Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paremminpalkattu äiti motivoituneempi kotiäiti? Onko näin?

Vierailija
21.10.2006 |

Tuli mieleen tuosta ketjusta, jossa kyseltiin hoitovapaalle jääneiden palkkoja, että voiko olla että parempipalkkaisesta työstä hoitovapaalle jäävä olisi EHKÄ ainakin jossakin tapauksissa motivoituneempi kotiäiti,mikä saattaisi näkyä myös lapsen arjessa. Tuumimani ajatuksenkulku on se, että jos palkka olisi hyvä töissä, mutta silti päättää jäädä kotiin hoitovapaalle, ottaa sen kotirintamahomman ehkä motivoituneemmin, kuin sellainen äiti, jonka on ihan sama jäädä kotiin, kun käteen jäisi sama kuin töissäkin ollessa. MOtivoituneempi äiti jaksaa varmaan paremmin puuhata monenlaista lapsienkin kanssa, ulkoilla, askarrella, ottaa kotihommiin mukaan, käydä kerhoissa yms muiden äitien ja alsten seurassa jne jne.

MItä mieltä olette? ONkohan näin?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tunnustan, etten ole käynyt yhdessäkään äititapaamisessa. Lapsista vanhempi on kerhossa ja kahdessa harrastuksessa, kuopus ei vielä missään.

Olen motivoitunut lasten kanssa olemiseen, näen vaivaa ruoan kanssa, vaatteita tykkään laitella ja kotia, mutta miksikään superäidiksi en tunnustaudu. Nautin vaan siitä, että saan olla kotona suht simppelissä maailmassa. Olen tehnyt aika paljon töitä aiemmin...

Vierailija
2/2 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvausta. MInulla on tmän palstan mittareilla oikeinkin hyvä palkka (yli 4000 e/kk), olen ollut hoitovapaalla kahteen otteeseen, toisella kertaa olin reilun puoli vuotta, toisella melkein vuoden. Gäppi palkkaan oli niin suuri, että tuntui siltä että kotiin olon on oltava sen veroista ja arvoista - eli että lapset ja eprhe saavat siltä ajalta jotakin rahassa mittaamatonta. Paljon sitä puuhattiinkin, mutta välillä vaan kotonakin löhöttiin. Halusin antaa niitä paljon puhuttuja virikkeitä niin paljon kuin vaan keksin. Ehkä onnistuin, ehkä en.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi