Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön: Mikä on mielestäsi merkittävin syy sille ettet työllisty?

Vierailija
24.07.2022 |

Minkä asian pitäisi muuttua, jotta työllistyisit?

Kommentit (102)

Vierailija
21/102 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kapitalistinen talousjärjestelmä.

Se nimittäin edellyttää työttömyyttä, jotta työn kustannus ei nousisi liikaa. 

Väännätkö rautalangasta, en ymmärrä?

Vierailija
22/102 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se etten omista ajokorttia. Ja se että ulkomaalaisia on paljon raksatöissä suomessa joten niitä palkataan eikä suomalaisia. Hain turussakin 25 raksatyöpaikkaan niin en saanut yhtään vastausta. Valittavat työvoimapulaa mutta alihankkijat hankkii ulkomaalaisia tänne töihin halvalla. Yhden suomalaisen palkalla saa 3 ulkomaalaista. Ulkomaalaiset tekee isot urakat koska se on nopeampaa ja halvempaa halvemman työläisten takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/102 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tekisin töitä, kun tuet riittävät minulle?

Vierailija
24/102 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on jotain 20 paikkaa auki ja kaikkiin tarvitaan koulutus mitä mulla ei ole. Ei ole auki yhtään paikkaa mihin pääsisi kuka tahansa.

Vierailija
25/102 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikäni

Tämä on kyllä varmaan totta. Siis en nyt tietenkään tiedä, minkä ikäinen olet, mutta kyllähän se on ihan tosiasia, että vaikka jonkun reippaasti päälle 50-vuotiaan on aika vaikea jo työllistyä, ja rehellisyyden nimissä usein aika vaikea myös sopeutua uuteen työyhteisöön ja oppia uusia asioita.

Että ärsyttää tämä sopeutuminen ja uuden oppimisen vaikeus. Kumma juttu, että silti yritysjohtajat, ministerit - pressasta puhumattakaan kykenevät omaksumaan varsin vaativia tehtäviä 60-80 vuotiainakin, mutta kaikki muut ovat jo ihan toivottomia viiskymppisinä.

Vierailija
26/102 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ujous, epävarmuus ja se, että niin moni asia jännittää..

Vierailija
27/102 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on jotain 20 paikkaa auki ja kaikkiin tarvitaan koulutus mitä mulla ei ole. Ei ole auki yhtään paikkaa mihin pääsisi kuka tahansa.

Mikä estää kouluttautumasta?

Vierailija
28/102 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskolla enää mennä töihin kun tällaiset hiljaiset, erakot otetaan aina silmätikuksi ja joutuu jonkun narsistin uhriksi. Jos työnteko olisikin vain työntekoa...

Vierailija
29/102 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut kiusattiin ulos ainoasta työpaikasta minne pääsin. Kiusaajia oli sellaiset äänekkäät, sosiaaliset n. 40v naiset. Enää en uskolla mennä töihin kun sain tuosta traumoja.

Vierailija
30/102 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En uskolla enää mennä töihin kun tällaiset hiljaiset, erakot otetaan aina silmätikuksi ja joutuu jonkun narsistin uhriksi. Jos työnteko olisikin vain työntekoa...

Narsisti kortti kaivettu esiin. Häpeä!

Vierailija
31/102 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut varmaan lähemmäs 30 työhaastattelussa ja aina syy ollut, että jollain muulla on enemmän kokemusta. Miten sitä kokemusta saa, kun ei pääse töihin?

Vierailija
32/102 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä estää kouluttautumasta?

Äly.

En saanut edes merkonomin papereita niin miten ihmeessä voisin opiskella lääkäriksi, opettajaksi, hammaslääkäriksi tms.

Vierailija
33/102 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se etten halua.

Vierailija
34/102 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Hönö, ja lisäksi ilkeä ja kateellinen. Työaikani menee toisten taukojen kyttäämiseen ja kakalla juoksemiseen.

Siis näin ne väittää, kun eivät työsuhdettani jatka. Vaikka minä teen kaikkien työt!

Vierailija
35/102 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnteko ja haku on tehty todella vaikeaksi

Vierailija
36/102 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikäni

Tämä on kyllä varmaan totta. Siis en nyt tietenkään tiedä, minkä ikäinen olet, mutta kyllähän se on ihan tosiasia, että vaikka jonkun reippaasti päälle 50-vuotiaan on aika vaikea jo työllistyä, ja rehellisyyden nimissä usein aika vaikea myös sopeutua uuteen työyhteisöön ja oppia uusia asioita.

Että ärsyttää tämä sopeutuminen ja uuden oppimisen vaikeus. Kumma juttu, että silti yritysjohtajat, ministerit - pressasta puhumattakaan kykenevät omaksumaan varsin vaativia tehtäviä 60-80 vuotiainakin, mutta kaikki muut ovat jo ihan toivottomia viiskymppisinä.

Ei ole kyllä yksikään presidentti tai ministeri tullut valituksi pestiinsä suoraan kortistosta. Kyse on nimenomaan siitä, että kun on ollut pois työelämästä, niin iäkkäämmän on vaikeampaa enää sopeutua kuin nuoremman. Kyllähän moni lääkärikin tekee töitä vielä eläkkeelläkin, mutta tuskin lähtisivät opettelemaan kokonaan uutta ammattia.

Vierailija
37/102 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vain nappaa oravanpyörä. Antaa niiden tehdä työt, jotka sinne hinkuu. Näin on kaikilla hyvä mieli.

Vierailija
38/102 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

62v äitini ei ainakaan saa enää töitä vaikka minne hakenut. Olen seurannut sivusta. Aina kielteinen vastaus.

Vierailija
39/102 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen täysin tyytyväinen elämääni työttömänä. Entä jos elämänlaatuni huononisi töissä käydessä? Kuka siinä voittaisi?

Valtio voittaisi, kun olisi yksi elätti vähemmän tukia nostelemassa.

Vierailija
40/102 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut varmaan lähemmäs 30 työhaastattelussa ja aina syy ollut, että jollain muulla on enemmän kokemusta. Miten sitä kokemusta saa, kun ei pääse töihin?

Pitää aloittaa alempaa. Haastattelin juuri hiljattain yhtä 50-vuotiasta asiantuntijatyöhön. Hänellä ei ollut käytännössä mitään relevanttia työkokemusta. Silloin pitää hakea ensin suorittavan tason töitä ja yrittää edetä sitä kautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi