Millaisia koronan oireet ovat nyt?
Sinä, joka sairastat koronaa tänä kesänä. Millaisin oirein?
Kommentit (34)
Ensin sumenee näkö ja silmät on valonarat sekä niska/yläselkä särkee. Hengitys tuntuu myös tosi raskaalta ja hiottaa vaikka ei tekisi mitään. Sitten tulee aivan hetkessä (noin tunnissa) aivan kaamea kurkkukipu eikä meinaa kestää edes nielaista ilman että huutaa kivusta. Tosin ei tarvitse, koska ääni lähtee vähäksi aikaa eli ei tarvitse edes puhua kuin pihisemällä. Lisäksi särkee päätä ja väsyttää, jalat painaa tonnin.
Kuumetta on pari päivää ja sekin lähinnä lämpöä eli max 37.5 astetta. Kurkkukipu kestää 3 päivää ja katoaa yhtä nopsaan kuin tuleekin. Sen jälkeen alkaa vasta yskä. Hikoilu ja hengästyminen kestää muutaman viikon vaikkakin lievempänä kuin sairastaessa. Yskä kesti reilun kuukauden ja yskän laukaisi niin hengästyminen kuin yhtään enempi puhuminen.
Ja nyt on itsellä toinen tartunta tasan samoilla oireilla. Eka oli touko-kesäkuun vaihteessa.
Tytär toi Saksasta tämän taudin mullekin. Kurkun karheudella alkoi. Pari päivää yli 38 asteen kuume. Lihassärkyä. Päänsärkyä. Nuhaa ja limaista yskää. Uupumus. Nyt kolmas päivä menossa ja jo vähän helpottaa.
Lievää lämpöä, nuhaa ja kurkkukipua, lihassärkyä muutaman päivän ajan. Kuivaa hakkaavaa yskää nyt jo toista viikkoa, eikä loppua näy.
Kolme rokotusta alla.
Perusterve rokotettu M28
Oireissa meni n.5-6 päivää
- Lievä kurkkukipu (pystyi nielemään)
- Yskä joka jatkui 3 viikkoa
- Mieletön päänsärky n. 4 päivää (itse tosin olen aika altis päänsärylle), lieviä särkyjä n. 2 viikkoa
- Jonkinlainen sisäkorvan tulehdus. Ainakin tuntui/säteli korvan seudulle, ei ongelmia korvakäytävässä. Tasapaino oli päin helvettiä
Päänsäryn ja tasapaino-ongelmien vuoksi pystyssä oleminen oli lähes mahdotonta n. 3päivää
- Lievää nuhaa
- Hyvin väsynyt olo. Nukutti töissä vielä seuraavalla viikolla
Vierailija kirjoitti:
Kurkkukipu, kuiva yskä, päänsärky ja nuha. Yleinen huono olo mutta ei kuumetta.
Tuo heikottava olo on tosi oudon tuntoista ja varsinkin kun sitä ei edes selitä kuume. On siis ihan voimaton, huimaa ja näkee ihan mitä sattuu. Tulee hiki vaikka ei tee mitään ja hetken päästä paleltaa, mutta kuumetta ei ole.
Jotenkin kroppa menee ihan sekaisin. Ei tällaista ole ollut ikinä edes influenssassa vaikka kuumetta onkin ollut silloin reilusti yli 39 astetta.
Lisäisin vielä edelliseen:
Silmä särky ja kuume sekä lihassäryt (en ole koskaan aikaisemmin saanut lihassärkyjä flunssista jne)
M28
Vierailija kirjoitti:
Ap* kirjoitti:
Entäs millaisia koronaireita on teillä jotka ette ole ottaneet k-piikkejä ettekä pcr-tikkuja?
Mulla ei ole yhtään rokotetta. Olin huhtikuussa koronassa 2 viikkoa. Kävin kaksi kertaa päivystyksessäkin. Lihas/luukivut, hengenahdistus, päänsärky, yskä, kurkkukipu. Järkyttävä väsymys kesti ainakin kuukauden. Mutta ompahan nyt sairastettu.
Kerta ei valitettavasti riitä :( Ei riitä edes kaksi kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Perusterve rokotettu M28
Oireissa meni n.5-6 päivää
- Lievä kurkkukipu (pystyi nielemään)
- Yskä joka jatkui 3 viikkoa
- Mieletön päänsärky n. 4 päivää (itse tosin olen aika altis päänsärylle), lieviä särkyjä n. 2 viikkoa
- Jonkinlainen sisäkorvan tulehdus. Ainakin tuntui/säteli korvan seudulle, ei ongelmia korvakäytävässä. Tasapaino oli päin helvettiä
Päänsäryn ja tasapaino-ongelmien vuoksi pystyssä oleminen oli lähes mahdotonta n. 3päivää
- Lievää nuhaa
- Hyvin väsynyt olo. Nukutti töissä vielä seuraavalla viikolla
TÄMÄ!!! Lisäksi vielä näkikin ihan mitä sattuu ja silmät oli jotenkin sumeat ja todella valonarat eli todella inha combo kun muutenkin tasapaino heitti ja pää tuntui tosiaan ihan siltä kuin joku vanne kiristäisi ja se särky oli ihan kaikkialla päässä. Normihedari on enemmän paikallinen.
Ihan siis telkkarin katsominen oli tuskaa kun tuntui että sohva keikkaa johonkin suuntaan alta ja välillä oli pistettävä aurinkolasit päähän kun kuva oli niin kirkas..
Aivan outo tauti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
dfgsdg kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap* kirjoitti:
Entäs millaisia koronaireita on teillä jotka ette ole ottaneet k-piikkejä ettekä pcr-tikkuja?
Mulla ei ole yhtään rokotetta. Olin huhtikuussa koronassa 2 viikkoa. Kävin kaksi kertaa päivystyksessäkin. Lihas/luukivut, hengenahdistus, päänsärky, yskä, kurkkukipu. Järkyttävä väsymys kesti ainakin kuukauden. Mutta ompahan nyt sairastettu.
niin no olit saanu kuitenki pcr-tikun nenääsi...mutta lähinnä sitä mietin että millasia koronai on syntynyt ilman näitä tikkuja ja piikkejä
Niin no se on ihan vain näyttöönotto-tikku. Ei vaikuta koronan ennusteeseen millään lailla.
Miksei sitten tavallinen pumpulipuikko kävisi testitikudta?
Miksi sitä koronaa pitää vai ella nikn kaukaa tuolta nenänielusta?
Miksei kävisi sama tikku millä testataan influenssa?
Tikut eivät ole pu***1*a. Niissä on liikkunut mikroskooppitutkimuksissa. Kerätään dna:ta ja ties minne päätyvät. Jopa biologisia aseita varten.
Sairas maailma.
Ei rokotuksia ja viimesillään raskaana. Muutaman päivän nuhaa. Ei muuta.
Samat kuin ennen. Pieni nuha ja siinä se.
Miehen työpaikalla korona ja kaikki testattiin. Mies sai positiivisen tuloksen, täysin oireeton. Ei minkäänlaista oiretta. Siskolla sama juttu.
Kurkun karheudella alkoi. Sitten kuumetta kolme päivää. Lisänä päänsärky, nilkkasärky, silmäsärky, kurkkukipu, nuha, yskä, ääni poissa, ilmavaivat, etova olo, huimaus...
Mulla alkoi ihmeellisellä väsymyksellä. Ihmettelin miten voi olla niin uuvuttavaa ajaa pari sataa kilometriä ( joka ei toiseen suuntaan tuntunut missään) ja samoin auton imurointi oli kova ponnistus. Sitten alkoi kurkkukipu, ja pieni yskä, sekä jäsenten kolotus. Noita oireita kesti kaksi päivää. Nyt eilen tänään on nenä vuotanut ihan jatkuvasti, aivastuttanut ja kurkkukipu on melkoinen. Heräilin siihen yöllä jatkuvasti.
Pientä lämpöä oli yhtenä iltana, kuumetta ei. Väsyttää edelleen kovasti, en koskaan nuku päiväunia, nyt olen nukkunut useammatkin. Mutta tietysti tuokin vaikuttaaa etten yöllä saanut nukuttua.