Mistä tietää, tuleeko miehestä hyvä isä vai ei?
Arvon palstalaiset,
kaipaisin kokeneempien neuvoja otsikon kysymykseen - mistä tietää, tuleeko miehestä hyvä isä vai ei?
Olen reilu kolmekymppinen nainen ja edellisen eron jälkeen alkanut tänä keväänä treffailemaan. Etsin tietysti sielunkumppania, parasta ystävää, rakastajaa, keskustelu- ja harrastuskavia - mutta myös mahdollisten tulevien lasteni isää. Mitään kiirettä perheen perustamiselle en vielä koe, mutta haluaisin yrittää sitä muutamien vuosien kuluttua, joten haluaisin arvioida tätä ominaisuutta miehissä kohtuu aikaisessa vaiheessa, jotta ei tulisi tuhlattua aikaa minulle loppupeleissä sopimattomien miesten kanssa.
Nyt olenkin alkanut pohtia, että mistä piirteistä tai tekemisistä voi ennustaa, tuleeko miehestä hyvä isä vai ei, mikäli sellaista voi ylipäätään ennustaa? Toki ensimmäinen vaihe on selvittää, haluaako mies ylipäätään lapsia ja missä aikataulussa, mutta onko muita piirteitä jotka korreloivat tulevan perhe-elämän laadun kanssa?
Tyypillisesti olen seurustellut ja tapaillut muutoin ns. laadukkaiden miesten kanssa, että on ollut koulutus, hyvä työpaikka ja asiallinen toimeentulo, kavereita ja ei suuria ongelmia, ja toivon että onnistuisin tällaisia miehiä tapaamaan myös tulevaisuudessa.
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni se on tärkein että kommunikaatio toimii muijan kanssa.
Lapsen kanssa tykkää touhuta leikkiä jne, vaikka ei aina jaksaisikaan.
Itse ainakin teen paljon lapseni kanssa asioita ja jeesaan lapsen äitiä niin että hänen ei tarvi ottaa vastuuta kaikesta.
En olisi ikinä uskonut miten hyvä isä minusta tuli, vaikken sitä kyllä koskaan epäillytkään.
:)Jeestaat lapsen äitiä? _jeestaat_ hohhoi.
Siis mitä? Sanoin että jeesaan lapsen äitiä...
Eli autan ettei hänen tarvi ottaa vastuuta kaikesta..
Mitä oikein tarkoitit?Jos sinä olet lapsen isä, niin sinun tulee ihan yhtälailla hoitaa lasta ja kantaa vastuuta eikä olla mikään renkipoika! Haloo!
Sitähän mä koitin juuri sanoa, että yhtälailla minä otan vastuun lapsesta ja hänen asioistaan ja hoidan kaiken vastuullisesti ja ei ole mitään ongelmaa.
Toisin kuin moni nainen luulee ettei miestä kiinnosta lasten hoito.
Kyllä se oma lapsi on niin rakas ja ihana asia elämässä, että se on kunnia asia olla tekemässä kaikki oman lapsen hyvinvoinnin ja elämän eteen..
En ole ikinä puhunut mitään sellaista että olisin jokin renkipoika :D hassua miten väärin ymmäretyksi täällä palstalla usein tulee ;) toivottavasti hyvää isä matskua löytyy, arvon naisetJeesaus on auttelua silloin tällöin, ilman varsinaista vastuuta. Isovanhemmat jeesaa lapsen hoidossa, kaverit jeesaa muutossa, jeesaat naapuria renkaiden vaihdossa.
Vai voisitko sanoa sen toisin päin: lapsen äiti jeesaa sua lapsen hoidossa, ettei sun tarvi ottaa kaikkea vastuuta ? Epäilen.
Senkun epäilet :) kyllä minä olen aina lapsestani huolen pitänyt. Tuo "jeesaa" -sana taisi olla väärä valinta. En olisi uskonut että se ymmärrettäisiin väärin näin pahasti väärin että ajatellaan jo niin että asiat on niinpäin että lapsen äiti "Jeesaa".....minua... :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni se on tärkein että kommunikaatio toimii muijan kanssa.
Lapsen kanssa tykkää touhuta leikkiä jne, vaikka ei aina jaksaisikaan.
Itse ainakin teen paljon lapseni kanssa asioita ja jeesaan lapsen äitiä niin että hänen ei tarvi ottaa vastuuta kaikesta.
En olisi ikinä uskonut miten hyvä isä minusta tuli, vaikken sitä kyllä koskaan epäillytkään.
:)Jeestaat lapsen äitiä? _jeestaat_ hohhoi.
Siis mitä? Sanoin että jeesaan lapsen äitiä...
Eli autan ettei hänen tarvi ottaa vastuuta kaikesta..
Mitä oikein tarkoitit?Jos sinä olet lapsen isä, niin sinun tulee ihan yhtälailla hoitaa lasta ja kantaa vastuuta eikä olla mikään renkipoika! Haloo!
Sitähän mä koitin juuri sanoa, että yhtälailla minä otan vastuun lapsesta ja hänen asioistaan ja hoidan kaiken vastuullisesti ja ei ole mitään ongelmaa.
Toisin kuin moni nainen luulee ettei miestä kiinnosta lasten hoito.
Kyllä se oma lapsi on niin rakas ja ihana asia elämässä, että se on kunnia asia olla tekemässä kaikki oman lapsen hyvinvoinnin ja elämän eteen..
En ole ikinä puhunut mitään sellaista että olisin jokin renkipoika :D hassua miten väärin ymmäretyksi täällä palstalla usein tulee ;) toivottavasti hyvää isä matskua löytyy, arvon naisetJeesaus on auttelua silloin tällöin, ilman varsinaista vastuuta. Isovanhemmat jeesaa lapsen hoidossa, kaverit jeesaa muutossa, jeesaat naapuria renkaiden vaihdossa.
Vai voisitko sanoa sen toisin päin: lapsen äiti jeesaa sua lapsen hoidossa, ettei sun tarvi ottaa kaikkea vastuuta ? Epäilen.Senkun epäilet :) kyllä minä olen aina lapsestani huolen pitänyt. Tuo "jeesaa" -sana taisi olla väärä valinta. En olisi uskonut että se ymmärrettäisiin väärin näin pahasti väärin että ajatellaan jo niin että asiat on niinpäin että lapsen äiti "Jeesaa".....minua... :D
Musta tuntuu että sua on ylipäänsä vähän vaikea ymmärtää.. "Niin pahasti väärin että lapsen äiti jeesaa minua"
Epäilykseni edelleen näyttää paikkansa pitävältä.
Äiti on päävastuussa ja sinä joku jeesaaja sankari siinä vierellä.
Kirjoitin kommentin nro 39. Se on saanut jo yhdeksän alapeukkua. Ne, jotka ovat alapeukuttaneet sitä, voisivat sanoa, mikä siinä kuvailluista hyvän isäehdokkaan ominaisuuksista on sellainen, että se ansaitsee alapeukutuksen. Minä luulen, että suurin osa eroista johtuu juuri naisten huonoista parinvalintataidoista. Etenkin nuorempana sain seurata sivusta useampaakin tapausta, jossa ihan nätti, perus fiksu tyttö alkoi seukata jonkun ääliön kanssa, josta jokainen tuntemani miespuolinen henkilö näki jo kauas, että kyseessä ei ollut todellakaan mikään ihannemies. Naiset eivät osaa enää arvioida miesten kunnollisuutta. Esimerkiksi aggressiivisuus, päihdeongelmat, miehen vetelyys ja ajan haaskaaminen videopeleihin tmv. tuntuu tulevan naisille aina yllätyksenä. Se on käsittämätöntä. Itse en alkaisi ikinä seurustella naisen kanssa, joka päivät pitkät juo kaljaa, katselee tv:n sarjafilmejä ja herää puolilta päivin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä sellainen mies joka on tosi fiksu ja ymmärtäväinen.
Ottaa sinut huomioon ja kuuntelee ja on empaattinen ja hauska.
Rakastaa sinua ja tekee kaiken teidän parisuhteen eteen, ilman että sinulle tulisi mieleenkään epäillä häntä koskaan mistään.Hänellä on hyvät käytöstavat ja osaa puhua kaikesta kanssasi, ilman suurempaa draamaa ja sekoiluja.
Tekee sinulle ruokaa ja kynttiläillallisia ja muuta mukavaa.
On hyvä sängyssä ja osaa käsitellä sinua niinkuin olet unelmoinut
Tietää miten saa sinut nauramaan tuntemaan olosi hyväksi.
Osaa olla myös hieman tuhma ja yllättävä, mutta aina lojaali ja aito sinua kohtaan..29 29 29
Kuulostaa kivalta, mutta ehkä kaikista tärkein kysymys on : haluaako hän lapsia ? Kestääkö arkea kun nuo kaikki yllämainitut vähenevät huomattavasti tai jotkut jopa kokonaan loppuvat joksikin aikaa? Onko valmis perhearkeen ?
On valmis perhearkeen, koska hän on jo minun ja perhearkea eletty yhdessä jo 3vuotta 😊
On siinä vain yksi mutta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakastaa sinua ja tekee kaiken teidän parisuhteen eteen, ilman että sinulle tulisi mieleenkään epäillä häntä koskaan mistään.Hänellä on hyvät käytöstavat ja osaa puhua kaikesta kanssasi, ilman suurempaa draamaa ja sekoiluja.
Osaa olla myös hieman tuhma ja yllättävä, mutta aina lojaali ja aito sinua kohtaan..29 29 29
Kuulostaa kivalta, mutta ehkä kaikista tärkein kysymys on : haluaako hän lapsia ? Kestääkö arkea kun nuo kaikki yllämainitut vähenevät huomattavasti tai jotkut jopa kokonaan loppuvat joksikin aikaa? Onko valmis perhearkeen ?
On valmis perhearkeen, koska hän on jo minun ja perhearkea eletty yhdessä jo 3vuotta 😊
On siinä vain yksi mutta...
?
Ei voi tietää etukäteen. Lasten saaminen on iso elämänmuutos molemmille ja sopeutuminen vie aikaa. Ihmiset reagoi myös stresiin ja haasteisiin eri tavalla. Mutta kannattaa muistaa, että vanhemmuudessa usein kumpikin alkaa toistaa omien perheidensä opittuja malleja. Eli kannattaa tutustua niihin appivanhempiin ja siihen millaisen vanhemmuuden mallin mies on kotoa saanut.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin kommentin nro 39. Se on saanut jo yhdeksän alapeukkua. Ne, jotka ovat alapeukuttaneet sitä, voisivat sanoa, mikä siinä kuvailluista hyvän isäehdokkaan ominaisuuksista on sellainen, että se ansaitsee alapeukutuksen. Minä luulen, että suurin osa eroista johtuu juuri naisten huonoista parinvalintataidoista. Etenkin nuorempana sain seurata sivusta useampaakin tapausta, jossa ihan nätti, perus fiksu tyttö alkoi seukata jonkun ääliön kanssa, josta jokainen tuntemani miespuolinen henkilö näki jo kauas, että kyseessä ei ollut todellakaan mikään ihannemies. Naiset eivät osaa enää arvioida miesten kunnollisuutta. Esimerkiksi aggressiivisuus, päihdeongelmat, miehen vetelyys ja ajan haaskaaminen videopeleihin tmv. tuntuu tulevan naisille aina yllätyksenä. Se on käsittämätöntä. Itse en alkaisi ikinä seurustella naisen kanssa, joka päivät pitkät juo kaljaa, katselee tv:n sarjafilmejä ja herää puolilta päivin.
