Miksi kasvisruoka ei pidä nälkää poissa?
Kommentit (190)
Vierailija kirjoitti:
Papuja, perunoita ja öljyä - eikö muka täytä?
Suorastaan gourmee-elämys!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpäs on kiukkuisia asiantuntijoita. Haukutaan kun yritetään kysyä asiallista asiaa.
Miksi näin?
Kasvissyöjät ravinnon puutteessaan kiukuttelevat.
Eniten täällä kiukuttelee tämä lihaani, joka yrittää lietsoa harhaista mielikuvaansa, että kasvisruoka on pahaa eikä vie nälkää.
Todellisuus on se, etyä kasvisruoka on pahas, jos sitä ei osaa maustaa ja tehdä oikein. Lihalle riittää suola ja pipputi, kasvisruokaan ei.
Aika mitäänsanomatonta ruokaa, jos liharuokaan ei mitään muuta mausteita koskaan käytä kuin suolaa ja pippuria.
Lihalle riittää pelkästään jo suola.
Monesta kasvisruoasta saa pelkällä suolalla maistuvaa?
Puurosta ainakin.
Ayötkä sä kujnka monta lounasta ja päivällistä puuroa?
Mitä yrität kysyä? Tuosta ei oikeasti saa enää selvää.
t. eri
Miten minusta tuntuu, että joidenkin aivot ei ole kehittynyt tunnistamaan edes pieniä väärinkirjoituksia? Aikoinaan ihmisen aivot kehittyivät, koska maapallon lämpötila laski. Ehkä saamme vastaavasti lukea tulevisuudessa, että kasvisruoka tyhmensi populaatiota.
Miten minusta tuntuu, ettet olenkaan tajua miksi ap:lle vastataan noin? No, kaikkea ei voi hoksata :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Papuja, perunoita ja öljyä - eikö muka täytä?
Suorastaan gourmee-elämys!
Ei eroa käytännössä mitenkään pyttipannusta. Paitsi sillä, että pavut ovat terveellisempiä kuin nakit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpäs on kiukkuisia asiantuntijoita. Haukutaan kun yritetään kysyä asiallista asiaa.
Miksi näin?
Eniten täällä kiukuttelee tämä lihaani, joka yrittää lietsoa harhaista mielikuvaansa, että kasvisruoka on pahaa eikä vie nälkää.
Todellisuus on se, etyä kasvisruoka on pahas, jos sitä ei osaa maustaa ja tehdä oikein. Lihalle riittää suola ja pipputi, kasvisruokaan ei.
Höpöhöpö. Taas onnistut todistamaan, ettet vain osaa tehdä ruokaa.
Höpöhöpö sano henkilö, jolla on makuaisti mennyt tai ei arvosta muiden mielipidettä. Kasvisruoasta saa helposti tehtyä kuvottavaa. Otetaan esimerkiksi tomaattieuoat. Väärin tehtynä tomaattieuoat voi olla ihan kammottavaa, koska tomaatissa pitää huomioida niin moni tekijö, että se ei ole se euoan kitkerin aines, joka maistuu.
Oletko kännissä vai mistä moinen kirjoitustyyli? Todennäköisesti kyllä, koska hirveä änkyröinti koko ajan käynnissä.
No, sori, kun ei huomaa kaikkia kirjoitusvirheitä, kun könnykällä kirjottaa ja kuka jaksaa lukea ja pikein tarkastaa tekstinsä vauvassa?
Pitäisi jaksaa edes alkeiden verran, jos haluaa tulla ymmärretyksi.
Jos keksustelun anti on tämä, niin kannattaa olla osallistumatta. Kukaan ei voi väärintulikta ylempää.
Ei kannata. Sinähän vain innostut, kun sinun virheistäsi mainitaan. Saat vähän lisää nillittämisen aihetta :D
Aiheena oli kasvisruoat, ei minun kirjoitusvirheet. Ymmärrän kyllä hyvin, jos joku perustelee kasvisruokaa. monesti mitättömän makuisena, tartutaan kirjoitusvirheisiin.
Paskaan argumentointiin pitää tarttua paskalla kommentoinnilla. Niin se vaan menee. Kun argumentit ovat tasoa "mutkun minä päätin, etten tykkää", silloin ei voi olettaa, että muut jaksavat sivutolkulla asiallisesti keskustella.
No, jos sinä päätit, että sinun kadvisruoka on herkkua, kivat sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi näin?
Höpöhöpö sano henkilö, jolla on makuaisti mennyt tai ei arvosta muiden mielipidettä. Kasvisruoasta saa helposti tehtyä kuvottavaa. Otetaan esimerkiksi tomaattieuoat. Väärin tehtynä tomaattieuoat voi olla ihan kammottavaa, koska tomaatissa pitää huomioida niin moni tekijö, että se ei ole se euoan kitkerin aines, joka maistuu.
Oletko kännissä vai mistä moinen kirjoitustyyli? Todennäköisesti kyllä, koska hirveä änkyröinti koko ajan käynnissä.
No, sori, kun ei huomaa kaikkia kirjoitusvirheitä, kun könnykällä kirjottaa ja kuka jaksaa lukea ja pikein tarkastaa tekstinsä vauvassa?
Pitäisi jaksaa edes alkeiden verran, jos haluaa tulla ymmärretyksi.
Jos keksustelun anti on tämä, niin kannattaa olla osallistumatta. Kukaan ei voi väärintulikta ylempää.
Ei kannata. Sinähän vain innostut, kun sinun virheistäsi mainitaan. Saat vähän lisää nillittämisen aihetta :D
Aiheena oli kasvisruoat, ei minun kirjoitusvirheet. Ymmärrän kyllä hyvin, jos joku perustelee kasvisruokaa. monesti mitättömän makuisena, tartutaan kirjoitusvirheisiin.
Paskaan argumentointiin pitää tarttua paskalla kommentoinnilla. Niin se vaan menee. Kun argumentit ovat tasoa "mutkun minä päätin, etten tykkää", silloin ei voi olettaa, että muut jaksavat sivutolkulla asiallisesti keskustella.
No, jos sinä päätit, että sinun kadvisruoka on herkkua, kivat sinulle!
Ja KUN sinä päätit, että kaikki kasvisruoka on paskaa niin kivat sulle!
Mulla kasvisruoasta muodostuu niin paljon kaasua, että se turvotus tuntuu jotenkin samalta kuin vatsa olisi tyhjä ja huutaisi nälkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi näin?
Kerro mulle yksikin kasvisruoka, jossa pelkkä suola tai suola ja pippuri riittää?
Minä en itse niitä tiedä, koska kasvissyöjänä syön maustettua ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi näin?
Kerro mulle yksikin kasvisruoka, jossa pelkkä suola tai suola ja pippuri riittää?
Minä en itse niitä tiedä, koska kasvissyöjänä syön maustettua ruokaa.
Puuttuu sana pääasiassa kasvissyöjänä.
Vierailija kirjoitti:
Olen mies, 188/90. Hyvin tulin täyteen vaimon tekemästä linssilasagnesta. Oli helkkarin hyvääkin. Jotain bermudalinssejä (?) oli joukossa.
Olisikohan belugalinssejä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla kasvisruoasta muodostuu niin paljon kaasua, että se turvotus tuntuu jotenkin samalta kuin vatsa olisi tyhjä ja huutaisi nälkää.
Sun pitää kokeilla eri kasvisruokia ja tutusta fodmap-ruokaan.
Mä kokkaan sekasyöjänä usein näitä papulinssimuhennoksia ja voin sanoa, että ne ei todellakaan pidä nälkää. Paino vaan nousee ja pierettää.
Vierailija kirjoitti:
Jätät normiruuistasi lihat pois ja tämä aiheuttaa sinulle kaasua? Onpa ihmeellistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätät normiruuistasi lihat pois ja tämä aiheuttaa sinulle kaasua? Onpa ihmeellistä.
Tämän vuoksi en käytännössä voi syödä muuta kuin lihaa ja vaaleita viljoja. Epäterveellistä, tiedän. Kasvikset, vihannekset, hedelmätkin tekevät saman.
En ainakaan itse pysty vetämään hernekeittoa montaa lautasellista. Kokeile.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasviruoasta ei saa sitä rasva+hiilari "känniä", jota ihmiset virheellisesti luulee nälän lähtemiseksi. Tosiasiassa se on kehon hätäjarru, jolla se pyrkii lopettamaan ruuan mättämisen.
Miten niin ei saa? Kilo sipsiä napaan niin johan on rasvaa ja hiilaria saatuna. Ja täysin ilman lihaa.
Sipsit eivät ole ruokaa.
Ei ole porkkanatikutkaan vaikka millä yrttiteellä niitä tarjoiltaisiin. Spseisdä tosin on energias, pitää hengissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi näin?
Miten itse luonnehtisit omaa tyyliäsi vastata?
*eri
"Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan" Oliko muuta kysyttävää?
Mitä suosittelisit palkokasvien sijaan, kun maha ei niitä kestä? Samoin kaali ei sovi, koska sappi.
Viimeksi sain kysymykseeni vain alapeukun.
Jos kyse siis lihan proteiinin korvaamisesta niin, palkokasvien sijaan kokeilisin käykö seitan, ravintohiiva ja quorn proteiiniksi, niiden kanssa käyttäisin täysjyväviljoja (etenkin kvinoaa, spelttiä, teffiä), maissia, siemeniä, pähkinöitä sekä manteleita ja myös ituja ja merilevää. Tietysti myös monissa vihanneksissa on jonkin verran proteiinia esim. peruna, bataatti, parsa, artisokka, jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän vuoksi en käytännössä voi syödä muuta kuin lihaa ja vaaleita viljoja. Epäterveellistä, tiedän. Kasvikset, vihannekset, hedelmätkin tekevät saman.
Suosittelen lääkärikäyntiä.
Vierailija kirjoitti:
En ainakaan itse pysty vetämään hernekeittoa montaa lautasellista. Kokeile.
Kyllähän sitä nyt nyt maukkailla linsseillä vetää peläkstään suolalla, kuten jo monesti todettu, että suola riittää
Vierailija kirjoitti:
Mä kokkaan sekasyöjänä usein näitä papulinssimuhennoksia ja voin sanoa, että ne ei todellakaan pidä nälkää. Paino vaan nousee ja pierettää.
Seksyöjänä pitää kyllä kysyä, että miksi ei pidä nälkää? Ainakinnitse olen huomannut sen, että se lisäke, leipä, on tärkeässä roolissa.
Muuten taas, alkaa tulee noi linssit korvista ulos Linssi sitä ja tätä alkaa olemaan sama kuin tarjottaisiin riisiä joka muodossa.
Niinpä. Paitsi palkokasvit sisältävät sekä proteiinia että hiilareita, joten ovat siksi hyviä. Kuitenkin monille meistä ne aiheuttavat oireita, jos on kihtiä tai ärtynyt suoli. Itse noudatan FODMAP-ruokavaliota, mutta olen pikkuhiljaa totuttanut masun kestämään herneproteiinia, mutta voin siis syödä sitä vain pienen määrän kerrallaan.