Tietääkö kukaan miten aloitetaan avoin hakemus??
Kommentit (51)
Eikö sinun pitäisi osata tehdä avoin hakemus.
t. Työkkärin täti
Vierailija kirjoitti:
Avoimella mielellä haen teiltä avointa työpaikkaa. Avaan osaamiseni työhaastattelussa, tässä en nyt enempää avaudu.
Hirveästi tuota "avaan ja avoin jankutusta"
Hyvä vastaan ottaja. Työ voimatoimisto kehoitti mua hakeman töitä. Oon kätevä käsistä ja tykkän tehdä käsi töitä samalla kun katso bornoa. Alko holi ei oo ongelma sillä useimmiten se on herätessäni puolen päivän aikaan, loppu. Äitin mielestä oon paras poika vaikka toivoikin pappia, mutta mä tykkäsi juoda enemmän. Johta janpaikka kiinnostaa. Olisi kiva jos teillä olisi hyvätissisiä naisia, mut ei mielellä maahan muuttaja kun en ymmärrä vieraita kieliä.
Vierailija kirjoitti:
"Apu-va, tämä tyttö tarvitsee töitä!" Noin.
Tein kerran tuon tapaisen vähäsanaisen hakemuksen. Pääsin, säälivät varmaan että joku vähä-älyinen autisti, pitääpä palkata. Matalapalkka-ala, yleisesti tuskin toimii.
Avoin hakemus on nykyisin parasta tehdä videomuodossa, näkevät saman tien onko kyseessä joku bimbo tai muuten vain ruma ja voivat painaa delete-nappia välittömästi.
Vierailija kirjoitti:
Älä aloita ainaisella Olen Ritva 56 v Kankaanpäästä ja koulutukseltani merkonomi.
Vaan aloita reippaasti ja mieleenpainuvasti. Vaikka tässä ratkaisu moneen ongelmaan - osaava johtaja valmiina palvelukseen! Tai tässä erikoisosaaja taloushallinnon tilinpäätösten alueelta, halukkaana auttamaan firmanne menestykseen,
Olen ollut urani alussa rekrytoija ja kun lukee 200 hakemusta aloituksella tässä Pirjo Kuortaneelta, niin arvostaa sellaista joka on vähän erilainen ja mieleenpainuva.
Lisäksi nykyään on oltava joku palvelulupaus hakemuksessa, ei riitä enää että kertoo että tein sitä ja tätä vuonna 85-95. Eli siis tyyliin minun johtamassani yksikössä lupaan myynnin kasvavan 10% ja tyytyväisyysmittausten selkeästi paranevan. (Keksi siis toki omaa alaa koskeva palvelulupaus).
Juujuu paitsi että se on kumminkin se ritva kankaanpäästä 56v, tavallisin taidoin. Erikoisosaaminen mieleenpaivuvat hakemukset.
Luetelkaa nyt jotain isoja organisaatioita, joihin akateeminen voi jättää avoimen hakemuksen. Valtion ja kunnan lisäksi.
Sp:n otsikoksi "Avoin työhakemus" ja sähköposti alkaa sanoilla: Avoin hakemus yritykseenne mahdollisesti avautuviin työpaikkoihin. Sitten ne loppuluritukset itsestäsi.
Ole hyvä.
Riippuu ihan alasta minkälaisen hakemuksen jättäisin. Jättäisin ehkä jopa esittelyni jonnekin viimeiselle sivulle. Hakemus voisi olla vaikka muistitikku, josta pääsee katsomaan hienon portfolion (kuvia, videoita, musiikkia) jos hakee taiteelliselle puolelle tai mainostoimistoon, matkailualalle jne.
Voisin lähettää vaikka runon tai novellin, jos ajattelin että se olisi sopivaa. Ainahan voi jossain kohtaa kertoa, että hakemuksen toteutustapa on sitä, miten vietän vapaa-aikaani ja sen viettohan on tärkeää jotta jaksaa töissä. Jos hakemus koettaisi liian luovaksi, päättelisin että työpaikka on täynnä vain jäyhiä ja tylsiä esimiehiä, jotka ovat pipo kireällä eikä paikka ole minua varten.
Tavallinen tylsä A4 on jotain äärimmäisen tylsää, joskin moniin paikkoihin ehkä se ainoa suotava versio hakemuksesta. (Mutta jos hakee vähänkin pilamielellä työpaikkaa, niin kokeilisin ehdottomasti jotain luovempaa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mites olisi jos moikkaat ja kerrot eka miksi olet kiinnostunut nimenomaan tästä yrityksestä? Vähän googlaat arvoja yms ja sitten kerrot miksi voitte olla mätsing pari?
En ole kiinnostunut, TE Toimisto pakotti.
No sitte kirjoitat tähän tyyliin.
Hei, olisin kiinnostunut tulemaan teille hommiin. Työmotivaationi ei ole kummonen, kuntokin huono, mutta jotainhan tässä tarttis leipänsä eteen tehdä. Googlettelin firmanne tietoja ja luulisin, että teiltä löytyy jotain kevyttä, kohtuullisesti palkattua työtä.
Koulutukseni jäi peruskouluun, mutta uskon kattavan ja pitkän perehdytyksen jälkeen selviäväni tehtävistä.
Malttamattomana yhteydenottoanne odottaen
Noheva Työntekijä
Avoimella mielellä haen teiltä avointa työpaikkaa. Avaan osaamiseni työhaastattelussa, tässä en nyt enempää avaudu.