Olen Mensan jäsen, eli älykäs. Niin?
Kommentit (37)
Minä olenkin Metan jäsen. Lällällää.
ei ota päähän. Minäkin olen älykäs, ylitin reippaasti mensan rajan, mutta en silti mensaan liittynyt. En nähnyt mitään syytä siihen.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on Mensan tarkoitus? Onko sitä?
Alunperin Mensan tarkoitus oli pelastaa maailma, nykyään se taitaa olla enemmän aikuisten iltapäivä-/ilta-/yökerho missä ihmiset voivat viettää aikaa samanhenkisten ihmisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ok. Ratkaise nyt alkuunsa tuo Helsingin palkanlaskuongelma. Hoida sitten hommat Nato-jäsenyyden suhteen.
Jatka sitten vaikka naapureiden asioilla: selvitä Ukrainan sota. Tämän jälkeen voit miettiä apinarokkoa, ilmastonmuutosta, näkänhätää.
Jos sulla on lahja, niin käytä sitä. Muuten se on ihan väärälle yksilölle annettu.
Hän hoitaa jo. Tiedäthän, tällä viestilläsi.
Einsteinia lainaten:
"Imagination is more important than knowledge."
Hän pitää huolen mm. siitä, ettei Ukrainan tilanne vain pääse päättymään; eihän se voi päättyä, ajatus on päätön. Mutta imagon kannalta...
Vierailija kirjoitti:
Einsteinia lainaten:
"Imagination is more important than knowledge."
Olen varma, että woket tykkää tästä. Heidän skenaarioilla kun ei ole kosketusta todellisuuteen, muuta kuin että ovat sen vastakohtia.
Sama avaus toistuu täällä säännöllisesti. Ilmeisesti sama tyyppi avaajana.
Tämä on kaiketi merkki suuresta älykkyydestä?
Onneksi olkoon. Olet siis matemaattis-loogisesti älykäs. Siinä on yksi älykkyyden muoto seitsemästä. Kertoo, että koneessasi on voimaa. Valitettavasti se ei kerro mitään siitä onko ohjauslaitteet kunnossa ja tankissa bensaa.
Älykkäänä varmaan ymmärrät metaforan?
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olkoon. Olet siis matemaattis-loogisesti älykäs. Siinä on yksi älykkyyden muoto seitsemästä. Kertoo, että koneessasi on voimaa. Valitettavasti se ei kerro mitään siitä onko ohjauslaitteet kunnossa ja tankissa bensaa.
Älykkäänä varmaan ymmärrät metaforan?
Miksi näihin tulee aina tällaisia vastauksia? Että jos ei ole tunneälyä tai sosiaalista älyä, niin sitten älykkyys ei ole validia tms.?
Noin muuten se on niin, että Mensan mittaama ÄO korreloi voimakkaasti yleisälykkyyden kanssa, ja jos joku on hyvin älykäs jollain osa-alueella, niin on sitä yleensä muillakin. Ns. moniälykkyysteoriankaan eri osa-alueet eivät ole kokonaan toisistaan riippumattomia, vaan jos prosessori (eli aivot) on tehokas, niin se näkyy monilla alueilla, ei esim. ainoastaan matemaattis-loogisessa tai kielellisessä älyssä.
Se on varmaan lohdullista ajatella, että ""kaikki me ollaan jollain tavalla älykkäitä ja jossain hyviä"", mutta todellisuudessa älykkyys ja henkiset kyvyt jakautuvat äärimmäisen epätasaisesti yksilöiden välillä.
En muuten ole itse Mensassa enkä ole edes käynyt sen testissä, eikä minun älykkyyteni vahvin osa-alue ole missään nimessä matemaattis-looginen, joten kyse ei ole siitä, että ""kalikka kalahti ja koira älähti"".
No oletko päässyt hyödyntämään tätä älyäsi jotenkin eli miten vähän tienaat vai osaatko vain ratkoa Mensan testejä?
Sääli! Yksi sinulta puuttuu,
ja sen mukana kaikki, maalaisjärki !
Vierailija kirjoitti:
Sääli! Yksi sinulta puuttuu,
ja sen mukana kaikki, maalaisjärki !
Lol. Kumma kun ei tunneälykkyys.
2/3 miehiä, 1/3 naisia, jos halutaan vanhalla binäärillä mennä.