Minä vuonna sait ensimmäisen kännykkäsi, mikä malli se oli ja kuinka vanha olit?
Minä sain ensimmäiseni vuonna 2000, Nokia 3310:n ja olin 12.
Kommentit (68)
Vuonna 1997 Nokia 1611, itse ostin, olin 22.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nokia 8110 (banaani) vuonna 1997. Sain lahjaksi kun valmistuin ammattiin, olin 26v. Puhelin on vaihtunut monta kertaa mutta numero on pysynyt samana tämän 25 vuotta.
Tämä kiinnostaa, kuinka monella on pysynyt numero samana 'alusta saakka'?
Minulla myös on ollut sama numero jo tuon n. 25 vuotta mitä on kännykkäkin ollut. Rinnalle on sittemmin tullut työnumeroita, mutta omani olen aina pitänyt itselläni.
Tuntuu että joillain tutuilla on numerot vaihtuneet hyvinkin usein, olisi hauska tietää monellako vielä on ns. ensimmäiset numerot käytössä :)
Mulla on ekasta puhelimesta lähtien ollut jo 25 vuotta sama numero. Operaattorini oli ensin Radiolinja, joka muuttui Elisaksi ja on nykyään Elisa Saunalahti.
1997 tai 1998, itse maksoin yläasteella, se oli joku Nokia ja yhä on sama numero.
1996 sain 50-vuotislahjaksi, joku Nokia, melko kookas, en muista mallia.
Vierailija kirjoitti:
1996 sain 50-vuotislahjaksi, joku Nokia, melko kookas, en muista mallia.
Löytyi, se oli tuo 1611, luuri vaihtunut monta kertaasen jälkeen, numero pysynyt samana.
Taisi olla vuonna 2002 joululahjaksi. Nokia 3310 ja olin tuolloin 12-vuotias.
Saanut? Ei puhelimet ole olleet mitään sosiaalitukia. Ostin itselleni jonkin Nokian ja Radiolinjan liittymän.
Alku 1997 ja nokia 2110, ostin palkallani. Olin tuolloin 17 v. Perheessä oli ringot käytössä ennen tuota.
Vuosi oli 1998, olin 19-vuotias ja muuttamassa pois kotoa seuraavana päivänä. Joku Ericsson se oli, ja Radiolinjan liittymä. Valitsin sen, koska tekstiviestit maksoivat 98 penniä/kappale. Telen tekstarit maksoivat 99 penniä. Muita liittymiä ei siihen aikaan ollutkaan!
Vuoden kuluttua, kesällä 1999, ostin Nokia 3210:n, ja se oli niiiiin hieno! Vaihdettavat kuoret, peräti kolme erilaista peliä ja paljon soittoääniä, ai että! Ja niitä sai säveltää myös itse.
Kesällä 1998 leikkasin ruohoa koko kesäloman ajan ja sain ostettua 5110, joka maksoi 999mk.
Olin 17v
V. 1995, malli ehkä Ericsson GH 198 tai joku vastaavan näköinen NMT900. Olin 19-vuotias (melkein 20), ja lähdin kotoa pois opiskeliäujen perässä.
Ericsson GH197, 90-luku . Työpuhelin.
2002, Nokia 3310 ja olin 12-vuotias.
Nokia 3110 muistaakseni 21v syntymäpäivälahjaksi vuonna 1997.
Olin ihan hiton nuori, ja eka kännykkä oli Panasonicin! :D
En muista vuotta, mutta se oli semmoinen iso mötikkä ja tais olla ensimmäisiä kännyköitä. Sain sen isältä lahjaksi, mutta en minä kyllä paljon sillä soittanut. Muistaakseni se puhelin jo maksoi tosi paljon ja puhelut olivat kalliita. Seuraava malli oli jo hieman pienempi. Kolmannen puhelimen ostin vasta itse.
Nokia 1704 Stoccan Hulluilta Päiviltä. Vuotta en enää muista.
2002 olin 16. Mallista ei mitään hajua.
Fossiili ilmoittautuu!
En saanut ensimmäistä kännykkääni, vaan ostin sen itse. Vuosi oli muistaakseni 2003 ja olin silloin reippaasti yli 40.
-99, oli sen aikainen Nokian kilpailija eli Benefon. Muistaakseni niissä oli värinähälytys ennen Nokiaa ja kaverit oli kateellisia. 2kpl akkua joista toinen siro ja toinen paksu mutta kestävämpi.
https://www.mobilecollectors.net/files/benefon_20io_1__medium.jpg