Quorn ruokana oli oikeasti positiivinen yllätys
Kuin kana mutta melkeinpä helpompi valmistaa kun pystyi pakasteesta valmistamaan suoraan halutun määrän siististi ja lopun pystyi laittamaan takaisin pakastimeen.
Maku vähän kuin mureassa kanassa tai broilerissa.
Hinta (4 euroa / 300 grammaa ) vähän enemmän kuin halvimmissa broilerinsuikaleissa mutta ei määrä ei kokatessa ainakaan muuttunut pienemmäksi vaan riittoisa.
Mutta siis yllättävän hyvää samantyyppisessä ruoassa kuin mitä vaikka kanasta tekisi.
Oletko kokeillut?
Kommentit (27)
Ja on siis sieniproteiinista ja kananmunasta valmistettu pakaste. Ei siis täysin kasviperäinen mutta pääasiassa sieniproteiinia.
En ole maistanut, joten kiitos vinkistä. Laitan kokeiluun.
En pysty, kun luin mitä siinä on. Punahometta.
Vierailija kirjoitti:
En ole maistanut, joten kiitos vinkistä. Laitan kokeiluun.
Kannattaa! Voi käyttää käytännössä kaikkeen kuin kanaa. Paistaa esimerkiksi pannulla ja maustaa, tehdä kastikkeita tai wok tai kermakastikkeella riisin kanssa.
Jos tekisi tästä makaronilaatikkoa??
Vierailija kirjoitti:
En pysty, kun luin mitä siinä on. Punahometta.
Liian prosessoitu. Kerran söin ja minulle tuli päälle 39C kuume ja ripuli. Ehkä minulta puuttuu pilkkomiseen tarvittava entsyymi.
Quornin tuoksu on minulle hyvin vastenmielinen.
Koikkina joudun välillä haistelemaan.
#9 Anteeksi, ... kokkina joudun...
Vierailija kirjoitti:
#9 Anteeksi, ... kokkina joudun...
Siis #7
Vierailija kirjoitti:
Jos tekisi tästä makaronilaatikkoa??
Se muistuttaa paljon kananpaloja eli käyttäisin ehkä sen tyyppisiin ruokiin mitä esimerkiksi kanasta voisi tehdä. Miksei pastaruoan kanssa mutta en tiedä laittaisinko makaronilaatikkoon.
Kaikissa ruoka-aineissa melkein on se että ei sovi kaikille. Joku on allerginen maidolle, joku munille, yhdellä on keliakia ja jollekin tulee viinistä päänsärky. Tällä ruoalla varmasti ihan sama että osalle ei sovi.
Jos siinä körnissä on kerran munaa, niin mitenkä se on enempi kasvis kun siitä munasta kuoriutunut kana, ihmettelen vaan!
Muistan kun maistoin ensimmäisen kerran quornia ja ajattelin että tämähän on hyvää, kuin kananugetteja söisi. Toisella syöntikerralla quorn oli edelleen ok, samoin seuraavilla. Mutta jossain vaiheessa se alkoi tuntua mauttomalta, ja sitten lievästi inhottavalta, kuin siinä olisi ollut jokin tiskirättimäinen maku- ja tuoksuvivahde. Nykyään en kestä syödä quornia ollenkaan, ajatuskin alkaa oksettaa.
Joidenkin muiden ruokien kanssa minulle on käynyt samalla tavalla, esimerkiksi Lidlin nasi gorengin. En tiedä mistä tämä ilmiö johtuu.
Vierailija kirjoitti:
Jos siinä körnissä on kerran munaa, niin mitenkä se on enempi kasvis kun siitä munasta kuoriutunut kana, ihmettelen vaan!
No onhan siinäkin ero että syötkö entrecotepihvin 300 g vai otatko kasvisruoan kylkeen lusikallisen maitopohjaista tai lorautat kahviin tilkan maitoa. :)
Näitä tulee käytettyä sekaruokavaliossa. Vaihtoehdot ei ole olla täysvegaani tai syödä lihaa kaksin käsin.
Halvemmalla saa kun kaapii hometta kylpyhuoneen kaakeleista. Samaa ainettahan ne ovat.
Mulla menee siitä vatsa sekaisin, rupean oksentamaan ja ripuloimaan muutamia tunteja syömisen jälkeen. Kai puuttuu kans se entsyymi jolla tuota pilkkoa. Kaksi kertaa olen kokeillut ja kolmatta ei tule. Hyvänmakuista se kyllä oli mutta minkäs teet.
On se kyllä ihan hyvää, mutta kallista.
Vierailija kirjoitti:
Halvemmalla saa kun kaapii hometta kylpyhuoneen kaakeleista. Samaa ainettahan ne ovat.
Miksi sun kylpyhuoneen kaakelit on homeessa? Kannattaisi rempata.
Vierailija kirjoitti:
Kasvissyöjänä sain sitä ensimmäistä kertaa kylässä ja oli pakko varmistaa, että onhan tämä varmasti kasvisruokaa eikä broileria? Ilmeeni oli varmasti seuraamisen arvoinen. Nyt meillä on aina pakastimessa quornia joka muodossa.
Miksi joku kasvissyöjä haluaa syödä jotain, joka muistuttaa mahdollisimman paljon lihaa? Itse kartan moisia! Ja muutenkin tuollaista prosessoitua ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sun kylpyhuoneen kaakelit on homeessa? Kannattaisi rempata.
Haluan elää omavaraisesti.
Kasvissyöjänä sain sitä ensimmäistä kertaa kylässä ja oli pakko varmistaa, että onhan tämä varmasti kasvisruokaa eikä broileria? Ilmeeni oli varmasti seuraamisen arvoinen. Nyt meillä on aina pakastimessa quornia joka muodossa.