Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön: Mikä on mielestäsi merkittävin syy sille ettet työllisty?

Vierailija
24.07.2022 |

Minkä asian pitäisi muuttua, jotta työllistyisit?

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkojen laatu ja vuokratyövälitysyritysten määrä. En ole myymässä itseäni halvalla henkilöstöfirmoille.

Vierailija
42/102 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on jotain 20 paikkaa auki ja kaikkiin tarvitaan koulutus mitä mulla ei ole. Ei ole auki yhtään paikkaa mihin pääsisi kuka tahansa.

Mikä estää kouluttautumasta?

Äly.

En saanut edes merkonomin papereita niin miten ihmeessä voisin opiskella lääkäriksi, opettajaksi, hammaslääkäriksi tms.

No tämä oli ainakin rehellinen vastaus. Näinhän se valitettavasti monesti on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEI TE jotka sanotte että EI OLE OSAAMISTA tehdä töitä tai EI OLE ÄLYÄ kouluttautua! Teitä on täällä jo monta! Jos ette osaa tehdä työtä tai opiskella siten että työnantaja palkkaisi ja teille voitaisiin siitä maksaa, niin menkää tukipajaan, työkokeiluun, taikka kuntouttavaan työhön!

Se on tarkoitettu juuri sellaisille joilla on vaikeuksia pärjätä tavallisessa työelämässä! Saatte täytettä päiviin eikä tarvi vaan makoilla kotona muitten rahoilla ilman että tekee mitään 😊

Vierailija
44/102 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olin työhaastattelussa. Työpaikka ilmoitukessa luki ettei tarvii kummempaa kokemusta. No menin työhaastatteluun ja haastattelija väitti ettei  minulla ole tarpeeksi kokemusta raksatyöstä. Sanoin että siinä ilmoituksessa luki ettei tarvii kokemusta, vain halu töitä tehdä riittää ja näytin sille vielä puhelimestani sen ilmoituksen. Ja sitten sanoin että minulla on kyllä paljonkin kokemusta 18 vuotta raksatöitä olen tehnyt. Se ei lukenut edes mun cv tä ja kysyin siltä lukiko se mun cvn niin se suuttui ja sitä alkoi ärsyttä kun kyykytin sitä ja sanoin että se on huono haastattelija eikä osaa tehdä töitään.

Vierailija
45/102 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämä on tehty liian stressaavaksi varsinkin herkälle ihmiselle. Pitäisi vain koko ajan suorittaa ja suorittaa.

Vierailija
46/102 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEI TE jotka sanotte että EI OLE OSAAMISTA tehdä töitä tai EI OLE ÄLYÄ kouluttautua! Teitä on täällä jo monta! Jos ette osaa tehdä työtä tai opiskella siten että työnantaja palkkaisi ja teille voitaisiin siitä maksaa, niin menkää tukipajaan, työkokeiluun, taikka kuntouttavaan työhön!

Se on tarkoitettu juuri sellaisille joilla on vaikeuksia pärjätä tavallisessa työelämässä! Saatte täytettä päiviin eikä tarvi vaan makoilla kotona muitten rahoilla ilman että tekee mitään 😊

Minulla on lapsia joten en tarvitse täytettä päiviin.

Vierailija
47/102 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallinen ajatus, että vain työnteko toisi täytettä päiviin. Lisäksi työstä tulisi maksaa aina oikeaa palkkaa (edes jotain pienempää harjoittelijan palkkaa), sillä nuo työkokeilut ja kuntouttavat työtoiminnat ovat pelkkää törkeää orjatyön teettämistä ja hyväksikäyttöä.

Vierailija
48/102 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silti on epäreilua viedä muitten rahoja tekemättä mitään. Rahat ei tule automaatista, ne otetaan muilta ihmisiltä! Jos tietää että ei osaa ja pärjää oikeissa töissä edes hyvän perehdytyksen avulla ja työttömyys on siitä kiinni, niin sitten pitää tehdä niitä tuettuja töitä.

Vierailija
49/102 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silti on epäreilua viedä muitten rahoja tekemättä mitään. Rahat ei tule automaatista, ne otetaan muilta ihmisiltä! Jos tietää että ei osaa ja pärjää oikeissa töissä edes hyvän perehdytyksen avulla ja työttömyys on siitä kiinni, niin sitten pitää tehdä niitä tuettuja töitä.

Voi kuule, minä tein pitkän uran ennen kuin jouduin työttömäksi.

T. Se joka ei saanut merkonomin papereita

Vierailija
50/102 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkun pitäisi kiinnostua tutkimaan ja hoitamaan nämä sairaudet, mutta kymmenisen vuotta olen apua käynyt pyytämässä, en ole saanut apua nimeksikään. Ollaan sitten työttömänä, työkyvyttömänä. Kyllä minä näinkin elossa pysyn, sen mitä pysyn.

Mulla on kyllä tutkittu ja diagnoositkin annettu, mutta mitään toimivaa hoitoa ei sitten olekaan, varsinkaan siis julkisella puolella. Ja sieltähän köyhän pitäisi se apu saada. Mutta ei siellä ketään kiinnosta.

Jo vuosia olen maksanut näistä pienistä Kela-pennosista joka kuukausi vähintään satasen terveydenhoitokuluja. Nyt kun kaikki kallistuu, niin tilanne vähän pelottaa. Voi olla, että työkyky alkaa mennä kokonaan, kun ei ole varaa siitä huolehtia.

Vierailija
51/102 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydelliset rajoitteet + ikä.

Vierailija
52/102 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummallinen ajatus, että vain työnteko toisi täytettä päiviin. Lisäksi työstä tulisi maksaa aina oikeaa palkkaa (edes jotain pienempää harjoittelijan palkkaa), sillä nuo työkokeilut ja kuntouttavat työtoiminnat ovat pelkkää törkeää orjatyön teettämistä ja hyväksikäyttöä.

Mutta jos ONGELMA on siinä ettei työtä osaa tehdä siten, että siitä voisi maksaa!!! En tarkoita että pitäisi olla superhyvä mutta sellaisia ihmisiä tosissaan on, joilta työ ei suju normaalisti. Nämä täällä itse sanovat että osaamisesta on kiinni.

Silloin ei voi palkata eikä maksaa normaalia palkkaa. Yrittäjä ei ole hyväntekijä. Mutta ei se tarkoita sitä että IHAN KAIKKI pitää saada ilmaiseksi muiden raataessa. Vaan jokainen tekee jotain mutta kykyjensä mukaan!!

Jos kyvyt eivät vaan riitä tavalliseen työhön, niin sitten tehdään tukityötä elämisen eteen. Tukityössä vaatimukset ovat pienemmät kuin palkkatyössä, eikä siitä voi siksi yhtä paljon maksaakkaan. Mutta saahan tuosta vähän enemmän rahaakin kuin toimeentulotuesta?

Vierailija
53/102 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai ymmärrät, että kustannus noista työpajoista jne. on isompi kuin se pieni työmarkkinatuki? En ole lainaamasi enkä edes työtön, ärsyttää vaan tuo asenne, että ollaan valmiit maksamaan 100e ettei naapuri saa 50e.

Vierailija
54/102 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole työpaikkoja alallani nuorille, paitsi ilmaisharjoittelijoina tykätään kovasti käyttää.

Vierailija
55/102 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni töissä käyvä mies jää perheettömäksi joten eipähän mene heidänkään verorahat hukkaan.

Vierailija
56/102 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosikausia kestänyt KOULUKIUSAAMINEN, joka totaalisesti romutti itsetuntoni ja kitki kaikki sosiaalisten taitojeni alut....

Vierailija
57/102 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on huono koulutus. Peruskoulun jälkeen vain kesken jäänyt ammattikoulu. Ei ole mitään ammattia.

Jotenkin jäin vain ajelehtimaan ja elämään pelkillä tuilla.

Vielä on kuiten mahadollisuus muuttaa elämän suuntaa.

Alkukesästä tapasin, kaltaiseni vanhan tutun. Ja hän oli tehnyt elämässään täyskäännöksen.

Oli opiskellut ammattikorkea koulussa sairaanhoitajaksi, nyt oli töissä ja avomieskin oli.

Sain tuosta tapaamisesta voimaa, ja haen itsekin opiskelemaan, mutta en terveydenhuolto alalle.

Varmasti ihan järkevä päätös tuo opiskelemaan lähteminen. Kenelle tahansa on nykyään vaikeaa työllistyä ilman tutkintoa.

No saahan näin uskotella itselle, mutta ei sillä tutkinnolla töitä saa jos CVssä lukee isolla: ei tee töitä. Tutkintotehtailu on kuin veden kantamista kaivoon, jos ei ole työhistoriaa.

Vierailija
58/102 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaamielinen apinakin tajuaa, ettei yksikään työnantaja palkkaa työtöntö, vain työpaikanvaihtajia.

Vierailija
59/102 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai ymmärrät, että kustannus noista työpajoista jne. on isompi kuin se pieni työmarkkinatuki? En ole lainaamasi enkä edes työtön, ärsyttää vaan tuo asenne, että ollaan valmiit maksamaan 100e ettei naapuri saa 50e.

Jos kotona löhöämisestä on maksettu useampi vuosi, töiden hakemisen ja tekemisen mielekkyys katoaa. Jos sama aika on vietetty työpajalla, työpaikan hakemiselle ja sinne menemiselle on huomattavasti enemmän motivaatiota. Lisäksi on rutinoitimista työntekoon ja sosiaaliseen kanssakäymiseen.

Vierailija
60/102 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä työtön, mutta nykyinen työni ei tule jatkumaan enää kauhean kauan. Ja tiedän, etten saa enää uutta. Syitä tähän ovat se, ettei minulla ole koulutusta, olen keski-ikäinen ja minulla on todella pahoja oppimisvaikeuksia. Tällä yhdistelmällä ei ole kauheasti asiaa nykyajan työmarkkinoille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän