Minä vuonna sait ensimmäisen kännykkäsi, mikä malli se oli ja kuinka vanha olit?
Minä sain ensimmäiseni vuonna 2000, Nokia 3310:n ja olin 12.
Kommentit (68)
1990-luvulla maailma muuttui: kännykät, internet.
1990 vs 2000 ihan eri aikaa.
Nokia 5110 vuonna 1998, olin 32-vuotias.
Ostin ekan simpukkamallisen samsungin vuonna 2008, mulla oli kotipuhelin ja työpaikalla työpuhelin pöydällä, joten tarvetta sille ei oikeastaan ollut aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Ostin ekan simpukkamallisen samsungin vuonna 2008, mulla oli kotipuhelin ja työpaikalla työpuhelin pöydällä, joten tarvetta sille ei oikeastaan ollut aiemmin.
Niin ja olin tuolloin yli 40 v. Lapsillani oli tuolloin jo kännykät saivat ne ekaluokkalaisina.
Kai se joku nokialainen oli. Sain sen vuonna 2003 syntymäpäivälahjaksi, täytin 35. Minulla ei ehkä vieläkään olisi kännykkää, ellen olisi silloin puhelinta saanut. Kännykät eivät ole koskaan minua kiinnostaneet eivätkä kiinnosta nytkään.
Nokia 6210 ,jonka ostin työkaveriltani käytettynä v. 2004.
(..ja ihan aikuisiässä olin , jos nyt sen tietämisellä on nyt taas tässäkin kyselyssä se kaikkein olennaisin merkitys)
Vierailija kirjoitti:
Nokia 8110 (banaani) vuonna 1997. Sain lahjaksi kun valmistuin ammattiin, olin 26v. Puhelin on vaihtunut monta kertaa mutta numero on pysynyt samana tämän 25 vuotta.
Tämä kiinnostaa, kuinka monella on pysynyt numero samana 'alusta saakka'?
Minulla myös on ollut sama numero jo tuon n. 25 vuotta mitä on kännykkäkin ollut. Rinnalle on sittemmin tullut työnumeroita, mutta omani olen aina pitänyt itselläni.
Tuntuu että joillain tutuilla on numerot vaihtuneet hyvinkin usein, olisi hauska tietää monellako vielä on ns. ensimmäiset numerot käytössä :)
1999. Ericsson, mallin nimeä en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Ostin. Ringo. Taisi olla 1996 tai 97.
Itsellä sama. Ostin ensimmäisellä palkalla ja olin niiiin polleaa tyttöä, ikä 14v. Edelleen tallessa, vaikkei käytössä :)
Vuonna -99 muistaakseni kun siirryin keskustaan kouluun ja jouduin kulkemaan bussilla. Se oli isän vanha Mobira cityman 5000. Pari vuotta myöhemmin sain oman 3310.
Nokia 2112 (ilmeisesti alunperin tuli markkinoille 1995?).
Sain sen vuonna 2000, käytettynä. Olin 12v.
Meidän perheellä oli joku ihme tapa hommata kaikki myöhässä. Eka tietokonekin tuli vasta 2003 ja sekin käytettynä.
1998, joku Erikssonin malli, liittymä Radiolinja
Vierailija kirjoitti:
Mä ostin Nokia 5110 v. 1998.
Olin 28v.
Ostin Sonyn gsm-puhelimen 1995, olin 20-vuotias, numero on edelleen nimissäni ja käytössä omassa puhelimessa. Työnumeroita on tullut ja mennyt.
Kasarin lopulla sain Nokian autopuhelimen lahjaksi.
Pysyi muistaakseni akulla 8 tuntia päällä ja mahtui kivasti selkäreppuun.
Muutaman kerran herätin hämennystä, kun reppu soi ja kaivoin sieltä esiin johdollisen luurin.
"Mikä sulla siellä oikein on?!".
En raahannut puhelinta yleensä mukana, mutta joskus olin luvannut olla tavoitettavissa koko päivän.
Sain kaveriltani Nokia 1011 matkapuhelimen muistaakseni kesällä 1995, kun työnantaja hankki häelle uuden puhelimen työn puolesta. Olin 43-vuotias.
Nokia 1611 vuonna 1997. Olin 18 v.
Kesällä 1998 armeijassa olin tuvan ainoa, jolla ei ollut kännykkää. Nokia 1610:n ostin seuraavana vuonna.
1610 joskus v. 96-97 olin n.17-vuotias.