Parisuhteen ristiriitatilanteissa aina kyse miehen tunteista
Hänet pitää nähdä ja hänellä on vaikeaa. Päädyn lohduttajaksi vaikka sisäisesti olisin kaivannut itse lohtua mutta mies on aina liian hajalla lohduttamaan.
Sammutan tulipalon ja ajattelen, että ehkä vielä joskus on minun vuoroni. Minä jään tunteitteni kanssa joka kerta yksin. Sitten elämä ja arki jatkuu. Vuoroni ei tule. Olen odottanut yli vuoden. Aina on miesten vuoro.
Kommentit (129)
Tämä on kyllä niin totta. Oma mieheni pahoittaa mielensä aika ajoin jostain ja vetäytyy omiin oloihinsa. En jaksa kysellä mikä on, siinäpähän möllöttää. Teen tämän välin omia juttuja. Palautuu omaksi itsekseen kun on aikansa möllöttänyt+ alkaa tekemään seksiä mieli. Pystyn elämään tämän asian kanssa, koska täydellisiä ihmisiä ei olekkaan. Seuraavassa olisi kuitenkin joku muu vika, ja itsessänikin on kestämistä. Harvemmin kuitenkaan mökötän. Jos kuitenkin joskus päädytään eroon, sitten pysyn kyllä sinkkuna loppu elämän. Sit ei enää jaksa parisuhdedraamaa.
Minun mies ottaa aina kaiken kunnian kaikesta. Jos ostan lapsille jonkin kalliin jutun, vaikka pyörän, niin mies kertoo kaikille, että hän osti sen. Synnytyksestäkin veti krediittiä itselleen, kuinka rankka se oli hänelle. Just. Synnytys oli imukuppisynnytys ja todellakin rankka minulle.
Miesten sisäiset lapset valtaa parisuhteen näyttämön valokeilan.
Vierailija kirjoitti:
Minun mies ottaa aina kaiken kunnian kaikesta. Jos ostan lapsille jonkin kalliin jutun, vaikka pyörän, niin mies kertoo kaikille, että hän osti sen. Synnytyksestäkin veti krediittiä itselleen, kuinka rankka se oli hänelle. Just. Synnytys oli imukuppisynnytys ja todellakin rankka minulle.
Mun narsistipsykopaattieksä oli tuollainen.
Nyt on taas rauha maassa ja mukavaa. Seuraavaa romahdusta ennustan viikon, parin sisään.
https://dame.com/what-to-do-if-men-try-to-use-you-as-their-therapist/
"Another option is to stand up for your own emotional needs by saying I am happy to listen to you, but right now I really need someone to listen to me or I am having a rough day; can we shelve this? I have too much on my mind. Or, for a more direct approach, you can say something like, I know you are totally overwhelmed right now, but you havent asked me how I am doing. Dont be afraid to point out whats happening its possible theyre not aware of it, says Zuckerman, and if theyre comfortable enough to share their problems with you, theyll likely be open to hearing you out, also.
It is critical to set limits with others and model healthy boundaries, even if it is brutally uncomfortable to do so.
If you arent comfortable addressing the issue in the moment or its not getting through to them, Kowerwer suggests having a separate conversation where you say something like, I dont know if you realize this, but a lot of the time, our conversations end up focused on whatever youre dealing with and supporting you, and it feels a little unbalanced to me. In the future, before you launch into something like that, can you ask me if Im up for hearing about it?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttääkö mies empaattisuuttasi hyväkseen? Oletko sanonut, että nyt sinä kaipaat puolestasi tukea? Jos mies aina sivuuttaa sinun tarpeet ja toiveet, kannattaa miettiä onko suhteella tulevaisuutta.
Tämä on pyörinyt mielessäni tänään. Entä jos hän käyttää hyväkseen? Tietää tasan tarkkaan, mistä narusta vetää.
You Are Not His Therapist
Dont be a dumping ground for your boyfriends problem.
Photo by Cottonbro via Pexels
Kylie-Anne Kellys unpaid role as her boyfriends therapist led to her being hospitalized and single.
The then 24-years old English teacher had a boyfriend who refused to talk to other men or a therapist about his emotions, mental health, and tribulations in life. Eventually, she became both a girlfriend and an unpaid therapist. Kylie-Anne told Harpers Bazaar,
I talked him through his aspirations, validated his opinions, and supported his career. I had to be his emotional guru because he was too afraid to admit he had any emotions at all.
