija
47/54 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin meikkaan. Ilman meikkiä olen valju, punakka ja pulleroinen, väsähtäneen ja vaatimattoman näköinen haamu. Parhaita puoliani korostavalla meikillä taas pirteän näköinen ja kauniiksi kehuttu.

Nämä muka-meikittömyyshaasteet ovat vain omiaan tuomaan lisäpaineita siitä, miten toiset ovat niin luonnonkauniita tekemättä mitään sen eteen (vaikka oikeasti laminointia ynnä muuta löytyykin), kun itse on lähinnä valju varpunen, jota hyvällä tahdollakaan ei voi nätiksi sanoa. Ja myönnän, kyllä tässä ulkonäkökeskeisessä yhteiskunnassa mieluummin olen nätti kuin ruma eli meikkaan myös jatkossa.

Aika vääristynyt käsitys sulla ihmisen naamasta, jos tavallinen naama on sinulle "valju varpunen" ja pitää erikseen ympyröidä maaleilla kaikki naaman osat, että varmaan on väriä ja särmää.

Voi voi sentään.

Vierailija
48/54 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katsonut paljon videoita aiheesta.. miten ihmisiä h uijataan sillä miltä toiset oikeasti näyttävät.

Btw, itselläni oli työkaveri (miespuolinen), joka kertoi miten tämä todella upean näköinen nuori nainen oli ihan k amalan näköinen ilman meikkiä.. (meni j atkoille ja tyttö pesi meikit pois).

No näin naisena olin j ärkyttynyt... Siis siitä miten pihalla tämä nuori miespuolinen työkaveri oli. Olin nähnyt tämän naisen ilman meikkiä eikä todellakaan ollut "ru ma" vaan vain ilman meikkiä..

Meikittömyyshaaste ei kai ole tarkoitus olla k auneuskilpailu, vaan näyttää miltä naiset näyttävät ilman meikkiä. Ei ole kilpailu siitä kuka on "luonnon kaunis". Mutta olisi ehkä asiallista vaikka kirjoittaa kuvaan,jos kuitenkin omaa ripsienpidennykset tai muuten jotain kesto yms. pigment ointia.

Vierailija
49/54 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt koko pienen ikäni, miksi naisten osa on meikata. Juhliin tulevat naiset ovat meikanneet enemmän tai vähemmän, miehet eivät, ja pariskunnat näyttävät hassuilta tämän eron takia. Joillain taiteilijoilla meikki kuuluu taiteilijaminään myös miehillä, ja on ymmärrettävää, että ilmeet näkyvät paremmin takariviin asti, kun on meikkiä. Mutta muuten. Toimistotyössä tai asiakaspalvelussa on erittäin tavallista, että naisilla on "luonnollinen" meikki. Miksi on luotu tällainen kulttuuri, jossa miehet pääsevät vähällä ja naiset joutuvat puunaamaan ollakseen uskottavia työelämässä? Saati vapaa-ajalla. Miehet eivät enää edes tajua, että naisella on meikki, jota on tehty tunti. On niin tavallista, että naama on meikin alla. 

Olen meikannut itsekin teini-iästä alkaen noin 20 vuoden ajan. Niinä aikoina olin epävarma kasvoistani. Aina piti tarkistaa, onko meikki kunnossa, peilata ja varoa. Lopetin meikkaamisen, kun korona alkoi. Muutama viikko sitten ostin ekan huulipunan kolmeen vuoteen. Se piristi, mutta hullua sen käyttämisessä on se, miten erilailla minuun suhtaudutaan esim kaupassa tai kadulla, kun olen laittanut sitä. Minut noteerataan. Ilman huulipunaa saan olla rauhassa. Uskomaton ero vain ja ainoastaan huulipunan takia. Niin, se ei ole nudenvärinen. 

Vierailija
50/54 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt koko pienen ikäni, miksi naisten osa on meikata. Juhliin tulevat naiset ovat meikanneet enemmän tai vähemmän, miehet eivät, ja pariskunnat näyttävät hassuilta tämän eron takia. Joillain taiteilijoilla meikki kuuluu taiteilijaminään myös miehillä, ja on ymmärrettävää, että ilmeet näkyvät paremmin takariviin asti, kun on meikkiä. Mutta muuten. Toimistotyössä tai asiakaspalvelussa on erittäin tavallista, että naisilla on "luonnollinen" meikki. Miksi on luotu tällainen kulttuuri, jossa miehet pääsevät vähällä ja naiset joutuvat puunaamaan ollakseen uskottavia työelämässä? Saati vapaa-ajalla. Miehet eivät enää edes tajua, että naisella on meikki, jota on tehty tunti. On niin tavallista, että naama on meikin alla. 

Olen meikannut itsekin teini-iästä alkaen noin 20 vuoden ajan. Niinä aikoina olin epävarma kasvoistani. Aina piti tarkistaa, onko meikki kunnossa, peilata ja varoa. Lopetin meikkaamisen, kun korona alkoi. Muutama viikko sitten ostin ekan huulipunan kolmeen vuoteen. Se piristi, mutta hullua sen käyttämisessä on se, miten erilailla minuun suhtaudutaan esim kaupassa tai kadulla, kun olen laittanut sitä. Minut noteerataan. Ilman huulipunaa saan olla rauhassa. Uskomaton ero vain ja ainoastaan huulipunan takia. Niin, se ei ole nudenvärinen. 

Luultavasti olosi on itsevarmempi kun laitat sitä huulipunaa, voi olla että tiedostamattasi katsot herkemmin ohikulkijoita silmiin tai jopa hymyilet heille. Siksi sinut huomataan, ei varsinaisesti huulipunan vuoksi.

Vierailija
51/54 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvalla suomalaisnaisella on tummat kulmat ja vahvat ripset. Keskimääräisesti olemme vaaleampia kuin vaikka etelä-Euroopassa. Miksi meidän pitäisi matkia ulkonäöllämme heitä? Oltaisiin ihan rauhassa niin värittömiä kuin ollaan - värihän se vaaleuskin on. Ei ole pakko "korostaa piirteitään" ollakseen kaunis nainen. Ne piirteet erottaa kyllä kun ollaan kasvokkain. Kauempaa ei erota meikilläkään. Millään kauneudella ei ole merkitystä, kun ollaan pidempään tekemisissä, persoona ja käytös ratkaisee miellyttävyyden. 

Jotkut firmat haluavat näyttäviä naisia asiakaspalveluun, nimenomaan meikattuja ja laitettuja. Miksi tällaiseen esineellistämiseen suostutaan? Jos samaan työhön menee mies, hänelle laitetaan hyvät vaatteet ja kammataan tukka. Naiselle tämä ei riitä alkuunkaan. 

Vierailija
52/54 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti olosi on itsevarmempi kun laitat sitä huulipunaa, voi olla että tiedostamattasi katsot herkemmin ohikulkijoita silmiin tai jopa hymyilet heille. Siksi sinut huomataan, ei varsinaisesti huulipunan vuoksi.

Tottakai mietin tuotakin selitystä. Se ei vain sovi tilanteeseeni XD  Minulle on todella tyypillistä kulkea ajatuksissani ajatellen syntyjä syviä. Yks kaks minua kohdellaan toisin eri tilanteissa - erona vain kirkas huulipuna. En ole aina edes muistanut, että minulla on sitä. Tämä korostuu asiakaspalvelutilanteissa.  Huomioon koukuttuu herkästi. 

Vierailija
53/54 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika vääristynyt käsitys sulla ihmisen naamasta, jos tavallinen naama on sinulle "valju varpunen" ja pitää erikseen ympyröidä maaleilla kaikki naaman osat, että varmaan on väriä ja särmää.

Voi voi sentään.

Puhun vain omasta naamastani. Se todellakin on valju varpunen ilman meikkiä. Miksi haluaisin näyttää siltä, kun ehostamalla näytän sata kertaa paremmalta? Arkimeikkini ei ole maaleilla ympyröimistä (ei toki juhlameikkikään), mutta todellakin iso ero kauniimpaan suuntaa syntyy, kun tasoittaa ihon sävyä, lisää vähän varjostusta poskiin ja leuan alle, tummentaa kulmat, laittaa ripsiväriä ja varjostusta luomille, vielä värillistä huulikiiltoa ja huomattavasti parempi versio naamasta on siinä.

Useimmiten meikkaamista eniten kritisoivat ihmiset ovat itse tummakulmaisia, tuuhearipsisiä, symmetrisillä piirteillä ja tasaisella ihonvärillä siunattuja luonnonkaunottaria, jotka eivät tarvitse meikkiä näyttääkseen hyvältä, eivätkä siksi osaa asettua meidän varpusten asemaan.

Vierailija
54/54 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toivotaan että saadaan meikittömyyshaasteeseen enemmän naisia ilman mitään ripsilisäherpäkkeitä yms.