Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön: Mikä on mielestäsi merkittävin syy sille ettet työllisty?

Vierailija
24.07.2022 |

Minkä asian pitäisi muuttua, jotta työllistyisit?

Kommentit (102)

Vierailija
1/102 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on huono koulutus. Peruskoulun jälkeen vain kesken jäänyt ammattikoulu. Ei ole mitään ammattia.

Jotenkin jäin vain ajelehtimaan ja elämään pelkillä tuilla.

Vielä on kuiten mahadollisuus muuttaa elämän suuntaa.

Alkukesästä tapasin, kaltaiseni vanhan tutun. Ja hän oli tehnyt elämässään täyskäännöksen.

Oli opiskellut ammattikorkea koulussa sairaanhoitajaksi, nyt oli töissä ja avomieskin oli.

Sain tuosta tapaamisesta voimaa, ja haen itsekin opiskelemaan, mutta en terveydenhuolto alalle.

Vierailija
2/102 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/102 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työt joita saisin on palkka jotain 1600e/kk brutto, niin lepposammin ja yhtä hyvin elää tuilla.

Vierailija
4/102 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikäni

Tämä on kyllä varmaan totta. Siis en nyt tietenkään tiedä, minkä ikäinen olet, mutta kyllähän se on ihan tosiasia, että vaikka jonkun reippaasti päälle 50-vuotiaan on aika vaikea jo työllistyä, ja rehellisyyden nimissä usein aika vaikea myös sopeutua uuteen työyhteisöön ja oppia uusia asioita.

Vierailija
5/102 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on huono koulutus. Peruskoulun jälkeen vain kesken jäänyt ammattikoulu. Ei ole mitään ammattia.

Alkukesästä tapasin, kaltaiseni vanhan tutun. Ja hän oli tehnyt elämässään täyskäännöksen.

Oli opiskellut ammattikorkea koulussa sairaanhoitajaksi, nyt oli töissä ja avomieskin oli.

Sain tuosta tapaamisesta voimaa, ja haen itsekin opiskelemaan, mutta en terveydenhuolto alalle.

Varmasti ihan järkevä päätös tuo opiskelemaan lähteminen. Kenelle tahansa on nykyään vaikeaa työllistyä ilman tutkintoa.

Vierailija
6/102 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan niin hyvin tukia työttömänä, ettei työnteko yksinkertaisesti tule kannattamaan.

Eikös ansiotyössä ole kuitenkin kevyempi verotus kuin etuuksissa? Vai millaisista summista puhutaan?

Vierailija
7/102 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapitalistinen talousjärjestelmä.

Se nimittäin edellyttää työttömyyttä, jotta työn kustannus ei nousisi liikaa. 

Vierailija
8/102 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun pitäisi kiinnostua tutkimaan ja hoitamaan nämä sairaudet, mutta kymmenisen vuotta olen apua käynyt pyytämässä, en ole saanut apua nimeksikään. Ollaan sitten työttömänä, työkyvyttömänä. Kyllä minä näinkin elossa pysyn, sen mitä pysyn.

Vierailija
9/102 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikäni

Sama juttu. Olen korkeasti koulutettu,mutta + 50- vuotias. En enää pääse edes haastatteluihin.

Vierailija
10/102 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaankin monia yhtä suuria syitä: pitkä työttömyys, kokemuksen ja osaamisen puuttuminen, vaikea elämäntilanne, terveysongelmat, mielenterveysongelmat, autismikirjon piirteet, ylipäätään omat vaikeudet ja ongelmat elämässä

Vierailija
11/102 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä terveydentila. En kykene sellaisiin töihin, joita olisi tarjolla, kuten mainosten jako, mansikanpoiminta tai siivous. Terve sydän olisi tosi kiva ylläri, mistähän sellaisen saisi?

Toisena ikä: ei kukaan halua ottaa töihin ihmistä, joka jää lähivuosina eläkkeelle. Mistähän saisi lainata aikakonetta?

Kolmantena koulutuksen puute. Vaikka nykyisellä koulutuksellani saattoi päästä muutama vuosikymmen sitten jopa peruskoulun rehtoriksi, nykyisin tutkinnollani ei tee mitään eikä se pätevöitä oikeastaan mihinkään ammattiin. Mutta jos nyt lähtisin kouluttautumaan uuteen ammattiin, valmistuisin suoraan eläkkeelle.

Vierailija
12/102 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkittävin syy työttömyyteen on mieheni kyvyttömyys osallistua yhteisen arjen pyörittämiseen. Kaikki vastuu lapsista ja kodista on minulla. En jaksa tehdä enää työtä tuon lisäksi.

Vierailija
13/102 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täysin tyytyväinen elämääni työttömänä. Entä jos elämänlaatuni huononisi töissä käydessä? Kuka siinä voittaisi?

Vierailija
14/102 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää kohta 60v, eiköhän siinä se syy.

15/102 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä

Rannekellot halvalla - www.vuodenmies.com

Vierailija
16/102 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin vaan tuntuu, ettei työ ole mua varten.

Vierailija
17/102 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa!

Vierailija
18/102 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

varmaankin monia yhtä suuria syitä: pitkä työttömyys, kokemuksen ja osaamisen puuttuminen, vaikea elämäntilanne, terveysongelmat, mielenterveysongelmat, autismikirjon piirteet, ylipäätään omat vaikeudet ja ongelmat elämässä

Toki myös huono koulutus, vaikka olenkin sentään AMK-tutkinnon suorittanut. Varmasti ikäkin alkaa jo painamaan kun tässä iässä ei ole lainkaan kokemusta palkkatyöstä. Tiedän kyllä, että en tule koskaan työllistymään ja että työttömänä oleminen on väärä paikka. Valitettavasti eläkkeelle en ilmeisesti pääse. Olen työttömänä vain rahan takia.

Vierailija
19/102 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Minulla on hyvät suositukset työharjoittelupaikoista ja todistuksissa on enemmistö kiitettäviä. Olen ymmyrkäisenä tästä "työvoimapulasta".

Vierailija
20/102 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaamisen puute. Minulla on hahmotushäiriö ja asperger, sen sijaan ei ole korkeaa älykkyyttä tai erityislahjakkuutta kompensoimassa "puutteita". Olen hyvin hidasliikkeinen ja kömpelö enkä autismikliseistä huolimatta hahmota numeroita kovin hyvin.

Matemaattiset, käytännönläheiset ja sosiaaliset alat on siis suljettu pois. Muualta ei saa töitä eikä ongelmiani nähdä niin "pahoina", että minut katsottaisiin täysin työkyvyttömäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän