Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tietää, tuleeko miehestä hyvä isä vai ei?

Vierailija
25.07.2022 |

Arvon palstalaiset,

kaipaisin kokeneempien neuvoja otsikon kysymykseen - mistä tietää, tuleeko miehestä hyvä isä vai ei?

Olen reilu kolmekymppinen nainen ja edellisen eron jälkeen alkanut tänä keväänä treffailemaan. Etsin tietysti sielunkumppania, parasta ystävää, rakastajaa, keskustelu- ja harrastuskavia - mutta myös mahdollisten tulevien lasteni isää. Mitään kiirettä perheen perustamiselle en vielä koe, mutta haluaisin yrittää sitä muutamien vuosien kuluttua, joten haluaisin arvioida tätä ominaisuutta miehissä kohtuu aikaisessa vaiheessa, jotta ei tulisi tuhlattua aikaa minulle loppupeleissä sopimattomien miesten kanssa.

Nyt olenkin alkanut pohtia, että mistä piirteistä tai tekemisistä voi ennustaa, tuleeko miehestä hyvä isä vai ei, mikäli sellaista voi ylipäätään ennustaa? Toki ensimmäinen vaihe on selvittää, haluaako mies ylipäätään lapsia ja missä aikataulussa, mutta onko muita piirteitä jotka korreloivat tulevan perhe-elämän laadun kanssa?

Tyypillisesti olen seurustellut ja tapaillut muutoin ns. laadukkaiden miesten kanssa, että on ollut koulutus, hyvä työpaikka ja asiallinen toimeentulo, kavereita ja ei suuria ongelmia, ja toivon että onnistuisin tällaisia miehiä tapaamaan myös tulevaisuudessa.

Kommentit (101)

Vierailija
81/101 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni se on tärkein että kommunikaatio toimii muijan kanssa.

Lapsen kanssa tykkää touhuta leikkiä jne, vaikka ei aina jaksaisikaan.

Itse ainakin teen paljon lapseni kanssa asioita ja jeesaan lapsen äitiä niin että hänen ei tarvi ottaa vastuuta kaikesta.

En olisi ikinä uskonut miten hyvä isä minusta tuli, vaikken sitä kyllä koskaan epäillytkään.

:)

Jeestaat lapsen äitiä? _jeestaat_ hohhoi.

Siis mitä? Sanoin että jeesaan lapsen äitiä...

Eli autan ettei hänen tarvi ottaa vastuuta kaikesta..

Mitä oikein tarkoitit?

Hölmö.

Annoit ymmärtää että nainen on päävastuussa ja sä vähän auttelet jos kiireiltäsi ehdit.

TÄmä on miesvihapalsta, kaikki luetaan miehiä vastaan jos vain voidaan.

Vierailija
82/101 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tilannetta, kun näiden vaatimuslistojen kanssa "vähän" päälle kolmekymppisenä lähestyt potentiaalisia miehiä (=isäehdokkaita), ja joku ei ehdikään ottamaan jalkoja alleen /:

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/101 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään varmaan mietitään enemmän ulkoisia piirteitä kuin niitä henkisiä. Henkisiä ehkä sen verran ettei ole mikään kehitysvammainen

Miksi mies ei saa olla kehitysvammainen, kun naisille sallitaan mt-ongelmat?

Ehkä miesten pitää mennä lakkoon mt-ongelmaisten suhteen ? Itsehän miehet määrittää kenen kanssa laittaa hynttyyt yhteen

Vierailija
84/101 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin teen paljon lapseni kanssa asioita ja jeesaan lapsen äitiä niin että hänen ei tarvi ottaa vastuuta kaikesta.

En olisi ikinä uskonut miten hyvä isä minusta tuli, vaikken sitä kyllä koskaan epäillytkään.

Mitä oikein tarkoitit?

Hölmö.

Annoit ymmärtää että nainen on päävastuussa ja sä vähän auttelet jos kiireiltäsi ehdit.

No, eipä noista kommenteista oikein muuta voikaan olettaa kuin sitä, että mies vaan jeesailee, kun nainen hoitaa pääasiassa kaiken muun. Ja miesvihaa sellainen miehen asenne ruokkiikin ihan luonnollisesti.

Vierailija
85/101 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä oikein tarkoitit?

Hölmö.

Tuli mieleeni kun olin treffeillä aluksi ihan fiksulta ja mukavalta vaikuttaneen naisen kanssa. - Hieman kuitenkin hämmennyin kun hän kysyi, että miten yleensä autan kotitöissä. - Kun ilmeisesti aluski vain rypistin otsaani tahattomasti hän jatkoi, niin siis niiku aiemmissa parisuhteissa tai jollen ole asunut vielä kenenkään kanssa yhdessä, niin mieten olen aatellut hjelpata kotitöissä? - Kun astasin, että en ole osannut ikinä aatella, että auttaisin vaan toivoisin voivani olevani enempi kumppani, joka tekee oman osani kotitöistä, mikä se nyt sitten milloinkin on sen sijaaan, että mieltäsin itseni assisttenti rooliin, joka vain  auttaa ja hjelppii tarpeen mukaan. - Jostain syystä hän ei pitänyt vastauksestani. Vaan mutsi jotain, että kyllä miehen sentään mies pitäisi olla ja ymmärtää paikkansa isäntänä....

Vierailija
86/101 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin aikoinaan naimisiin miehen kanssa (nyt jo ex), joka oli hyvin lapsirakas, koko suku oli lapsirakasta. Sinänsä hyvä merkki. Kävi sitten vain ilmi, että mies ei viihtynyt kotona, oli kaiket illat poissa. Kuulin myöhemmin, että hänen isänsä oli ollut samanlainen, ei koskaan kotona. Eli koskaan ei voi tietää, mutta ennusmerkkejä kannattaa lukea.

Vierailija
87/101 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen valitsee ensin miehen ulkonäön perusteella koska ajattelevat että komea mies on myös hyvä isä. Sitten kun lapsi on tehty niin se komeakin mies muuttuu ja alkaa oirehtimaan siinä kun se lapsi on läsnä ja sitä pitäisi hoitaa niin miestä ei kiinnosta koska oma vapaus tehdä asioita menee. Mies ei voi enää mennä ja tulla kuten haluaa ja pian mies pettää ja tulee ero. Nainen ei voi mistään tietää kenestä tulee hyvä isä. Se on täysin tuurista kiinni. Ehkä se kiltti kunnollinen mies on hyvä isä mutta nainen ei sitä valitse koska mies ei ole komea.

Vierailija
88/101 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko lisää fiksua keskustelua aiheesta? En ole ap, mutta samanikäinen ja koen että pian on kiire. Olen juuri eroamassa, totesin että mieheni ei tule ikinä olemaan kypsä isäksi. Kipeää tekee mutta en halua lapselleni samanlaista lapsuutta mitä itse olen elänyt.

Vierailija
89/101 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hänen tietokoneessaan on TOR-selain, niin saattaa olla, että hänestä ei tule paras mahdollinen isä.

Vierailija
90/101 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko lisää fiksua keskustelua aiheesta? En ole ap, mutta samanikäinen ja koen että pian on kiire. Olen juuri eroamassa, totesin että mieheni ei tule ikinä olemaan kypsä isäksi. Kipeää tekee mutta en halua lapselleni samanlaista lapsuutta mitä itse olen elänyt.

Ennen kuin erosi jälkeen ryhdyt etsimään itsellesi uutta kumppania ja mahd. tulee isää jälkikasvullesi, niin istu hetkeksi alas ja kysy isteltäsi, mikä sai sinut aikanaan ihastumaan ilm. vielä nykyiseen mieheesi. Tämä siksi, että olen ollut huomaaviniani. että moni toistaa samaa virhettä kumppaninsa valitessaan.

Mutta voi tietysti olla, että tämä näkemykseni on vain yhden katkeroitumisen kynnyksellä olevan huomautus, kun en ole päässyt selville mikä minussa omn vikana kun saan vuodesta toiseen olla sinkkuna.

- No joo. Uhriutuminen saati katkeroituminen tuskin muuttaa omaa tilannettani.

Joskus vain tunuu tympeältä kun osasta parisuhteista melkein olen ollut melko helposti aistivinani, ettei tuo suhde taida kauaa toimia; miten sitä kuvittelenkaan näkeväni ja huomaavani asian ulkopiuolisena niin hyvin(!)

Vierailija
91/101 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen kuin erosi jälkeen ryhdyt etsimään itsellesi uutta kumppania ja mahd. tulee isää jälkikasvullesi, niin istu hetkeksi alas ja kysy isteltäsi, mikä sai sinut aikanaan ihastumaan ilm. vielä nykyiseen mieheesi. Tämä siksi, että olen ollut huomaaviniani. että moni toistaa samaa virhettä kumppaninsa valitessaan.

Mutta voi tietysti olla, että tämä näkemykseni on vain yhden katkeroitumisen kynnyksellä olevan huomautus, kun en ole päässyt selville mikä minussa omn vikana kun saan vuodesta toiseen olla sinkkuna.

- No joo. Uhriutuminen saati katkeroituminen tuskin muuttaa omaa tilannettani.

Joskus vain tunuu tympeältä kun osasta parisuhteista melkein olen ollut melko helposti aistivinani, ettei tuo suhde taida kauaa toimia; miten sitä kuvittelenkaan näkeväni ja huomaavani asian ulkopiuolisena niin hyvin(!)

Kiitos tästä. Tätä olen juuri joutunutkin pohtimaan. Päädyin ainakin siihen että liian sokeasti ehkä uskoin sitä mitä hän itsestään kertoi ja suljin silmäni siltä faktalta että hän on kaikkea muuta. Luulen että ehkä hän itse toivoisi olevansa sellainen mutta ei vain jostain syystä kykene. Tai on typerä ja kuvittelee olevansa sellainen eikä ymmärrä että käytös on lähes päinvastaista 😁

Vierailija
92/101 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin pitää tietää, mitä tarkoitat hyvällä isällä. 

Vierailija
93/101 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö olla "perinnöllisesti hyvä yksilö", ts. kelpo suvusta? Vai hyvä "lastenhoitaja"? Vai "roolimalli"? Vai ihminen, jonka kanssa olemine on kehittävää? Kaikkea?

Vierailija
94/101 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitsit jo lähtökohdaksi, että pitää olla hyvätuloinen. Mutta et voi kysyä, mistä tietää, onko  ominaisuuksiltaan x ...

Vierailija
95/101 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitykset "hyvästä isästä" voivat olla todella kirjavat.

Vierailija
96/101 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on epäasiallinen tulo?

Vierailija
97/101 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen pitäisi siis olla raitis, rahakas, ei kovakourainen, ei kiroile, ei kuuntele heviä tai melua, ei huudata urheilua lapsen korville, osaa varoittaa lasta eri asioista ja ohjata kivasti, ei lemmikkiarmeijaa, ei ikäviä sukulaisia, kunnollinen, huumorintajuinen, ystävällinen, hygieeninen, positiivinen, älykäs, sydämellinen, ei väsy heti ja taitava joissakin asioissa. Elää lapsen ehdoilla ja voi viedä vaikka ulkomaille matkailemaan. 

Eli normaali tervejärkinen mies. Ottaako koville kun naiset haluavat normaalin miehen?

Kyllä normaali ihminen kuuntelee heviä ja sietää myös melua 🤣

Inhoan melua ja erityisesti mökäpoppia ja kakstahtimoottoreita, eli en ole normaali immeinen. 😊

Vierailija
98/101 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltti, rauhallinen: luultavasti saatte tytön.

Suukopu-mies: luultavasti saatte pojan.

Jotenkin on alkanut tuntua, että tyttöjen isät on pehmompia kuin poikien. Seuraapa katukuvaa joskus.

Mies joka huolehtii sinun olotilastasi, huolehtinee myös vauvan hoidosta ilman purinoita. Testaa flunssaisena: tuoko sinulle ruokaa ja laittaako peiton paremmin.

Vierailija
99/101 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kriteerisi on esim. olla hyvä lastenhoitaja suvun hyvien ominaisuuksien kustannuksella, saatat huomata, ettet sittenkään pääse helpommalla; mieti kenen etua ajattelet, kun puhut hyvyydestä ("HYVÄ isä") - lasten etua (perityt mahdollisuudet), omaa etuasi, kaikkien etua? Missä suhteessa?

Normaalisti ihminen kai valitsee puolison "kokonaisena ihmisenä": kuinka paljon koet arvostavasi toista (vaikka joutuisi työttömäksi) ja miltä hänen seurassaan tuntuu olla? Millaiset suhteet hänellä on isäänsä, entä äitiinsä? Jos hän sinusta tuntuu hyvältä luonteelta, hän tuskin on kovin väärä valinta "hyvän isyydenkään" kannalta... vaikka tietenkään et voi ennustaa tai määrätä toisten ihmisten suhteita (isän ja hänen lastensa) varmuudella. Et voi jakaa ihmistä osiin ja sanoa, että hän on mahtava tyyppi mutta surkea vanhempi, ellei käsityksesi mahtavuudesta tms. ole todella kapea.

Ellet luota siihen, että kykenet tunnistamaan mitä arvostat, voit toki miettiä kriteerejä mutta ajattele sitä silloin eräänalisena uhkapelinä.

Vierailija
100/101 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku huolehtii taloudellisesti, toinen huolehtii kaunein sanoin tms. (ja varmasti on naisia, joille ei kelpaisi kumpikaan yksistään). Mielestäni on tärkeää kunnioittaa sitä, että ihmisisllä voi olla omat tapansa huolehtia toisesta eikä oma tapa/käsitys ole ainoa oikea. Paitsi jos suhde on vaihtokauppa ja tietää hyvin tarkkaan, mistä kauppaa käy.