Itse en alapeukuttanut sen takia että isäehdokas kuvailut olisivat olleet huonoja vaan siksi, että alettiin haukkua naisia heidän valinnoistaan. Ja se ristiriita, että nämä sun kaverimiehet haluavat näitä naisia vaikka ovat kuitenkin jotain saastaa teille. Ei kai ole pakko valita mitään jännämiesten exiä jos se on noin paha juttu?
Lisäksi kerrot että kivat tytöt on alkaneet seurustella ääliöiden kanssa ja kuitenkin itse kuulostat todella ääliöltä tuolla ylimielisellä asenteellasi.
Vierailija kirjoitti:
sen tietää siitä, paljonko aiot nalkuttaa sille. kunnolla nalkuttamalla saat miehestä vain vastentahtoisen elatusmaksujenmaksajan.
jos miehellä hyvä, elää, siitä tulee myös hyvä isä. kun tarjolla on aina hyvää ruokaa ja pillua, niin miehestä tulee loistoisä.
Lapsettomana miehenä sinulle tulee yllätyksenä tieto, että muutaman kuukauden ajan synnytyksen jälkeen sitä pimppaa ja hyvää ruokaa ei ole tarjolla. Synnytyksestä toipumiseen menee aikaa ja ruuanlaitto on miehen homma, koska vauva vie naisen ajan. Koeta kestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On siinä vain yksi mutta...?
Hän on työtön tällä hetkellä, joten saa kelasta rahaa.
Tämä näyttäisi palstalla olevan joillekkin sellainen asia että ei voisi ikinä seurustella sellaisen kanssa..
Vaikka on muuten ihana ihminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On siinä vain yksi mutta...?
Hän on työtön tällä hetkellä, joten saa kelasta rahaa.
Tämä näyttäisi palstalla olevan joillekkin sellainen asia että ei voisi ikinä seurustella sellaisen kanssa..
Vaikka on muuten ihana ihminen?
No ainakin toisen vanhemmista olisi hyvä olla töissä. Ja silloinhan isä voi jäädä lapsen kanssa vanhempainvapaalle ja äiti mennä töihin. Kai sitä voi töihin vielä päästä, ettei se mikään pysyvä tila ole ?
Vaimo sanoo että tuntee kun terska turpoo sisällä. Tietty jos ei ole kortsua niin tulee ne spermat sieltä ulos, jos on lauennu.
Nykyään varmaan mietitään enemmän ulkoisia piirteitä kuin niitä henkisiä. Henkisiä ehkä sen verran ettei ole mikään kehitysvammainen
Aina kun tulee sopiva tilanne, missä on lapsia läsnä, alan hassuttelemaan ja leikittelemään lasten kanssa.
Lasten äiti kun on mukana, hän bongaa heti että "tuossa miehessä on isäainesta, on niin luonnollinen lasten kanssa, vau!"
Ette arvaakaan, kuinka monen monta mammaa olen narrannut tällä niksillä petiin, luonnollisesti antavat kaikki paljaalla.
Sen olen jättänyt kertomatta, että mulle on tehty vasektomia.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään varmaan mietitään enemmän ulkoisia piirteitä kuin niitä henkisiä. Henkisiä ehkä sen verran ettei ole mikään kehitysvammainen
Miksi mies ei saa olla kehitysvammainen, kun naisille sallitaan mt-ongelmat?
Ei tätä voi tietää etukäteen. Oman lapsen syntymä ja vauva-aika voi laukaista ihmisessä esille sellaisia omaan lapsuuteen liittyviä taakkoja ja traumoja, joista ei etukäteen itsekään ole ollut tietoinen. Eikä voi ennustaa miten nuo vaikuttaa ihmisen käyttäytymiseen liittyen omaan lapseen ja omaan perheeseen.