Työtön: Mikä on mielestäsi merkittävin syy sille ettet työllisty?
Minkä asian pitäisi muuttua, jotta työllistyisit?
Kommentit (102)
Se etten omista ajokorttia. Ja se että ulkomaalaisia on paljon raksatöissä suomessa joten niitä palkataan eikä suomalaisia. Hain turussakin 25 raksatyöpaikkaan niin en saanut yhtään vastausta. Valittavat työvoimapulaa mutta alihankkijat hankkii ulkomaalaisia tänne töihin halvalla. Yhden suomalaisen palkalla saa 3 ulkomaalaista. Ulkomaalaiset tekee isot urakat koska se on nopeampaa ja halvempaa halvemman työläisten takia.
Miksi tekisin töitä, kun tuet riittävät minulle?
Täällä on jotain 20 paikkaa auki ja kaikkiin tarvitaan koulutus mitä mulla ei ole. Ei ole auki yhtään paikkaa mihin pääsisi kuka tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikäni
Tämä on kyllä varmaan totta. Siis en nyt tietenkään tiedä, minkä ikäinen olet, mutta kyllähän se on ihan tosiasia, että vaikka jonkun reippaasti päälle 50-vuotiaan on aika vaikea jo työllistyä, ja rehellisyyden nimissä usein aika vaikea myös sopeutua uuteen työyhteisöön ja oppia uusia asioita.
Että ärsyttää tämä sopeutuminen ja uuden oppimisen vaikeus. Kumma juttu, että silti yritysjohtajat, ministerit - pressasta puhumattakaan kykenevät omaksumaan varsin vaativia tehtäviä 60-80 vuotiainakin, mutta kaikki muut ovat jo ihan toivottomia viiskymppisinä.
Ujous, epävarmuus ja se, että niin moni asia jännittää..
Vierailija kirjoitti:
Täällä on jotain 20 paikkaa auki ja kaikkiin tarvitaan koulutus mitä mulla ei ole. Ei ole auki yhtään paikkaa mihin pääsisi kuka tahansa.
Mikä estää kouluttautumasta?
En uskolla enää mennä töihin kun tällaiset hiljaiset, erakot otetaan aina silmätikuksi ja joutuu jonkun narsistin uhriksi. Jos työnteko olisikin vain työntekoa...
Minut kiusattiin ulos ainoasta työpaikasta minne pääsin. Kiusaajia oli sellaiset äänekkäät, sosiaaliset n. 40v naiset. Enää en uskolla mennä töihin kun sain tuosta traumoja.
Vierailija kirjoitti:
En uskolla enää mennä töihin kun tällaiset hiljaiset, erakot otetaan aina silmätikuksi ja joutuu jonkun narsistin uhriksi. Jos työnteko olisikin vain työntekoa...
Narsisti kortti kaivettu esiin. Häpeä!
Olen ollut varmaan lähemmäs 30 työhaastattelussa ja aina syy ollut, että jollain muulla on enemmän kokemusta. Miten sitä kokemusta saa, kun ei pääse töihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää kouluttautumasta?
Äly.
En saanut edes merkonomin papereita niin miten ihmeessä voisin opiskella lääkäriksi, opettajaksi, hammaslääkäriksi tms.
Olen Hönö, ja lisäksi ilkeä ja kateellinen. Työaikani menee toisten taukojen kyttäämiseen ja kakalla juoksemiseen.
Siis näin ne väittää, kun eivät työsuhdettani jatka. Vaikka minä teen kaikkien työt!
Työnteko ja haku on tehty todella vaikeaksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikäni
Tämä on kyllä varmaan totta. Siis en nyt tietenkään tiedä, minkä ikäinen olet, mutta kyllähän se on ihan tosiasia, että vaikka jonkun reippaasti päälle 50-vuotiaan on aika vaikea jo työllistyä, ja rehellisyyden nimissä usein aika vaikea myös sopeutua uuteen työyhteisöön ja oppia uusia asioita.
Että ärsyttää tämä sopeutuminen ja uuden oppimisen vaikeus. Kumma juttu, että silti yritysjohtajat, ministerit - pressasta puhumattakaan kykenevät omaksumaan varsin vaativia tehtäviä 60-80 vuotiainakin, mutta kaikki muut ovat jo ihan toivottomia viiskymppisinä.
Ei ole kyllä yksikään presidentti tai ministeri tullut valituksi pestiinsä suoraan kortistosta. Kyse on nimenomaan siitä, että kun on ollut pois työelämästä, niin iäkkäämmän on vaikeampaa enää sopeutua kuin nuoremman. Kyllähän moni lääkärikin tekee töitä vielä eläkkeelläkin, mutta tuskin lähtisivät opettelemaan kokonaan uutta ammattia.
Ei vain nappaa oravanpyörä. Antaa niiden tehdä työt, jotka sinne hinkuu. Näin on kaikilla hyvä mieli.
62v äitini ei ainakaan saa enää töitä vaikka minne hakenut. Olen seurannut sivusta. Aina kielteinen vastaus.
Vierailija kirjoitti:
Olen täysin tyytyväinen elämääni työttömänä. Entä jos elämänlaatuni huononisi töissä käydessä? Kuka siinä voittaisi?
Valtio voittaisi, kun olisi yksi elätti vähemmän tukia nostelemassa.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut varmaan lähemmäs 30 työhaastattelussa ja aina syy ollut, että jollain muulla on enemmän kokemusta. Miten sitä kokemusta saa, kun ei pääse töihin?
Pitää aloittaa alempaa. Haastattelin juuri hiljattain yhtä 50-vuotiasta asiantuntijatyöhön. Hänellä ei ollut käytännössä mitään relevanttia työkokemusta. Silloin pitää hakea ensin suorittavan tason töitä ja yrittää edetä sitä kautta.
Väännätkö rautalangasta, en ymmärrä?