Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön: Mikä on mielestäsi merkittävin syy sille ettet työllisty?

Vierailija
24.07.2022 |

Minkä asian pitäisi muuttua, jotta työllistyisit?

Kommentit (102)

Vierailija
81/102 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kotona löhöämisestä on maksettu useampi vuosi, töiden hakemisen ja tekemisen mielekkyys katoaa. Jos sama aika on vietetty työpajalla, työpaikan hakemiselle ja sinne menemiselle on huomattavasti enemmän motivaatiota. Lisäksi on rutinoitimista työntekoon ja sosiaaliseen kanssakäymiseen.

Ihmiset ovat erilaisia. Minulta menisi motivaatio kaikkeen, jos pakotettaisiin tukitöihin jonnekin pajalle. Alkaisin vihata yhteiskuntaa vielä enemmän kuin nyt. Tuskin kukaan muukaan siellä pajalla väittäisi, että he oppivat sosiaalista kanssakäymistä, jos joutuisivat minun kanssa olemaan. 

Vierailija
82/102 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota näin nelikymppisenä vastaan enää mitä tahansa työtä, vaikka joskus aiemmin olenkin ollut mm. lapion sekä mopinvarressa. Lisäksi asun Pohjois-Suomessa, jossa ei töitä ole esim pk-seudun malliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/102 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveysongelmat (useampi diagnoosi, useita osastojaksoja). Mitä pitäisi tapahtua, minun pitäisi parantua mielenterveysongelmistani mutta esim terapiaan ei ole varaa, Kelan terapia käyty. Työnteko alkaa yleensä hyvin, sitten loppuu jaksaminen, tulee vainoharhoja jne ja saan kenkää ja menee taas muutama kuukausi toipua.

Vierailija
84/102 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain suomalainen voi olla kateellinen jos joku saa työttömyyskorvausta. Jos ei saa töitä niin niitä ei todellakaan saa.

Vierailija
85/102 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömien syyllistäminen on kyllä syvältä.

Vierailija
86/102 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut töitä omalta alalta. pienestä asti koulussa hoetaan, että pitää tehdä sitä omaa juttuja. No ei ole töitä omalta alalta näköjään, mitäs nyt.

Vierailija
87/102 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt aiheesta tutkimuksen;

Syyt

1. Kannustinloukut

2.Osaamisen ja uskon puute omaan osaamiseen

3. Ylimielinen asenne tarjolla olevia töitä kohtaan,vähätellään palkkoja,tehtäviä ja nostetaan esille työhön kulkemisen ongelmat

4.Terveysvaivat

5.Haluttomuus työllistyä, vapaa-aika on mukavempaa kuin työssä olo ja yhteiskunnallisen vastuun kantaminen

Vierailija
88/102 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä ongelmani on ikä ja aiemmat tutkintoni. Olisi pitänyt perustaa oma yritys 20 vuotta sitten. Ei ollut rahaa eikä verkostojakaan. Tutkintojeni työpaikat ovat kadonneet.

Vierailija
89/102 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mun kuuluisi olla sairaseläkkeellä ja siihen on 4 eri lääkäriltä (eikä edes tk-lekureita vaan ihan alansa parhaimmistoa suomessa) diagnoosit ja suositukset, mutta kela tietää paremmin joten ei muutako työtä hakemaan. Ihan kiva, ei siinä mitään. Tosin sairauteni näkyy vahvasti ulospäin kehonhallinan ongelmina, mutta väliäkös tuolla kun kelan mielestä voin tehdä vielä 10 vuotta vaikka siivoustyötä.

Vierailija
90/102 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun ehkä tammikuussa työttömyyskortistoon kuntoutustuelta. En tule työllistymään koska en pysty tekemään juuri mitään työtä. Joten tämä oli helppo, jos pystyisin tekemään töitä niin työttömyydestä ei olisi mitään pelkoa vaan voisin valita työpaikkani (hoitoala).

Vierailija
91/102 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taas korotetaan tukia...

Vierailija
92/102 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikärasismi. -nuori mies

Vierailija
93/102 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitä on satoja. Luultavasti suurin on koulutuksen ja työkokemuksen täydellinen puute. Tämän kun yhdistää yli neljänkymmenen vuoden ikään, kehnoon itseluottamukseen, osaamisvajeeseen ja haluttomuuteen työllistyä niin siinä onkin paketti, jolla ei tästä maasta töitä saa. No, silti lähetän (tai en oikeasti lähetä) ne neljä hakemusta satunnaisiin paikkoihin kuukaudessa. Yhtäkään vastausta ei vielä tosin ole tullut takaisin joten en hirveästi odota onnistumisia tällä saralla.

Vierailija
94/102 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkojen puute. 

Vierailija
95/102 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäsyrjintä. Yliopistojen ja ammattikoulujen väliin tunkeutunut kummajainen nimeltä ammattikorkeakoulu mitätöi käytännössä valtavan suurelta, hommansa osaavalta, nykyisellään keski-ikäiseltä joukolta suomalaisia "pätevyyden" työnantajien silmissä (vaikka poliitikkojen taholta luvattiin että näin EI tule käymään ko. uudistuksen myötä). Opistotutkintojen kunnianpalautus olisi siis tarpeen.

96/102 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen yli 50 vuotias ja työttömiä on enemmän kuin työpaikkoja.

Vierailija
97/102 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä mikä suurin yksittäinen syy on, mutta joutusin lopettamaan mun vakkarityön 2009 masennuksen vuoksi (vanhemman poismeno), ja sairastin masennusta 5 vuotta ennen kuin pääsin irti siitä. Menin opiskelemaan itseni merkonomiksi mutta en ole onnistunut työllistymään, valmistuin 28kk sitten ja en ole sekuntiakaan päässyt tekeen kaupan alan hommia, edes kassaksi en ole kelvannut vaikka mulla on ohjelmointi, koodaus ja sovellus editointi taustaa, olen myös kasannut koneen, asennellut komponentteja ja ykikellotellut. Ei riitä niin ei riitä. Näyttöjen suorittamisen aikana olin vakikassa ja sain kassatyöskentelystä asiakkailta 6 kiitoskirjettä. Mutta ei riitä.

Yhteensä työttömyyttä nyt takana 13v, repaleinen CV. Yksi suosittelija kuntouttavasta työtoiminnasta mistä ei ole ollut mitään apua työllistymisen suhteen.

Täl hetkel palkkatuella töissä tammikuuhun saakka ja siitä takaisin työttömäksi.

Eli, työkkärin pompoteltavana vissiin mennään hautaan saakka. Ei tää kivaa ole, työintoa olisi vaikka kuinka paljon mutta työnantajaa kuka antaisi mulle mahdollisuuden ei ole.

Vierailija
98/102 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEI TE jotka sanotte että EI OLE OSAAMISTA tehdä töitä tai EI OLE ÄLYÄ kouluttautua! Teitä on täällä jo monta! Jos ette osaa tehdä työtä tai opiskella siten että työnantaja palkkaisi ja teille voitaisiin siitä maksaa, niin menkää tukipajaan, työkokeiluun, taikka kuntouttavaan työhön!

Se on tarkoitettu juuri sellaisille joilla on vaikeuksia pärjätä tavallisessa työelämässä! Saatte täytettä päiviin eikä tarvi vaan makoilla kotona muitten rahoilla ilman että tekee mitään 😊

Minulla on lapsia joten en tarvitse täytettä päiviin.

Silti on epäreilua viedä muitten rahoja tekemättä mitään. Rahat ei tule automaatista, ne otetaan muilta ihmisiltä! Jos tietää että ei osaa ja pärjää oikeissa töissä edes hyvän perehdytyksen avulla ja työttömyys on siitä kiinni, niin sitten pitää tehdä niitä tuettuja töitä.

Perusta puolue ja lakkauta työmarkkinatuki. Näin pääset tästä ongelmasta.

Esimerkiksi. Vaalislogan voisi olla isosta kirjasta: Joka ei töitä tee, ei hänen syömänkään pidä.

Vierailija
99/102 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä omaan edelliseen viestiin et vissiin haen ens vuonna opiskelemaan alanvaihtajana jos työpaikkaa ei ala löytymään, merkonomina en tule työllistymään se on varma.

Vierailija
100/102 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa. Olen 43 ja eläkekertymäni on jotain 30 senttiä. Siitä voi päätellä paljonko olen ollut palkkatyössä (en montaa päivää). Tätä nykyä ei edes kuntouttava työtoiminta onnistu. Terveydenhuolto (niin yksityinen kuin julkinenkin) ja sosiaalihuolto ovat yrittäneet selvittää tilannettani viimeiset seitsemän vuotta. Yhtään mitään ei ole saatu aikaiseksi. Seuraavaksi aletaan selvittää, onko realistisia mahdollisuuksia päästä eläkkeelle. Omat ehdotukseni siitä, että saisin tarvitsemaani erityistukea kuntouttavaan työtoimintaan torpataan kerta toisensa jälkeen, perusteena se, että en kuulu kuntouttavaan työtoimintaan, jos en pärjää siellä ilman erityistä tukea. Tosin kukaan ei pysty takaamaan, että ne ongelmat selviäisi edes siellä. Terveydenhuolto ei niitä ole kuitenkaan pystynyt ratkaisemaan. Nämä ongelmat liittyvät niin mielenterveydenhäiriöihin kuin persoonaani kuin myös siihen, että ongelmiin ei osattu puuttua tehokkaasti lapsuudessa ja nuoruudessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi