Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhteen ristiriitatilanteissa aina kyse miehen tunteista

Vierailija
25.07.2022 |

Hänet pitää nähdä ja hänellä on vaikeaa. Päädyn lohduttajaksi vaikka sisäisesti olisin kaivannut itse lohtua mutta mies on aina liian hajalla lohduttamaan.
Sammutan tulipalon ja ajattelen, että ehkä vielä joskus on minun vuoroni. Minä jään tunteitteni kanssa joka kerta yksin. Sitten elämä ja arki jatkuu. Vuoroni ei tule. Olen odottanut yli vuoden. Aina on miesten vuoro.

Kommentit (129)

Vierailija
21/129 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mulla on helppoa.

Vaimo sanoo minulle, mitä minä tunnen.

Jos sanon että joku tuntuu pahalta tms, hän sanoo että liioittelen, valehtelen tai tulkitsen tahallani väärin.

Hänessä on ilmeisesti muusikon vikaa, monesta laulajastahan sanotaan "syvien tunteiden tulkki" jne.

Vierailija
22/129 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on pienemmät ongelmat kuin hänellä?

Ukoilla on tapana vedota itseensä aivan joka samperin käänteessä. "Mun työ on raskaampaa", "Maksoin enemmän laskuja", "Et voi olla väsynyt koska oot kotona muksun kanssa".

Argh! Parhain: "Miksi nykyajan naiset nirsoilee ja ei halua lapsia?"

Oliko tämä sarkasmia, vai miten oikeasti vastaisit noihin?

+ kuinka monta ukkoa sinulla oikein on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/129 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä oli tuota myös. Aiheesta ei voinut puhua, koska piti aina puhua lopulta siitä miten pahalta miehestä nyt tuntuu puhua aiheesta. Aloin sitten vain sanomaan joka kerta että puhutaan tämä käsillä oleva aihe nyt ensin pois, ja sen jälkeen vasta sinun tunteistasi. 

Mies nähdäkseni yritti vähän niin kuin päästä keskustelemasta vaikeammista aiheista, tai jos minulla oli hänen toiminnastaan jotain sanomista. 

Nyttemmin hän ei enää ole tuollainen. Se oli vain opittu malli miten päästään kuin koira veräjästä.

Vierailija
24/129 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun mies kuulostaa siltä et nyt ois hyvä mennä lääkärin juttusille testosteronista.

Vierailija
25/129 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo. Ei miehet puhu tunteistaan.

Vierailija
26/129 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun miehellä oli tuota myös. Aiheesta ei voinut puhua, koska piti aina puhua lopulta siitä miten pahalta miehestä nyt tuntuu puhua aiheesta. Aloin sitten vain sanomaan joka kerta että puhutaan tämä käsillä oleva aihe nyt ensin pois, ja sen jälkeen vasta sinun tunteistasi. 

Mies nähdäkseni yritti vähän niin kuin päästä keskustelemasta vaikeammista aiheista, tai jos minulla oli hänen toiminnastaan jotain sanomista. 

Nyttemmin hän ei enää ole tuollainen. Se oli vain opittu malli miten päästään kuin koira veräjästä.

On tehnyt myös tuota. Minun ongelmana alkanut keskustelu on kääntynyt siihen miten häntä ahdistaa ja häntä pitäisi lohduttaa.

Vierailija
27/129 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua koijataan.

Vierailija
28/129 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa kokemusta, olen jäänyt tunteideni ja tarpeideni kanssa joka suhteessa huomiotta, tilanteissa joissa minua on loukattu on toinen uhriutunut ja minä pyytelen sitten anteeksi. Ymmärrän sinua, et tuollaisessa suhteessa tule olemaan onnellinen.

M

Vierailija
29/129 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vain se jätesanko johon mies purkaa menetyksiään.Kuten huomasit myös itse, että yhteinen aika kului vain tuohon.Sinun vuoroasi ei tule koskaan tuollaisen miehen kanssa.

Vierailija
30/129 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vetämällä rajat. Kerrot että autat tarvittaessa, mutta et halua suhteen jatkuvan nykyisellä tavalla. Suhteessa on kuunneltava/tuettava myös sinua ja tehtävä asioita mistä sinä pidät. Pyydä miestä hakemaan ammattiapua, jos hänellä on mielen päällä pinttyneesti samoja ongelmia. Niiden ratkaisu ei edes onnistu kotikonstein.

Totta, pitäisi osata pitää pintansa, muuten vaan ruokkii sitä mallia entisestään.

M

Vierailija
31/129 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Deittailetkohan exääni? Eroa. Elämänlaatu paranee hetkessä. Jos minä halusin purkaa tunteitani jostain häneen liittymättömästä jutusta niin se kääntyi lopulta siihen, että minä lohdutin häntä. Ero oli paras päätös elämässäni, koska sain taas tuntea negatiivisia tunteita ilman niiden tukahduttamista.

Meinasin tulla kirjoittamaan saman! Eli seurusteleeko ap exäni kanssa? Erosin juuri tuosta syystä hänestä ja vielä tarkennettuna oikeastaan lapsen takia. En halunnut, että pojasta tulee samanlainen velloja, ikuinen asioiden vatvoja ja negatiivisuus Niilo. Exääni ei terapiat tai muut auttaneet ja en usko että hän koskaan pystyy muuttumaan.

Muistan kun yritin puhua hänelle omista pienistä ongelmistani ja aina kuitenkin piti alkaa terapioimaan hänen iän ikuisia traumojaan ja epävarmuuksiaan. Huh, se oli järkyttävän raskasta elämää! Onneksi löytyi ihana, vastuuntuntoinen ja positiivinen kumppani tuon jälkeen.

Vierailija
32/129 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole enkä halua lapsia. Ap

Vierailija
33/129 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miettiä, että jaksatko elämää hänen kanssaan, jos hän ei ikinä muutu? Toisena, kuinka todennäköistä on että hän muuttuu? Tässäpä tärkeimmät kysymykset. Ole rehellinen itsellesi.

Vierailija
34/129 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa miettiä, että jaksatko elämää hänen kanssaan, jos hän ei ikinä muutu? Toisena, kuinka todennäköistä on että hän muuttuu? Tässäpä tärkeimmät kysymykset. Ole rehellinen itsellesi.

Hän on yli nelikymppinen, on käynyt terapiassa muutamaan otteeseen. Hän on kokeillut nuorempana useampaa masennuslääkitystä, mutta se ei toiminut. En minäkään voi häntä pelastaa.

Vierailija
35/129 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko39 kirjoitti:

Jos sanon että joku tuntuu pahalta tms, hän sanoo että liioittelen, valehtelen tai tulkitsen tahallani väärin.

Hänessä on ilmeisesti muusikon vikaa, monesta laulajastahan sanotaan "syvien tunteiden tulkki" jne.

Mun ex-miehellä oli kaikki aina huonommin, kuten ap:n miehellä. Sen lisäksi hän oli mielestään minun tunteitteni ylin tulkki kuten vaimosi.

Äärettömän herkkä taiteilijasielu hänkin. Eron tiimellyksessä lähetti minulle netissä tekemiensä persoonallisuustestiensä tuloksia ja raivosi, kuinka en ollut antanut hänelle suhteessa jatkuvaa ihailua, jota hän persoonallisuusanalyysiensa mukaan tarvitsi. Teki myös useamman persoonallisuustestin minun puolesta (koska tunsi minut paremmin ilmeisesti kuin minä itse) ja osoitti niiden tuloksista luonteeni ongelmakohtia.

Vierailija
36/129 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko39 kirjoitti:

Mun ex-miehellä oli kaikki aina huonommin, kuten ap:n miehellä. Sen lisäksi hän oli mielestään minun tunteitteni ylin tulkki kuten vaimosi.

Äärettömän herkkä taiteilijasielu hänkin. Eron tiimellyksessä lähetti minulle netissä tekemiensä persoonallisuustestiensä tuloksia ja raivosi, kuinka en ollut antanut hänelle suhteessa jatkuvaa ihailua, jota hän persoonallisuusanalyysiensa mukaan tarvitsi. Teki myös useamman persoonallisuustestin minun puolesta (koska tunsi minut paremmin ilmeisesti kuin minä itse) ja osoitti niiden tuloksista luonteeni ongelmakohtia.

Oliko hän "erityisherkkä"?

Vierailija
37/129 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukko39 kirjoitti:

Omasta mielestään hän oli luova taiteilijasielu, joka tarvitsi jatkuvaa ihailua. Hänen lähikaveripiiri sen sijaan epäili persoonallisuushäiriötä. Missään nimessä hän ei olisi käyttänyt itsestään "erityisherkkä"-termiä, koska se olisi ollut hänestä leimaavaa.

Vierailija
38/129 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukko39 kirjoitti:

Omasta mielestään hän oli luova taiteilijasielu, joka tarvitsi jatkuvaa ihailua. Hänen lähikaveripiiri sen sijaan epäili persoonallisuushäiriötä. Missään nimessä hän ei olisi käyttänyt itsestään "erityisherkkä"-termiä, koska se olisi ollut hänestä leimaavaa.

INFP-tyyppi?

Vierailija
39/129 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Touchy-feely-needy

Vierailija
40/129 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukko39 kirjoitti:

INFP-tyyppi?

Ei kyllä ollut introverttiä nähnytkään. Laaja tuttavapiiri, ei kuitenkaan yhtään todella läheistä ystävää. Taitava verkostoituja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme