Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En meinaa jaksaa tätä Long Covidia

Vierailija
25.07.2022 |

Miten te muut jaksatte tätä? Mikä teitä on auttanut? Onko toipumisenne edennyt ja jos niin millä aikataululla?

On järkyttävän raskasta kun ei pysty normaaliin elämään, ei jaksa liikkua normaalisti, ei jaksa tehdä kotihommia normaalisti, uni ei virkistä, keho painaa tonneja ja jalat tuntuvat pökkelöiltä.

Miten jaksaa tätä? Miten selviytyä? Terveyskeskuksessa otettiin muutamat verikokeet ja sanottiin tätä ei voi hoitaa mitenkään, heippa. Tämän kanssa jää täysin yksin. Aivan järkyttävää. Olen kuin varjo entisestä, toimintakyky olematon.

Kommentit (106)

Vierailija
101/106 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

99 saatko mitään kuntoutusta?

Vierailija
102/106 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten long covidia hoidetaan nykyään? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/106 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko täällä jotkut naureskelee long covidille ja krooniselle väsymysoireyhtymälle? Nehän pilaavat niitten ihmisten elämän aika huolella, joiltakin menny työt, asunnot ja avioliitot, mikä on kyllä hirveää sen lisäksi että on ensin menetetty terveys ja työkyky.

Meille tuli yksi potilas, joka sanoi kärsivänsä kroonisesta väsymysoireyhtymästä. Joutui lepositeisiin ja rimpuili monta tuntia. 

Vierailija
104/106 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ No siinähän on ollut ihan muu sairaus kyseessä. Tietyissä mielen sairauksissahan kuvitellaan ja luullaan vaikka mitä. 

Vierailija
105/106 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut  yli 5 vuotta sairaana,en varmaan palaudu enään ennalleen,ei paljon naurata.

Olen tosi pahoillani tilanteestasi. Saatko mitään hoitoa tai kuntoutusta? Tuttavallani long covid on nyt kestänyt yli 4 vuotta.

Vierailija
106/106 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää empatiakyvyttömyyttä joillain tässä ketjussa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi