Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskonto pilaa mun elämän.

Vierailija
25.07.2022 |

Mun joka päivästä elämää häiritsee hirveä pelko. Pelkään helvettiä enkä usko olevani tarpeeksi riittävä pelastukseen. Ahdistaa ajatus että suurin osa ihmisistä on menossa ikuiseen kadotukseen kärsimään. Myös monet mulle tärkeät ihmiset, raamatun mukaan siis. Oon siis uskovaisen perheen lapsi ja mun elämä on oikeesti pilalla.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaistuesta voima, katso Uskontojen uhrien tuen sivut. Moni on saanut avun vertaisryhmistä. Et ole yksin ongelmiesi kanssa.

Itse olen entinen mormoni.

https://www.uskontojenuhrientuki.fi/

Vierailija
22/32 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kasvanut Jehovan todistajien perheessä. Lapsena uskoin, että pian tulee Harmagedon, jossa koetellaan kaikkien usko ja monet sortuvat. Läheiseni kuolevat, ja kenties kuolen itsekin. Olin varma, että en eläisi vanhaksi. Mietin näitä asioita yöllä, kun en saanut unta. Isäni, joka ei ollut Jehovan todistaja, oli käsitykseni mukaan tuhoutuvien joukossa.

Missä vaiheessa ja miten pääsit eroon tuosta uskosta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helvetti on todellisuutta. Tälläkin hetkellä miljardit ihmiset kärsivät siellä, ja se on niille niiden pahuuden tähden oikein!

Jokainen ihminen luo ihan itse niin taivaansa kuin helvettinsäkin jo tässä elämässä. Jumalien kostokin on vain omassa päässäsi itse rakentamasi kauhukuva.  Poista se sieltä, ja ryhdy elämään ihmisarvoista elämää.

Vierailija
24/32 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osallistu oman seurakunnan toimintaan. Monesti nuorille on omia tapahtumia.

Silloin kun ei satuta tahallaan muita ihmisiä, on hyvä ihminen. Ne jotka taas tahallaan toisia satuttaa eivätkä kadu sitä, varmasti ansaitsevatkin oman huonon loppunsa.

Uskontosi kuulostaa julmalta, jos siellä hyväksytään ihmisten paha loppu. Toisilla se ei kuulu uskoon lainkaan. Jotkut uskonnot eivät ymmärrä että joillakin ihmisillä on mielenhäiriöitä, trauma tai alkoholi joka johtaa heidän satuttavaan käytökseen. Paremman maailman puolesta pitää työskennellä, ei olla tekopyhä? 

Että nää sotamiehet ja terroristit yms. ansaitsee vaan päänsilittelyä koska heillä on traumoja?

Varmaan omakin osa valinnoissa, mutta niissä maissa on köyhiä ihmisiä, alkoholi ja manipulointia - vaikka on sitä muuallakin. Ja varmaan kasvatus ja koulutus vaikuttaa. Ei kukaan ole silitellyt.

Vierailija
25/32 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse uskon apokatastasikseen eli siihen, että lopulta kadotuskin tyhjennetään ja pahinkin synnintekijä pääsee taivaaseen. Katso esim. https://tentmaker.org/

Samanlaisena kuin oli tehdessään kauheita syntejä?  Mitä järkeä sitten olisi koko taivaassa?  Katumus ja kääntymys on pääsylippu.  Ei se edes viihtyisi siellä jos ei saa riehua synneissään.

Vierailija
26/32 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kasvanut Jehovan todistajien perheessä. Lapsena uskoin, että pian tulee Harmagedon, jossa koetellaan kaikkien usko ja monet sortuvat. Läheiseni kuolevat, ja kenties kuolen itsekin. Olin varma, että en eläisi vanhaksi. Mietin näitä asioita yöllä, kun en saanut unta. Isäni, joka ei ollut Jehovan todistaja, oli käsitykseni mukaan tuhoutuvien joukossa.

Missä vaiheessa ja miten pääsit eroon tuosta uskosta?

Varhaisessa aikuisuudessa erinäisten seikkojen takia tutustuin seurakunnan ulkopuolisiin ihmisiin ja huomasin, että heissä on yhtä lailla hyviä ja hyväntahtoisia ihmisiä kuin seurakunnassakin. Jehovan todistajien mukaan seurakunnan ulkopuolella on vain pahoja, huumeidenkäyttäjiää, väkivaltaisia ja seksuaalisesti kieroutuneita ihmisiä. Huomasin, ettei näin olekaan. 

Prosessi oli pitkä ja kivulias. On hyvä, että pääsin irti tuosta lahkosta, mutta samalla ymmärrän, ettei jokaisen mielenterveys kestä irtautumista. Minä menetin sukulaiseni ja tuttavani. He eivät ole edes tervehtineet minua vuosikymmeniin.

Vierailija
27/32 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja todella kannattaa osallistua oman seurakunnan toimintaan ja puhua siitä mitä tuntee ja mitä pelkää. Seurakunta on juuri sitä varten että siellä ollaan tukena toisilleen.

Seurakunta on jotain sellaista, mistä kannattaa hankkiutua ulos ja pysyä kaukana. Jos ihminen on henkisesti heikoilla, niin taikauskoisia höpinöitä hän viimeksi tarvitsee.

Vierailija
28/32 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka uskoo Jumalan poikaan sillä on iankaikkinen elämä ja hän ei joudu tuomittavaksi.  Mutta joka ei ole kuuliainen Jeesukselle se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä. Jokainen joka avuksi huutaa Jeesuksen nimeä pelastuu.

Vierailija
29/32 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka uskoo Jumalan poikaan sillä on iankaikkinen elämä ja hän ei joudu tuomittavaksi.  Mutta joka ei ole kuuliainen Jeesukselle se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä. Jokainen joka avuksi huutaa Jeesuksen nimeä pelastuu.

Kuulostaa kovin häiriintyneeltä.

Vierailija
30/32 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse uskon apokatastasikseen eli siihen, että lopulta kadotuskin tyhjennetään ja pahinkin synnintekijä pääsee taivaaseen. Katso esim. https://tentmaker.org/

Millaisia perusteita sinulla on esittää uskosi puolesta? Vai onko kyseessä usko vailla perusteita?

Vierailija
31/32 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaudessa ei ole lopulta pelkoa. Kun ymmärsin, että Jumala on rakkaus, niin pelkoni Jumalaa kohtaan katosi. Samoin katosi kaikki suorittaminen, joka kuuluu uskontoon ja ihmisten käskyihin, mutta ei aitoperäiseen uskoon.

Raamatussa sanotaan että niin pysyvät yhdessä nämä kolme: usko, toivo ja rakkaus, mutta suurin niistä on rakkaus.

Olkoon Jumalan rakkaus kanssasi!

Vierailija
32/32 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa helvettiä; Kun sitten aikanaan kuolet, et ole enää olemassa etkä tunne yhtään mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän