Mistä tietää, tuleeko miehestä hyvä isä vai ei?
Arvon palstalaiset,
kaipaisin kokeneempien neuvoja otsikon kysymykseen - mistä tietää, tuleeko miehestä hyvä isä vai ei?
Olen reilu kolmekymppinen nainen ja edellisen eron jälkeen alkanut tänä keväänä treffailemaan. Etsin tietysti sielunkumppania, parasta ystävää, rakastajaa, keskustelu- ja harrastuskavia - mutta myös mahdollisten tulevien lasteni isää. Mitään kiirettä perheen perustamiselle en vielä koe, mutta haluaisin yrittää sitä muutamien vuosien kuluttua, joten haluaisin arvioida tätä ominaisuutta miehissä kohtuu aikaisessa vaiheessa, jotta ei tulisi tuhlattua aikaa minulle loppupeleissä sopimattomien miesten kanssa.
Nyt olenkin alkanut pohtia, että mistä piirteistä tai tekemisistä voi ennustaa, tuleeko miehestä hyvä isä vai ei, mikäli sellaista voi ylipäätään ennustaa? Toki ensimmäinen vaihe on selvittää, haluaako mies ylipäätään lapsia ja missä aikataulussa, mutta onko muita piirteitä jotka korreloivat tulevan perhe-elämän laadun kanssa?
Tyypillisesti olen seurustellut ja tapaillut muutoin ns. laadukkaiden miesten kanssa, että on ollut koulutus, hyvä työpaikka ja asiallinen toimeentulo, kavereita ja ei suuria ongelmia, ja toivon että onnistuisin tällaisia miehiä tapaamaan myös tulevaisuudessa.
No, itse olen nyt jatkossa ajatellut niin, että jos tekee lasten kanssa esim töitä niin voin olla aika varma. Minulla siis jo ennestään lapsia ja en tähän hevillä ketään kelpuuta.
Lasten isä oli aivan farssi, henkisesti väkivaltainen narsisti joka paljastui lasten synnyttyä kuten yleensä. Sen jälkeen seurustelin miehen kanssa, josta ajattelin että voisi olla hyvä kumppani. Hän oli kuitenkin avoimen ahdistunut siitä, että lapset vaativat huomiotani (ja ovat siis jo isoja) vaikka olivat vain vuoroviikoin ja hän 1-2 yötä silloin paikalla. Eli 2-4 yötä kuussa lasten kanssa, ei edes osallisena silloinkaan arkeen. En usko, että hänellä menee kovin hyvin perheellistyminen. Ero tuli nimenomaan siitä syystä, että hän ei ole valmis "jakamaan" puolisoaan.