Parisuhteen ristiriitatilanteissa aina kyse miehen tunteista
Hänet pitää nähdä ja hänellä on vaikeaa. Päädyn lohduttajaksi vaikka sisäisesti olisin kaivannut itse lohtua mutta mies on aina liian hajalla lohduttamaan.
Sammutan tulipalon ja ajattelen, että ehkä vielä joskus on minun vuoroni. Minä jään tunteitteni kanssa joka kerta yksin. Sitten elämä ja arki jatkuu. Vuoroni ei tule. Olen odottanut yli vuoden. Aina on miesten vuoro.
Kommentit (129)
Miksi naisen lohtu on tärkeämpi? Eikö mies saa olla surullinen ja lohduttajaa vailla? Miksi suhteissa ylipäätänsä pitää mennä aina enemmän naisen ehdoilla?
What is Emotional Dumping?
Emotional dumping is a toxic form of venting. When you emotionally dump you are unaware of both your own emotional state and the state of the listener.
Emotional dumping does not include the consent of the listener and ignores containment within time, topic, and objective. Because emotional dumping doesnt respect the consent and boundaries of the listener, it is an act of stealing time and energy from the listener.
Emotional dumping typically occurs as a heightened reactive response to a triggering event and can be a coping mechanism for stress. [5] While in a reactive state, the person who is emotionally dumping is typically unable to receive feedback or see anothers perspective. Its a one-way street.
---
Emotional dumping decreases intimacy
However, emotional dumping actually decreases a sense of intimacy because it lacks awareness of anothers emotional state or capacity. These actions that can feel like intimacy, but keep people a distance are called defenses.
--
How to set boundaries around emotional dumping?
Do you often find yourself on the receiving end of emotional dumping? It may be time for you to set a boundary. Boundaries limit the amount of space, energy, or time spent between you and another person. They are clear, direct, and can vary in terms of their flexibility. [8]
Setting a boundary is a way of protecting your emotional energy and wellbeing. But boundaries are also helpful to the person youre setting them with. They can offer a reflection to the person who may be unaware of their tendency to dump.
Setting a boundary requires you to be aware of your own needs, energy, and what you will and will not allow. For many people, setting a boundary can at first feel mean or selfish, especially when another person is in distress.
Yet, setting a boundary can build self-esteem and confidence while in the face of anothers challenging emotional state. [9]
A boundary setting may require some practice if youre not used to it. If you need extra support in boundary setting, here are a few places to start:
If you need to set a time limit: You know I care about you, and right now I have limited space to offer you listening. I am available for 20 minutes, does that work for you?
If someone starts dumping without your consent: Im noticing myself feeling activated. It would mean a lot to me if you could ask me if I have the space to support you before you begin processing.
If you do not have the capacity to offer support through listening: I can see that you are hurting and I wish I could offer support, but Im aware that I dont have the space to listen well right now.
--
https://www.doctorkiltz.com/venting-emotional-dumping/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin. Nyt riitti. Aion sanoa miehelle tästä käytöksestä. Aivan varmasti vetää herneen nenäänsä ja tilanne kääntyy hänen lepyttelyksi. Antakaa viimeiset vinkit ennen kuin mies tulee töistä?
Ja kun kirjoitin tuon ^, tajusin että yleensä puhuminen kaatuu minulla siihen että "ei ole oikea hetki, mies on liian väsynyt töiden jälkeen/iltaruoalla/illalla/aamulla liian kiireinen, sitten tavoittamattomissa/viikonloppuna pitää saada palautua". Argh.
Eilen yksin ollessani olin aivan raivona. Kun mies sitten tuli kotiin, en saanut sanottua ja olikin mukava illallinen. Pidän yllä mukavaa rauhaa aina kun voin. Asiat hautautuvat ja en saa sanottua etten pilaisi hyviä hetkiä. Mutta mies saa pilata ne.
Miten tässä kävi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin. Nyt riitti. Aion sanoa miehelle tästä käytöksestä. Aivan varmasti vetää herneen nenäänsä ja tilanne kääntyy hänen lepyttelyksi. Antakaa viimeiset vinkit ennen kuin mies tulee töistä?
Ja kun kirjoitin tuon ^, tajusin että yleensä puhuminen kaatuu minulla siihen että "ei ole oikea hetki, mies on liian väsynyt töiden jälkeen/iltaruoalla/illalla/aamulla liian kiireinen, sitten tavoittamattomissa/viikonloppuna pitää saada palautua". Argh.
Eilen yksin ollessani olin aivan raivona. Kun mies sitten tuli kotiin, en saanut sanottua ja olikin mukava illallinen. Pidän yllä mukavaa rauhaa aina kun voin. Asiat hautautuvat ja en saa sanottua etten pilaisi hyviä hetkiä. Mutta mies saa pilata ne.
Miten tässä kävi?
Ei saanut suutaan auki ja ensi viikolla tekee samanlaisen aloituksen palstalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tässä kävi?
Ei saanut suutaan auki ja ensi viikolla tekee samanlaisen aloituksen palstalle.
Juuri näin 😭
Kirjoita kirje. Anna se miehelle. Tai whatsappaa/ meilaa.
Mulla oli lyhyt suhde luonnevikaiseksi osoittautuneen ihmisen kanssa. Ei antanut mun koskaan puhua (narsistille lajityypillistä). Mulla tuli niin iso patouma sisälle, että ajattelin etten voi jatkaa näin ja kirjoitin sitten viestin. No, hän sitten dumppas mut, mutta saatiin selville, että suhde olisi jatkunut vain sillä edellytyksellä, että minä olen vaiti.
Hyi kamala millaisia parisuhteita/avioliittoja teillä on 🤮
Vierailija kirjoitti:
Hyi kamala millaisia parisuhteita/avioliittoja teillä on 🤮
Niinpä. Olen ollut sen vuoksi sinkkuna 20 vuotta, mutta ei kaikista ole tähänkään.
Miehelle joku simpsakka ja empaattinen kaverinainen niin AP saa olla rauhassa