Mieheni nimeltä Jaakko uhkaa heittää kylmän kiven veteen
Kommentit (45)
Voi, kunpa Jaakko tulisi toisiin aatoksiin. Grillatkaa vaikka herkulliset makkarat, jospa kivihimo helpottais.
Jaakolle määrättävä kylmän kiven vero. Joku ikävä seuraus tultava viimein tuosta jokavuotisesta ihmisten kiusaamisesta. Nyt on kesä. Sano Jaakolle, että suomalaiset eivät pidä hänen heittelystään.
Voisiko Jaakolle keksiä jonkun muun, kivemman toiminnan?
Pappani Esko uhkasi kaataa tämän talon.
Eihän niin saa tehdä kun eihän se kivi taatusti ole tehnyt Jaakolle mitään pahaa ja eihän se raukka edes voi puolustautua tai pääse itse sieltä järvestä pois :-( .
Keksitään äkkiä Jaakolle muuta tekemistä. Miten olisi pleikkari + iso läjä pelejä?
Mitä jos tänä vuonna heitetään Jaakkoa kivellä?
Koeta harhauttaa hänen huomio johonkin muuhun. Vähän kuin vauvalle ja taaperolle tehdään, kun pienokaisella on jotain harmia. Kato, orava puussa! Tms.
Saattaa unohtua kivihomma kokonaan, jos vain taiten teet.
Live-seuranta IS-kanavalle ja Yleen. Miten Jaakon mieli etenee?
Vierailija kirjoitti:
Voisiko Jaakolle keksiä jonkun muun, kivemman toiminnan?
Taitaa se kellojenkin soittaminen kyllästyttää...
Ette ole nyt oikein ymmärtänyt tuota kiven paiskomisen syvintä olemusta. Pyhä Jacob heitteli kiveä ihan vapautuakseen synneistä.
Jacobin nimipäivä oli vanhassa kalenterissa 5. elokuuta, jolloin vedet alkavat ihan tilastollisestikin jäähtyä.
Vanha kansa on siis alkanut syyttää Jaakkoa aiheetta ja väittää että se heiteltävä kivi olisi kylmä!
Jospa hän vain vähän uittaisi kiveksiään vedessä?
Ei uskonu Jaakko vaimoaan. Loppuviikko on säätietojen mukaan viileähkö. Vedetkin viilenee. Ei! Jaakko on kuriton mies.
Loitsuamme lämmön takaisin. Jaakot menkööt merten taa. Veden haltijattaret karkoittavat iäksi tuollaiset uimareita jahtaavat hyypiöt.
Jaakko, Jaakko, emme sinua hyvällä muistele.
Kivi olkoon kipuna kengässäsi koko vuoden.
Minun mieheni Jaakko silloin 70-luvulla heitti kylmän kiveksensä veteen... Lapsettomiksi jäätiin.
No minun Jaakko- mies kiipeili taas pavunvartta pitkin taivaaseen. Voi olla että pätkäsen tuon pavunvarren poikki. Aina kapuaa töitä pakoon. Nyt olis laiturin korjausta ja puuhommia ym. mutta ei Jaakkoa näy.
ehdotuksia
A. Ota kivi ja piilota se
B. Ota kivi kolkkaa Jaakko
c. Lämmitä kivi, kolkkaa Jaakko, heitä kivi ja Jaakko veteen
D. Kysy miksi Jaakko haluaa veden kylmentää
e. ota kivi ja ja tuhoa se
f. tuhoa Jaakko piilota kivi.
Pieni Veikko poika oli maailman onnellisin 25.7.aikoinaan leikki puistossa puisto tädit kysyi ruokailun jonossa. Onko täällä kukaan Jaakko? Ei ollut. Veikko viitasi ja sanoi: Minun isä on Jaakko ja sai heittää kylmän kiven leikki puisto Lampi altaaseen. Voi pojan ilo ja onni.Pienestä lapsen suuri ilo tulee ja suuri ylpeys minun isä on Jaakko!