Unfortunately, this emotional dependency was not a two-way street. After three years of acting as both girlfriend and therapist, Kylie-Anne landed in the hospital from exhaustion and anxiety. Kylie-Annes boyfriend, the man she had spent countless hours soothing his fears and listening to his work and family problems, would claim he was too busy to visit her at the hospital. They broke up soon after.
Kylie-Annes is a cautionary tale to women everywhere.
Women are not free therapists.
https://medium.com/be-open/you-are-not-his-therapist-ed19123420da
Vierailija kirjoitti:
https://dame.com/what-to-do-if-men-try-to-use-you-as-their-therapist/
"Another option is to stand up for your own emotional needs by saying I am happy to listen to you, but right now I really need someone to listen to me or I am having a rough day; can we shelve this? I have too much on my mind. Or, for a more direct approach, you can say something like, I know you are totally overwhelmed right now, but you havent asked me how I am doing. Dont be afraid to point out whats happening its possible theyre not aware of it, says Zuckerman, and if theyre comfortable enough to share their problems with you, theyll likely be open to hearing you out, also.
It is critical to set limits with others and model healthy boundaries, even if it is brutally uncomfortable to do so.
If you arent comfortable addressing the issue in the moment or its not getting through to them, Kowerwer suggests having a separate conversation where you say something like, I dont know if you realize this, but a lot of the time, our conversations end up focused on whatever youre dealing with and supporting you, and it feels a little unbalanced to me. In the future, before you launch into something like that, can you ask me if Im up for hearing about it?
Tämäpä juuri, että mies ei kysy onko minulla aikaa ja fiilistä kuunnella. Tilitys alkaa usein juuri kun sitä vähiten odotan, kun ollaan lomalla tai kuvittelen, että nyt on vihdoin yhteistä aikaa keskittyä meihin eikä vain häneen. Pitäisi olla 24/7 valmiudessa puhumaan hänen tarpeensa mukaan tai muuten hänet on torjuttu ja häpäisty. Tilanteesta ei pääse karkuun eli ei ole vapautta valita, kuuntelenko vai en.
Ap
Luin kaikki ja itken 😭 mies haluaa vain purkaa emotionaalisen lastinsa minuun 😭
Vierailija kirjoitti:
Ukko39 kirjoitti:
Onneksi mulla on helppoa.
Vaimo sanoo minulle, mitä minä tunnen.
Jos sanon että joku tuntuu pahalta tms, hän sanoo että liioittelen, valehtelen tai tulkitsen tahallani väärin.Hänessä on ilmeisesti muusikon vikaa, monesta laulajastahan sanotaan "syvien tunteiden tulkki" jne.
Mun ex-miehellä oli kaikki aina huonommin, kuten ap:n miehellä. Sen lisäksi hän oli mielestään minun tunteitteni ylin tulkki kuten vaimosi.
Äärettömän herkkä taiteilijasielu hänkin. Eron tiimellyksessä lähetti minulle netissä tekemiensä persoonallisuustestiensä tuloksia ja raivosi, kuinka en ollut antanut hänelle suhteessa jatkuvaa ihailua, jota hän persoonallisuusanalyysiensa mukaan tarvitsi. Teki myös useamman persoonallisuustestin minun puolesta (koska tunsi minut paremmin ilmeisesti kuin minä itse) ja osoitti niiden tuloksista luonteeni ongelmakohtia.
S. pohjoispohjanmaalta? kirjoittaa myös teennäisiä syväanalyyseja ja taiteellisia tietoiskuja aiheesta kuin aiheesta. Kysyin esimerkiksi kerran hänen syntymävuottaan, niin sain kattavan selostuksen miten hieno vuosi se oli. Kuten ihminen kävi kuussa jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttääkö mies empaattisuuttasi hyväkseen? Oletko sanonut, että nyt sinä kaipaat puolestasi tukea? Jos mies aina sivuuttaa sinun tarpeet ja toiveet, kannattaa miettiä onko suhteella tulevaisuutta.
Tämä on pyörinyt mielessäni tänään. Entä jos hän käyttää hyväkseen? Tietää tasan tarkkaan, mistä narusta vetää.
You Are Not His Therapist
Dont be a dumping ground for your boyfriends problem.Photo by Cottonbro via Pexels
Kylie-Anne Kellys unpaid role as her boyfriends therapist led to her being hospitalized and single.The then 24-years old English teacher had a boyfriend who refused to talk to other men or a therapist about his emotions, mental health, and tribulations in life. Eventually, she became both a girlfriend and an unpaid therapist. Kylie-Anne told Harpers Bazaar,
I talked him through his aspirations, validated his opinions, and supported his career. I had to be his emotional guru because he was too afraid to admit he had any emotions at all.
Unfortunately, this emotional dependency was not a two-way street. After three years of acting as both girlfriend and therapist, Kylie-Anne landed in the hospital from exhaustion and anxiety. Kylie-Annes boyfriend, the man she had spent countless hours soothing his fears and listening to his work and family problems, would claim he was too busy to visit her at the hospital. They broke up soon after.
Kylie-Annes is a cautionary tale to women everywhere.
Women are not free therapists.
https://medium.com/be-open/you-are-not-his-therapist-ed19123420da
Kunpa olisin lukenut tämän teininä.
Jos alat puolustaa rajojasi, varaudu olemaan itse se narsisti ja pahis miehen mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Tilitys ilman lupaa= emotionaalinen r*iskaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukko39 kirjoitti:
Onneksi mulla on helppoa.
Vaimo sanoo minulle, mitä minä tunnen.
Jos sanon että joku tuntuu pahalta tms, hän sanoo että liioittelen, valehtelen tai tulkitsen tahallani väärin.Hänessä on ilmeisesti muusikon vikaa, monesta laulajastahan sanotaan "syvien tunteiden tulkki" jne.
Mun ex-miehellä oli kaikki aina huonommin, kuten ap:n miehellä. Sen lisäksi hän oli mielestään minun tunteitteni ylin tulkki kuten vaimosi.
Äärettömän herkkä taiteilijasielu hänkin. Eron tiimellyksessä lähetti minulle netissä tekemiensä persoonallisuustestiensä tuloksia ja raivosi, kuinka en ollut antanut hänelle suhteessa jatkuvaa ihailua, jota hän persoonallisuusanalyysiensa mukaan tarvitsi. Teki myös useamman persoonallisuustestin minun puolesta (koska tunsi minut paremmin ilmeisesti kuin minä itse) ja osoitti niiden tuloksista luonteeni ongelmakohtia.
S. pohjoispohjanmaalta? kirjoittaa myös teennäisiä syväanalyyseja ja taiteellisia tietoiskuja aiheesta kuin aiheesta. Kysyin esimerkiksi kerran hänen syntymävuottaan, niin sain kattavan selostuksen miten hieno vuosi se oli. Kuten ihminen kävi kuussa jne
Kyllä tämä sankari vaikuttaa ihan pääkaupunkiseudulla. Ei varmaan kovin harvinainen ihmistyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilitys ilman lupaa= emotionaalinen r*iskaus.
Totta!
No niin. Nyt riitti. Aion sanoa miehelle tästä käytöksestä. Aivan varmasti vetää herneen nenäänsä ja tilanne kääntyy hänen lepyttelyksi. Antakaa viimeiset vinkit ennen kuin mies tulee töistä?
Ja kun kirjoitin tuon ^, tajusin että yleensä puhuminen kaatuu minulla siihen että "ei ole oikea hetki, mies on liian väsynyt töiden jälkeen/iltaruoalla/illalla/aamulla liian kiireinen, sitten tavoittamattomissa/viikonloppuna pitää saada palautua". Argh.
Vierailija kirjoitti:
No niin. Nyt riitti. Aion sanoa miehelle tästä käytöksestä. Aivan varmasti vetää herneen nenäänsä ja tilanne kääntyy hänen lepyttelyksi. Antakaa viimeiset vinkit ennen kuin mies tulee töistä?
Ja kun kirjoitin tuon ^, tajusin että yleensä puhuminen kaatuu minulla siihen että "ei ole oikea hetki, mies on liian väsynyt töiden jälkeen/iltaruoalla/illalla/aamulla liian kiireinen, sitten tavoittamattomissa/viikonloppuna pitää saada palautua". Argh.
Eilen yksin ollessani olin aivan raivona. Kun mies sitten tuli kotiin, en saanut sanottua ja olikin mukava illallinen. Pidän yllä mukavaa rauhaa aina kun voin. Asiat hautautuvat ja en saa sanottua etten pilaisi hyviä hetkiä. Mutta mies saa pilata ne.
Ja yleensä auttaa jos mies kertoo viduduksensa kavereilleen.
Kotona vallitsee rauha.
Ap oikeilla jäljillä.
En ihmettele että nämä ihmiset ovat vieraantuneet kavereitaan jos todellisuus on tämä